Huumeista

Back to päihdekeskustelu O

[q]pHaze:
Eihän addiktiot ikinä olekaan. Mutta se ei vielä tee itse aineista huonoja tai pahoja, ainoastaan niistä jotka eivät osaa käyttää niitä.
[/q]

Jep. Ei crackissä mitään vikaa ole, ainoastaan ihmisissä jotka jää siihen koukkuun. Niin kauan, kuin asenneilmapiiri on se, että riippuvuus on oma vika ja tyhmät kärsiköön heikkoudestaan, en kannata minkään uuden päihteen laillistamista. Tapa, miten alkoholiongelmaisia kohdellaan ei ole kovin mieltäylentävää - mieti miltä tuntuisi jos ruokamyrkytyksestä tajuttomaksi päätyneet ja itsensä päälle oksentelevat potilaat heitettäisiin niska-perseotteella putkaan yöksi kuolemaan.

[q]sianlihaa:
Tota noin...Mitä mieltä olette ohareista ? Rahat viedään jne. Vuosaaresta Mertsi Tirkkonen !! Vittu oikeesti fiilistele niillä rahoilla nyt kun pystyt..Vois sanoo näin et löytöpalkkio on !
[/q]

Ihan tätä viestiä vartenko kirjaiduit? Noh, joskushan se on aina sen ensimmäisen viestin aika...*ding*
Mutta mitä vuosaarelaisen Mertsi Tirkkosen väitettyyn välistävetotapaukseen tulee, niin eiköhän ne rahat ole vaihtuneet kaikenlaisiin ( tai yhdenlaisiin ) hyödykkeisiin. Eli ei sillä varmaan niitä rahoja enää ole.
Mutta eihön oharit kivoja ole, jos kysyt tällaisen konemusadiggarin mielipidettä.

[q]anthocyan:
Mul tuli tällasesta asiasta puhetta frendien kaa, et namit voi auttaa joskus masennukseen. Tai ainakin todistin tällaisen ilmiön. Eräs henkilö oli ollut melkeen kuukauden masentunut ja ei nähnyt missään enää mitään hyvää. Ei rakastanutkaan enää ketään tai mitään. Mutta namin otettuaan tilanne korjaantui ja masennus katosi. Tästä on aikaa n.kolmisen viikkoa ja masennus ei ole tullut takaisin. Eikä kyseinen henkilö kuitenkaan aio/ halua ottaa enää.

Eli tällaisessa tapauksessa oli mun mielestä todella hyvä ratkaisu ottaa mieluummin se yksi nami, kun taas tappaa itsensä/ hankkiutua hoitoon ja syödä pitkään masennuslääkkeitä. Eli voi näköjään käyttää lääkinnälliseen tarkoitukseen
[/q]Ekstaasia on käytetty psykiatrien toimesta jo kymmeniä vuosia sitten auttamaan traumapotilaiden toipumisessa ja avautumisessa, koska se on auttanut ihmisiä avoimemmin käsittelemään omia tuntemuksiaan ja kokemuksiaan. Tämä tietysti lakkasi kun ekstaasista tehtiin laitonta, mutta nykyisin on olemassa pyrkimyksiä takaisin samaan suuntaan, ja joissain terapeuttipiireissä pyritään ajamaan läpi ekstaasille lupaa lääketieteelliseen käyttöön samaan tapaan kuin kannabiksellekin. Muita amfetamiinijohdannaisiahan käytetään lääketarkoituksessa jo laajaltikin.

[q]ritalin kid:
Jos aine on hyhää, käyttäjä titää mitä tekeee,eike esim. pilaa käsiään. niin miksi IV-käyttöontabu ja mahdoton hyväksyä
[/q]

Johtuisko siitä, et vaik kädet on
ehjät niin pää ei toimi? (sic.)

