Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]
Tsekkaas vielä noi samplet mitkä pistin mun edelliseen postaukseen jos auttaa löytää sitä tyyliä mitä etsit.
[/q]Astiaa! Just mitä hainki.

[q]Jää~*
Ja sitten. Onko kenelläkään ollu työtuolina satulatuolia?
Mitään kokemuksia siitä?
[/q]

Työtuolina on parissa paikassa ollut ton kuvan mukainen tuoli ja täytyy sanoa että olen ainakin itse tykännyt siitä todella paljon. Koska siinä ei ole selkänojaa, joutuu tuolissa istumaan väkisin selälle ja hartioille hyvässä asennossa ja perinteistä "lässähdän kasaan tähän nojatuoliin" ilmiötä ei pääse tapahtumaan. Mulla oli siihen aikaan pientä ongelmaa hartioiden jumiutumisen kanssa koneella työskennellessä, mutta tolla tuolilla niitä ei päässyt niin helposti syntymään. Noissa paikoissa tuolin kanssa joutui jonkin verran myös liikkumaan, ehkä noin kolmen-neljän neliön alueella kerrallaan, ja kuten sanoit niin siihen tarkoitukseen tuoli sopii myös loistavasti. Mutta kerrassaan loistava jakkara se oli myös paikallaan istuessa.

Pöydän korkeuden säädön puuttuminen ei pitäisi olla este, jos jakkaraa saa tarpeeksi alas. Tämän toimivuus ja sopivan asennon löytyminen muutenkin kannattaa toki vaivautua testaamaan jossain k.o. tuoleja myyvässä liikkeessä paikan päällä. Osa kun noista pitää ja osa ei.

Ostaisin kotiin, jos olisi erillinen työhuone, yksiössä ei sellaista valitettavasti ole.

[q]baty, 20.9.2006 16:09:
---
domi, 20.9.2006 16:05:
Tyhmät kysymykset jatkuu:
Kuinka usein ok-talon piiput pitäisi nuohota, ja onko vielä olemassa vanhoja nuohouspiirejä, vai onko nuohoojat yksitysyrittäjiä?

---

käsittääkseni kerran vuoteen pitäis nuohota.
On nuohouspiirit ja nuohoojat ovat yksityisyrittäjiä.
[/q]

Ja meillä ainakin täällä Helsingissä kerran vuodessa ilmestyi postiluukusta lappunen kun nuohooja oli tulossa. Siis etukäteen laittoivat lapun että tulevat silloin ja silloin.

[q]dominikh, 23.8.2005 18:17:
Jos mä näen tuolin, niin onko se tuoli siinä oikeesti olemassa, vai onko se vain joku mielikuva mikä tulee jostain ajatuksista että "tuollainen voisi olla tuossa oleva tuoli" jolloin joku muu näkee sen erilaisena?
[/q]

Hienoa huomata, ettei ole ainoa, joka kyseenalaistaa erinäisten ilmiöiden ja asioiden olemassaoloa (= miettii kaikenlaista eriskummallista). Mulla on tullut aiemmin mieleen sellainen asia kuin värit ja niiden mahdollisesti subjektiivinen näkeminen.

Tätä on ehkä hivenen vaikea selittää, mut onko kukaan muu ajatellut, että ehkä näkemämme värit eivät näykään kaikille samanvärisinä? Nimitykset, kuten punainen tai sininen, ovat kuitenkin opeteltuja sanoja, jotka olemme oppineet yhdistämään tiettyyn väriin. Voisiko olla niin, että joku muu näkeekin keltaista silloin, kun minä näen sellaisen värin, jota olen punaiseksi tottunut nimittämään? Toinen henkilö kutsuisi siis 'punaiseksi' sellaista väriä, jonka minä näen keltaisena.

Kysymys saattaa olla varsin teoreettinen, mutta askarruttaa silti kummasti mieltä.

[q]onni3mk, 5.7.2005 10:43:
Miksi radio kuuluu paremmin, jos sen päälle laskee oman kätensä?
[/q]

Sä olet sillon vahvistin.

[q]onni3mk, 5.7.2005 11:24:

[/q]

Ei siis ole 100 % tietoa mutta käityksen mukaan sä silloin autat kropallas keräämään sitä radioaaltoa tehokkaammin joten kyseessä on sama efekti kun laittaisit radioon paremman antennin. Ite olen monesti kikkaillut vartalon asennon kanssa kun olen yrittänyt saada yhden kohteen paskaa radiota kuulumaan.
Mutta jos olen väärässä niin haukkukaa mut tyhmäksi ja kertokaa mullekin totuus.

