Huumeista

Back to päihdekeskustelu O

[q]Vampyrella, 12.9.2006 01:20:
Joku voi pitää mua suvaitsemattomana paskana, mutta mua sapettaa ihan vitusti katella bileissä tyyppejä, jotka on ihan pihalla kamapäissään.
[/q]
Etkö itse pidä siis itseäsi suvaitsemattomana?

[q]Jos lapsi on tärkein asia maailmassa, niin sit kyllä jättää kaiken vitun kamapaskan alta aikayksikön, tai pikemminkin ei edes koske koko paskaan.
[/q]

Miksi pitäis olla streittari jos päihteidenkäyttö ei aiheuta ongelmia? Se että diggailee lapsestaan ei pelkästään riitä imo syyksi, kyllähän se ongelmakin pitäis jostain kaivaa esille ennen tommosia päätöksiä.

[q] En ole niitä, jotka sanoo, että ''Jokainen tehkööt mitä haluaa, jokaisen oma asia'', vaikka asia onkin niin kun realistisesti ajattelee. [/q]

Repeskö joku muukin kun luki tämän? Epärealismihan se rox. Lause on varsinkin huvittava, koska muutamaa postausta myöhemmin Vampyrella kertoo seuraavaa: [q]Jos joku haluaa kotonaan kasvatella kukkaa ja poltella, niin siitä vaan.[/q]
Et siis ole niitä jotka sanoo, mutta sanotpahan kuitenki?

[q]eikös tän topiikin pointti ollut kertoa omista mielipiteistä ja ajatuksista. Teillä jokaisella on oikeus mielipiteeseenne, voitte ihan rauhassa kasvatella ja käytellä mitä haluatte. Mä en kuitenkaan henk koht IKINÄ aio koskea mihinkään kamaan, koska edelleenkin mun mielipide on tämä sama: Huumeet SUCK ÄÄÄÄSSS big time, enkä niitä tarvi enkä halua elämääni.[/q]

Minä olin ollut siinä uskossa että tämä on KESKUSTELUfoorumi, mielipiteen julkituominen yksipuolisesti on samalla asteella, kuin kasiluokkalainen joka käy piirtämässä protestiksi tussilla pillunkuvan rehtorin oveen.

[q]Ja siinäkin olet aivan oikeassa, että tää topikki on ehkä yksi turhimmista, koska aina tulee olemaan ihan helvetinmoinen ''känäily'' huumeita vastustavien ja huumeita ihan ok asiana pitävien kesken. [/q]

Tässä topikissa on huomattava määrä arvokasta ja laadukasta keskustelua, ja arvioisin pikaisesti että sinun tänne tekemät postaukset ovat yksiä turhimmista.

Summasummarum, tuskin tulen tästä pidemmälle keskustelua jatkamaan, koska tästä on jo saanut sellaisen kuvan, että jatkaminen tulee olemaan yhtä hedelmällistä kuin jehovan kanssa väittelyn. Palaan asiaan sitten myöhemmin kunhan tehdään muutakin kuin piirrellään niitä pillunkuvia side silmillä seinälle.

[q]Epailija, 13.9.2006 17:43:
---
Individual, 13.9.2006 15:22:
Riippuvuus.
---

Riippuvuus riippuvuutena ja sairaus sairautena, mmmkay? Vai kuinka moni meistä on sairastunut:

-Tupakointiin (nikotisimi)
-Kahvitteluun (kofeinismi)
-Seksiin (organismi, eiku seksismi)
-Tietokonepeleihin (wowismi)
-Kaveruuteen (sosia(a)lismi)

?
[/q]
Mä koen sen sairaudeksi, jos mikä tahansa riippuvuus alkaa hallita elämää, vai olisiko oikea nimitys sitten "sairaalloinen", mutta ei sairaus? Hmm...

