Klubituksen kilonpudotus
nyt on paino balansoitunut 76 kiloon. eli 8kg tipahti jossain 2 kuukaudessa.... seuraavaksi edessa fillarin hankinta ja koitan viela nipistaa pari kiloo lisaa.
Paino ei ole hievahtanutkaan 85 kilosta, eli loppuja koitan sulattaa ja muuttaa toiseen olomuotoon salilla. Tällä hetkellä 2 kertaa viikossa spinning sekä 2 salipäivää.
Säiden mukaan sitten käyn kiskomassa pyörälenkkejä siinä välissä.
Hyvin on kunto noussut, kesällä 10km pyörälenkki tuntui mielettömän pahalta, nykyään peruslenkki on 30-50km. Arkena se 50km on aika maksimi, meinaa mennä vähän turhan pitkään muuten reissussa. Spinni...spun...spinningissä meinaa tosin välillä yrjö lentää :P
Joulun porsasteltujen jälkeen painosta on tippunut 7-10 kiloa. Mitään ihmetemppuja ei ole tarvinnut tehdä, ruokaa menee entiseen malliin, mutta nyt ehkä hieman pienempinä annoksina ja useammin.
Vielä pystyy liikuntaa lisäämään (nyt rajoittunut 1-2 kertaan/vko + työmatkakävelyt) ja ottamaan vihreää lautaselle entistä enemmän.
Muutkin ovat huomanneet kilojen katoamisen ja itsellä on melkolailla kevyt olo kun satunnaisesti pääsee juoksemaan/luistelemaan maila kädessä.
[q]sativa, 13.1.2010 18:47:
Mun mielestä on ihan ok laihduttaa syömällä tyyliin vain 500-1000 kaloria päivässä, jos vaan mieli ja kroppa jaksavat, ja vitamiinit, hivenaineet ja proteiinit huolehtii. Urheilla voi vielä päälle. Jos joku päivä on paha olo, niin sitten syö enemmän. Viikonloppuna voi käydä hyvällä omatunnolla vaikka baarissakin, ja on muuten mukava olo kun on viikolla pysynyt ruodussa.
[/q]
Kuten Jussikin tossa alla mainitsi, niin kukin toki laihduttaa ja elää tyylillään, mutta mun on pakko kysyä, että miten ihmeessä ihminen voi pitkällä tähtäimellä pärjätä neljäsosalla tai puolella normaalista energiantarpeesta, varsinkin jos urheilee? Kyllähän paino varmasti tippuu, mutta mitäs sitten jos ei jaksakaan loppuelämää tollasilla kalorimäärillä?
No, kuten sanottu, kukin taaplaa tyylillään, mulle toi vaan kuulostaa äärimmäisen epäterveelliseltä ja ahdistavalta...
[q]vaavu, 31.1.2006 16:33:
---
Pauha, 29.1.2006 21:54:
Juoksua...
---
En ole kyllä ihan varma kestääkö mun jalat vielä juoksua... ehkä pitää kokeilla varovasti.
Ongelmaksi treenauksessa on jossain määrin muodostunut, että mun jalat (erit. polvet) on puoli vuotta sitten tapahtuneen onnettomuuden jäljiltä vielä vähän huterossa kunnossa. Valtaosa kunnolla rasvaa polttavista treeneistä on sellaisia, että niissä jalkoihin kohdistuu kovia iskuja ja/tai vääntöjä. Mä haluaisin kovasti mielelläni käydä esim. aerobicissä, mutta riskit taitaa olla vielä vähän turhan suuret. Punttiksellakin mä saan tehdä vaan ihan muutamia jalkalaitteita polvien vuoksi. :(
Ainoat aerobisemmat treenit, joita tähän mennessä olen uskaltanut kokeilla, on pyöräily/spinning ja juoksuellipsi/stepperi. Noita puurtamalla tosin käy treeni helposti aika tylsäksi.
Jos jollakulla on vinkkejä hyvistä aerobisista treeneistä, jotka ei ota liikaa polviin, niin kertokaa tännekin päin. :)
[/q]
Ootko kokeillut/miettinyt vesijuoksua tai hydrobiciä? Polvet ei rasitu iskuista tai väännöistä ja vesi on loistava vastus. Hydrobistä löytyy myös syvänveden versio jolloin ei jalat osu pohjaan ollenkaan. Uintihan on kanssa erittäin tehokas urheilumuoto. :)
[q]La Petite, 7.4.2006 14:30:
---
extramppa, 7.4.2006 13:58:
Kattelin kaupassa kaupassa cashewpähkinöiden ravintoarvo taulukkoa, ja huomasin, että niissä on vitusti hiilihydraatteja ja rasvaa. Joo, toki olin tiennytkin, että pähkinöissä on rasvaa, mutta onko se haitallista rasvaa? Ei se kuitenkaan eläin rasvaa oo... Pähkinä on kuitenkin kasvi ja eikös kasvien pitäis olla terveellisiä?
