Huumeista

Back to päihdekeskustelu O

HRDance:

Ja miettikää nyt hyvät ihmiset haluutteko kenties tulevien lapsienne elävän keskellä huumeita...?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tuo vaikutus nuorisoon mullekin tulee mieleen, kun täälläkin on puhuttu huumeiden , jopa niiden vahvempien laillistamisesta. Tänä päivänähän ei ole harvinainen näky, että 13-16v skidit pyörii ostarin nurkalla, odottaen että joku vanhempi hakis taas ”perjantai mäyräkoiran”.
Jos tulevaisuudessa sais jostain yleisesti, laillisesti täysikänen esim. pirii, miten estettäis ettei niitä joutuis muksujen käsiin?
”Se mitä isot edellä sitä pienet perässä” pätis varmaan tulevaisuudessakin.
Kyllä mä tiedän että niitä huumeita päätyy jo nyt jopa lapsille, mutta miten olis niiden äkkiä yleistyessä?
Kyllä mun mielestä alaikäinen keppana pullo kädessä on ehkä pienempi paha, kuin että nuoret ja lapset rupeis pyörii ”silmät tomaatteina” jossain ehkä vaarallisemmissa aineissa..

Pelottavat tulevaisuuden skenaariotko?

[q]Oliwer:
Enpä tiedä tunteista tai pelottelusta.
Mun mielestä aikuisuuteen vain kuuluu ottaa myös muut ihmiset (myös skidit) huomioon ja miettiä mahdollisia välillisiä vaikutuksia, jos jotain asiaa alkaa pontevasti ajaa..
[/q]
Jos aikuisten kuuluis ottaa lapset huomioon haluamallasi tavalla hehän eivät ostaisi lapsille kepua / piriä / ihanmitävaan

[q]Epailija:
---
serotonot:

Toisekseen ihminen saattaa trippinsä aikana löytää erilaisia elämänsä ”solmukohtia” joiden pohtiminen myöhemmin selväpäisenä saattaa parantaa hänen elämänlaatuaan hyvinkin tuntuvasti. Tällaiset käytöksen epäkohdat tulevat esiin koska ihminen pystyy tarkkailemaan itseään, jos ei nyt objektiivisesti, niin ainakin toisella tavalla subjektiivisesti, trippinsä aikana. Tuollaisten asioiden selittäminen käy kielellisesti vallan mainiosti, eikä ”solmuja” kyseisen ihmisen päästä olisi ehkä koskaan löytynyt selvinpäin koska hän ei olisi osannut astua oman todellisuuteen sidoksissa olevan subjektiivisuutensa ulkopuolelle.

---

Mahdollista kyllä. Tosin on mielestäni ihan yhtä mahdollista, että kyseinen henkilö saattaisi vain luulla löytäneensä solmukohtia ja näiden kanssa painiessaan muuttaisi itseään itselleen epäedulliseen suuntaan. Tripillä ollessaanhan ei ole niitä ihan selväjärkisimpiä eikä etenkään ihan oman itsensä kanssa matkassa.[/q]
Etkö sä aiemmin tuolla viestiketjussa sanonut ettet ole kokeillut koskaan kyseistä substanssia? Jos näin on, haluaisin tietää mihin tuo viimeinen lause väitteessäsi perustuu

[q]coolcat82:
Kuoleekohan niiden haittavaikutuksiin yhtä varmasti kun tupakan ja viinan???*sars*
[/q]
kuolee. elämä tappaa. näytä yks joka on selvinny siitä hengissä

No siis lähinnä oon itse sitä mieltä, että forumeihin voi laitaa omia mielipiteitään...? Ja on tosi tyhmää, jos joku haluaa pelkkää ilkeyttään kommentoida toisen mielipidettä negatiivisesti. Kuka hyötyy mitään toisten dissaamisesta? On paljon kivempaa, jos kaikki kannustaa toisia ja jakaa hyvää fiilistä toisien kanssa. Positiivisuutta kehiin!!!