[q]tjm, 14.9.2006 16:47:
Suomeen tulee amfetamiinia lähinnä Virosta ja hasista lähinnä Marokosta. Toki poikkeuksia löytyy, mutta useinmiten ko. aineet tulevat näistä maista.
[/q]

Korjaus asiaan, amfetamiini tulee kyllä Viron kautta, mutta pääasiassa on valmistettu Venäjällä. Venäjä taitaa muutenkin olla maailman suurin amfetamiinin tuottaja. Mut tää ny on ihan turhaa nippelitietoa jolla ei oo mitään merkitystä, eiks nii ;)

[q]rewind, 14.9.2006 12:38:

Tuli tässä myös mieleen että eikös Al-Qaida ollut Afganistanissa suurin Eurooppaan kulkeutuvan amfetamiinin tuottaja? Nyt kun ne on pommitettu sieltä paremmille viljelmille, niin luulisi että kaman tulo olisi sieltä tyrehtynyt. Vaan kun ei. Jenkitkö siellä jatkaa toimintaa ja kerää rahat talteen vai mitä helv?
[/q]

Afganistan tuottaa 90% maailman oopiumista, mikä taas jalostetaan heroiiiniksi. Ja joo, lupaan hypätä jopa tuplavoltin jos CIAlla ei ole mitään tekemistä Afganistanin heroiinikaupan kanssa - onhan se nähty tuhannen monta kertaa: CIAlla ja sen edeltäjillä on ollu sormensa pelissä kaikissa katuhuumeissa toisen maailmansodan jälkeen. Psykedeelejä testattiin 50-luvulla totuusseerumin löytämiseksi, jonka jälkeen ne "vahingossa" päätyikin hippien ruokavalioksi muutamaan vuotta myöhemmin, 1970-luvulla Vietnamin sodan aikana CIA roudasi halpaa heroiinia Kultaisesta Kolmiosta (Laos, Burma, Kamputsea) rauhoittaakseen mustat getot, 80-luvulla kun heroiini oli mennyt muodista niin se korvattiin kokaiinilla jota hoidettiin Nicaraguasta ja joka jalostettiin paikan päällä crackiksi...ysärin aikana sattuneista operaatioista ei pahemmin ole vielä julkisuuteen vuotanut tietoja, paitti et yhdessä vaiheessa lähestulkoon 100% Eurooppaan tulevasta heroiinista tuotiin entisen Jugoslavian kautta, joka oli kuin olikin täynnä amerikkalaisia sotilaita ja agentteja sodan jälkeen. Ja nyt kun sota huumeita vastaan on korvattu sodalla terrorismia vastaan voidaan noita bisneksiä hoidella yhä suuremman hämäysoperaation suojissa - ketään ei kiinnosta maailman heroiinibisnes kun on koko ajan kiire luopua omista oikeuksistaan että muka saataisiin joitain random rättipäitä kiinni jostain tekastusta terrori-iskusta...

[q]UnityF, 14.9.2006 07:49:
---
Super-Kerttu, 14.9.2006 07:44:

Tossa kesällä kuulin poliisin haastattelun ja silloin lakkaa ei vielä ainakaan luettu huumeeksi! En sit tiedä onko asia nyt jo muuttunut. Saisivat kyllä saada senkin jo huumeiden piiriin..

---

Toivottavasti saisivat sen jo pikkuhiljaa.
[/q]

Eiks lakka ole teollisuudessa käytetty liuotin :o ... Sellasta ei vissiin ihan heti laittomaks saa.

[q]Umbala, 27.9.2006 21:43:
Noo ei tämä vielä mitään. Kohta kun tuota tekijänoikeuslakia aiotaan parantaa, tehdään nopeista internet yhteyksistä laittomia. Koska onhan se nyt selvää, että jos pertti haluaa 10mb kaistan, lataa se jotain laitonta sillä kuitenkin.*nauru**whaat*
[/q]

Nettiyhteyksien hintaan on jo ehdotettu tekijänoikeusmaksuja kasettimaksujen tapaan. Eiks se oo jo rangaistus rikoksen suunnittelusta.

Suomessakin ollaan varmaan kohta siinä pisteessä, että helvetin tiukka laki, joka kukaan ei enää noudata :)

Suomi eurooppalaistuu hei!

[q]*Stardust*, 4.4.2007 14:08:
Erittäin hyvin sanottu Tietysti viinan kanssa on hieman helpompi olla vastuullinen kun tiedät aika tarkkaan mitä saat, vaikkakin sillä pystyy myös tuhoamaan itsensä aika totaalisesti.
[/q]Yleensä noi "ikinä ei tiedä mitä saa"-jutut on aika pitkälti legendaa suurimmalta osin, vaikka poikkeuksiakin löytyy. Usein aineita on jatkettu, mutta harvemmin millään juurikaan millään vaikuttavalla aineella. Poikkeuksiakin tosin on, esimerkiksi ekstaasinapit jotka todellisuudessa sisältävätkin ketamiinia.

