Huumeista

Back to päihdekeskustelu O

Minun on pakko myöntää että erowid kaltaiset sivut pelasti minut useamman kerran kun vielä olin innostunt kokeilemaan kaikenlaista. Oli paljon helpompaa laskelmoida riskit ja annostuksetkin jäi kummasti mieleen. Tiesin mihin uskallsin ja tiesin mitä välttää, ja joo on mulle tarjottu määriä jotka muuten luultavasti olisi johtanut yliannostukseen. Jos kiinnostus on herännyt, mikään ei sua estä. Olen vaan kiitollinen että on mennyt ohi ja että ryhdyin leikkiin valmistuneena. Miksi pitäisi salata sellaista joka voi tappaa?!!!

Mk, jutuistasi tulee mieleen ihmiset jotka haluavat kieltää seksivalistuksen "liian nuorilta", koska eihän heidän pidä harrastaa seksiä siinä iässä. Sitten ihmetellään teiniraskauksia ja sukupuolitauteja, kun nuoret ovat joka tapauksessa kokeilemassa, ohjeilla tai ilman.

"A synthetic chemical similar to the active ingredient in marijuana makes new cells grow in rat brains. What is more, in rats this cell growth appears to be linked with reducing anxiety and depression. The results suggest that marijuana, or its derivatives, could actually be good for the brain."

http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn8155

[q]alek száhala, 10.11.2005 14:54:
Dráugôs faúr lasiwans jah hôrans sind!
[/q]

You talk the talk, but do you recognize the ways of your ancient race? Avoimempaa mieltä Alekki, ei ne aineet vaan ihmiset, mieli ja tarkoitusperät.

[q]infiana, 4.8.2006 15:24:
Onko siis tommoset sossupummi-hipit oikeesti henkisesti sairaita, vai vaan saatanan laiskoja ja tottuneita lusmuilu-elämäänsä? Mä veikkaan molempia, sen jälkeen kun oon semmosten kanssa ollut lyhyen elämäni aikana ihan liikaa tekemisissä. Vieläkin kun tapaa niitä kadulla ja kertoo että on pankissa duunissa, ne rupee nauramaan epäuskosta.
[/q]
musta alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä että sä elät jossai vitun muovipussissa.

oon täs sossupummeillu jo useemman vuoden, vailla duunia.
ammatti on, työtä ei.
tällä hetkellä oon työharjottelussa, eli teen palkatonta työtä.

oonko siis sairas sossupummi?
oonko laiska?
oonko niitä?

muuan taruhenkilön kerrotaan sanoneen aika viisaasti:
se joka meistä on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven.

ootko koskaan käyny kunnallisen terveydenhuollon huollettavana?
ootko ansainnu sen?
ihanko varmasti?

ootko kuullu siitä, että hyvinvointivaltio pitää huolta omistaan?
tuolla lähi-idässä ne lähinnä kivittää toisiaan, sellastako täällä pitäs olla?

tai niinku ameriikas, ilman vakuutusta et saa hoitoa, ja vakuutus maksaa vaivaet 10% normaalin
ihmisen vuosituloista. ja niiden PUMMINISTIEN vuositulot on hyväl säkäl puolet siitä vuosittaisesta vakuutusmaksusta (tää oli mutua, mut tajunnet pointin).

jos maailma (TE HYVÄT IHMISET) sortaa ja syrjii -> kamaa tauluun ja kaikki on taas hyvin.
kyl mä ton kuvion ymmärrän.

Turun paikallislehdessä oli taasen jälleen loistavaa huumevalistusta.
Tiesittehän että amfetamiini, piri, nostattaa seksuaalisia haluja.

[q]linnu, 21.10.2005 19:41:
[/q]

ne on warmaan testannu toimituksessa..voi niitä pikku piri......!!

[q]pHaze, 25.9.2005 14:03:

1) Katso aina tarkkaan kellosta aika kun otat annoksen ja pidä se mielessäsi. Yli 10ml ottaminen tunnin sisään johtaa todella helposti sammumiseen, varsinkin jos sinulla ei ole yhtään toleranssia kyseiseen aineeseen.
[/q]

Moi!

