Klubituksen kilonpudotus
[q]Freja, 17.2.2010 10:56:
---
Cloudberry, 17.2.2010 10:42:
---
Freja, 15.2.2010 19:43:
Tai si vaa vedän litran rasvatonta maitoa päivittäin ja pidän nenästä kii xD
---
Jos kalsiumin saanti kiinnostaa muutenkin kuin painonpudotusmielessä,
niin onhan sitä myös esimerkiksi leivinjauheessa, kuivatussa basilikassa ja oreganossa sekä seesaminsiemenissä.
---
Joo venaas, rupeen tästä lusikoimaan leivinjauhetta ;)
[/q]
Älä leivinjauhetta lusikoi ku pistä salaattiin seesaminsiemeniä ;)
[q]Avernian, 16.12.2005 15:35:
Mä olen ollut jo 1,5kk tässä laihiksella. Kaloreita about 2k/päivä, salilla kolmesti viikossa ja aerobista pari kertaa myös, yksi pizzapäivä viikossa, muuten siististi. Tuloksena voimat on lähtenyt, pää on jumissa ja paino pysynyt about samana. Kokeilin jopa olla viikon about 1600kcal/päivä... sillä viikolla tuli kaksi kiloa lisää. Hassua.
[/q]
Varsinkin jos täyden liikkumattomuuden jälkeen ryhtyy urheilemaan ahkerasti, niin paino aluksi nousee. Kannattaa myös huomioida, että lihas painaa enemmän kuin läski. 1,5 kuukaudessa ei siis välttämättä vielä näy mitään, mutta kun jaksat pitkällä tähtäimellä niin eiköhän se siitä.
[q]vaavu, 29.1.2006 21:40:
---
vaavu, 5.1.2006 12:01:
Mun paino on 53,5kg ja rasvaprosentti käsien läpi otetun ultraäänimittauksen mukaan karvan alta 20.
---
Voi ei, tän siitä saa kun aloittaa treenaamisen: mun paino on noussut reilun kuukauden aikana kilon. Mä en edes muista milloin viimeksi oon painanut näin paljon. Eikä peilikuvakaan ole olennaisesti parantunut, melkein jopa toisin päin. Tuntuu siltä, että samat rasvat on edelleen ihon alla, mutta nyt sinne on kasvanut lisää lihasta.
Pitääkö ruveta näkemään nälkää? Pelkällä treenaamisella ei tää kehitys näytä kovin hyvältä. :(
[/q]
Mun ymmärtääkseni se menee just niin, että aluksi paino kääntyy nousuun ja vasta vähän aikaa treenauksen alottamisen jälkeen laskuun. Tietty varmaan vaikuttaa sekin tekeekö paljon lihasharjoittelua vai enemmän rasvaa polttavia treenejä.
Eiköhän se siitä
Mul oli tänään kyl tosi nihkee olo steppitunnilla, ei ois millään jaksanu ja sit ku jäin viel balanceen sen jälkeen ni meinas keskittymiskyky herpaantua kokonaan joogan ymsyms kanssa. Mut kaiken sen jälkeen oli silti tosi hyvä olo
[q]Freja, 22.3.2010 10:26:
Tullut huomattua tässä, että mun ruokailu painottuu enemmän iltaan kuin mihinkään muuhun vuorokauden aikaan. Välillä ongelmana on myös ahmimishäröt, mutta nyt oon lähtenyt taistoon niitä vastaan.
Aamiainenhan on kaiken A ja O, ja mä oon alkanut nyt panostaa siihen. Aamupalaan satsaan 350-400 kcal, ja lounas myös on runsaskalorinen.
Ennen aamu alkoi max. Activia-jugurtilla, ja lounaallakin kituuttelin about 200 kalorilla jos silläkään. Illalla sitten tietty kotiin päästyä tuli naposteltua ensin (kun ruoanlaitossahan menee niin kauan, että sitä ennen pitää saada jo jotain koska on niin kova nälkä) ja myöhemmin sitten vain "mörssättyä". Vähän riippui kyllä päivästä, mutta pääasiallisesti kaava meni noin.
Mun aamupalaan satsaus on ny kestäny lauantaista saakka, ja täytyy kyl kehua. Jaksan paremmin töissä (ja töihinkin myös), eikä illalla oo tullut naposteltua mitään isoa. Jotain hiilaripitoista oon syönyt, hedelmää tai leipää tms.