Viinassa on vain se huono puoli, että mikään muu päihde ei juuri vie tervettä arvostelukykyä ja itsehillintää kuin tarpeeksi suuri annos alkoholia. Tämä on tietty vähän vaikea todistaa kun ei voi sanoa että 0,1g 70% piriä vastaa 4cl 40% alkoholia, mutta alkoholi aiheuttaa useimpiin muihin päihteisiin verrattuna eniten kyvyttömyyttä hillitä itseään ja käytöstään monilla eri tasoilla.

[q]Android, 22.6.2007 17:08:
---
Riku, 22.6.2007 16:53:

Eivät, mutta ne ovat ainoa todiste mitä meillä toistaiseksi on. Pienet kokeilut ovat rohkaisevia, ja niitä tarvitaan lisää jotta asia voitaisiin testata.

---

En ole eri mieltä-

---

Logiikkasi kusee. Mikä tahansa väite vaatii argumentteja, sehän on yhtä selvää kuin se maapallosi pyöreys (vaikkei se sitä ihan tarkalleen ottaen olekaan :)) Kuka väittää että kaikki muut ovat väärässä? kyllä minunkin pointtiani tukee moni hyvinkin kunnioitettu tutkija.

---

Kyllä, väitteet vaativat argumentteja. Mutta en ole väittänyt miten lakeja pitäisi säätää, koska en osaa sanoa. Olen sanonut, että en puolla laillistamista, mutta se ei tarkoita, että pitäisin nykyistä systeemiäkään hyvänä. Se tarkoittaa lähinnä sitä, etten oikein ole vakuuttunut mistään mitä tulee huumeisiin ja lainsäädäntöön.

---

Sinä uskot etteivät ihmiset pysty kontrolloimaan omaa käyttöään,

---

Kyllähän moni osaa. Fiksuna en sitä pidä, mutta se pätee moneen muuhunkin asiaan elämässä.

---

ja että sinun kaltaitesi pitää suojella näytä itseltään.

---

Eipä se kieltolaki minua suojannut yhtään miltään. Enkä minä koskaan ole ollut "ongelmakäyttäjä" tai nisti. Pää vaan päätti sanoa sopimuksensa irti viattoman viihdekäytön takia. Ja minähän tiesin niin paljon niistä aineista, minähän selasin tuntitolkulla erowidia ja kaikkia TIHKAL:in ja PIHKAL:in sivuja ja tutkimuksia. En oikein tiedä millä helkkarin laeilla tai tiedolla olisin voinut aavistaa mitä tulevan piti. Ehkä sitä ei voinutkaan?

---

Miksi todistustaakka on minulla yhtään sen enempää kuin muillakaan?

---

Ei se ole sinulla sen enempää kuin kellään muulla, jos se muu kivenkovaa väittää tietävänsä, mikä on hyvä ja oikea ratkaisu. Minä en väitä sellaista tietoa pitäväni hallussa.

---

Koska sinä et usko minun olevan oikeassa?

---

Ei, vaan siksi että väität jotain. Mutta tietysti ihminen kai yleensä haluaa enemmän argumentteja sellaisen asian tiimoilta, josta ei ole vakuuttunut. Uskon, että kaikki toimimme niin.

---

Olen listannut täällä jo aiemmin jotain tutkimuksia, Lisää löytyy varmasti googlella, mutta ehkä minun pitää sitten jaksaa kaivaa niitä jos et itse jaksa?

---

Kyllähän minä googlettanut olen aiheen tiimoilta (ehkä liikaakiin? :D), ja lopputulos on se että hämennys pikemminkin on kasvanut, enkä tiedä mitä mieltä oikein olla enää.

Asia vaikuttaa olevan niin hirveän selkeä ja jopa yksinkertainen (?) sinulle. Minulle huumeet ovat monimutkainen asia, joka näemmä vieläkin sekoittaa päätä kun sitä mietin ja pohdiskelen. Sama pätee lainsäädäntöön.
[/q]

Netissä väitteleminen on kuin vammaisten olympialaiset. Vaikka voittaisit, olet silti vammainen. Ei millään pahalla! :) Leikki leikkinä ja sormi pois perseestä.