Kun kerran olette niin innostuneita keskustelamaan asiasta!!!!! niin miettikää miksi jokin huume on kehitetty? Mitä varten LSD kehitettiin! Hakekaan sen juurille! Itseasiassa hakekaa kaikkien huumeiden juurille ja tulkaa sen jälkeen kertomaan miksi jokin--->johtaa--->johonkin! Turha on pyöritellä kaiken mailman matrix juttuja... "et voi tietää onko kätesi todelline". Mailma on todellista!

En nyt jaksanut ruveta selaamaan koko topikkia lävitse, että löytyykö tätä aikaisemmin. http://www2.eduskunta.fi/fakta/edustaja/265/Huumeministeri.pdf

Näin realistisella asenteella, jos koko eduskunta ja kansa suhtautuisi huumekysymykseen, voitaisiin asiasta saada aikaan jotain järkevää keskusteluakin.

Itselläní on sellainen mielipide huumeista että muut voi käyttää niin paljon kuin haluaa, enkä puutu muiden asioihin. Itse vaan en käytä mitään pillereitä sun muita huumeita, mitä nyt muutaman kerran kokeillut hasaa ja ruohoo.

Ainut mistä en pidä on se kun toiset sekottaa päänsä lääkkeillä ja viinalla. Lääkkeitä kun paljon syö niin tulee vaan vihaseks.

[q]Individual
Siis...voi taunus sentään...
Tosta puttui enää opettavainen satu Turmiolan Tommista.[/q]

Joo sitä ei ollut materiaalissa kirjoitettu, mutta tota aihetta ei oo vielä opetettu, joten voihan olla että se kerrotaan suullisesti

[q]Lana83:
Ainut mistä en pidä on se kun toiset sekottaa päänsä lääkkeillä ja viinalla. Lääkkeitä kun paljon syö niin tulee vaan vihaseks.
[/q]

Toi riippuu lääkkeistä, mutta osa tapauksissa olet oikeassa... Hyviä lääkkeitä on todella vähän, vaikka jättäis viinankin väliin, suurin osa syövyttää aika pahasti... Aina ei ole vaan valinnanvaraa, syökö vai eikö...

Itsellä esim. on vakavaksi luokiteltu epilepsia joten se määrä lääkkeitä mitä mulle on määrätty tuotti aluksi ja pitkällä tähtäimellä tiettyjä ongelmia, mutta kaikella on hintansa. Jos en söisi niitä lääkkeitä, en voisi ikinä valvoa, en olla vilkkuvissa valoissa, en kovissa äänissä, en stressata, en humaltua etc. Joten olen mieluummin pitkällä tähtäimellä lievästi sulaneet aivot omistava kuin ihminen joka ei saa elää täyttä elämää eikä varsinkaan bilettää... Kyse on joskus valinnoista...

[muokattu 9.3.2004 22:51]

Mun mielestä on ok kokeilla (kaikkeahan pitää kokeill *hymy*), mut pitäis kuitenkin tietää omat rajat. Ne vaan tuppaa osalla porukkaa unohtumaan...

En halua sanoa et huumeita voi käytää fiksusti, koska eihän se koskaan fiksua ole, mut...

No kuitenkin, ei oo kauheen kiva kattoo vierestä, ku joillakin 'tutuilla' ei todellakaan ole enää mitään rajaa Mut mitäpä siihen sanomaan, ei se auta ennen kuin ne itse tajuaa tilanteen vakavuuden...

On kyl laittanu kuitenkin ajattelemaan et tollasessa kunnossa en itse tahdo koskaan olla...

en tue.. ja oon niin lapsenkatseinen että hyvä jos tajuan ympäripöllyssä olevan ihmisen olevan kamassa. Mä en välttämättä erota kännistäkään ihmista

[q]Dementation:

toi sun tekstis tosta kirjasta tostahan voi paatella etta narkkareil on aina kunnon survival pakki mukana ja siis anteeksi huumeenkayttajilla eli oks kaikil jotka bileis kayttaa tollanen repertuaari tavaraa mukana =D

