Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
[q]Yallu, 7.7.2009 15:50:
Oletko päivittänyt virusturvaa/palomuuria/peer guardiania?
[/q]
voi olla.. kokeilin kyllä ottaa antivirusohjelman ja windows firewallin pois päältä, ei auttanut.
Mitä on cut up house ja mistä sitä saa? :)
[q]Miraakkeli, 7.4.2006 21:47:
Tietokonegurut!
Miten ihmeessä saan siirrettyä kasan (ehkä 7 gigaa..) tiedostoja koneelta toiselle verkon kautta? Löytyy reititin ja piuhat, mutta xp:n ohjeiden mukaan ei siirto onnistu millään. Olen luonut työryhmiä jne mutta aina toinen koneista ei toista ryhmästä löydä. Xp:n ohjeista ei tunnu olevan apua tai sitten olen vain vitun tyhmä. 8h olen koneiden ääressä kiukunnut ja kohta uuden koneen lisäksi täytyy ostaa myös uusi näyttö ja ikkuna...
Jos joku pro viitsisi naputella ohjeet, jotka tällainen ilmeisen junttikin tajuaa, niin olisin erittäin kiitollinen! Molemmissa koneissa on Xp, vanhassa professional, uudessa home.
Kiits!
[/q]
Siin voi olla sellanen et se reititin "siltaa" sen yhteyden niin, että se ei tee verkko-osoitteen muunnosta tossa välissä eli tavallaan ne molemmat koneet saa oman osotteen ja oman nettikaistan ADSL-modeemilta/kaapelimodeemilta. Toisinsanoen, se reititin ei kerro niistä koneista toisilleen. Yks vaihtoehto on nyppästä uplinkistä modeemi irti, kytkeä molemmat koneet reitittimeen ja antaa niille käsin ip-osotteet (192.168.100.101 ja 192.168.100.102 esimerkiksi) ja sit vaan asetuksista sama työryhmän nimi ni johan tapaavat toisensa.
Eiksun uudessa emossa oikeesti oo IDE- eli lattakaapelille paikkaa?
Miksiköhän mun gprs ei toimi kännyssä? Känny sanoo "Yhteys ei ole käytettävissä" Tämä on kyl uusi kännykkä niin rupesin muistelemaan että eikös siihen ensin pitäny jotkut asetukset tilata? Mistä se onnistuu?
[q]JussiS, 5.7.2005 22:52:
---
Tres, 5.7.2005 15:46:
Siis nimenomaan joulupukki ei oo mikään satuhahmo,
kuten esim. menninkäiset, vaan se on instituutio
kuten jo aiemmin sanoin.
---
Mikä tekee joulupukista instituution Se että joku matkii sitä? Onko siis Batman instituutio koska mullakin on ollu joskus muksuna batman-puku? Olenko mä batman? Ja jos oon, ni missä mun pähee auto on?
[/q]
Jos batmanin auto räjähtää, lopettaako batman olemasta batman?
[q]JussiS, 5.7.2005 22:58:
---
Ana-5000, 5.7.2005 22:55:
Jos batmanin auto räjähtää, lopettaako batman olemasta batman?
---
Mun mielestä joo, mut Tres on varmaan sitä mieltä et Batman-instituutio valitsee suoralla kansanvaalilla uuden Batmanin.
[/q]
Kysymys oli ennemminkin siitä, että edellyttääkö instituutionomainen batmanisyys kaikkea batman-härpäkettä, vai voiko joku vain julistaa itsensä batmaniksi ja täten olla batman?
Koska jos voi, niin mä oon ainakin batman.
[q]äm, 8.6.2005 17:26:
Mitkä oli klupparin ensimmäisiä topikkeja?
[/q]
"Mitä puet päällex kun vedät eri huumetta eli huume vaate topik!!!!"
[q]Karvinen, 25.10.2005 14:03:
Mihin lentävät ilmapallot menee ku ne päästää vapaaks? lenteleeks ne vaa jollai tietyllä korkeudella ympäriinsä ja poksahtaa jossain vaiheessa vai nouseeko ne koko ajan vaa ylemmäs ja ylemmäs kunnes ne tyhjenee ? vai häh *täh*
[/q]
Ilmapallon sisäinen paine suhteessa ilmakehän paineeseen kasvaa kun ilmapallo nousee ylemmäs, eli jossain vaiheessa ilmapallo puhkeaa saavutettuaan tietyn korkeuden.