[q]Jagr, 12.1.2007 04:01:
Moinen kuuri tappaisi ilmeisesti hevosen, joten siihen on pakko suhtautua melkoisella varauksella. Toisaalta on myönnettävä, että Britney näyttää eräissä viime aikoina julkaistuissa kuvissa aika räjähtäneeltä, melkein Uuno Turhapurolta. [/q]Ja paskat, tuollainen kuuri tappaisi vain hyvin harvat ja valitut, joilla on joku synnynäinen sydänvika tai jonkun joka vetäisi jokaista ainetta kaksin käsin. Kokaiini, ekstaasi ja amfetamiini kun ovat kaikki stimuloivia aineita, eivätkä siten vaikuta toistensa käyttäymiseen neurologisia tuhoja lukuunottamatta.

Eiköhän kestä tahansa saada typerän näköisiä kuvia aikaiseksi jos jatkuvasti seurataan kameran kanssa, ja päihteneenä tietysti helposti enemmän, oli päihdä mikä tahansa.

[q]satumetsä, 12.1.2007 13:21:
Viilaan pilkkua. Tekstissä puhuttiin kokaiinista, ekstaasista ja marihuanasta.
"National Enquirier lisää illan antimiin kokaiinia, ecstasya, marihuanaa."
[/q]Ah, sorry, ois pitäny lainata koko teksti niin ois ollu lunttilaput laholle päälle. Marihuanan tappavuudesta tuskin tarvitsee sanoa sanaakaan.

"LSD palaamassa Suomen katukauppaan"
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2007/01/498831

Mielenkiintoista että uutistoimitus on huolinut luotetuksi tietolähteeksi juttuunsa Isot pojat Kerto v2.0:n "Takavuosina riitti juttuja"... War time propaganda movies, anyone?

[q]alypaa, 3.6.2005 15:28:
Jos heroiini ei ole johtanut yhteenkään yliannostuskuolemaan niin siitä kuulu kiitos kyllä pitkälti subulle.
---
subu, 4.6.2005 12:33:

[/q]
:DDDD

[size=16]NÄIN ON[/size]

[q]JussiS,
Aineen maahannoususta ollaan syystäkin huolissaan. Takavuosina riitti juttuja LSD:n käyttäjistä, jotka vielä vuosien jälkeen kärsivät vakavista hallusinaatioista. Niinpä tavalliset huumeidenkäyttäjät vierastavatkin ainetta.
MTV3 = Suomen Fox news
[/q]

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

"Tässä taitaa olla itse aineenkehittäjän kuva" -yhdessä lapussa oli sen Da Vincin maalauksen ukkeli. LOL poliisi pohjanmaalta.

"Epämiellyttävä aine. Aiheuttaa HALLUSINAATIOITA VÄÄRISTÄÄ TODELLISUUTTA ja käyttäjä saattaa luulla olevansa lintu joka hyppää parvekkeelta" -joku hoitsu.

SUOJELKAA NYT SAATANA NIITÄ LAPSIA!!! HAPPO TULEE BUUUUU uuuuu UUUU - menneisyyden haamut.
Ei sitä oikein nyt keksi mitään asiallista vastakommenttia tohon muuta, kuin "hyvä?" että happo tulee takaisin. Anteeksi MTV3 etten nyt ihan niin paljon säikähtänyt provostanne...

Kattokaa se video ihan kipeetä matskua.

MTV3:n VIDEO SUOJELKAA LAPSIA!!!

Ei jumalauta tota pätkää. Niin varokaa sitä happoa ku se on niin epämiellyttävä ja hengenvaarallinen aine. LOL!

Ei VITTU tuota mtv3:sen juttua, ei tiedä itkeäkkö vai nauraa. Pitäis melkein googlettaa tuo ylilääkärin mailiosoite ja kysellä että tietäisikö rouva muita meheviä urbaanilegendoja.

viksu poliisi tässä taitaa olla aineen kehittäjän kuva siin o kuva leonardo da vincistä. jes ja taas hapot verrataan kannabikseen... oikeesti suomi herätköön!