Muuten ihan järkevät ohjeet, mutta noissa millilitrarajoissa ei ole tolkkua koska ne perustuvat johonkin tiettyyn (mainitsemattomaan) laimennussuhteeseen. Jos oikeasti haluaa tietää paljonko ottaa pitää GHB:sta poistaa vesi, jolloin se on kiinteää, ja punnita annos. Käytännössä huoneenlämmössä vesipitoisuus, jolla GHB muuttuu kiinteästä nestemäiseksi, on sellainen että 2 ml annos on tukeva, ja sen kaksinkertaistaminen johtaa tod. näk. sammumiseen. 10 ml annos veisi tajun pois nopeasti ja varmasti.

Mitään "yleistä vahvuutta" ei GHB-liuoksilla ole olemassa - korkeintaan voit saada tietystä lähteestä yleensä samaa luokkaa olevaa vahvuutta. Jos ei omista tarkahkoa vaakaa on kiinteä / neste raja huoneenlämmössä keino saada käytännössä tasavahvuista ainetta.

Tässä vielä GHB:n annostukset (grammoissa puhdasta ainetta) Erowidista:

Alcohol Withdrawal Treatment .15 g (3 times daily)
Light .5 - 1.5 g
Common 1 - 2.5 g
Strong 2 - 3.5 g
Can Induce Heavy Sleep 3 - 5 g
Overdose 5 - 10 g
Poisoning (Risk of Death) 10 + g

[q]p3trus,
Muuten ihan järkevät ohjeet, mutta noissa millilitrarajoissa ei ole tolkkua koska ne perustuvat johonkin tiettyyn (mainitsemattomaan) laimennussuhteeseen. Jos oikeasti haluaa tietää paljonko ottaa pitää GHB:sta poistaa vesi, jolloin se on kiinteää, ja punnita annos. Käytännössä huoneenlämmössä vesipitoisuus, jolla GHB muuttuu kiinteästä nestemäiseksi, on sellainen että 2 ml annos on tukeva, ja sen kaksinkertaistaminen johtaa tod. näk. sammumiseen. 10 ml annos veisi tajun pois nopeasti ja varmasti. [/q]Jep, tuo on ihan totta, mutta olisi mennyt varmaan aika tekniseksi suurimalle osalle. Gammasta on kyllä olemassa melko yleinen "laimennussuhde" kaikkien tiedossa, ja tällöin gamman millilitramäärä on 5 kertaa laimeampaa kuin "puhdas" laktooni, josta sitä valmistetaan. Tästä ei kuitenkaan voi aina olla varma, jonka takia kehoitinkin varmistamaan aina ennen ottamista myös aineen vahvuuden eli laimennussuhteen.

[q]linnu, 21.10.2005 19:41:
[/q]
Nyt puutteessa elävät 45+ perheen isät käy porukassa ostaa pirii ja laittavat muijan lasiin vähän ettei tarvii huorissa käydä ja tuleehan se halvemmaksikin :D

Denver Voters OK Marijuana Possession

[q]serotonot, 29.9.2005 20:50:
---
SikaihQ, 29.9.2005 14:24:
---
serotonot
---

Sä hallitset aika hyvin kritisoinnin&kyseenalaistamisen ilman että vaikutat hyökkäävältä, mikä on helvetin vaikeaa internet-keskusteluissa!

---

kiitoksia :)
[/q]

Yep! Antti eduskuntaan!

[q]Tuoppo, 10.11.2005 14:17:
---
Pitääki ehdottaa Bushille että pistää koko irakin kannabishoitoon niin vois sielläki homma rauhottuu
[/q]

Sääennuste koko Irak 5vrk: pilvistä

Oon miettiny samaa, et kaikille vitun höyrypäille ja sotahulluille 6g päiväannos pilveä niin johan saadaan rauha maailmaan, kuhan eivät vaan omaa mitään skitsofreniaa pohjalla joka laukeis sen takia :D

MDMA eli ekstaasi saattaa tehdä aivoista haavoittuvaiset muille kemikaaleille vuosiksi ja voimistaa nukutusaineiden yms vaikutuksia

http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn8314

[q]kilobitti, 18.11.2005 01:01:
Toisaalta käyttökokemusta omaavat eivät tunnu olevan juurikaan objektiivisempia; ihan yhtälailla heillä on tarve saada hyväksyntää elämäntavalleen. [/q]
Tämä koskee lähinnä alkuinnostusta eläviä käyttäjiä, sanoisin että niillä, jotka ovat aikansa käyttäneet ja nähneet myös mahdolliset synkät puolet, on oikeasti parasta tietoa ihan käytännön tasolla asiasta.

