Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
[q]pinkie_, 27.6.2008 09:02:
---
Freja, 27.6.2008 08:06:
Pitäis löytää hyvä matkablogisaitti.
Onko esim jotai sivustoo mis voi lisätä rajattomasti kuvia, kirjoittaa rajattomasti, ja kartta olis sellanen joka laskis myös matkustetut kilometrit?
---
Kilroyllakin on oma matkablogi: http://www.kilroytravels.fi/Product+overview/blogs.htm.
> Voit tehdä merkintöjä blogiisi rajattomasti
> Voit ladata kuvia ja videoita rajattomasti
> Blogissa on interaktiivinen kartta, jossa on reissun suunnittelutyökalu
[/q]
[q]domi, 27.6.2008 08:08:
Oisko toi semmonen: http://www.travelblog.org/
"unlimited photos, videos and blogs, fast and independent."
[/q]
Kiitti näist, mut onko kummassakaan kartassa sellasta toimintoa joka laskis myös matkustetut kilometrit? Se olisi nimittäin ehkä SE juttu minkälaista hakisin.
Mistä te ostatte ns. harvinaisemmat levyt? Itse olen metsästänyt muutamaa kappaletta aika kauan hyvin huonolla menestyksellä
Riippuu talousalueesta..
Tku: 2000-2400€ (toteutuu jostain siitä välistä)..
Hki: 2200-2600€
Tre: 1000€
Hyvä pointti, Helsingistä on kyse tässä tapauksessa.
Aika iso skaala näyttäisi olevan veikkauksilla, varsinkin Oikotien palkkalaskuri (tyopaikat.oikotie.fi/Urapeili) tarjoaa keskiansioksi noin 3500e, mutta ei toisaalta ota kantaa lähtöpalkkaan...
Hei järjestelmäasiantuntijat ja vastaavat IT-alan ihmiset: jos kehtaatte niin laittakaa mulle tänne tai vaikka yksityisviestinä että mitä palkkaa voisi kysyä aloitteleva järjestelmäasiantuntija ettei vaikuta sinisilmäiseltä eikä ahneelta?
Riippuu talousalueesta..
Hei järjestelmäasiantuntijat ja vastaavat IT-alan ihmiset: jos kehtaatte niin laittakaa mulle tänne tai vaikka yksityisviestinä että mitä palkkaa voisi kysyä aloitteleva järjestelmäasiantuntija ettei vaikuta sinisilmäiseltä eikä ahneelta?
---
Riippuu talousalueesta..
---
Hyvä pointti, Helsingistä on kyse tässä tapauksessa.
Aika iso skaala näyttäisi olevan veikkauksilla, varsinkin Oikotien palkkalaskuri (tyopaikat.oikotie.fi/Urapeili) tarjoaa keskiansioksi noin 3500e, mutta ei toisaalta ota kantaa lähtöpalkkaan...
Keskiansio on tosiaan eri kuin lähtöpalkka.. Neuvottelemalla voi vaikuttaa, mutta yleisesti ottaen ollaan melko nihkeitä palkan kanssa, ainakin koeajalla.. Koeajan päätyttyä on itselläkin palkka lähes poikkeuksetta noussut (tässä pitää kyllä olla oma-aloitteinen)..
[q]Occu, 20.5.2005 17:44:
Olisikohan tämmöisessä mielipiteessä mitään järkeä,
että kun tomaatti noin yleisesti on aika nestepitoinen
niin kun sen lämmittää niin kaikki se nestekkin lämpenee
siellä tomaatin sisällä ja täten siitä tulee erityisen kuuma.
Tämä vain siis minun ajatukseni asiasta.
[/q]
Mitenköhän kuumaksi vesimeloni kuumenisi tomaattiin verrattuna?
[q]Ana-5000:
Tunnistaako ihminen duurisoinnun iloiseksi ja mollisoinnun alakuloiseksi kulttuurista riippumatta, vai onko tämä vain tonaalisen musiikin kulttuureissa eläneiden kontekstuaalinen tulkinta?
[/q]
Mitä tarkalleen tarkoitat tonaalisella kulttuurilla? Viittaatko tällä lähinnä instrumentteihin ja niiden sävelkorkeuksiin?
