Klubituksen kilonpudotus
I'm in! Juuri on mukavasti koulukin loppunut, joten voi hyvillä mielin aloittaa taas urheilun. Maha on alkanutkin jo kasvaa pikkuhiljaa, ja se onkin ainut osa-alue, joka pitää saada kuntoon. Kolme vuotta sitten, kun aloitin duunin, painoin vain 63kg. Mittaa löytyy 175cm, joten olin itseasiassa vähän alipainoinen. Tämä oli vielä silloin, kun harrastin urheilua seurassa. Duunin takia lopetin urheilun, ja 12kg tuli tuossa kolmen vuoden aikana, joista 9kg pelkästään viime kesäkuussa (en tajua...). Nyt olisi tarkoitus aloittaa uiminen ja salilla käyminen uudestaan, ja saada paino tippumaan sinne 70kg paikkeille. Tai ei minua haittaa, vaikka painaisin 150kg, jos se olisi kaikki lihasta (mutta kun ei ole). Eli tavoitteeksi saada ylimääräinen laardi pois vatsan seudulta, meni paino sitten suuntaan tai toiseen!
Mulla on aina ollut se pahe, että kyllästyn kaikkeen, jota teen enemmän. Sen takia urheilukin on alkanut pikkuhiljaa hiipua. Kyllä varmaan jaksaisin lenkkeillä pari viikkoa, mutta sitten taas alkaa sellainen joo jätän tänään väliin, huomenna sitten-periaate pikkuaivoihin...*uuh* Se on kumma, kun laiskotteluun ei voi kyllästyä...
[q]tulppaani:
Sen mukaan ihannepaino pitäisi laskea näin: oma paino - 105.
---
niclas:
*täh*
[/q]
Joo, ei kannata kysyä minulta perusteluita tällä painoteorialle. Tämä ko. expertti vain sanoi, että näin lasketaan todellinen ihannepaino. Eli tuon logiikan mukaan minun painoni pitäisi olla 70kg. Mutta ota nyt sitten selvää, mikä on oikea tapa laskea...*ding*
Varmaan todellakin paras tapa laskea paino on oma fiilis. Ja jos tietää, että 20 liikakilosta kaikki on lihasta, niin miksi valittaa...*joo*
[q]tulppaani:
Eiku siis... Anteeksi kauheasti! Siis oma pituus - 105!!!
---
ParodY:
Nooh ton terian mukaan mun pitäis painaa 14kg enemmän*iihhih*, joten jospa luottaisin edelleenki siihen peiliin ja itseeni*joo**hih*
[/q]
Joo, toi yhtälö sopii varmaan enemmän miehiselle sukkupuolelle. Dementation sanoi tuossa aikaisemmin, että luku voisi olla 110, tai ehkä yli. Varmaan voidaan suhteuttaa sukupuoleen. Mutta tietenkin geeniperimän mukana tullut ruumiinrakennekin vaikuttaa asiaan - osa on perinnöllisesti vähän vankempaa tekoa, kuin toiset. Itselläni kulkee suht vankka ruumiinrakenne suvussa, joten tuo 175cm -> 70kg olisi minulle ihanteellinen. Kun tuo ylimääräiset 5kg on aina vain roikkunut siinä vatsalla. Ne pois, niin ollaan tyytyväisiä.*nauru*
Toi sitten ruvetaan iskemään makaroonia naamaan, ja otetaan 10kg lisää ja tehdään siitä mister muskelia...*justjoo*
This week I have been mostly eating...shit.
*poistuu*
[q]UnityF:
Mistä muuten näkee paljon kaloreita pitäis miehen tai naisen tai nuoren ym syödä päivässä? Mä oon jostain lukenu vuosia sitten et terveellinen laihuttaminen on kai kun syö 1000-1200 kalorii päivässä mut onko toi 1800 sit se normaali määrä?
[/q]
Keskimääräisesti terve ihminen syö muistaakseni 2500-3000 kaloria/päivä. Ja noin 500 kalorista luopuminen laihduttaa, vaikka elämäntavat jatkuisivat samanlaisina, vaikka liikunta onkin paras väline.
[q]Oon myös lukenu et jotkut on laihuttanu niin että ne on syöny 500 kalorii päivässä pelkästää.
[/q]
No tuo luku on ollut jo jollakin ihmisellä, joka on kahlittu laihiksen ajaksi ketjuihin, ja saa sen 500 kaloria imeskelemällä kahleitaan.
Pöh, painoa oli tammikuun alussa 84 kg. Sitten tuossa maaliskuun lopulla ajattelin että lopettaisin kärvistelyn ja pitkäaikaisen ja intensiivisen urheiluharrastuksen. Siihen jäi yli 10 treenituntia viikossa. Samalla ravinto alkoi muodostua pizzasta ja kebabista. Jotenkin omituista että nyt on elopaino 79 kg vaikka työmatkat on ajettu autolla ja ainoa liikunnaksi laskettu on IL-2 pelaaminen ja viikonloppuisin "tanssiminen". Pitänee kirjoittaa Huomenta Suomeen keventäjien porukoille että "Heiluttakaa persettä niin kilot senkun karisee..."