Huumeista

Back to päihdekeskustelu O

[q]leka:
Itse suorastaan halveksin bileissä huumeiten käyttäjiä *släp* pilaavat koko hienon homman maineen*hmph*
[/q]

Minä taas halveksin kirjoitusvirheitä paljon tekeviä, pilaavat hienon foorumin maineen!

[q]leka:
Toisaalta joillekin jo viina aiheuttaa suunnatonta argressiota, niin miten heidään käy vetäessään kovia aineita*täh* Itse olen myös nähnyt erään koulukaverin totaalisen ajautumisen huume kierteeseen ja lopuksi yliannostukseen*sääli*, tosin silloin kaverin käyttöön ei liittynyt klubbaus....
[/q]

Niin, mitenköhän heidän käy? Siitä sinä et selvästikkään ole tietoinen, kantsii kysyy joltain joka tietää paremmin.
Olen muuten nähnyt erään tuttuni ajautuvan extremeurheilulajikierteeseen, tämä koitui lopulta hänen kohtalokseen lumivyöryn muodossa.

---> VAARALLISET URHEILULAJIT PITÄÄ KIELTÄÄ!!!

[q]excelsior:
---
Heti kun löydät faktaa siitä että 1000 alkoholinkäyttäjää aiheuttaa enemmän ongelmia kuin 1000 huumeidenkäyttäjää uskon, että olet oikeassa.
---

tämä pitää paikkansa, kuinka moni alkoholisti tekee aseellisen ryöstön vain saadakseen viinansa? entä kuinka moni huumeiden käyttäjä vain saadakseen annoksensa tai maksaakseen edellisen?
[/q]

Nyt niputetaan monta asiaa virheellisesti samaksi
nipuksi, tyypillinen populistinen virhe.

Ensinnäkin, jos alkoholi olisi laiton päihde, sen käyttäjät
tekisivät mahdollisesti yhtä lailla rikoksia saadakseen
ainetta. Eli rikokset eivät johdu aineesta sinänsä, vaan
MYÖS sen yhteiskunnallisesta asemasta. Jos heroiini
olisi laillista, ja siis myös edullista ja sen käyttö
sosiaalisesti hyväksytympää, käyttäjien ei tarvitsisi
turvautua rikoksiin saadakseen annoksensa.

Lisäksi taas niputat kaikki laittomat päihteet samaan
'huumeet' -nippuun, joka on yksi pahimmista kategorisista
virheistä, koska vaikka joku heroinisti saattaakin
pollen korkean hinnan takia syyllistyä rötöstelyyn, niin
esim. harva kannabiksen käyttäjä syyllistyy kioskiryöstelyyn
saadakseen 'annoksensa'.

1000 heroiininkäyttäjää saattaa aiheuttaa enemmän
ongelmia kuin 1000 alkoholinkäyttäjää, mutta entä 1000
laktonin käyttäjää? Amfetamiinin käyttäjää? Kannabiksen
käyttäjää? Ongelmia toki syntyy, mutta täsmälliset
tutkimustulokset puuttuvat.

[q]sts:
---
Zeta:
---> VAARALLISET URHEILULAJIT PITÄÄ KIELTÄÄ!!!

---

TODELLAKIN... Voidaan vertaa huumeiden käyttöön ku jengi on yhtä koukus siihe adrenaliini rushii ku koksunokka laineihinsa
[/q]

Tosta tulikin mieleeni, että huippu-urheilu se vasta douppaamista onkin.

[q]leka:
Itse suorastaan halveksin bileissä huumeiten käyttäjiä *släp* pilaavat koko hienon homman maineen*hmph* Toisaalta joillekin jo viina aiheuttaa suunnatonta argressiota, niin miten heidään käy vetäessään kovia aineita*täh* Itse olen myös nähnyt erään koulukaverin totaalisen ajautumisen huume kierteeseen ja lopuksi yliannostukseen*sääli*, tosin silloin kaverin käyttöön ei liittynyt klubbaus....
[/q]