[q]Android, 16.2.2007 20:29:
Ei ole muuttunut, mutta silti, olkoonkin että on lääkeaine.
[/q]
Mut uutisia on kivempi repiä huumausaineista kuin lääkeaineista, veikkaisin ainakin. Mut on siis samaa mieltä sun kanssa, että on ihme ettei GBL saa samanlaista julkisuutta. Ehkä se HUUME myy paremmin kuin lääke(jona sitä tuskin voi pitää).

[q]Android, 25.9.2005 14:33:
Ymmärrän kyllä pointin, mutta ne tapaukset jotka itse olen todistanut niin GBL:n käyttö on pikemminkin johtunut tietämättömyydestä eikä mahdollisista juridisista seurauksista mahdollisen kiinnijäämisen osalta. Tämä pätee varsinkin hyvin nuoriin...[/q]Niinno, mä en kyllä ole missään kaduilla käynyt seuraamasssa 16v teinien lakkaörväämistä jos sitä tekevät. Mutta juuri tämän takia se asiallinen ja kiihkoton valistus olisi niin ensiarvoisen tärkeää. Pelkkä huumeet on pahoja-hokema menettää uskottavuutensa viimeistään siinä vaiheessa kun joku kaveripiirissä vetää puoli vuotta aineita ilman mitään ongelmia.

[q]Otan nyt tietoisen riskin saada helvetisti paskaa niskaan ja vastakommentteja, mutta miettiessäni tuota heroiinivertailua tuli vaan mieleen; vaikka heroiinin ja gamman vaikutusmekanismit ovat täysin erilaiset, on niillä myös paljon yhteistä; molemmilla on keskushermostoa lamaava vaikutus. Pulssi ja hengitys hidastuu, lihakset rentoutuvat, reagointikyky hidastuu, balanssi ja motoriset kyvyt heikkenevät jne. Yliannostuksen riski on molemmilla suhteellisen suuri (heroiinilla etenkin suonensisäisesti käytettynä). Molemmat ovat ei-toksisia (esim amfetamiinit ovat huomattavasti myrkyllisempiä kuin opiaatit) ja alkoholi sekä rauhoittavat lääkkeet (bentsodiatsepiinit) ja unilääkkeet voimistavat niiden vaikutusta huomattavasti. Hyvin voimakas psyykkinen ja etenkin fyysinen riippuvuus vieroitusoireineen voi syntyä molempiin. GHB vaan on enemmän "alkoholimainen" ja soveltuu bilettämiseen kun taas heroiini on enemmän "bentsomainen" (otin tietoisesti ylös vertailukohteeksi lailliset vaihtoehdot) eikä ulkomaailma tai ulkoiset ärsykkeet erityisemmin kiinnosta.[/q]No multa et sitä tule saamaan A) koska en väitä tietäväni asiasta tarpeeksi ja B) uskon että puhut ihan faktaa.

[q]Toisaalta alkoholikin ja GHB muistuttavat vaikutuksiltaan toisiaan. Ei ehkä niinkään toksisesti tosin.[/q]Siis pointti juuri onkin, että gamma on subjektiivisilta vaikutuksiltaan ihmisille suurinpiirtein samaa luokkaa kuin kupillinen kahvia tai pullo siideri, josta ei edes ensi alkuun tule esimerkiksi edes mitään krapulaa vaikka sitä kiskoisi enemmänkin. Pitkäaikaista käyttöä seuranneena voisin väittää sen kuitenkin johtavan esimerkiksi vaikeisiin uniongelmiin.

[q]Toki heroiini suonensisäisesti käytettynä on huomattavasti vaarallisempaa kuin GHB:n nauttiminen oraalisti. Tätä en kiistä. Enkä pidä GHB:tä muutenkaan yhtä vaarallisena kuin opiaatit. Silti - joitakin yhtymäkohtia on. Olisi huomattavasti kaukaa haetumpaa verrata gammaa amfetamiiniin. Tiedostan kyllä että pointtisi oli lähinnä se että gammaa ylipäätään on "demonisoitu" eikä itse heroinii vaikutuksiltaan vaan lähinnä sosiaalisena ilmiönä ja kaikkein "pahimpana" vertailukohteena on yhdistetty nimenomaan GHB:hen.
[/q]Jeps, nyt alkaa taas yhteisymmärrys löytyä.

O