Huumeista

Back to päihdekeskustelu O

[q]toma:
---
Ana:
mua kyllä hieman dissaa kanssa nää ”söpöt” eufemismit mitä ihmiset kekkaa huumeilleen. Puhutaan ihan rehellisesti vaan amfetamiinista, kokaainista ja ekstaasista eikä esim ”eskoista” , ”esandereista”, ”pörristä”, ”pirpanoista”, etc.. Yäk.

---

Samalla tavalla kai sitä puhutaan \"bissestä\", \"salmarista\" ja \"sidukasta\"
jne. Slangia, ei siinä sen kummempaa.
[/q]

Toki, mut jotenkin ällömpää, imho :P

[q]Avernian:
”Se on luonnontuote. Ei se voi olla vaarallista.”
[/q]

Nii.. "Ne on ne kemikaalit ku on vaarallisii, mut ei luonnontuotteet ku ne on luonnollisia"

Jutellaaks ekan käärmenpureman jälkeen? :)

[q]kilobitti:
---
kuilu:
Niitten ammattitaito kyllä on valkahtanu todella alas.

Mä mielelläni maksaisin kytille lisää liksaa, en niinkää lisäis niitten määrää.

Tulee vaa niitten joukkoihin sellasii wannabe-dirtyharryjä ja hasbeen stevareita.
---

Njaah, toi voi toimia toisinkin päin: Ehkä tän hetken poliiseja on juuri ne, jolla on hirveän vahva kutsumus siihen (wannabe-dirtyharryjä ja hasbeen stevareita*vink*), ja korkeammalla palkalla sinne saataisiin myös muita?

Mutu-pohjalta; kyttien määrää pitäisi nimenomaan nostaa, virkoja ei välttämättä. Tällä erää kun aika suuri osa viroista jää täyttämättä. Samat hommat pitää kuitenkin tehdä-> ylitöitä, työ-uupumusta ym-> vittumaista palvelua meille ”kuluttajille”*vink*
[/q]

Hum, mä en kyllä allekirjoita ajatusta siitä, että pitämällä poliisien palkat alhaisina, alalle saataisiin ainoastaan sellaisia joille se on "kutsumusammatti". Lähinnä ongelmana tällä hetkellä taitaa olla työvoiman puute, joka pakottaa olemassaolevat poliisit tekemään liian pitkiä vuoroja, josta seuraa väkisinkin työuupumusta, väsymystä ja vittumaisuutta. Kolme viikkoa 12h vuoroja pistää kyl asiakaspalvelijan luonnon koetukselle. Palkan nostaminen mahdollistaisi sen, että nekin ihmiset joilla on taipumusta alalle, eivät hylkäisi sitä automaattisesti siksi, että palkkaus on niin huono. Virkoja on jatkuvasti eri poliisipiireissä auki, eli työvoimalle on tarvetta, mutta tälläkin hetkellä poliiseja valmistuu suoraan kortistoon.

Tää kutsumusammattiajattelu on pikkasen omituista, koska nää kutsumustyypit taitaa olla niitä pahempia actionjacksoneja, jotka aiheuttaa niitä ongelmia. Liikaa jenkkileffoja etc.

[q]kuilu:
---
Ana:
Niin, me vartijat..
---

??????

Ootsä stevari!?

[/q]

En, receptionisti, oon tehnyt myös piirivartiointia, järjestyksenvalvontakeikkoja, henkilösuojausta, myymälävartiointia sekä kaiken näköistä summittaista turvallisuusalan hommaa. Perinteisiä stevareita ei oikeastaan enää ole olemassa, toi on termi joka iskostettiin aikoinaan STV:n henkilökuntaan, joitten duuni ja hommat erosi nykyajan vartijoista aika lailla. STV oli voittoa tavoittelematon, vakuutusyhtiöitten perustama riskienhallintafirma, johon palkattiin ties minkälaista porukkaa "järjestystä" valvomaan. Näiden aikojen ansioista nykyisetkin vartijat kantaa hihassaan väkivaltaisen natsin leimaa, vaikka suurin osa vartijoista on ihan normaalia porukkaa. Ja mä tiedän, koska teen niiden kanssa töitä jatkuvasti. Nykyinen, yksityistetty ja lainsäädännöllä kontrolloitu vartioimisliiketoiminta on vähän toista luokkaa tasoltaan kuin STV aikoinaan. Tosin, en osaa sanoa kuin oman työnantajani puolesta. Muilla firmoilla touhu saattaa sitten olla vähän mitä sattuu.