[q]larzizi, 1.12.2006 15:10:
Olen tullut muutamaan otteeseen kotiin lenkiltä hikisenä ja ottanut kissan syliin. Kissa on alkanut innoissaan haistelemaan ja loppuen lopuksi jopa nuolemaan kainaloa. Sama kävi taas tänään, tosin nyt nuoleminen oli vaihtunut järjettömään puskemiseen

Se myös tykkää yli kaiken työntää päätään niin perheen kenkiin kuin vieraidenkin kenkiin. Ja jos kaverikaan ei uskalla haistaa omaa kenkäänsä, niin sen on todella haistava pahalta.

Miksi ihmeessä se mahtaa pitää hien hajusta ja onko se ihan yleistä kissoilla, vai onko meille vain sattunut tulemaan joku erikoinen yksilö?
[/q]

Jeps, on yleistä kissoilla :) Näin ne tunnistaa/oppii tuntemaan ihmisen. Vieraiden kengät haistellaan ykkösenä, näin tulee kaveri tutuks :) Etenkin omanihmisen hiki on lemppari, tuo turvaa ja noin poispäin. Ja jos olet huomannu kissan aukovan suutaan haistellessa niin se käyttää suussa olevaa jacobsoninelintä (joka ihmisillä on surkastunut) haistaakseen paremmin. Se vasta onkin hassun näköistä xD

Kun mun mies on tullut salilta niin se on heittänyt hikisen paitansa kisujen päälle. Niissä hajuissa on mukava olla xD Ja sit mä ihmettelen miks kissa haisee hieltä, yöks..

[q]Kolera,
Meidän ratti on oikealla puolella ja me ajetaan oikeaan suuntaan ja me vaan nyt muutenkin ollaan aina oikeassa
[/q]

right´o!

Monissa tft-näytöissä on muutenkin ihan saatanan hyvä kuva jos on tottunut vanhoihin halpoihin crt-näyttöihin. Vaikka ite hommasin uuden halvan 19-tuumasen tft:n niin kuva oli silti järkyttävän paljon parempi kuin vanhassa crt-montussa. Varsinkin värit, kirkkaus ja tarkkuus on tässä ihan eriluokkaa. Lisäksi voi katella vaikka päivän eikä simmut tuu kipeiks. Tosin toi nyt ei välttämättä ole hyvä ominaisuus kun sitten ei ole mitn syytä poistua koneen äärestä. :P

Lusäksi tietenkin näytön värilämpötila piti säätää oikeaksi. Tämän jälkeen adobe gammalle vielä gamman viilausta niin kuvaa kelpaa kyllä katsoa. =)

[q]coolcat82, 20.4.2005 16:11:

Ja eikä muuten kiinnosta varmana! Miten niillä muuten muka olis aikaa postailla mein talon nurkilla vähän väliä? Ja ihan ilman syytä.
[/q]

Ja kyllä varmana kiinnostaa! Ihan kuin he eivät voisi sattumalta nähdä kyseistä autoa tuntomerkeillä tai vaikka käydä auton omistajan asuinseudulla katsoo jos herra vielä olisi liikenteessä ;) Ei poliisit sokeita ole, jos esim ilmoitetaan että helsinginkadulla tässä kyseisessä autossa harrastetaan kyseistä toimintaa niin eiköhän he pysäytä jos näkevät.

[q]sapeli, 19.5.2005 23:00:
Miksi tomaatit kuumenevat aina muuta ruokaa enemmän?
[/q]

Tän mäkin tahdon tietää,on varsin epämukavaa kun joka kerta polttaa suunsa jos esim.uunileipiin on erehtynyt sotkemaan tomaattia sekaan..Ja vaikka joutuu joka kerta maha kurnien ja suu palaneena odottamaan,että se tomaatti siinä leivällä jäähtyy,niin silti sitä laittaa aina vaan siihen leivän päälle,on se niin hyvää*slurps*
Sit jos joku viel keksis sellasen keinon,jolla välttää toi tomaatin ylikuumeneminen,niin että ruoka on kuitenkin muilta osin kypsää,ni se ois kans tosi jees*piis**nauru*

-miksi kärpäset kuolee selälleen???
-miten aku ankan serkku voi olla hanhi (hannu hanhi)??
-miten jalkapallon viimeinen tikkaus ommellaan?? (tikit on sisäpulella)

[q]mayah, 20.4.2005 16:59:
[iso]HUOM POIKA ! älä lue, jos syöt juuri!![/iso]

Englannin sanasta menstruation - kuukautiset. Ja siitä nätti suomalaisversio: menstruoida = vuotaa kuukautisverta = menkat. Must on ihan kiva, et puhutaan menkoista kuukautisveren vuotamisen sijaan :)
[/q]

poika... :D mistä tulee sit sana menstruation? Miesten truattio? ..vai monthly perioids jne?

