Klubituksen kilonpudotus
Myykää läskinne, läskit
Läskillä lukutaitoa -laihdutuskampanja Nepalin opettajankoulutuksen hyväksi
Tiivistettynä:
jokaisesta helmi-toukokuussa laihdutetusta kilosta maksetaan 15 Nepalissa tapahtuvan opettajankoulutuksen hyväksi.
Rahoittajana suomalainen yksityishenkilö, järjestäjänä Terveyden ja hyvinvoinnin laitos ev.lut. seurakuntien avustuksella.
[q]siveys, 12.1.2010 21:33:
Tarviiko tossa olla kirkon jäsen, että voi osallistua?
[/q]
Tuskinpa, ja tuon tiedotteen mukaan olisi ehkä muitakin yhteistyökumppaneita tulossa. Ei vaan ole vielä mitään infoa! (En kuitenkaan malttanut olla postaamatta tuota vielä :P)
[q]sapeli, 14.1.2010 11:36:
Tämä olisi oikeasti kiinnostanut, mutta yksi ehdoista on että laihduttaja on aloittaessaan ylipainoinen. En taida ihan niin paljoa painaa kuitenkaan.
[/q]
Hmm, missä kohtaa niin sanottiin?
Mä olen lihonut <3
Ajattelin että jos mä vähän pyöristyn, niin biitsillä ja saunailloissa kanssaihmiset näyttävät vielä laihemmilta ja ovat riemuissaan. :)
[q]Hyzenthlay, 11.4.2006 21:58:
Ongelma on se, että vaaleeta leipää/riisiä/pastaa pitäisi syödä mahd. vähän mutta ei oikein meinaa onnistua kun niitä tekee mieli
[/q]
Pasta on tällaiselle sokeririippuvaiselle kuin minä oikea pirulainen. Siihen tulee niin valtava himo... ruispasta on vähän parempaa sentään.
Aion olla kesäkuussa technoviking kunnossa.
Tuli hommattua heräteostona kävelysauvat ja kaupasta kotiin (n.30min kävely) testaillessa täytyy sanoa et vaikutus on HUOMATTAVA. Tuntuu (ja varmasti näyttää) saatanan hölmöltä mutta normaali kävelyvauhdilla puski ihan hyvät soijat ja sykkeet sai kaipaamaani kohotusta (~135 -> ~150). Huomen täytyy lähtee vetää kunnon setti ja kattoo onko noista sitte oikeesti mihinkään.
Nonnih, -5 kiloa menny. Vähän hitaasti lähtee, mut pääasia et lähtee. Alkoholia oon tänä vuonna käyttäny vaan muutaman kerran ja nyt vappuna mikä kyl sekottiki sit pakan. Päässy viikkoon missään käymään ja meni purkki jos toinenkin Ben & Jerrysiä :(
Sitä kyllä ihmettelen suuresti että kunto ei tunnu kasvavan. Kiinteytystä on tullu ja paino pudonnut (ja rasvaprosentti) mutta kunto tuntuu silti olevan aika surkea. Jumpissa kun käy tuntuu et on ekojen joukossa luovuttamassa, sykkeet nousee aina kattoon ja sit alka vituttaa ku ei jaksa.
Ja EDELLEEN on niin saakelin vaikeeta salille tai yleensäkki urheilemaan lähteminen. Vesijumppaankin ois aamulla pitäny mennä mut päätin jäädä vällyjen väliin <3
Ruokailun on saanu aika hyvin kyl ojennukseen, mitä nyt jotain lipsumisia, (esim vappu :( ). Mut oon itelleni aina tehny jotain tavotteita ja sit saa vähä herkutella. Mun on pakko mennä sillä linjalla et kaikki tai ei mitään, siks nyt mennäänki tiukalla ruokavaliolla ja sitku saa herkutella, ni oikeesti kans herkuttelen.