Nää sun viestit ja asenne on
kyllä huonointa mahdollista mainosta
asialle jota ajat

Mitä ecstasyn käyttöön masenuksen itsehoidossa tulee, niin lisättäköön vielä se, että samoin kuin ecstacy kuluttaa kertaheitolla aivojen välittäjäaineista serotoniin ( ja dopamiinin) pitoisuudet tyhjiin, nostamalla ensin niiden pitoisuuden huippuun pumppaamalla aivojen hermosoluista kaiken likenevän välittäjäaineen irti, niin tokihan saman vaikutuksen saa aikaan viinalla. Tismalleen saman. Oli masentunut tai ei, vaikutus aivoissa on sama. Masentuneella on vaan aivokemia jo valmiiksi sekaisin, joko siten, että serotoniinintaso on normaalia alhaisempi tai että aivojen ns. dopamiiniradat ovat jo lapsuudesta lähtien heikosti rakentuneet. Tässä tilanteessa pään sekoittaminen nipsuilla tai viinalla tekee hurjaa jälkeä, koska nämä vaikuttavat samaan mielihyväkeskukseen, kuin missä on jo epätasapaino. Palautuminen edes lähtötasolle on hidasta ja subjektiivista kärsimystä.

Ei-masentuneella ihmisellä välittäjäaineiden tasapaino korjaantuu normaaliksi nopeaan, eikä nämä ihmiset siten vaivu synkkyyksiin. Mutta aivokemian mittaaminen on hieman hankalaa, ei meistä kukaan voi tietää missä omissa aivoissa mennään. Tietty jos alkaa voida pahoin ja saada morkkiksia tihenevällä frekvenssillä, on syytä alkaa pohtia omaa henkilökohtaista päihdepolitiikkaa, ja yleensä sitä miten menee.

Aivoissa voi saada aikaan oikein mukavan serotoniinipitoisuuden myös ihan terveellisesti:) Et tarvitse kuin tuoreen banaanin, joka on tryptofaanin lähde ja purkin luonnonjogurttia, josta saa kalsiumia, joka auttaa banaanin tryptofanin imeytymistä. Tryptofaani ravinnosta lisää serotoniin määrää aivoissa, noin niinkuin kiteytettynä ( koska mitään neurobiologian luentoa ei tässä ole tarkoitus esittää). Mutta halpa ja laillinen, eli oikein käyttökelpoinen setti! Ei kuluta aivojen välittäjäaineita kuiviin, vaan lisää kokonaispitoisuuden määrää. Ja tää toimii muuten aika hyvin PMS-oireisiinkin.

Hyviä banaanijogurttihetkiä siis!

[q]Zorlim:
---
phanatic:
---
positiivi:
Nih. Muutaman sukupolven päästä ei olisi huume- eikä alkoholiongelmaa, ja siihen kuluvat miljardit voitaisiin käyttää yhteiskunnan kehittämiseen.

Sinusta siis sairaiden hoito ei ole yhteiskunnan kehittämistä?

---

On se, mutta vain siinä tapauksessa että kohtuullisella vaivalla saadaan sairas jälleen tuottavaksi yksilöksi. Jos ehdot ei täyty, on paljon halvempaa hankkiutua siitä eroon kuin yrittää korjata sitä.

Eikö teistä kukaan ole opiskellut liiketaloutta? Tai katsonut edes yhtä luontodokumenttia, jossa todetaan että heikot kuolee ja niiden pitääkin kuolla, jotta vahvat lisääntyisivät.
[/q]
Tai oletko sinä koskaan lukenut historiaa, edes peruskoulussa?
Mitä sairaiden jälkeen? Eri rotuiset, poliittisesti eri tavalla ajattelevat, seksuaalivähemmistöt, juutalaiset?
Sinäkö sen päätöksen teet, kuka on vahva ja kuka heikko?

[q]phanatic:
---
positiivi:
Tottakai sairaita pitää hoitaa niin kauan kuin niitä on, mutta kun niistä on päästy, voidaan rahat käyttää vaikka avaruusmatkailuun.