[q]Se mikä mua kuitenkin ihmetyttää, on että aineiden pitkäaikaisvaikutuksista ei puhuta kovinkaan paljon. Ovatko aineet pitkäänkin käytettyinä vaan niin turvallisina, että keskustelua ei pidetä tarpeellisena? Vai eikö seurauksista puhuta koska tietoa ei ole?[/q]
Milläs tutkit pitkäaikaisvaikutuksia kun joko lainsäädäntö kieltää sen (kuten Yhdysvalloissa), tai sitten sellaista tuktimusta joko karsastetaan, tai siihen on hyvin vaikea saada vapaaehtoisia. Empiirisissä pitkäaikaistuktimuksissa (lue: käyttäjät) on kyllä saatu viitteitä siitä, että vuosikausienkin suht aktiivinen douppaaminen ei välttämättä aiheuta juurikaan haittoja; toisaalta jotkut tapaukset saattavat kärsiä pahastikin jo lyhyestä käyttöajasta.

Totuus taitaa olla, ettei kukaan vaan tiedä.

[q]toma, 18.11.2005 08:11:
Tämä koskee lähinnä alkuinnostusta eläviä käyttäjiä, sanoisin että niillä, jotka ovat aikansa käyttäneet ja nähneet myös mahdolliset synkät puolet, on oikeasti parasta tietoa ihan käytännön tasolla asiasta.[/q]

Tietoa ehkä onkin, mutta eivät nähdäkseni silti loista objektiivisuudellaan sen enempää kuin vähemmän käyttäneet.

[q]Milläs tutkit pitkäaikaisvaikutuksia kun joko lainsäädäntö kieltää sen (kuten Yhdysvalloissa), tai sitten sellaista tuktimusta joko karsastetaan, tai siihen on hyvin vaikea saada vapaaehtoisia.[/q]

Eikös aika moni aine ole alunperin lääketeollisuudesta peräisin, ja siten erittäin hyvin tutkittuja?

[q]Empiirisissä pitkäaikaistuktimuksissa (lue: käyttäjät) on kyllä saatu viitteitä siitä, että vuosikausienkin suht aktiivinen douppaaminen ei välttämättä aiheuta juurikaan haittoja; toisaalta jotkut tapaukset saattavat kärsiä pahastikin jo lyhyestä käyttöajasta.[/q]

..eli tää on vähän kuin keskustelu kännyköiden vaarallisuudesta; tietoa ei ole, joten jatketaan kännykkään puhumista kuin se olis vaaratonta. Niin mä ainakin teen xD

[q]kilobitti, 18.11.2005 16:12:
Ainakin LSD:n, MDMA:n, GHB:n ja amfetamiinin käyttöä lääkeaineina on kokeiltu, joten vois kuvitella että niistä vois olla saatavilla jotain 'oikeata' tutkimustietoa? [/q]On kokeiltu, mutta aika harvat noista on lääkeyhtiöiden kehittämiä. Tutkimustietoa on, mutta sitä on harvakseltaan, enkä nyt jaksa kaivaa, kokeile googlea :)

[q]Kyllä, sitä en kiellä. Valitettavan usein omia kokemuksia vaan yleistetään koko väestöön koska tää on vaaratonta koska oon käyttäny 10v ja oon edelleen ihan ok*pakkoliike**nauru*...ihan samalla tavalla kuin anti-huume-organisaatiot kertovat tarinoita siitä yhdestä kaverista joka
kokeili kerran, jäi koukkuun ja luuli itseään appelsiiniksi jne*porttiteoria*.
[/q]Heh, joo, toi oli ihan hyvä pointti ja läppä, mutta siksipä sitä tutkimusta olisikin hyvä saada aikaan, mutta tän hetkisen ilmapiirin ja laittomuuden takia sitä on hyvin vaikea saada, koska hommaan ei hirveästi löydy tahtoa antaa resursseja. Mutta aika hoitanee tehtävänsä.

[q]pHaze, 18.11.2005 18:16:
On kokeiltu, mutta aika harvat noista on lääkeyhtiöiden kehittämiä. Tutkimustietoa on, mutta sitä on harvakseltaan, enkä nyt jaksa kaivaa, kokeile googlea :)
[/q]
Harvat varsinaisesti lääkeyhtiöiden kehittämiä, mutta hyvin moni ns. perinteisistä huumausaineista on "keksitty" nimenomaan erinäisten farmasiasektorin yritysten palveluksessa.