[q]typ0:
---
Dementation:

toi sun tekstis tosta kirjasta tostahan voi paatella etta narkkareil on aina kunnon survival pakki mukana ja siis anteeksi huumeenkayttajilla eli oks kaikil jotka bileis kayttaa tollanen repertuaari tavaraa mukana =D
[/q]

Joo mystisintä on se, että kun mulla on ongelmia jo siitä, mihin laitan vaatteideni kanssa lompakon, kun ei ole taskuja, joten Mihin ihmeeseen ne noi kaikki laittaa??? *täh*

[q]Ana:
mua kyllä hieman dissaa kanssa nää ”söpöt” eufemismit mitä ihmiset kekkaa huumeilleen. Puhutaan ihan rehellisesti vaan amfetamiinista, kokaainista ja ekstaasista eikä esim ”eskoista” , ”esandereista”, ”pörristä”, ”pirpanoista”, etc.. Yäk.
[/q]

Samalla tavalla kai sitä puhutaan \\\"bissestä\\\", \\\"salmarista\\\" ja \\\"sidukasta\\\"
jne. Slangia, ei siinä sen kummempaa.

[q]pHaze:
---
Jazmine:
Voi tsiisus.. Mie yhdyin suhun jo edellä..*hih*

Et oo lainkaan väärässä..

---
Sori, kerkesin vastata jo ennen lisäyksiäsi enkä spotannu väittelyä missään =) Väsyneen, krapulaisen mielen kirjoituksia, antakee anteeksi :)
[/q]
Mie kans kirjotin ekan kommenttini VÄHÄN vittuutnuteena ko. aiheeseen... tai jotain..*ding*

[q]tweeek:
sanajaylistys.org

Tossa ihan loistavaa luettavaa. Vaikee uskoa, että on tosissaan väännettyä juttua, eikä trollausta, mutta taitaa se olla :o
Loistavia MP3 saarnoja ja esim. evoluutiojuttua.

:: Nyt kala katseli ympärilleen ja näki puun , jossa oli iso banaaniterttu.
Kala hivuttautui puun juurelle , josta yritti ponnistella puuhun. etuevät eivät olleet kyllin vahvat tarttuakseen puiden oksiin ja saadakseen vedettyä itsensä mehevän banaanitertun viereen. Aikaa kului ja evoluutio ja kovat ponnistukset auttoivat kalan etueviä vahvistumaan niin, että niillä pystyi tarttumaan oksiin. Nyt kala hinasi itseään banaaniterttua kohti. Mutta kalan ruppi hinkkasi karvaista puun kylkeä vasten ponnistuksen aikana. Tätä karvaa tarttui joka puolelle kalaa. Mutta kalan vartalo oli siinä venytyksessä muotoutunut jotenkin uudella tavalla. Ja kalaa alettiin kutsumaan kevytrakenteiseksi reesus apinaksi.

[muokattu 1.6.2004 13:53]
[/q]

Huomaa et noi ei tiedä biologiasta
mitään: banaanit ei kasva puissa
vaan pensaissa

[q]vaavu:
Vappu Taipaleen tapaus taas kerran alleviivasi sitä samaa linjaa mitä Meriläisenkin kanssa tuli ilmi: on parempi valehdella kuin kertoa totuus.
[/q]

Mikä on sinänsä surullista, mutta tavallaan kuitenkin itsestäänselvyys.

[q]
---
anthocyan:
Mut mä oon oikeesti täs miettiny, et miks täytyy ottaa? Minkä takia!?! Tietääkö joku???

---

]serotonot:

Eikös lähes kaikilla nisäkkäillä ole melkoinen päihtymysvietti? Me vaan ollaan samanlaisia eläimiä kuin muutkin.
[/q]

No se voi olla niin... On se vaan niin hassuu... Tää elämäkin kaiken kaikkiaan

[q]anthocyan:
Mut mä oon oikeesti täs miettiny, et miks täytyy ottaa? Minkä takia!?! Tietääkö joku???
[/q]
Eikös lähes kaikilla nisäkkäillä ole melkoinen päihtymysvietti? Me vaan ollaan samanlaisia eläimiä kuin muutkin.

O