---

Luuletko tosiaan, että sairauksista päästään kokonaan eroon? Edellisessä viestissäsi sitä paitsi annoit sellaisen käsityksen, että nistien ja juoppojen pitäisi antaa kuolla pois - onko se hoitoa? Miksi avaruusmatkailuun? Eikö mieluummin vaikka nyt ensin koulutukseen, kun suuri(n?) osa maailman ihmisistä ei osaa edes lukea.
[/q]

Jäbä se aina jaksaa

Mutta oon kyllä samaa mieltä sun kanssas tästä asiasta, paitsi, että en näe noita mitenkään toisensa poissulkevina

Tähän väliin tahtoisin lainaa yhtä viksua setää kellä oli tämmönen visio:

”The world is like a ride at an amusement park. And when you choose to go on it, you think that it's real because that's how powerful our minds are. And the ride goes up and down and round and round. It has thrills and chills, and it's very brightly coloured, and it's very loud and it's fun, for a while. Some people have been on the ride for a long time, and they begin to question - is this real, or is this just a ride? And other people have remembered, and they come back to us. They say 'Hey! Don't worry, don't be afraid, ever, because, this is just a ride.' And we...kill those people. Ha ha ha. 'Shut him up! We have a lot invested in this ride. SHUT HIM UP! Look at my furrows of worry. Look at my big bank account and family. This just has to be real.' It's just a ride. But we always kill those good guys who try and tell us that, you ever notice that? And let the demons run amok. But it doesn't matter because: it's just a ride. And we can change it anytime we want. It's only a choice. No effort, no work, no job, no savings, and money. A choice, right now, between fear and love. The eyes of fear want you to put bigger locks on your doors, buy guns, close yourselves off. The eyes of love, instead, see all of us as one. Here's what you can do to change the world, right now, to a better ride. Take all that money that we spend on weapons and defence each year, and instead spend it feeding, clothing and educating the poor of the world, which it would many times over, not one human being excluded, and we could explore space, together, both inner and outer, for ever, in peace.”
-Bill Hicks

Paitsi, että mä kyllä uskon, että joku päivä - jos onnistumme olemaan tappamatta toisiamme siihen mennessä - kaikkiin tauteihin löytyy parannus.

[edit: laajempi lainaus]

[q]JustinSane:
Kuten esim.?
[/q]No tänään juuri kävin katsomassa leffan, jossa vuoden 1993 (olikohan kemian) Nobelin voittaja selvin sanoin pisti keksintönsä psykedeelien piikkiin ja kyllä noita löytyy aikamoisen iso kasa muitakin jos rupeaa asiaa tutkimaan.

Lisäys: Oli muutenkin itseasiassa ajatuksia herättävä elokuva. Kertoi Etelä-Amerikan alkuasukkaista joilla psykedeelien käyttö kuuluu täysin normaaliin päivittäiseen elämään esimerkiksi masennuksen hoidossa, ja nuo tyypit ovat käyttäneet niitä tuhansia vuosia itsetutkiskeluun, ja yleinen käsitys on ettei ihminen ole täysin kokonainen ellei tämä ole tutkinut myös psyykkeensä tuota puolta. Hyvää kontrastia länsimaisen yhteiskunnan päihdemäärittelyihin ja kieltoihin.

[q]JustinSane:
Tuntuu vaan sinänsä kummalta. Kun ottaa huomioon kuinka paljon tieteellisestä tutkimuksesta on pikkutarkkaa touhua jossa monesti asiat ovat kiinni nimenomaan millitarkasta suorittamisesta. Vaikea kuvitella, että moista voi kovinkaan sekavassa tilassa harrastaa. Innovaatioista en sitten tiedä. Hyvin niitä on selvinkin päin saatu aikaan *piis*[/q]Kuka väittää psykedeelejä sekavaksi tilaksi? Psykedeelithän lähinnä muuttavat ajatusmalleja ja lisäävät luovuutta tavoilla joihin ihmismieli harvemmin normaalisti kykenee. Suuret tieteelliset saavutukset eivät sitäpaitsi niinkään synny jonkun laskukaavan pilkuntarkasta viilaamisesta, vaan pikemminkin jonkun uuden asian kehittämisestä ja keksimisestä tavalla jota kukaan muu ei ole vielä onnistunut keksimään.