Cola light on vieläkin niin paha addiktio et kyl sitä aina joka toinen päivä tulee käytyy ostamassa. Ostan vaan niitä puolen litran puteleita koska muuten sitä joi ku vettä vaan.
Tuore leipä on kans yks mitä on tosi vaikee vastustaa.
Yks uus ihanuus minkä oon löytäny on tollanen Profeel Cottifrutti, raejuuston ja rahkan yhdistelmä, (punainen greippi on mun suosikki :P ). Ihan törkeen hyvä ja vielä HYLA, rasvaa 0,2%, sokeria 3g ja muuten sit onki melkeen pelkkää proteiiniä, kaloreita yhessä purkissa (150g) = 90 <3 Lov it, syön joka päivä!
Jos sitä sit sais piiskattua ittensä sauvakävelemään ennenku sade tulee....
(oikeesti se menee niin et venaan tässä kunnes sade tulee ja sit muka harmittelen ku en päässy )
Joutu eilen rei'ittää vyöhön uuden holen, kun alkaa taas olee vyötärö kuin lapsella. Tippuu muuten shortsit jalasta :)
Mnojoo. Olin pari kuukautta ilman sokereita ja viljoja, joiden tilalle lisäsin proteiinia ja rasvaa, mutta enpä huomannut mainittavaa eroa. Stressivatsa ei nimittäin juurikaan rauhoittunut (koska gradu ei edelleenkään kirjoita itse itseään ja mua AHISTAA), paino putosi peräti kilon ja vyötärönympäryskin pysyi samoissa senttilukemissa (koska jaksoin taas jumpata about viikon, ennen kuin meni mielenkiinto), joten lopetin sen kokeilun toistaiseksi.
(Viime viikolla parin kuukauden tauon jälkeen jäätelö maistui niin taivaallisen herkulliselta, että tästä nautinnosta ilahtuneena keitin kahvit ja söin toisen jäätelön! *pepsodent*)
Vertailun vuoksi: sisko hoikistui neljässä viikossa neljä kiloa pelkästään jättämällä pois sokerin.
Liikuntahan tähän yleiseen löysistymiseen tietenkin vaikuttaisi enemmän kuin ruokavalio, mutta en oo jaksanu harrastaa oikeastaan yhtään mitään, ku eniten on vituttanu kaikki. Mutta jos N-Y-T jaksasin ottaa itseäni niskasta kiinni, ni mullahan ois piukat paikat syksyyn mennessä..?
Jokohan sitä voipi astua tähän rinkiin. Tammikuu-kesäkuu akselilla lähteny huomaamatta 10kg poies! Tarkotus on ollu laihduttaa jo vuosia, mut mitään en oo osannu tehdä asialle, enkä kyllä mitään ole mielestäin vieläkään muuttanu, mutta... näin siinä vaan käy jippii*jiihaa*
e: Paino siis nyt sen vähän alta 90kg ja pituutta jotain 182cm, jos vielä jonku viitisen kiloa sais pois ni olis jo unelma :)
Uah, ei oo enää kaukana painoindeksi normaalipainosta ^^ Kamalaa hienosäätöö kyl, tai siis tarkoittaen et viimeset painot pysyy kyl suht tiukassa, ei niit oo niin helppo enää tässä vaiheessa poistella :D
Fiilis on silti hyvä, 2.2 kiloa tänä aamuna enää tavoitteeseen, jonka jälkeen voi ottaa sen hifistely "mutku mä halun" tavotteen jotta vielä lähtis 5-6kg pois. Sen jälkeen alkaa varmaan pahin taistelu, nimittäin painon pitäminen siinä hujakoilla.
Osallistuin sellaseen tutkimukseen josta sain sen verran hyötyäkin, että sain kehonkoostumusanalyysin.
Sen mukaan mun pitäis laihduttaa 300g, mikä käytännössä on selitettävissä päivittäisellä muutoksellakin. Sen lisäksi tartten 2.6kg(kai? en muista tarkkaan) lisää lihasta ideaaliin.