[q]Individual:

Edit: Ana ehtikin jo replytä, joten en sitten ollutkaan ihan perillä asioista.
Mutta miksi näitä putkakuolemia sitten koko ajan tapahtuu, eli onkohan edes suunnitteillä mitään muuta keinoa.
[/q]

Olettaisin että se johtuu siitä, että nää ihmiset jotka noissa putkissa öitään viettävät on dokannu elimistönsä sellaiseen kuntoon, että yleensä ne ns. putkakuolemat ois tapahtunut missä oloissa tahansa. Ei siellä kukaan mihinkään repivään sairaskohtaukseen kuole, pääasiassa se taitaa olla sitä, että sydän pysähtyy. Putkia valvoo vartija monitoreista, ja jos joku nukkuvalta näyttävä dena vaan yksinkertaisesti lopettaa hengittämästä, ei asialle oikein voi tehdä mitään. Sairaalaan humalaansa pois nukkuva ei kuulukaan, ja olettaisin että poliisilla on kehittynyt jo aika hyvä silmä arvioimaan ihmisen pelikuntoa; kyllä ne sairaat viedään sairaalaan. Ne putkajussit tuppaa olemaan pääasiassa aina samoja naamoja, jotka viettävät siellä neljä-viis yötä viikosta. Ylipäänsä toi juopporalli tuhlaa hirveästi poliisin resursseja, ja silloin tällöin tietenkin joku sinne putkaan menehtyykin. "Mies kuoli putkaan"-lööppi tuskin kertoo koko kuvaa, tarkempaa olisi kirjoittaa "Viimeiset kolmekymmentävuotta korvikealkoholeja päivittäin nauttiva, kuusissakymmenissään oleva lähes liikuntakyvytön alkoholisti kuoli putkaan, kuolinsyynä sydänpysähdys." Siinä ei paljoa poliisi voi auttaa, kun noin käy. Lehdet vaan mielellään uutisoi tollasia OMG SKANDAALI!!-juttuja, ja jos niistä jotain jälkipyykkiä syntyy, kyllä sekin uutisoidaan. Se, miksi mediassa ei noista asioista paljoa kuoleman jälkeen puhuta, johtunee siitä, ettei ole oikein mitään sanottavaa.

Mielummin mä ainakin näkisin että noi juopot nukkuu yönsä putkissa kuin jo valmiiksi kuormitettua sairaalajärjestelmää rasittamassa.

[q]HRDance:
Näinhän kyllä, mut joku typerä neki on menny ottamaan käyttöön
[/q]

Eipä vaan ole meidän aikamme keksintö, vaan juontaa käsittääkseni juurensa satoihin vuosiin sitten, jolloin erilaiset shamaanit käyttivät erilaisia sieniä, marjoja & yrttejä.

[q]Individual:
---
kuilu:
Toimiihan. Jos yksikin, siis vain yksi, ihmiskuntaa hyödyttänyt keksintö on saanut alkunsa psykedeelien vaikutuksen alaisena, se on argumentti sen puolesta.

---

Dachaun keskitysleireillä tehtyjen lääketieteellisten kokeiden on sanottu tuoneen hyötyä lääketieteelle. Onko se silti argumentti sellaisen toiminnan puolesta?
[/q]

Noin, se oli siinä. Abandon all reason!

[q]Käyn tällä hetkellä järjestyksenvalvojan peruskurssia ja virallisessa oppimateriaalissamme on aika mielenkiintoisia mainintoja huumeista ja niiden käyttäjistä.

Esim. seuraavat tiedot löytyvät käyttäjän tunnistamisesta:
[Tästä eteenpäin kaikki kirjoittajan kommentointi on hakasuluissa, muu on suoraan kopioitua tekstiä.]

Tunnusmerkkejä

Käytös
- käyttäytyy omituisesti - ei kuitenkaan vaikuta humalaiselta
- liikkuu hermostuneesti, tahattomia liikkeitä [Tulee mieleen joidenkin tanssiminen ]
- poikkeuksellisen vilkas, masentunut tai pelokas
- ruokahaluton (amfetamiinin tms. käyttäjä) [Mistä jv. tietää onko jollain nälkä vai ei???]
- ahmii makeaa [Monet masentuneet tytöt on selkeästi huumeiden käyttäjiä ]

Silmät
- seisovat, lasimaiset: - lääkkeet
- pupillit laajentuneet: - amfetamiinit, kokaiini, kannabis [Mulla tulee kyllä strobostakin]
- pupillit supistuneet: - opiaatit
- valkuaiset punoittavat: - kannabis [kuka mulle aina syöttää kannabista kun valvon kauan? ]

Suu
- kuiva - lähes kaikki aineet [Tai veden puute kun on tanssinut jonkun aikaa]
- kuolaava

Mukana
- huumeiden käyttäjällä on aina teräase: kääntöveitsi, stiletti, puukko, mattoveitsi yms. -usein myös ase [Aloin tätä lukiessani pelätä monia ystäviäni ja mietin mihin ne piilottaa ton teräaseen kun ne on saunassa... En oo moista meinaa vielä nähnyt ]
- käyttövälineitä: ruiskut, neulat, folio, piippu / silumi