[q]Ei imo käy oikein argumentista mihinkään suuntaan.[/q]No musta on mielenkiintosta seurata aina näitä suurina neroina pidettyjä tyyppejä, ja havaita kuinka monet näistä ovat loppujen lopuksi olleet huumeidenkäyttäjiä. Eihän se nyt mitään todista sinällään, mutta paha tuollaista onkaan millään objektiivisesti mitata.

[q]phanatic:
Psyykettä ja itseään voi tutkiskella muutoinkin kuin päihteiden avulla.
[/q]Voi toki, mutta eri tavalla. Eikä kaikki päihteiden käyttö ole välttämättä paheellista ja negatiivista kuten länsimainen yhteiskunta arvoinen antaa ymmärtää. Monissa muissa yhteiskunnissa se on täysin normaalia ja hyväksyttävää, ja tuo negatiivinen leima on tullut vasta esim kristinuskon myötä. Itse pitäisin itsensä kehittämistä melkeinpä tärkeimpänä tavoitteena elämässä, ja sen saavuttaminen on siis hyväksyttävää lähes millä keinolla tahansa.

[q]jUSSi:
Ja näistä tapauksista tehtiin asianmukaiset valitukset yms. ?? Tuliko näistä mitään seuraamuksia?
[/q]

Siistii olis jos väärinkäytöksistä valittaminen oikeasti auttaisi jotain, mutta ei tunnu auttavan. Itse olen yhden kantelun tehnyt poliisien toiminnasta eduskunnan oikeusasiamiehelle ja tilanteesta, jossa muhun käytiin virkavallan toimesta syyttä käsiksi ja lompakkoni luovutettiin tarkastettavaksi erään lafkan henkilökunnalle, siitä vastuussa olleet henkilöt saivat tasan nuhtelut. Muutaman muun (jotka eivät välttämättä osaa ilmaista itseään yhtä äänekkäästi kuin minä) valitukset on sivuutettu täysin joko heti kärkeen tai siinä vaiheessa kun "on käynyt ilmi", että väkivallan uhri onkin itseasiassa "kaatunut."

Eivät graffarit paljon valituksia kohtelustaan rustaa (tai rustanneet silloin kun piissejä kuvailin), koska ne ovat yhtä tyhjän kanssa.

[q]jUSSi:
Hmm, musta tällaiset tapahtumat ovat oire liian pienistä resursseista, jolloin yletön työmäärä saattaa vaikuttaa toimintaan.
[/q]

TBH en ole erityisen kiinnostunut mistä ne ovat oire, koska normaalien kansalaistenkin on turha selittää laista piittaamatonta toimintaansa oireiluna jostakin.

[q]jUSSi:
Sinä kyllä vaikutat sen verran fiksulta mieheltä, että varmasti osaat ajatella poliisia ja heidän toimintaa myös objektivisesti, etkä vain näiden taoahtumien kautta (peinttaajien poliisionpahavartijapahempi-asenne on mullekkin aikas tuttu, mutta duuniaan ne kytätkin/vartijat loppujen lopuksi tekee.Ja ei, en tietenkään yritä puolustella poliisien/vartijoiden käytöstä em. tapahtumissa). Mietin vain, että ettet vain nyt syyllisty yleistämiseen? Ei muutama huono poliisi poliisilaitosta pilaa, tosin ne täytyis saada sieltä pois.
[/q]