[q]anqqa, 24.5.2005 10:32:
mistä johtuu ohimoon ilmaantuva suontenpullistuma, piirrettyjen tyyliin? hämärän näkönen tollanen parin suonen aiheuttama möykky otsassa mistä tuntee pulssin erittäin voimakkaasti..
[/q]
Kenties olet raivostunut sarjakuvahahmo?
"YOOOUUU TOOOOOK MY NOOOODLEEEEEESSS!!!!"
[q]Occu, 20.5.2005 17:44:
---
sapeli, 19.5.2005 23:00:
Miksi tomaatit kuumenevat aina muuta ruokaa enemmän?
---
Olisikohan tämmöisessä mielipiteessä mitään järkeä,
että kun tomaatti noin yleisesti on aika nestepitoinen
niin kun sen lämmittää niin kaikki se nestekkin lämpenee
siellä tomaatin sisällä ja täten siitä tulee erityisen kuuma.
Tämä vain siis minun ajatukseni asiasta.
[/q]
Tomaatti kosteampana kuin mahdollisesti muut safkan osat välittää sitä lämpöä paremmin iholle, eli esim. se voileipä voi olla ihan yhtä kuuma, mut ei johda lämpöä yhtä hyvin ku on kuumempi.
Tietty sen voi antaa vähän aikaa jäähtyä, esim.
tjsp.
[q]Jone, 5.7.2005 23:26:
---
Ana-5000, 5.7.2005 23:16:
sun pitää sit opetella huutaa juttuja tyyliin "Holy Horsehooves, Batman! It's a trap!" ja sit mä voin sanoo et "Lucky I have this anti-trap aerosol spray with me!"
edit: Hoofs? HOOFS? HOOVES!
---
Oon ihan messissä jos voin sit pitää naurettavia trikoita kanssa ja noi läpät voi heittää kotimaisella.
"Pyhä vihertävä kärpänuloste, Lepakkomies! Se on väijytys!"
[/q]
No käyt kato hankkii naurettavat tummansiniset haalarit ni mennään tonne asemalle torjuu rikoxia! "Pyhä piriruiske, robin!"
[q]äm, 20.4.2005 11:06:
Kiinnostaako poliisisetiä yhtään, jos soitan niille ja kerron itsensäpaljastajasta?
Joku "herttainen" setäihminen ajoi äsken autollaan dösän vierellä ja kiinnitti huomioni pysyttelemällä siinä hidastelemassa myös moottoritien alettua. Vilkaisin autoon ja kas kummaa. Setähän se siellä vemppasi kaluaan ja hymyili minulle perversseintä "jeah, you like that?!" -hymyä. Otin rekkarin ylös. Teenkö sillä mitään?
Nyt --> oksentamaan.
[/q]
Kiinnostaahan niitä, mut ei se ihan riitä et jälkikäteen soitat - mitään näyttöä mokomasta vemputtelusta ei enää taida olla. Ois kantsinu heti soittaa, ni ne ois voinu vastaan ajaessa vetää sen tiensivuun ja sakottaa.
[q]mekaanikko, 15.4.2005 17:16:
---
Ana-5000, 15.4.2005 11:13:
Njaa, toisin kysymyksiin on helpompi googlettaa vastaus kuin toisiin (ja paljon tätä monimutkaisempia tiedonhankintakeinoja harvemmin jaksaa ryhtyä harjoittamaan ellei tiedolle ole joku ihan konkreettinen tarve). Esimerkiksi Porvoon valtiopäivät saa selville saman tien mut väitän että alkuperäistä ekosysteemikysymystä on vaikea formuloida niin yksinkertaisesti että siihen löytäisi nopeasti Googlella vastauksen, varsinkaan jos ei ole harjaantunut hakukoneen käyttäjä.
[/q]
Njaa, joo. Mun mielestä "miksi maapallolla on elämää ja mistä se on saanut alkunsa" on sellanen kysymys, minkä yleensä ihminen kysyy itseltään tosi nuorena. Se on mun mielestä ns. peruskysymys, jonka vastauksen pitäs kaikilla olla tiedossa. Mut, se on vaan minä. Mä oon just sellanen, et mulla on pintapuolista tietoa melkeen joka asiasta, mut syvällistä käsitystä vaan harvasta. Ja yks niistä ei kyl oo biologia.