---
Jone:
---
Angelus:
-Onko joulupukkia olemassa?*täh*
---
Tietenkin on, kukas ne lahjat muka muuten tuo?
---
äiti... yksi joulupukki on ainakin TV 2:n studiolla Tampereella jouluaattoisin...
Mitä eikö pukki olekkaan pajakylässä?
V***u mua on viilattu linsiin koko mun elämä...
No nyt mie jo kiroilin en kannta odottaa lahjoja pukilta...
Niin ja miksi ihmiset dissaa laulajia, jotka käyttää auto tunea jossain biiseissä?
[q]xcft, 19.7.2007 19:36:
Mistä johtuu humalaisen uskomaton tuuri? Siis esmes se, että kun ihminen kaatuu kännissä niin se ei edes juomaansa läikytä. Tai vaikka olisi miten humalassa, niin ei satu mitään vakavaa vaikka miten kikkailisi.
[/q]
se on hämäystä. humalainen aina luulee olevansa onnekas, mutta mokat huomataan vasta krapulassa
selvien maailmassa - tunnetaan myös todellisuutena - näppiksesi on paskana kolmessa osassa, huoneessasi on savun aiheuttamia esteettisiä vaurioita sekä oikean kätesi nimetön on murtunut
et kantsii miettii oliko taaskaan mitään järkee!
Mä loggauduin tänne jo klo 8, et minne hävis mun viis tuntia..?
[q]kilobitti, 24.8.2009 06:57:
Muistaakseni hiv:n tartuttaminen rinnastetaan joko murhan yritykseen tai törkeään pahoinpitelyyn, ja siten luulen että hivillä uhkaaminen on vähän sama kun uhkais aseella.
[/q]
http://fi.wikipedia.org/wiki/Steven_Thomas
[q]Thomas tiesi olevansa HI-viruksen kantaja ja hänen todettiin tarkoituksella olleen suojaamattomissa sukupuoliyhteyksissä useiden suomalaisnaisten kanssa. Thomasin tekojen aikaan tahallinen HI-viruksen levittäminen rangaistiin oikeudessa tapon yrityksenä. Nykyään rikosnimike on törkeä pahoinpitely tai sen yritys, mikäli kohde ei saa tartuntaa.
[/q]
tosin esim. george kingsia ei syytetty nimekkeellä tapon yritys, vaikka oli täydessä ymmärryksessä, tiennyt tartunnastaan vuodesta -95 ja ensimmäiset uhrit olivat samana vuonna
[q] Raiskaus taas tarkoittaa sukupuoliyhteyteen pakottamista, eikä se muutu "yhteiseksi kivaksi" sen vuoksi että toinen lopettaa sätkimisen pelätessään henkensä puolesta.
[/q]
näinpä. raiskaus/seksuaalinen hyväksikäyttö on edelleen rikos siitä huolimatta, että uhri ei uskalla harata vastaan. ei kotiväkivallasta vaikeneminenkaan tee siitä mitenkään rikosoikeudellisesti hyväksyttävää. tietenkin maailmalta on olemassa ääriesimerkkejä oikeudenkäynneistä, joissa raiskaaja on saanut pitää uhrin lapsen jne., joten en yllättyisi jos tästäkin olisi ennakkotapaus - mikä tosin mielestäni kertoo enemmän ihmisten kieroutuneisuudesta, kuin lainsäädännöstä itsestään. suomessa en uskoisi ompdevilin esimerkin mukaisten tapausten menevän läpi ilman rangaistusta olettaen, että syytteille on näyttöä
onko kellään ollut sellaista ongelmaa uusimman foxin kanssa (3.5), että selain avaa välilehtiä randomisti uuteen ikkunaan? ei mikään sellainen ongelma, joka maailmaa kaataisi, mutta alkaa pikkuhiljaa nyppiä, kun moneen otteeseen saa olla sulkemassa yhtä ikkunaa ja pasteemassa uuden ikkunan urlia oikeaan ikkunaan
sori ku oon tyhmä, mut tarkottaaks toi kun ottaa tohon lottoriviin noi lisävoittoluokat että jos sul on vaik arvonnan jälkeen 4+3 oikein et se on sama kuin 7 oikein. tai jos sul on vaik 3+3 oikein ni se on ihan sama kuin 6 oikein, ja saat siitä sen verran kuin se kuusi oikein tulos antaa vai siis miten vitus toi menee? :D ei tajuuuuu
edit nii tai sit esim vikinglotossa jos sul on 3+2 se = 5 oikein..?