---
Pähkinöiden rasvat on terveellisiä kasvirasvoja, se kuorrutus sitten pilaakin koko jutun. On aika pitkälti pelkkää sokeria. Siltikin nää kuorrutetutkin hedelmät ja pähkyläiset on terveellisempiä kuin "tavalliset" namut. Ne kun on täynnä lisäaineita, väriaineita ja kaikkee muuta epäterveellistä.
Paras vaihtoehto olis syödä niitä pähkinöitä au naturel, kuivatut hedelmät skippaan, koska niissä on yllättävän paljon sokeria.
[/q]
Jep, pähkinöistä on hyviä rasvoja. Keskustelin kerran yhden ravintoterapeutin kanssa ja hän sanoi, että pähkinöitä kannattaa syödä pieni kourallinen päivässä. Siis ihan au naturel -pähkinöitä, ei mitään suolattuja tai kuorrutettuja versioita.
Maapähkinät eivät muuten sitten ole pähkinöitä! Pähkinät kasvavat puussa, maapähkinät maassa. Tästä syystä myös pähkinäallergigot voivat usein syödä maapähkinöitä.
Mahtaako täällä olla 'klubituksen kilonlisäys topic' jo? Itelle sopis semmone
Mahtaako täällä olla 'klubituksen kilonlisäys topic' jo? Itelle sopis semmone
Mulla ois tarvetta ihan samanlaiselle. Järkytyin kun kävin äskön vaa'alla. Et jos jollain on hyviä kilonlisäysvinkkejä ni otetaan vastaan.
5 Viikkoa, -10kg.*aplodit*
Onko siinä mitään evolutiivista (onks tää se sana) hyötyä, että monilla naisilla on sairaan kova makeannälkä muutama päivä ennen menkkoja?
Mulla paino pysyny tossa mitä viimeks oon päivitelly. Itseasiassahan en oo puntarilla käyny kuukausiin, vaan vaatteista katon. Viimekesänen hame menee päälle, joten osatavoite on saavutettu. Ei ollu toivookaan talvella, että se olis mahtunut. Nyt alkaakin viimeset rippeet pudota melkein itsestään, kun alkaa kevät-/kesäkelit jolloin malta olla valoisana aikana sisätiloissa. Tai en mä nyt ees tiiä, että tarvittiskokaan tässä pudottaa enää mitään. Putoo sitten jos putoo - pääasia, kun ei enää nouse tohon mitä oli joulukuussa.
Hiilarit oon vetänyt aamulla ja illalla lähinnä kurkkua ja tomaattia dipillä / salsalla tms., joskus myös kalggunanakkeja tai tofua. Nam.
Tuli mieleen tosta tuhdista aamupalasta - Berliinissä ihmiset olivat ainakin keskimäärin suomalaisia hoikempia.
-5kg juhannukseen 2011. pitäis olla niin pitkä aika, että riittää. :D
hiton joulukuu ku vaaka näytti kilokaupalla enempi ku aikoihin ärrär.
nimim. viimeset suklaat menossa
Mä vaan koitan nostaa painoa, kun tipahti ennen kesää aika paljon. "Minä vahingossa osa painosta."
Mä vaan koitan nostaa painoa, kun tipahti ennen kesää aika paljon. "Minä vahingossa osa painosta."
Multa saat! :D
Mä keräsin tossa ihan hyvät lisäpainot ahmimalla karkkia kun lopetin röökin, nyt sit on aika ihan tosissaan alkaa pudottelee.
Jotenkin tässä on kolmen vuoden aikana keränny 10kg(puolet viimesen 4kk aikana :D) , hohhoi. Hyi.
---
---
Multa saat! :D
Mä keräsin tossa ihan hyvät lisäpainot ahmimalla karkkia kun lopetin röökin, nyt sit on aika ihan tosissaan alkaa pudottelee.
Jotenkin tässä on kolmen vuoden aikana keränny 10kg(puolet viimesen 4kk aikana :D) , hohhoi. Hyi.
Kuusi kiloa tänne kiitos!
Mä yritin kerätä jouluna massaa, mutta tuntui että samaan aikaan kun söi niin se myös tuli ulos ja mitään jäänyt sisälle. Oon liian läpiputki. :/
Olen ollut nyt reilu 8kk syömättä punaista lihaa, eikä kanaakaan ole usein tullut syötyä. Tänään mä muutan kaiken ja meen hakemaan ihan hillittömän tonkan naudan paistijauhelihaa. Oon himoinnu sitä jo useampia kuukausia. Tajusin, että kasvissyöjänä mun on vaikeampi pysyä mitoissa, koska hiilareistahan se ruokavalio silloin hyvin pitkälti koostuu. Soijarouhekaan ei mulle oikein sovi, sillä vatsassa alkaa sen jälkeen tapahtumaan kummia. Voi tosin olla, että palaan punalihattomaan elämään tiputettuani painoni.