Silti, tai just ehkä siitä johtuen, mut yllättää aina kun joku ei "tajua" sellasia perusjuttuja kuin se, että mikä potkii elämää maapallolla eteenpäin noin niinku yleensä. Jos asiaa alkaa ajattelemaan logiikan keinoin ihmisestä taaksepäin, ni vastaus on imho itsestäänselvä. Siks mä olin ehkä vähän nokka pystyssä Keeeeeeeeerinille aiheesta.
But that's just me.
To err is human :(
[pieni](to completely fuck things up is computer)[/pieni]
[q]REivaaja, 30.4.2008 08:21:
Mist vois ostaa ylioppilas lakin? Kelasin mounttaa sellaseen propellin ja diskovalot.
[/q]
Stokkalta ja varmaan Sokokseltakin löytyy.
[q]sapeli, 9.8.2009 13:30:
No, jos semmosta ei oo ni sähän voisit jonku kivan klubbarilaisen pojan värvää esim. kahvi- ja kakkupalkalla auttelemaan.
[/q]
voisin tehdä saman, just for fun
[q]Jammailija, 17.9.2009 07:29:
Tietäisköhän kukaan firmaa, joka valmistais värillisiä kalvoja valoihin (esim. diskovaloihin yms.) ja jossa vois käydä fyysisesti piipahtaa? Ku mul on pari kirkasta energiansäästöloisteputkee, jotka ajattelin kalvottaa ja vaihtaa hiukka kämpän värimaailmaa.
[/q]
http://www.discoland.fi/index.php?val1=2&val2=15&val3=0&val4=0&val5=0&w= ja vasemmalta sit valitset kalvoja. Tietääkseni tuolla voi ihan mennä käymäänkin.
[q]kindertin, 9.8.2009 12:36:
Öhh.. Mä en saa nostaa käsiä ylös, jos tarvii päätä korkeemmalta ottaa jotain, pitää hakea jakkara.
Mut mitäs kun verhot repsottaa eikä mulla ole mitään kattoon asti ylettyviä tikkaita? Tai jos tarvii lamppu vaihtaa? Pitääkö mun pyytää mua inhoavia naapureita apuun?
Vois vähän noi fyssaritki miettiä mitä ohjeita antaa ja mitä kieltää :D
[/q]
Siis eiks ollu olemassa joku "vuokraa mies päiväksi"-palvelu? Vai oliks se vaan jossain huonossa sitcomissa? No, jos semmosta ei oo ni sähän voisit jonku kivan klubbarilaisen pojan värvää esim. kahvi- ja kakkupalkalla auttelemaan.
[q]Android, 26.7.2006 20:21:
---
Kaynessi, 26.7.2006 19:37:
---
Orange, 10.10.2003 16:40:
jos vegaaniin eteen laiteaan kanalautanen ja sille sanotaan jos et syö tuota kanaa tapamme uuden Mikä olisi (oikea) vastaus, perustele
---
Hän luultavasti kieltäytyisi kanasta ja sanoisi, että toivottavasti käytätte kaiken siitä seuraavasta.. Perustelu:vegaanit ovat humaaneja ja säästäväisiä ihmisiä eivätkä halua aiheuttaa kärsimystä yhdellekkään eläimelle. Ihminen=eläin
---
En ole vegaani mutta kasvissyöjä (kalaa lukuun ottamatta) kyllä, eli en syö kanaa. En tiedä mikä olisi "oikea vastaus", itse vastaisin vastakysymyksellä; "miksi?"
[/q]
Vastasin myös oman tuntuman perusteella.. jo 5 vuotta kalaa syövanä kasviksenpurijana olettaisin, että vastaus on tuo:) koska olen humaani enkä halua yhdellekkään eläimelle pahaa...
[q]wiwi, 16.9.2009 00:55:
Niiden avaaminen ja rullaaminen on vitun rasittavaa, nykivää pomppimista ja samalla sivulla on parikin kalvoa, mikä estää selaamasta näppärästi nuolilla.
[/q]
Mites toi Page Down -näppylä tossa?
[q]whispering, 3.9.2008 11:34:
Miten se alkoholipotiikka meni. Eli pitääkö kaupan myydä esim. yksittäisiä olut tölkkejä samaan hintaan kuin ne on niissä monipakkauksissa?
[/q]
Ei. Revi monipakkaus auki.