Teen oikeasti parhaani, että pystyisin vielä jossain vaiheessa suhtautumaan virkavaltaan neutraalisti. Asiaa ei kuitenkaan mitenkään auta se, että likipitäen aina kun jostain syystä joko hakeudun tai joudun poliisien kanssa tekemisiin, niin heidän asenteessaan ja tavoissa, joille he toimivat olisi vähintäänkin korjaamisen varaa. Viimeisin kohtaamiseni poliisipartion kanssa oli Aktia-salin ulkopuolella Rushien jälkeen kun olisin pari olutta juoneena halunnut puhalluttaa itseni tietääkseni annanko tyttöystäväni ajaa kotiin (johon oli varauduttu) vai voinko itse ajaa, koska hän oli väsynyt. Partion toinen konstaapeli kieltäytyi ykskantaan puhalluttamasta mua ja pyyntöön toisen poliisipartion sijainnin kertomisesta (jotta vois käydä vaikka siellä sit puhaltamassa) vastattiin myöskin kieltävästi ja lopuksi vittuiltiin päälle, että "pitäis aikuisen ihmisen tajuta ettei ota alkoholia jos meinaa ajaa."

Jos about kaikki kosketukset joita mulla on elämäni aikana ollut virkavaltaan on tällaisia sävyltään negatiivisia, niin mitenhän mun pitäisi kerta toisensa jälkeen uskotella itselleni, että kyse on vaan yksittäisistä tapauksista ja että mulla on vaan keskimääräistä paskempi tuuri?

[q]pHaze:

Kuka väittää psykedeelejä sekavaksi tilaksi? Psykedeelithän lähinnä muuttavat ajatusmalleja ja lisäävät luovuutta tavoilla joihin ihmismieli harvemmin normaalisti kykenee. Suuret tieteelliset saavutukset eivät sitäpaitsi niinkään synny jonkun laskukaavan pilkuntarkasta viilaamisesta, vaan pikemminkin jonkun uuden asian kehittämisestä ja keksimisestä tavalla jota kukaan muu ei ole vielä onnistunut keksimään.
[/q]

No mitä mä nyt oon trippailijoita kattelut niin eipä se nyt kovin selkeältäkään ole vaikuttanut se toiminta
Muttajoo, kuten sanoin innovaatiot on asia erikseen, sen jälkeinen duuni onkin sitten aivan eri asia. Tieteenalasta riippuen tämä vaihe on yleensä sitä pilkunviilaamista ja en jaksa uskoa, että kukaan aktiivikäyttäjä siihen pystyy. (ts. tekemään sitä duunia jatkuvasti kuoseissa)

[q]
No musta on mielenkiintosta seurata aina näitä suurina neroina pidettyjä tyyppejä, ja havaita kuinka monet näistä ovat loppujen lopuksi olleet huumeidenkäyttäjiä. Eihän se nyt mitään todista sinällään, mutta paha tuollaista onkaan millään objektiivisesti mitata.
[/q]

Mua edelleen kiinnostaa nää "monet".
Tähän mennessä oot saanut mainittua yhden. Pikaisilla googlaamisillakaan en löytänyt mitään huumeitakäyttävää neropattimassaa.
"Se jätkä oli nero ja käytti deelei" = deelit = hyvä
"Hitler oli piripää" = piri = paha

Mutta tosiaan, ihan mielenkiinnosta, jos sulla ois jotain linkkiä heittää tmv.

[q]pHaze:
---
p3T0:
huumeet ovat pahasta! ei niistä ikinä mitään hyötyä pidemmän päälle ainakaan tule. että HYI HELVETTI SENTÄÄN!

---
Hei, psykedeelien ja huumeiden voimin on tehty iso kasa suurista tieteellisistä saavutuksista.
[/q]

Kuten esim.?

tossa jotain listaa, löyty googlaamalla

http://www.soveriegn.freeservers.com/drugs.htm

Jimi Hendrix oli aika yllär i*justjoo*

Mut tää oli mun mielest aika jees: Thomas Jefferson, U.S. president, inventor, architect, marijuana farmer

[q]pHaze:
Itse pitäisin itsensä kehittämistä melkeinpä tärkeimpänä tavoitteena elämässä, ja sen saavuttaminen on siis hyväksyttävää lähes millä keinolla tahansa.
[/q]

Psykedeelit ovat vaarallinen oikotie. Meditaatio johtanee todennäköisemmin hyvään lopputulokseen ja tasapainoiseen mieleen kuin pika"valaistumiset". Noita "valaistuneita" on nähty ihan tarpeeksi, oivallukset ovat useimmiten tasoa "systeemi haisee, mutta mulla ei ole mitään rakentavia ehdotuksia sen parantamiseksi" ja "minä olen oikeassa, kaikki eri mieltä olevat ovat valaistumattomia". Ei siinä lapussa tai sienessä mitään ajatuksia ole, it's all in your head.