Tää oli tosin kesän alussa ennen tehokasta "nestedieettiä" ja breikkiä salilla käymisestä
ps. "nestedieetti" ei viitaa ripuliin, mä oon vaan ryypääny paljon*uros*
Tommonen kehonkoostumusanalyysi olis kyllä hyvä, en vaan oo koskaan saanu aikaseks käydä missään testaamassa ja sitä paitsi se maksaa ;<
Nyt alkaa olemaan ihannepaino kohdillaan, 191cm pituutta ja 91-92kg painoa ja vatsalihakset alkaa jo olemaan näkyvät. Painoon olen tyytyväinen mutta vielä olis tarkoituksena vähentää rasvan määrää ja lisätä lihaksia.
oli sen verran hulivili-kesäloma ettei treeni kyl maistunu pätkääkään. Ja tänään kotitreenaillessa sen kyllä huomas omg. Kiloja ei sinällään oo tainut tulla lisää juurikaan mutt prkl tuntuu ett on vaa läjä läskiä kun kattoo itteään peilistä :( nyt jos tällä kertaa sais treenin maistumaan sen verran hyvissä ajoin ennen talvikautta niin vois olla ihan painon pudotuskin mahdollista.
Ruokavalio vaihtunut: Kanaa, salaatteja, hedelmiä, kaikennäköisiä kasvisherkkuja
tullut tehtyä reilusti chilillä höystettynä. Vielä kun saisi itsensä liikkunaa. 2kg
vasta lähtenyt ja jos se 10 vielä lähtee niin olis aika passeli paino!
[q]Jorgos Skulas, 25.3.2010 18:29:
Hirveet makeanhimot on tullu, ku on ottanu hiilareita veke vähän rankemmalla kädellä. Normaalisti ei pullat ja munkit napostele, mutta nyt maistuis joka päivä viis berliininmunkkia :o
[/q]
omituista :o
itse kokeilen nyt vähemmillä hiilareilla (20-50g) päivässä ja makeanhimo on kadonnu kokonaan parin päivän jälkeen.. jos tulee sellainen olo niin menee kyllä vedellä ohi aika nopeasti. painokin tippuu aika hyvin ku samalla vielä lisäsin liikuntaa. varmaan parin kolmen viikon päästä täytyy taas kasvattaa hiilareita kun paino alkaa olemaan kohillaan, sillä tavalla että painon lasku pysähtyy muttei lähe nousuun.
aika tarkkaa hommaa muuten kylläki noin vähäisellä hiilarimäärällä, täytyy kattoa et saa tarpeeksi rasvaa ja proteiinia..
edit: nii ja toi sokerivajari varmaa johtuu kyllä siitä muutosvaiheesta.. sen yli kun pääsee niin on todella hyvä olo koko ajan, ainakin omalla kohalla.
Päivitystä: Viime vuoden heinäkuussa painoa 101kg.
Tämän vuoden toukokuun lopulla painoa 92kg.
Painoa nyt 87,5kg.
Hyvin on toiminut ilman vähähiilidyrjashash ja karppaus sun muita ginseng-juttuja, lisäsin salaatteja, vähensin lihaa ja leikkasin pizzat/kebsut/snägärimätöt/makeiset/limut nollaan (okei tänävuonna käynyt 3 kertaa pizzalla). Toisaalta tässä kuussa on tullut ajettua pyörällä lähes 700km.
Mutta vielä voisi nipistää ainakin tuo 7,5kg pois ja miettiä sitten mitä sen jälkeen.
naiselliset muodot kerrassaan!
[q]pyhimys:
Ennen lenkille lähtöä kannataisi juoda mustaa kahvia, jotta aineenvaihdunta paranisi.[/q]
Tai cofi-tabsei (100kpl 100mg maksaa 3,55) ..ja myydäähän noita jotain rasvanpolttokapseleitakin.
Ja ananasta menee pari purkkia päivässä..mmmm
tosin mä en oo laihduttamassa ;-)