Muuta
- lusikat, tulitikut / sytytin [Noi tulitikut ja sytytin on aika monilla...]
- vaa´at [Kuka ihme kantaa vaakaa mukana vaikkapa baariin?]
- liuottimia: vettä, sitruuna- tai askorbiinihappoa [Toi vesi on mun mielestä aika huono merkki, kun sitä on nykyään todella monilla mukana]
- pakkaustarvikkeita: talouskelmua, alumiinifoliota, muovia
- taskun pohjalla, laukussa, kotona / autossa tavaroissa katkottuja tupakoita, filttereitä yms. [Koska järjestyksen valvoja tutkii jonkun kodin tai auton? Siihen ei opetusmateriaalin mukaan kyllä ole edes oikeutta ]

[Myös seuraava teksti löytyy]

?Älä koskaan koskettele äläkä maista tai haista epäilemääsi ainetta tai sen pakkauskääreitä. [Millä niitä sitten tutkii???] Sinulle riittää, kun näet ja epäilet aineen olevan huumausainetta. Poliisi tutkii myöhemmin aineen laadun. Käsittele varoen hansikkaat kädessä pakkauksia, [eihän niihin pitänyt saada koskea?] älä avaa tai riko, niistä on saatavilla sormenjälkiä aineen käsittelijöiltä. [No kai mä tiedän kenen sormenjäljet siinä on jos saan sen haltuuni tutkiessani jonkun taskut???]?

[Tässä ei siis ollut huumeiden itsensä kuvauksia, kun en jaksanut kirjoittaa, mutta niissäkin oli kyllä aika hyviä ristiriitoja. Eli vaikka en käytä enkä kannata huumeita, niin en yhtään ihmettele jos jotakuta reiveissä syynätään tarkkaan, kun ohjeistus on näinkin epäselvää ja paikka paikoin jotenkin kaikkiin sopivaa. Mutta välttäkää noita edellä mainittuja tunnusmerkkejä ja ette ole poliisin tai järjestyksenvalvojien mukaan huumeiden käyttäjiä.][/q]

{Tein tästä oman otsakkeen, koska tätä aihetta on viistetty sekä huume että turvallisuus että isoveli valvoo keskusteluissa, sekä esim. Pacifiquen forum keskustelussa, mutta siirrettäköön se nyt tänne kun niin toivottiin.}

[muokattu 9.3.2004 22:37]

[q]Howdy:
saan varmaan tosi paljon kavereita tällä mut hei MENKÄÄ VITTU ITTEENNE JA KATTOKAA PEILIIN!!!!! muut ok .. mut noi tekee tosi hyvää klubien maineelle kun meitä rakastetaan muutenkin niin paljon..

P.S. vaikka suomi onkin periaatteessa vapaa maa niin ei noista klubeista tarvis kuitenkaan tehdä mitään överiluolia mihin jengi tulee vaan vetää pään seinälle ja sekoilemaan, kyl sitä vois käyttäytyä ihmisarvon mukaisesti, mitä olen ihmisten kanssa jutellut niin ainakin ne kenen kanssa olen, sanovat samaa, hyvä siinä yrittää sitten viettää iltaa kun osa porukkaa pyörii pitkin lattiaa kun kaatumataudissa kuola suusta valuen. Mun käsittääkseni bileis olis tarkotus pitää hauskaa eikä vetää mitään Extreme övereitä jollain vitun liuotinaineella ..

[/q]

[q]anthocyan:
No se voi olla niin... On se vaan niin hassuu... Tää elämäkin kaiken kaikkiaan
[/q]
sinäpäs sen sanoit

muistaakseni kannabiksen lethal dosage pyöri jossain 40 kg paikkeilla*känni*

Voisiko joku valaista tätä tyhmää että mikä se on se peto josta Njah yrittää kertoa? Ainakin yhden pedon näen joka kerta peilistä kun sinne vilkaisen*hahjust*...

[muokattu 16.5.2004 16:03]

[q]Njah:
(Koko kirjoitus)
[/q]

Olisko _mitenkään_ mahdollista, että yrittäisit jotenkin soveltaa käytäntöön edes alkeellisimpia oikeinkirjoitus- ja kielioppisääntöjä? Kirjoituksiasi on niiden ulkoasun ja mahdottomien lauserakenteiden takia todella raskasta lukea ja likipitäen mahdotonta ymmärtää.

elämä on parasta huumetta... nii kai sit

[q]Jazmine:
Ja pitihän tästäki tulla taas joku fackin kuka tietää parhaiten - skaba... *taputapu*[/q]Missä missä?! Mä haluun osallistua, oon varma voittaja!

[q] sama kuin vertais Lasolia punaviiniin......[/q]
*nauru**nauru**nauru*

http://www.sky.com/skynews/article/0,,30200-12802237,00.html

It´s good to know your doses

Mut kyl sitä kännissäkin osatataan

http://www.femalefirst.co.uk/entertainment/2982004.htm

Tässä vaiheessa tahtoisin vain sanoa, että http://www.darwinawards.com

Haha :D

Evolution: Back with a vengeance!

Vittu et huumeet pilaa parisuhteen! Ja ne pilaa kaiken! Tajuutteko! *släp* Sori tää purkautuminen, mut vähä v*tuttaa henkilökohtaisista syistä...

400w sunlight!

O