Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
Ainiin fm-lähettimetkin tosiaan. Itselläni on se belkinin suht halpa malli ja se toimii oikein hyvin kunhan ei ala leikkimään pparistojen kanssa.
[q]Lyylikki:
---
Fucking Nobody:
Pelastuslaitoksella, tosin monet avainputket eivät enää edes ole käytössä.
---
No mut millä ne palomiehet sitten pääsee asuntoihin, jos siellä avainputkissa ei kerran oo enää avaimia?
[/q]
Ne soittaa tälle jätkälle:
http://www.firejock.com/articles/Tjelle_axe1.jpg
[q]ezzy, 28.1.2009 15:10:
Kasettiadapterin äänenlaatu häviää kyl FM-lähettimelle, mut FM-lähettimelle voi olla joskus hankalaa löytää sopivaa taajuutta, jos on liikaa kanavia puskemassa läpi. Siinä määritellään manuaalisesti miltä megahertzilukemalta haluat kanavaasi kuunnella. Itsellä on moinen ja antenni alhaalla, joten ei tule ylimääräisiä kanavia pahemmin läpi.
Mutjoo, clas, motonet, biltema, verkkokauppa. kaikissa on fm-lähettimiä. Hinnasta ei hirveesti kannata tinkiä, halvimmat 10-20e laitteet hajoo käsiin.
Ipodille löytyy tietty näppärin FM-lähetin eli iTrip. Ei tarvi mitään piuhoja, tulee suoraan podin alle kii.
[/q]
Itselläni on iPod Shuffle niin toi iTrip ei oikeen käy :/ Mutta se on hyvä tietää että on vaihtoehtoja, pitää tutkiskella tarjontaa :)
Miks elämä tuntuu välillä näin kuralta vai oikeesti se on tosin ihanaa ja hienoa?
se on sitä kontrastia kultaseni *superpluttausvoima*hali**
Öhh.. Mä en saa nostaa käsiä ylös, jos tarvii päätä korkeemmalta ottaa jotain, pitää hakea jakkara.
Mut mitäs kun verhot repsottaa eikä mulla ole mitään kattoon asti ylettyviä tikkaita? Tai jos tarvii lamppu vaihtaa? Pitääkö mun pyytää mua inhoavia naapureita apuun?
Vois vähän noi fyssaritki miettiä mitä ohjeita antaa ja mitä kieltää :D
[q]noena, 28.1.2009 15:07:
---
Takyon, 28.1.2009 14:36:
---
noena, 28.1.2009 13:55:
+ mistäköhän sais hankittua sellaisen auton kasettisoittimeen menevän, öööm adapterin(?) mistä tulee piuha esim. mp3-soittimeen?
---
Näitä löytyy vaikka motonetin ja bilteman tyylisistä mestoista.. Varmaan muualtakin mutta noista nyt ainakin.
---
Kiitos infosta, pitää käydä penkomassa tarjontaa :)
[/q]
Kasettiadapterin äänenlaatu häviää kyl FM-lähettimelle, mut FM-lähettimelle voi olla joskus hankalaa löytää sopivaa taajuutta, jos on liikaa kanavia puskemassa läpi. Siinä määritellään manuaalisesti miltä megahertzilukemalta haluat kanavaasi kuunnella. Itsellä on moinen ja antenni alhaalla, joten ei tule ylimääräisiä kanavia pahemmin läpi.
Mutjoo, clas, motonet, biltema, verkkokauppa. kaikissa on fm-lähettimiä. Hinnasta ei hirveesti kannata tinkiä, halvimmat 10-20e laitteet hajoo käsiin.
Ipodille löytyy tietty näppärin FM-lähetin eli iTrip. Ei tarvi mitään piuhoja, tulee suoraan podin alle kii.
[q]zaler, 4.7.2006 22:17:
tuli tossa yks päivä mieleen.. miks aku ankassa kukaan ei ole kenenkään isä tai äiti.. kaikki on jotain setejä ja tätejä jne.. why? tärkeää...
[/q]
Nii ja jos tupu, hupu ja lupu on akun veljenpoikia, niin missä se akun veli sit on?