Jokainen kuitenkin kulkekoon omaa polkuaan.

[q]phanatic:
---
Individual:
Oletteko siis sitä mieltä, ettei päideongelmaisiä tässä maassa hoideta millään muulla tavalla kuin heittämällä vähäksi aikaa putkaan?

---

En ole. Puistoihin taintuneet alkoholimyrkytyksestä kärsivät raijataan silti käytännössä poikkeuksetta putkaan eikä ensiapuun. Putkakuolemia ei juuri tutkita eikä niistä langeteta sanktioita poliiseille.
[/q]

Tässä olen kyllä kanssasi samaa mieltä. Minkähän logiikan mukaan se putka on ainoa oikea paikka mihin sammuneet tai juuri nämä
” alkoholimyrkytyksestä kärsivät” viedään. Eikö todellakaan ole resursseja esim. selviävisasemien ottaa näitä henkilötä vastaan.
Tietenkin onhan putka silloin sivullisten turvallisuuden kannalta parempi paikka jos sinne viety henkilö alkaa käyttyäytyä väkivaltaisesti.
Mutta se on outoa, että putkakuolemiin suhtaudutaan täyden välinpitämättömyyden vallassa tai sitä hommaa ei edes tiedosteta.
Se ei tunnu ihmisille merkitsevän yhtään mitään. Eikä tosiaankaan niinkuin sanot, niitä tunnuta tutkivan. Tai ainakaan en ole misssään ikinä kuullut, että kukaan viranomainen olisi joutunut tämän asian tiimoilta edesvastuuseen.
Sellainen ehdotushan taisi olla ilmassa, että pelastushenkilökunta esim. palomiehet alkaisivat poliisiin sijaan huolehtia sammuneista, mutta he torjuivat ehdotuksen suoralta kädeltä. Liekö vedonneet resursseihin hekin.

Edit: Ana ehtikin jo replytä, joten en sitten ollutkaan ihan perillä asioista.
Mutta miksi näitä putkakuolemia sitten koko ajan tapahtuu, eli onkohan edes suunnitteillä mitään muuta keinoa.

[q]Ana:
Poliisit muutenkin työskentelee niin hirveissä olosuhteissa, ne on jatkuvasti tekemisissä yhteiskunnan hylkiöitten ja ”pohjasakan” kanssa, joten on mun mielestä helvetin epäreilua sanoa, että putkakuolemiin suhtaudutaan välinpitämättömästi. Mistä hemmetistä te muka niin tiedätte? Oletteko olleet seuraamassa sisäistä tutkintaa? Onko uutisoinnin puute automaattisesti välinpitämättömyyttä? Suomalaiset poliisit työskentelee koko elämän kirjon kanssa, siihen kuuluu sekä iloa että tuskaa ja välillä joku menettää henkensä. En usko hetkeäkään, että noihin putkakuolemiin suhtaudutaan vähätellen, tai että poliisin sisäinen kurinpito- ja tutkintajärjestelmä kohtauttaisi vaan kyllästyneenä olkiaan, kun ihminen kuolee poliisin hallussapidossa.