Toivottavasti painokin lähtis taas hipumaan alas päin :))
[/q]
Auts, itse en ikinä selviäis activia jugurteilla ja 200kalorin lounaalla. Hyvään suuntaan olet kyllä menossa. Sikäli iltasyöminen ei haittaa jos se on päivällinen suoraan reenin jälkeen, sillon kuuluukin syödä. :)
Itselläni on tapana syödä 2 voileipää ruoanlaiton aikana, mutta sitten en itse ruoan aikana syö enään leipää. En mä malttas kans tehdä ruokaa nälkäsenä syömättä ite mitään, ihan turha edes yrittää, tahdon syödä mun ruokaleivät etukäteen! :D
[q]Freja, 23.3.2010 10:20:
---
Mai, 23.3.2010 10:06:
Auts, itse en ikinä selviäis activia jugurteilla ja 200kalorin lounaalla. Hyvään suuntaan olet kyllä menossa. Sikäli iltasyöminen ei haittaa jos se on päivällinen suoraan reenin jälkeen, sillon kuuluukin syödä. :)
Itselläni on tapana syödä 2 voileipää ruoanlaiton aikana, mutta sitten en itse ruoan aikana syö enään leipää. En mä malttas kans tehdä ruokaa nälkäsenä syömättä ite mitään, ihan turha edes yrittää, tahdon syödä mun ruokaleivät etukäteen! :D
---
Joo noi jugurtti- ja saldelounaat meni sillee, et aamupväl vedin useita kuppeja teetä ja paljon vettä, jotka piti nälkää loitolla. Fail anyway! :D
Neljäs päivä reilulla aamiaisella (tänään weetabixia maidolla, mehulasi, teetä, kiivi ja paahtoleipä jossa kalkkunaleike) tänään menossa ja olo on kyllä hyvä. Vähän joutunu fiksaan aamuherätystä (puol tuntii aikasemmin), ja alus pelkäsin et ei tuu onnaan mutta näköjään unikin on parempaa ja jaksan herätä helpommin, kun illalla ei ole syönyt raskaasti.
"Iltasin" syönyt nyt kotiinpäästyäni jotain lämmintä (eilen kanaa, tänään vuorossa hirvenlihaa) salaatin kera about viiden maissa, ja siirtänyt nyt sen activian iltapalaksi (jonka syön joskus seiskan-kasin maissa).
Painossa en oo viel huomannu muutosta oikeen, joka ei kyl oo ihme näin pienel ajalla vielä, mutta illalla ei vaan tee enää mieli napostella, ja tosiaan ne aamuheräämiset on paljon mukavampia.
Jee! ^^
[/q]
Siis totta toi aamuherääminen. Mä yritän rajoittaa myös vedenjuontia illalla, että maks lasi/pari koska en jaksa heräillä pitkin yötä vessahätään.
Mun projektina on lisätä vedenjuontia päivisin, olen niin huono siinä! Nyt Koitan juoda sen 2l päivässä :)
Vähähiilihydraattisen ravinnon hyödyt ja haitat: http://www.charlespoliquin.com/ArticlesMultimedia/Articles/Article.aspx?ID=115&lang=FI
rave-dieetille vaa kaikki.
Vuodenvaihteen jälkeen lähtenyt se kymmenisen kiloa ja oon huomannu et alkoholi on potkinu aika paljon ärtsymmin, eikä millään tavalla positiivisesti :D
Olen huomannut, että itselläni ainakin toimii parhaiten se, että syön ihan mitä haluan, milloin tahansa, mutta aina aika vähän. En siis syö ikinä itseäni kylläiseksi.
En ole oikeastaan koskaan tykännyt syödä kauhean paljon, joten jos söisin joka päivä monta ateriaa ja kunnolla, tuntuisi että ahdan itseeni hirveät määrät ja toisaalta en tykkäisi etten voisi syödä aterioiden välissä jos tekisi mieli.
Tykkään muutenkin syödä pääasiassa lihaa, kanaa, joskus hedelmiä tms. Punaviiniä ja suklaata käytän kanssa melkeinpä päivittän pieniä määriä. Itselläni ainakin toimii. Tosin ravintolassa on aina hauskaa, kun kaikki muut naiset tilaavat aina jotain salaattia tms. ja itse tilaan aina ison pihvin.