En mä itse lähtis halveksimaan ihmisiä jonku henkilökohtaisen valinnan vuoksi.
Agressiiviset ihmiset on kyllä monasti "perseeseen ammuttuja karhuja" ilman päihteitäkin. En ole kyllä pahasti agressiivisiin tyyppeihin törmänny ite bileissä, normi kapakoissa kyllä useinkin.
En mäkään huumeista ole innoissani, mutta enemmän mä HALVEKSIN porukkaa joiden valinnat ja elämäntapa vaarantaa muiden henkeä ja terveyttä. Rattijuoppoja yms.
Kyllähän ihminen voi ajautua henkiseen helvettiin ja kierteeseen niin monen asian kanssa, jopa ilman päihteitä.

Minusta huumeet ovat aika turhia, sillä kyllä sitä hauskaa voi pitää muutenkin. Alkoholi on hyvä päänsekoitus väline ja se on vielä laillinenkin. En tajua mitä hienoa huumeissa on. Rahat van menee ja sitten kun jää kiinni niin sitten menee vielä vähän lisää rahaa. Bilettäminen on hauskinta selvinpäin. Battery riittää.

[q]
---
Daverian:
---
Alkoholi on hyvä päänsekoitus väline

[/q]

Itseasias lääkärit on sanonu, et ne luokittelis alkoholin kovien huumeiden tasolle...

http://matin.maapallo.org/kuvatuuppari/dilbert/531/20030210.gif

[q]viggo:
tuli vaan mieleen näitä whinejä kuunnellessa... : ACID-house... mistäköhän tuo ACID sana on tuohon tullut? Liittyisiköhän jotenkin huumeisiin? ;)
[/q]

Ei liity.

As for the connotations of `acid', all involved in the Chicago scene deny that hallucinogenics have anything to do with the sound. The name comes from the slang term `acid burn', which means to rip somebody off, steal their ideas (i.e. sample their sound).

Missään paihdeaineissa ei omasta mielestä ole mitään pahaa kunhan ei sekavassa tilassa vahingoiteta toisia.
(sinänsä en nyt jaksa alkaa moralisoimaan huumebisneksen haittapuolista kuten ihmiskaupasta ja plaa plaa plaa)

Samanlailla se viinakin pistää nupin sekasin kuin huumeet. Ja jokainen omasta sietokykynsä ja persoonallisuutensa mukaan käyttäytyy sen mukaisesti. Ääliö on aina ääliö, selvinpäin tai ei.

Siinävaiheessa kun addictio vie voiton kaikesta on tilanne eri. Viikonloppu biletys nyt vain sallittavaa "hermojen lepuutusta", mut tuskin kukaan voi sanoa että esim. päivittäinen piikittäminen/ryyppäminen olisi herkkua.

Voi jumala mitä keittiöfilosofiaa.

Tiivistys: Jos ei päihdekäyttäjät kiinnosta, ei niihin tarvitse tutustua. Moralisoinnit voi pitää oman pään sisällä.

[q]pHaze:
Ps. Onks koukussa alkoholiin jos juo viikonloppusin pari pulloa kaljaa saunan jälkeen?
[/q]
ei oo koukus huumeisiinkaan jos käyttää pari kertaa kuukaudessa

tiesittekste et riipuvaisin huume on yllätys yllätys tupakka... 95% jää koukuun..

ja prkl jos Hollannissa polttaminen on sallittu,mix ei muualla..oma valintahan se pitäis olla kuten viina ja tupakka..

en tietenkää halua sanoa miten ja missä täälä Suomessa poltan tai en :D
mut voin varmasti sanoa et polttaisin heti ku astuisin Hollantiin..se niist laist sitten...

jokainen valitkoon itse... eikä kantsis kuunella mitään helvetin irti huumeista propaganda..vaan käyttää omii aivoja

[q]jUSSi:
Mistäs sä tän tiedät? Ootsä ollut mun päässä?
[/q]

Niin, eihän tuota varmasti voi tietää kukaan, mutta MDMA:n vaikutus perustuu siihen, että aivojen serotoniinivarastot tyhjentyy kerralla. Jos sulla normaalisti on hyvä olo esim. seksin jälkeen, jolloin serotoniinia on elimistössä normaalia enemmän, voit varmasti kuvitella millainen olisi olo, jos tuota serotoniina olisi vielä varmaan 100 kertaa enemmän.