Hakukone[tm] antaa "loton voittoluokat" -hakusanalla seuraavanlaisen sivun: https://www.veikkaus.fi/fi/lottoTietoa&doc=LOTTO_TIETOA_PELITIETOA_VOITTO jonka mukaan vastaus on siis ei, 4+3 oikein ei ole sama kuin 7 oikein, ainoastaan jotain hiluja, jotka jäävät jäljelle kun kierroksen varsinaiset voitot on jaettu. Ja käsittääkseni päävoitto maksetaan näennäisesti aina eli toisin sanoen siirretään seuraavalle kierrokselle, mikäli yhtään seitsemän oikein riviä ei löytynyt.
---
Ok.. IT-alalla ei vaadita koulutusta edes Tj:ltä.. jos osaa koodaa niin se on ihan sama onko koulutusta ollenkaan vai onko se mm. sähkömies..
Eri asia sitten mitä se "osaaminen" on ja miten sen todistaa. Tietty jos on jotain konkreettista näyttää, niin se on toki eri asia. Pelkkä lista ohjelmointikielistä mistä oot kuullut joskus tuskin riittää.
Mut tosiaan toi "IT-ala" on aika suuri yleistys, koska kaikki firmat ei tosiaan mene tollasten säännösten mukaan. Eli mikään nyrkkisääntö se ei ole.
---
---
sori ku oon tyhmä, mut tarkottaaks toi kun ottaa tohon lottoriviin noi lisävoittoluokat että jos sul on vaik arvonnan jälkeen 4+3 oikein et se on sama kuin 7 oikein. tai jos sul on vaik 3+3 oikein ni se on ihan sama kuin 6 oikein, ja saat siitä sen verran kuin se kuusi oikein tulos antaa vai siis miten vitus toi menee? :D ei tajuuuuu
edit nii tai sit esim vikinglotossa jos sul on 3+2 se = 5 oikein..?
---
Hakukone[tm] antaa "loton voittoluokat" -hakusanalla seuraavanlaisen sivun: https://www.veikkaus.fi/fi/lottoTietoa&doc=LOTTO_TIETOA_PELITIETOA_VOITTO jonka mukaan vastaus on siis ei, 4+3 oikein ei ole sama kuin 7 oikein, ainoastaan jotain hiluja, jotka jäävät jäljelle kun kierroksen varsinaiset voitot on jaettu. Ja käsittääkseni päävoitto maksetaan näennäisesti aina eli toisin sanoen siirretään seuraavalle kierrokselle, mikäli yhtään seitsemän oikein riviä ei löytynyt.
---
ei vaan tajuu. :DD no, ilmestyy sit pelitilille jos on ilmestyäkseen. :)
4+3 oikein ei ole sama asia kuin 7 oikein. Lotossahan arvotaan siis 7 numero + 3 lisänumeroa. Jos sinulla on siis 4+3, tarkoittaa tämä neljä varsinaista numeroa + kolme lisänumeroa. Tämä on todennäköisempää saada, kuin 7 varsinaista numeroa ja tämän takia voittosumma on pienempi.
[q]ella_:
haluisin tietää et miksi pasta maistuu erilaiselta jos se on eri muotoista
[/q]
hyvä kysymys!
miksi jokaisessa stand up-setissä jonka katsot ruudulta tai livenä, on se sama ylitse muiden ärsyttävästi käkättävän naisen nauru?
vai onko se ihan vaan jokaisessa vitun setissä, jonka minä elinaikanani katson?
[q]yaotzin, 22.6.2009 14:06:
miksen mä saa naista O_o
[/q]
et dokaa tarpeeksi
[q]Tuksu, 18.7.2007 19:23:
Siihen ilmeisesti kuuluu joku url.. kerran ei voi koneelta uppaa mitää siihe :p vaih?
[/q]
niih, siinä tapauksessa jos valmiista tarjonnasta ei mikään napostele :P