[q]Kriss G:
Ihmettelin tätä samaa jo tuolla Fast topikissa ja nyt ihmettelen samaa täällä. Minkä takia niin monen polkkaklubin nimessä on neljä kirjainta? (Säde, Rush, Fury, Loco, Lick, Doom...)
[/q]

koska suomessa säde on ensimmäisin ja sen nimellä on vaikutusta uudempiin? Thunderdome on kyl ehdottomasti kivoin hc-bileiden nimi ^___^

[q]Puistokemisti:
---
Itis:
Miksi Jone ei halua / osaa väitellä positiivisesti. Tosin positiivisuus on suhteellinen käsitys, mutta miten on mahdollista että väittelyiden henki muokkaantuu aina loppua kohden osoittelevaksi jos aiheena ei ole toisen väittelijän henkiset kyvyt (lue: esim. älykkyys, ajattelukyky). Eli pohjimmiltaan kysynkin onko Jone vs. joku -väittelyissä kysymys ”kukkulan kuninkuudesta”, jolla tietenkin tarkoitan älyllistä (esim) ylivertaisuutta ja mahdollisesti vastapuolena on silloin tunnepohjaiset reaktiot ja tavat ajatella, joita siis voisi keskusteluiden pohjalta päätellä Jonen pitävän vähempiarvoisina tai mahdollisesti toimivinta ratkaisua/vastausta/päätöstä haittaavina tai jopa estävinä ominaisuuksina. Saatan tosin tässäkin sortua yleistykseen joka johtunee yleisestä käsityksestä jossa looginen ja tunnepohjainen ajattelumalli ovat kaksi täysin erillistä toimintatapaa joiden taistelusta syntyy meidän ”normaali” ajatustoimintamme mikäli normaalia voidaan terminä käyttää tuossa muodossa. Itse olen sitä mieltä, ettei tunneäly toimi ilman logiikkaa ja looginenkin mieli tuntee jollain tasolla ratkaisuistaan aina tunteita vaikka ne eivät ole sen tyyppisiä, joita puheessa käsitämme tunteisiin kuuluviksi. Onko siis niin että Jone kuitenkin väitellessään (olettaen että väittämäni menee läpi) logiikan puolesta aiheessa kuin aiheessa negatiiviseen sävyyn (negat. siis tunnepohjaisia mielipiteitä vastaan) itse asiassa väittelee voittaakseen ja sitäkautta vesittää oman pyrkimyksensä koska loogisen ajattelun ja loogisen väittelyn päämäärä ei pitäisi olla tarkoitukseton voiton tunne?

Sitten vielä... itse väittelen juuri nimenomaisesta pyrkimyksestä viihdyttää itseään ja saada aikaiseksi tunnereaktioita / voiton / häviön tunteita jotka ovat tietenkin varsin primitiivisiä tavoitteita mutta mitäs sitten, niin on syöminenkin ja silti sitä tekee huvikseen.

Ja epäilijöille: tämä ON tyhmä kysymys.

Hanska putosi

---

Motiiveja ei sais paljastaa mutta pelkään että ihmiset voi ruveta pitämään mua tyhmänä.
Siksi voinen vastata.

Siksi että jone on liian älykäs, se turhautuu helposti ja alkaa sen jälkeen piikittelemään kun ei jaksa vaivata enää itseään.
Olen nyt vähän aikaa ärsyttänyt sitä tahallaan 10v tasoisilla kysymyksillä ja vänkäämisellä vänkäämisen vuoksi jotta siitä sais vähän selkoa.

Tätä mieltä itse olen.

Jone ajattelee ennekuin sanoo, se miettii kaikkein tarkkaan ennenkuin vastaa ja silloinkin hän miettii mieluiten vastauksen jolla voi edes vähän painaa vastustajaa. Mutta jos latelee itsestään selvyyksiä joihin se ei varsinaisesti voi tarttua sellaisenaan koska kaikki ne tajuaa muutenkin, niin se turhautuu. Samoin myös jos vastaukset on valmiiksi tyhmiä tai toistavia.. Tämä johtuu suoraan sen älykkyydestä, jonella on tylsää.
Ihmisellä pitää olla harrastuksia, olisiko tämä painaminen yksi?
Jos on, niin kenekään ei silloin kannata ottaa niitä mitenkään muuten kuin leikillä.
Jos ei, no meitä on moneksi.