Oon aiemmin laihduttanut hiilareita vähentämällä, ja mikään dieetti ei ole sopinut mulle ikinä paremmin kuin se. (Jos veriryhmädieettiin on uskominen, olen osuvasti ehdoton lihansyöjä, vanhin veriryhmä a.k.a. 0 (+)) Ainut haittapuoli hiilareiden jättämisellä on ollut mulle se, että olen aika AD/HD nukkumaankin mennessä, sillä ei juuri väsytä, ikinä. Ja eksän mukaan henkeni haisi parsakaalille. Se tosin kuulemma kuuluu ketoosiin.
Liikuntaa (lähinnä hölkkää) n. 4-5 x viikossa (aina aamuisin tyhjällä vatsalla) päälle. Ennen olen vedellyt aika tasasen pitkiä lenkkejä, n.30-45 min hölkkää + alku-ja loppukävelyt, mutta nyt oon aatellut kokeilla vaihtaa ton tasasen hölkän HIIT-treeniin http://musclenet.fi.customer.axxion.fi/hiit.php .
Oon aatellut semmosta 0,5-1,0 kg viikko. Pudotettavaa olis 5-7 kg, joten kesäksi ehtis hyvin.
Voin tulla raportoimaan tänne sit projektin edetessä, nyt tosin menee muutama päivä vielä aika hissukseen koska on pieni flunssa päässyt iskemään enkä uskalla lähtee lenkkipolulle. Kaverini laihduttaa samaan aikaan (tosin ei VHH). Olemme ajatelleet palkita itsemme parin kuukauden päästä kylpyläpäivällä. Hän myös aikoo ottaa napakorun. Itse oon ajatellut, että vois korjata vanhan tatuoinnin ja vihdoinkin saada aikaiseksi toisen ottamisen, alaselkään.
Peace & Lard people
Kuukaudessa -5kg. En meinannu uskoo et on noin paljon lähteny. Kohtuupaljon vaan aerobista treeniä ja hiilareiden syönti/juuonti minimiin (nekin mieluiten aamulla/päivällä). Joo jos jatkais viel muutaman läskikilon tollai, sit tulee syksy ja pääsee ihanan kirpeille lenkeille aamusumuun
Ei jumalauta, tuli ekaa kertaa laskettua paljonko oikeesti kertyy kaloreita normi-baari-iltana (alottelu: 1,5l light-sidu ja baarissa yks kalja sekä jotain 4-6 kevytsiideriä (en muista monella se laskettiin)) -> 1500 kcal! Kaverilla, joka juo viinipullon pohjille ja baarissa X-määrän kaljoja (muistaakseni laskettiin se jollain kaheksalla), tuli 2200 kcal. Vois vähentää alkoholinkulutusta puolella, käydä vaan kerran viikossa juhlimassa.
[q]Lyylikki, 29.7.2009 13:29:
Tulipa muuten mieleeni, että mitä älyttömiä dieettejä te tiedätte?
kuulin sellaisesta, että syödään ihan normaalisti, kuten siihenkin asti, mutta ei juoda mitään nestettä 2 h ennen ja 2 h jälkeen aterian. En sitten tiedä, että mihin moinen perustuisi.
[/q]
Hmmm, toi kuulostaa ettei tossa olis mitään järkeä. Aineenvaihdunta hidastuu, eikä mahalaukussa ole täytettä pitämään kylläisyydentunnetta yllä. Tai ehkä se tähtää siihen, että jos ruoka on tosi kuivaa niin ei sitä pysty paljoa syömään ilman nestettä. Ja mitä vähemmän tunkee salkkuunsa tavaraa, sitä enemmän se kutistuu
Mun mielestä noi kaikki ihmedieetit on ihan perseestä. Vielä ku jengi ei aina tajua, että ihminen on 70% nestettä ja noilla dieeteillä saadaan vaan pienennettyä sen vodan määrää kropassa.
Exän äiti kerto, että sen kaveri oli laihduttanu syömällä kerran päivässä pizzan, eikä mitään muuta. Oli kuulemma laihtunu 10kg, mutta helvetti ompa ravinteikasta safkaa Itse olin joskus 16-vuotiaana muslimien kanssa Ramadanilla, mutta tein sen kyllä vaan siinä mielessä että pystynkö olemaan syömättä niin pitkiä aikoja kun miljoonat "muhamettilaisetkin" pystyvät. Ei se kivaa ollu ku huippas ja palelsi iltapäivisin, mutta neljä kiloa lähti.
[q]pyhimys:
Ennen lenkille lähtöä kannataisi juoda mustaa kahvia, jotta aineenvaihdunta paranisi.[/q]
Tai cofi-tabsei (100kpl 100mg maksaa 3,55) ..ja myydäähän noita jotain rasvanpolttokapseleitakin.
Ja ananasta menee pari purkkia päivässä..mmmm
tosin mä en oo laihduttamassa ;-)