[q]niomic, 24.3.2010 21:03:
---
aada, 24.3.2010 20:43:
Olen huomannut, että itselläni ainakin toimii parhaiten se, että syön ihan mitä haluan, milloin tahansa, mutta aina aika vähän. En siis syö ikinä itseäni kylläiseksi.
En ole oikeastaan koskaan tykännyt syödä kauhean paljon, joten jos söisin joka päivä monta ateriaa ja kunnolla, tuntuisi että ahdan itseeni hirveät määrät ja toisaalta en tykkäisi etten voisi syödä aterioiden välissä jos tekisi mieli.
Tykkään muutenkin syödä pääasiassa lihaa, kanaa, joskus hedelmiä tms. Punaviiniä ja suklaata käytän kanssa melkeinpä päivittän pieniä määriä. Itselläni ainakin toimii. Tosin ravintolassa on aina hauskaa, kun kaikki muut naiset tilaavat aina jotain salaattia tms. ja itse tilaan aina ison pihvin.
---
Enpä tiedä mistä on peräisin, mutta tuntuu Suomessakin olevan annokset aika isoja* ja monissa lounasravintoloissa varsinkin esim. pastan ja riisin tuputtaminen on aika raskasta. Onkohan tässäkin sitten vielä jotain pula-ajan havinaa ja pakko-saada-paljon-kun-sitä-nyt-on. Eikä riitä, että tuputetaan jotain pastaa kastikkeen kanssa, mutta kun kaikki pasta ja riisi on ravintoloissa tyyliin ravintoaineetonta täysin valkaistua huttua. Vieläkin odottelen valtiolta peliliikkeitä sen suhteen, että aletaan verotuksella tai vastaavalla tukemaan terveellisempiä vaihtoehtoja.
* Isoja ja ähkyttäviä. Suuruus nyt korostuu selkeämmin kun on syönyt jonkin aikaa järkevämpiä annoksia (varsinkin jos suurimman osan hiilaripuolesta on täyttänyt kasviksilla ja tummilla, kuiturikkailla leivillä).
[/q]
Joo, en ymmärrä myöskään noita isoja annoskokoja. Mielummin syö oikeasti hyvää ruokaa vähän vähemmän. Itse teen aina niin ravintoloissa, että syön siis tosiaan vain sen pihvin, en mitään lisukkeita, kun en niistä muutenkaan yleensä niin välitä (toki voin siis maistella ihan kohteliaisuussyistä).
En myöskään ymmärrä oikein kaikkia vähärasvaisia tuotteita. Yleensä ne vain maistuvat pahalle ja mielestäni olisi paljon fiksumpaa syödä sitä ns. aitoa juttua vähän vähemmän. Itse ainakin haluan nauttia ruoasta ja mielestäni se, että ostaa jotain vähärasvaisia juustoja, jogurtteja tms. on vähän sama kuin menisi juuri syömään ulos johonkin halpapaikkaan, jossa määrä korvaa laadun, eli paljon pahaa ruokaa tarjolla. Kivaa.
[q]mikke, 25.3.2010 18:39:
---
yusuplus, 25.3.2010 18:29:
Hirveet makeanhimot on tullu, ku on ottanu hiilareita veke vähän rankemmalla kädellä. Normaalisti ei pullat ja munkit napostele, mutta nyt maistuis joka päivä viis berliininmunkkia :o
---
o_O Mul kävi just toistepäin, hävis lähes kokonaan makeanhimot :O Ennen se oliki ihan järkyttävää, melkein joka päivä piti saada mässypussi. No, toivottavasti sullaki hellittää ja muista syödä kunnon aterioita, masu täyteen ni ei tuu niin paljo kiusausta napostella kaikkee :)
[/q]
Mulla ei oo koskaan ollukkaan mikään hirmuinen makeanhimo (tietty jos melliä ny o ostanu ni se pussi ny toki menee kerralla) eikä toisaalta alkanutkaan kun jätti hiilarit pois ruokavaliosta... Ainoa mitä on huomannut, niin aina välillä näkee unta leivänsyömisestä ja kahvia juodessa tulee lähes päivittäin maku-assosiaatio ruisleipään :D
Itsellä makeanhimot lähtee vasta kun on oikeesti ketoosissa, pelkkä hiilarien siistiminen ei auta.