Mutta toisaalta sillä on kyllä ällistyttävän pitkä pinna, se jaksaa vääntää rautalangasta viimeiseen asti jotta toinen tajuaa. Jopa silloin kun se tuntuu olevan täysin turhaa.
Eli ei jone ole varsinaisesti mikään mulkku niinkuin jotkut täällä sanovat.

Jone on valinnut spektristä sen minkä se on ajattelulla ja älyllään katsonut oikeaksi.
Jone näkee kyllä kaikki sävyt mutta käyttää niistä vain sen mikä on oikeasti tarpeen, kaikki turha on turhaa. Jone näkee kaikkien puolet asiasta mutta koska sen oma näkemys on erittäin hyvä ellei täydellinen, niin se voi turvallisesti siihen palata.
Tässäkin on vaaransa, jone voi sortua liian kapea-alaiseen katsomukseen.

Muitakin johtopäätöksiä olen vetänyt mutta tuo valoitanee vähän sitä miksi keskustelut kääntyvät mihin kääntyvät.

Tietenki kaikki tämä on vain spekulointia, koska en tunne miestä henk koht.
Jonehan saattaa myös tosiaan vain esittää jotain täysin muuta kuin on.
Ja hyvin todennäköistä on että esittääkin.

Sori jone jos oon ärsyttäny liikaa, mut lohdutuksex sanottakoon et mulla on ollu tosi kivaa.*piis*

Btw. ei toi ollu kyl kovinkaan tyhmä kysymys vaan erittäin hyvä.
Ihmettelen vaan et miks kukaan ei oo aiemmin sitä kysyny..

Miks appelsiini on keltainen mut päärynä vihree?
[/q] Niin oon mäki ihmetelly? Netissä väittely on kuin vammais-urheilua. Vaikka voittaisit olisit silti vammanen.

---

---
Onks tähän aikaan vuodesta jotain siitepölyä ilmassa vai miks mun silmät on kutissu viikon ajan aivan holtittomasti?
---

Kylmä ja kuiva ilma?
---

Ei mulla ennen ole noi vaikuttanu. Siitepöly ja muut roskat kylläkin.

Kämppiä pitää lämmittää, kuivattaa ilmaa ja kun herrallakin alkaa tota ikää olemaan ;)

[q]noena, 31.8.2009 13:49:
Kysymys olisi että mikä se sellainen piuha on millä voin kytkeä tietokoneen TV:seen kiinni? Ja mistäs niitä mahdollisesti saisi?

Löytyy ihan perus pöytäkone ja ihan perus TV :P
*räpyttääsilmiäjapyörittäätukkaa-hymiö*
[/q]

http://www.verkkokauppa.com/?page=http://www.verkkokauppa.com/main.php?path=tarvikkeet%2Fkaapelit&title=Tarvikkeet+/+Kaapelit&search=1&cat1=Tarvikkeet&cat2=Kaapelit&cat3=Video+S-Video-Scart

Tai pelkkä s-video jos telkustakin löytyy sellainen.

[q]Displacer:
---
Mande:
OON MIETTINY TÄTÄ JO PITKÄÄN....MIKS NAISET EI HYPPÄÄ MÄKIHYPPYÄ?!!!!

---

Ehkä ne ei uskalla. Tai sit ne on liian heikkoja.
*koettaa kepillä jäätä*
[/q]

http://www.fewo-ellenberger.de/skispringen/800-600/galerie2.htm

mun mielestä noi näyttää naisilta.......

[q]Astaroth:
---
W:
Tykkääkö tytöt oikeesti peppuseksistä, vai suostuvatko naiset siihen vain miellyttääkseen kokeilun haluisia poikaystäviään?

---

Kyyyyl ne tykkää. ;)
[/q]

Ainakin leffoissa.

EDIT: Voihan sitä mies kokeilla miltä tuntuu ja sitten vasta miettiä ehottaako tytölleen.

[q]Arsk4_, 17.12.2009 21:33:
---
Reivaaja, 17.12.2009 21:31:
---
Arsk4_, 17.12.2009 21:28:
Eli Alt pohjaan ja padista painelet 0179 ja päästät altin nii olee.

---

Mä oon hieman skeptinen nyt :/ Onx tää jokui urpotesti?

---

Ei³pitäs³olla³

Jos sulla on koneessa bitti poikittain...
[/q]

Mul on num lockki kkyl pääl, mut oli luottamuspulaa.. Pahoittelen. (tai sit saat kohta kuulla kunnias)

Toimii, mut heittää mut aloitussivulle samal.. Noh. en rupee vaihtaa asetuksia.

O