Mun mielestä tollanen asenne on ammattilaisten taitojen vähättelyä. Se, ettei arvon klubbaripostaaja TIEDÄ, mitä kulisseissa tapahtuu, ei anna oikeutta alkaa mollamaan noita jätkiä, jotka tekee helvetin tärkeää, alipalkattua, aliarvostettua työtä.
[/q]

Itse asiassa Kisiksellä on huutava pula vartijoista ja poliiseista. Ja kyllä jokainen kuolema tutkitaan ja jos jotain löytyy niin kyllä siitä sanktiota tulee.

edit. en osaa kirjloittaa

[q]Ana:
Mun mielestä tollanen asenne on ammattilaisten taitojen vähättelyä. Se, ettei arvon klubbaripostaaja TIEDÄ, mitä kulisseissa tapahtuu, ei anna oikeutta alkaa mollamaan noita jätkiä, jotka tekee helvetin tärkeää, alipalkattua, aliarvostettua työtä.
[/q]

Täällä Keravalla taas pistää suorastaan vihaksi, että herra vartija noin sinisilmäisesti kirjoittelee siitä kuinka poliisit on vitun hyviä jätkiä, joille kaiken lisäksi maksetaan aivan liian vähän. Miksikö pistää? Ne sun hyvät jätkäsi (ai niin, te vartijat olette tehneet seuraavista ensimmäistä myös) ovat mm. piesseet mun frendejäni tunnustuksien saamiseksi asioista joita nämä eivät ole tehneet ja suhtautuneet täydellisen välinpitämättömästi näiden terveydentilaan kuukauden sellissä istuttamisen jälkeen (joka ylipäätään saatiin aikaiseksi sangen kyseenalaisin keinoin).

Et älä tule mulle silmät sameina puhumaan ylevistä poliiseistamme ja niiden pienistä palkoista.

Jos mun käsitykseni Suomen poliisin toiminnasta näiden ja muutaman muun tapahtuman jäljiltä onkin eittämättä liiallisen negatiivinen, niin toi sun ko. ammatin edustajia glorifioiva kirjoittelusi on vähintään yhtä vääristynyttä ja vieläpä huomattavasti vaarallisemmalla tavalla. Siitä, että mä kirjoitan "kyttien olevan natsisikoja" ei ole juuri mitään haittaa kenellekään, mutta sinivuokkojen nostaminen supermiehen ja Robin Hoodin risteytykseksi pitää yllä illuusiota että kaikki on hyvin ja hommat jatkukoon.

[q]JustinSane:
Niin, tämä liittyy mitenkään mihinkään miten? Oma subjektiivinen kokemukseni psykeedelien käyttäjistä vs. Phazen?
Mä olen saanut sellaisen kuva, että psykedeelien käyttäjät voivat olla hyvinkin sekaisessa (fyysisessä) kunnossa. Anteex.
[/q]

Tässä kohtaa on nyt kylläkin korjattava,
että psykedeelit eivät suoranaisesti
vaikuta motoriikkaan. Psykedeelien
vakutuksen alaisena pystyy ihan
yhtä lailla motorista tarkkuutta vaativiin
tehtäviin kuin selvinkin päin. Ongelmat
tämäntyyppisissä tehtävissä, jos niitä
ilmenee, johtuvat lähinnä huomion
kiinnittymisestä muuhun kuin itse tehtävään.

(Paitsi että jos sä nyt lasket alkoholinkin
psykedeeliks niin ei sit mitään :D
Se vaan sit nollaa ton sun aiemman kommentin
sekavastikäyttäytyvistä psykedeelien
käyttäjistäkin.)

Lähteenä tälläkin kertaa kattavin tieteellisesti
pätevä katsaus neurokemiaan:
James H. Austin: Zen & the Brain
(MIT Press)

Ja Jeesus historiallisena henkilönä
on muuten jo todettu aikalaiskirjoitusten
perusteella ihan täydeksi todeksi.
(Sukulaissuhdetta jumalaan ei olla
toistaiseksi kyetty pitävästi todistamaan.)

[q]Ana:
Tää kutsumusammattiajattelu on pikkasen omituista, koska nää kutsumustyypit taitaa olla niitä pahempia actionjacksoneja, jotka aiheuttaa niitä ongelmia. Liikaa jenkkileffoja etc.[/q]

Sitä nimenomaan yritin sanoa;

ymmärsin että kuilu uskoi rahan houkuttelevan actionjacksoneja, itse olen päinvastaista mieltä.

O