Tottakai liika on aina liikaa, mutta koska ihmisen onnellisuus näyttää olevan aika vahvasti sidoksissa aivojen neurokemialliseen tasapainoon, pitäisin hyvin epätodennäköisenä tilannetta, että sun olotila olisi "vähemmän makea" tilanteessa, jossa fyysisesti "makeus" on maksimissaan.

[q]ville:
Niin, eihän tuota varmasti voi tietää kukaan, mutta MDMA:n vaikutus perustuu siihen, että aivojen serotoniinivarastot tyhjentyy kerralla. Jos sulla normaalisti on hyvä olo esim. seksin jälkeen, jolloin serotoniinia on elimistössä normaalia enemmän, voit varmasti kuvitella millainen olisi olo, jos tuota serotoniina olisi vielä varmaan 100 kertaa enemmän.

Tottakai liika on aina liikaa, mutta koska ihmisen onnellisuus näyttää olevan aika vahvasti sidoksissa aivojen neurokemialliseen tasapainoon, pitäisin hyvin epätodennäköisenä tilannetta, että sun olotila olisi "vähemmän makea" tilanteessa, jossa fyysisesti "makeus" on maksimissaan.[/q]

Onnellisuus on sidoksissa myös hyvin vahvasti yksilöön ja sen mitä oman kokemukseni perusteella voin sanoa, on että tietoisuus olotilan syistä vei terän koko olotilalta. Koin keinotekoisesti aiheutetun olotilan pakenemiseksi. Alkoholia kohtuudella nauttiessa tällaista olotilaa ei pääse syntymään, siksi pystyn nauttimaan pienestä hiprakasta. Himokännissä iskee yleensä iso morkkis jo ennen pilkkua..

[q]1ncarnation:
jokainen valitkoon itse... eikä kantsis kuunella mitään helvetin irti huumeista propaganda..vaan käyttää omii aivoja
[/q]

Joo mä olen käyttänyt omia aivojani ja tullut siihen tulokseen että on tosi turhaa ja tyhmää käyttää yhtään mitään aineita. Yleensä aiheuttaa enemmän tai vähemmän haittaa itselleen, tai ainakin ympärillään olevilla ihmisille ja tukee kautta tai toista rikollisuutta. Itse en käytä myöskään alkoholia/tupakkaa.

Ja tuosta propagandasta. Jos sulle joku hyvä frendi sanoo ettei joku aine haittaa mitenkään niin sä uskot sen varmasti kymmenen kertaa ennemmin kuin että joku toinen taho väittäis että se on haitallinen. Näin tapahtuu koska sä haluat uskoa niin. Siinä tahtoo se subjektiivinen ajattelu kadota.

[q]Tres:
---
remotion:
---
Ana:
Jep, Huume != Huumausaine.

Tupakka, alkoholi, kahvi, etc. ovat huumaavia aineita, vaikka eivät varsinaisesti huumeiksi luokiteltuja aineita olekaan. Siksi on ehkä ihan aiheellista tehdä selkeä rajanveto että mistä puhutaan ja käyttää oikeita termejä.
---
Jos syöt 15 grammaa kahvipspuja niin et siihen vielä ole vaarassa kuolla ja olet tiukasti vielä tämän maailman puolella että on niissä eroja vaikka mitä sanotaan.

---

Ja jos taas vedät 15 grammaa puhdasta kofeiinia
niin alat olla aika pahoissa tärinöissä ja pumpun
pettäminen on ihan relevantti uhkatilanne.
Siinä vaiheessa saattais itse kukin toivoo että
ei olis ihan niin tiukasti 'tämän maailman puolella'.

Lisäks moni huumausainelainsäädännön alaisista
aineista ei varsinaisesti irtaannuta todellisuudesta,
esim. amfetamiini, efedriini, ghb, jne.
[/q]

A lethal dose of caffeine for a healthy, adult male is about 10 grams. That’s about 70, eight-ounce cups of the strongest coffee you’re ever likely to drink.