Ps. Käyttäkää makeutukseen Steviaa se on ainakin naturaalia tavaraa
LIVE FAST!!
[q]Pauha, 21.9.2006 16:54:
---
Annakins, 21.9.2006 16:45:
---
ezzy, 21.9.2006 16:40:
Ero ja riutuminen on loistava keino pudottaa painoa, nyt on tipahtanut about kuukauden aikana n. 15kg. tervellinen olo...
---
15kg kuukaudessa?? Ei kuulosta kovin terveeltä..
---
Itellä putos aikoinaan paino 10kg 2,5 viikossa. Enkä nyt tiedä oliko se nyt niin epäterveellistä. Riippuu tietysti ihmisestä ja painosta...
[/q]
No mä vertaan siihen, et mun isällä tippu 20 kg kolmessa kuukaudessa kun sillä oli vatsasyöpä... Mutta ihmisestähän se riippuu ja varmasti ero vaikuttaa asiaan.
Itekkin ajattelin vähän kiristellä ja treenata vähän enemmän taas kohti kesää. Ollut traditio jo pitemmän aikaa, yleensä vedän kevätdietin niin pitkälle että pysyy sitten ympäri vuoden ok rasvoissa vaikka syökin suht vapaasti.
Henk.kohtaisesti tykkään dieteistä, on kevyempi ja hyvä fiilis koko ajan. Tosin meikäläinen ei ole mikään kauhea mässäilijä muutenkaan, mut dietillä kyllä ihmettelen välillä kaloreita ihan laskurilla, ettei tuhlaannu liikaa aikaa mutuiluun.
Viime heinäkuussa paino hipoi parhaimmillaan 101 kiloa. :C
Siinä vaiheessa aloin funtsimaan että näin ei voi jatkua, tätä menoa meikäläinen on turvonnut muodottomaksi valaaksi viiden vuoden sisään ja varmaan kuolen johonkin sydäriin kämpän portaita kivutessa. Ja vähintään iskee aikuisiän diabetekset ja mitähän vielä. Kuntokin aivan paska.
Eli, lokakuussa sitten loppui se limujen lipitys, karkkien ja muiden syönti ja pizzalla käynti.
Lisäksi ruokailutottumukset saivat muutoksen, duunisafkiksella yleensä tuli vedettyä majoneesisalaattia ja pääruokaa kunnon läjät, nyt nämä vaihtuivat melkein täyteen lautaselliseen salaattia ja pieneen nysään lämmintä safkaa. Pizzalla tuli viimeksi käytyä joskus helmikuussa.
Kyllähän tuo muutos vaa'alla jo näkyy, paino nähtävästi nyt 92kg.
Perjantaina tilasin maantiepyörän jo parin vuoden jahkailun jälkeen ja läjän geareja (kypärää, pyöräilyhousua, pyöräilykenkää..jne) kun tuo pyöräily on aina ollut meikäläisen mieleen. Ensiviikolla pitäisi kamiksien tulla niin pääsee vetämään lenkkiä. Rahaa paloi, tulee aika kuiva juhannus. Mikä on toisaalta hyvä juttu.
Pitää katsoa mitä vaaka näyttää lokakuussa.
Talvella varmaan pitää ryhtyä hiihtämään, voi nyyh -_-
onko täällä kellään kasvissyöjällä kokemusta vähähiilihydraattisesta
ruokavaliosta?
ite ajattelin yrittää skarpata ruokailutottumuksia ja yrittää eroon
pastan/leivän/yms. liiallisesta vetämisestä.. mutta en kyllä mitään
lihaakaan aio alkaa syömään.
Jos sitä pikkacn koittais kiristellä. 101-102kg oli tos pari vko sit. Nyt 99-100kg. Jos johonkin 95kg tienoille tiputtaa ja kattoo onko se kondis muuttunu mihinkään. Kyl se kymppi varmaan pitää tiputtaa, jos haluu vähänki paremmin palikat esille.
[q]pyhimys:
Ennen lenkille lähtöä kannataisi juoda mustaa kahvia, jotta aineenvaihdunta paranisi.[/q]
Tai cofi-tabsei (100kpl 100mg maksaa 3,55) ..ja myydäähän noita jotain rasvanpolttokapseleitakin.
Ja ananasta menee pari purkkia päivässä..mmmm
tosin mä en oo laihduttamassa ;-)