[q]toma, 19.11.2005 00:25:
Harvat varsinaisesti lääkeyhtiöiden kehittämiä, mutta hyvin moni ns. perinteisistä huumausaineista on "keksitty" nimenomaan erinäisten farmasiasektorin yritysten palveluksessa.
[/q]Nojoo, hyvä tarkennus, mutta sanoinhan että ne on keksitty aivan vahingossa :)

[q]Android, 25.9.2005 14:33:
Ymmärrän kyllä pointin, mutta ne tapaukset jotka itse olen todistanut niin GBL:n käyttö on pikemminkin johtunut tietämättömyydestä eikä mahdollisista juridisista seurauksista mahdollisen kiinnijäämisen osalta. Tämä pätee varsinkin hyvin nuoriin...[/q]Niinno, mä en kyllä ole missään kaduilla käynyt seuraamasssa 16v teinien lakkaörväämistä jos sitä tekevät. Mutta juuri tämän takia se asiallinen ja kiihkoton valistus olisi niin ensiarvoisen tärkeää. Pelkkä huumeet on pahoja-hokema menettää uskottavuutensa viimeistään siinä vaiheessa kun joku kaveripiirissä vetää puoli vuotta aineita ilman mitään ongelmia.

[q]Otan nyt tietoisen riskin saada helvetisti paskaa niskaan ja vastakommentteja, mutta miettiessäni tuota heroiinivertailua tuli vaan mieleen; vaikka heroiinin ja gamman vaikutusmekanismit ovat täysin erilaiset, on niillä myös paljon yhteistä; molemmilla on keskushermostoa lamaava vaikutus. Pulssi ja hengitys hidastuu, lihakset rentoutuvat, reagointikyky hidastuu, balanssi ja motoriset kyvyt heikkenevät jne. Yliannostuksen riski on molemmilla suhteellisen suuri (heroiinilla etenkin suonensisäisesti käytettynä). Molemmat ovat ei-toksisia (esim amfetamiinit ovat huomattavasti myrkyllisempiä kuin opiaatit) ja alkoholi sekä rauhoittavat lääkkeet (bentsodiatsepiinit) ja unilääkkeet voimistavat niiden vaikutusta huomattavasti. Hyvin voimakas psyykkinen ja etenkin fyysinen riippuvuus vieroitusoireineen voi syntyä molempiin. GHB vaan on enemmän "alkoholimainen" ja soveltuu bilettämiseen kun taas heroiini on enemmän "bentsomainen" (otin tietoisesti ylös vertailukohteeksi lailliset vaihtoehdot) eikä ulkomaailma tai ulkoiset ärsykkeet erityisemmin kiinnosta.[/q]No multa et sitä tule saamaan A) koska en väitä tietäväni asiasta tarpeeksi ja B) uskon että puhut ihan faktaa.

[q]Toisaalta alkoholikin ja GHB muistuttavat vaikutuksiltaan toisiaan. Ei ehkä niinkään toksisesti tosin.[/q]Siis pointti juuri onkin, että gamma on subjektiivisilta vaikutuksiltaan ihmisille suurinpiirtein samaa luokkaa kuin kupillinen kahvia tai pullo siideri, josta ei edes ensi alkuun tule esimerkiksi edes mitään krapulaa vaikka sitä kiskoisi enemmänkin. Pitkäaikaista käyttöä seuranneena voisin väittää sen kuitenkin johtavan esimerkiksi vaikeisiin uniongelmiin.

[q]Toki heroiini suonensisäisesti käytettynä on huomattavasti vaarallisempaa kuin GHB:n nauttiminen oraalisti. Tätä en kiistä. Enkä pidä GHB:tä muutenkaan yhtä vaarallisena kuin opiaatit. Silti - joitakin yhtymäkohtia on. Olisi huomattavasti kaukaa haetumpaa verrata gammaa amfetamiiniin. Tiedostan kyllä että pointtisi oli lähinnä se että gammaa ylipäätään on "demonisoitu" eikä itse heroinii vaikutuksiltaan vaan lähinnä sosiaalisena ilmiönä ja kaikkein "pahimpana" vertailukohteena on yhdistetty nimenomaan GHB:hen.
[/q]Jeps, nyt alkaa taas yhteisymmärrys löytyä.

O