Varokaa kun läträätte sen espressonne kera !

[q]*Christina*:
Mun työkaveri kuuli että kuuntelen konemusiikkia ja käyn bileissä säännöllisesti ja se tuomitsi mut heti "niissä bileissä käy vaan narkkarit" tyylillä
Yritä nyt siinä sit selittää et ei kaikki oo samanlaisia ja ei noin yleisesti saa tuomita ihmisiä
[/q]
Hyvä Kaveri (tm)

Mutta niin - harvoilla on mahdollisuus valita työtoverinsa.

Ja tietysti onhan se hyvä pieni osa elämästään uhrata myös sille, että yrittää perustella muille miksi oma näkemys on parempi kuin niiden näkemys Ihan loputtomiin sitä ei kuitenkaan voi keneltäkään vaatia, joten jossain vaiheessa on vain opittava pitämään päänsä kiinni tietyissä tilanteissa tai vaihtamaan tarvittaessa maisemaa.

[q]mayah:
Mä henkilökohtaisesti nautin elämästäni selvänä niin paljon, etten koe tarvitsevani huumeita.
[/q]

Mä nautin bileistä selvänä niin paljon, etten koe tarvitsevani muuta kuin pari neliömetriä tilaa ja hieman ääntä. Realworld on taas niin ihana paikka, että ihan "huvikseen" polttelen piipusta karstaa............Mölötys*plur*.

[q]Ana:
---
Summerblink:
A lethal dose of caffeine for a healthy, adult male is about 10 grams. That’s about 70, eight-ounce cups of the strongest coffee you’re ever likely to drink.

Varokaa kun läträätte sen espressonne kera !

---

Nytkö jo?

kts. ylläoleva replykuva :(
[/q]

Nojaa, halusin vain tarkentaa tuota mainittua tappavaa kofeiinin määrää

Tarkoitukseni ei ollut pointata kahvinjuonnin vaaroista, yo.esimerkki koski puhdasta kofeiinia - kahvia juomalla em. yliannostusta ihmisen metabolialla on miltei mahdotonta saavuttaa.

(loppuprovo)P.S kaksi lattea tyhjään mahaan aiheuttaa kyllä aikamoisia tärinöitä

*aplodit**sydän**hikoil*

[q]mayah:
---
1ncarnation:
tiesittekste et riipuvaisin huume on yllätys yllätys tupakka... 95% jää koukuun..

---

Mä koen, että huume on aine, joka luokitellaan Suomen laissa laittomaksi. Joten tupakasta en lähtis puhumaan huumeena. Jossain muussa asiayhteydessä toki asia voi näinkin olla, mutta ei käsittääkseni tässä threadissa.
[/q]

tarkoitus oli osoittaa ettei se ole mikään Heroiini esimerkiksi kuten monessa 'propagandas' :D lukee..

Ja se on huume..koska se muuttaa olo tilaa (ei tietenkään dramaattisesti) ja se vaan on laillinen..

ja se on by the way otettu ihan kirjasta joka käsittelee huumeita ja niiden vaikutusta. High Times oli nimi..

tarkoitus oli vaan vähän valaista faktal, jonka kaikki ei tunne... eikä lisätä kahvi tai tupakka keskusteluun

Eiköhän se ole ihan jokaisen oma asia mitä elämällään tekee...ei oo mitään vastaan mut ei kyl aina puolestakaan.

[q]phanatic:
mutta Suomessa arvioidaan olevan n. 500 000 alkoholin suurkuluttajaa (eli käytännössä alkoholistia, kuluttavat yli 24 annosta viikossa, naiset yli 16).
[/q]
Johan tollanen määrä menee melkeen perjantaina Joskus joku hoitaja selittäny mulle sais juoda maks 6 annosta illassa kun pitää hauskaa mut jos ajattelee et alkaa joskus illalla viiden aikaan ottamaan sitä olutta niin aika hiljaseen tahtiin pitäs juoda ne kuus jos neljäänkin asti olis jossain ja autolla vois lähteä varmaan kotiinkin

O