[q]ezzy, 28.1.2009 14:52:
---
Kimbou, 28.1.2009 14:49:
---
---
+ mistäköhän sais hankittua sellaisen auton kasettisoittimeen menevän, öööm adapterin(?) mistä tulee piuha esim. mp3-soittimeen?
---
Näitä löytyy vaikka motonetin ja bilteman tyylisistä mestoista.. Varmaan muualtakin mutta noista nyt ainakin.
---
"clas ohlsson" miten ikinä kirjotetaankaan, pitäisi saada sellasia härpäkkeitä joka liitetään mp3 soittimeen ja sitten autoradiosta haetaan vastaava kanava ja sitä kautta kuunnellaan, ei tarvii turhia piuhoja vedellä mihkään. veikkaisin että 10-20 egee maksaa!!!
---
Kutsutaan nimellä FM-lähetin.
[/q]
joo voihan sen toki niinkin sanoa
[q]Kimbou, 28.1.2009 14:49:
---
---
---
---
"clas ohlsson" miten ikinä kirjotetaankaan, pitäisi saada sellasia härpäkkeitä joka liitetään mp3 soittimeen ja sitten autoradiosta haetaan vastaava kanava ja sitä kautta kuunnellaan, ei tarvii turhia piuhoja vedellä mihkään. veikkaisin että 10-20 egee maksaa!!!
[/q]
Kutsutaan nimellä FM-lähetin. ja yhtä monta piuhaa siinäkin on kuin kasettiadapterissakin, oikeastaan enemmänkin, koska FM-lähetin kaipaa virtaa tupankansytyttimestä, pattereilla ei kestä paskaakaa popittelua.
[q]nishi, 4.6.2009 17:43:
Mistä johtuu se yhtäkkinen nytkähtäminen kun vaipuu uneen? Miksikä sitä nyt sit sanois, twitch.
Eli kun just kun nukahtaa niin jalka tekee sen semmosen nopeen liikkeen ja koko kroppa heilahtaa. Mä nään melkein aina siinä kohtaa unta et kun astun esim. jalkakäytävän reunalta niin nilkka vähän nyrjähtää ja sit herään siihen. Joskus se tulee jo hereillä ollessa, kun yrittää saada unta. *täh*
[/q]
http://en.wikipedia.org/wiki/Hypnic_jerk
[q]Takyon, 28.1.2009 14:36:
---
---
[/q]
Mistä johtuu se yhtäkkinen nytkähtäminen kun vaipuu uneen? Miksikä sitä nyt sit sanois, twitch.
Eli kun just kun nukahtaa niin jalka tekee sen semmosen nopeen liikkeen ja koko kroppa heilahtaa. Mä nään melkein aina siinä kohtaa unta et kun astun esim. jalkakäytävän reunalta niin nilkka vähän nyrjähtää ja sit herään siihen. Joskus se tulee jo hereillä ollessa, kun yrittää saada unta. *täh*
[/q]
Jos nyt oikein olen käsittänyt, niin just nukahtaessa verenpaine laskee äkillisesti, josta voi aiheutua pieni putoamisen tunne. Alitajuisesti tuota "putoamista" saattaa pelästyä ja lihakset jännittyvät äkillisesti.
[/q]
Mulle käy tota valveunissa. Simahdan hetkeksi, enkä tajua sitä ja kun herään, olen astumassa johonkin jota ei ole olemassa ja jalka nytkähtää ja tajuan heränneeni.
[q]noena, 28.1.2009 13:55:
[/q]Näitä löytyy vaikka motonetin ja bilteman tyylisistä mestoista.. Varmaan muualtakin mutta noista nyt ainakin.
Miten saa turhat ohjelmien symbolit pois desktopilta?
Esim. pari päivää sitten latasin DivX-playerin koneelle ja talletin sen programs-fileen tai jonnekin, en ainakaan desktopille. Kuitenkin mulla on nyt deskopilla näkyvissä koko ajan DivX converterin ja DivX playerin symbolit. Kun koitan poistaa sellaisen, kone varoittaa että koko ohjelma poistetaan eikä vain se symboli.
Ärsyttää, kun toi desktoppi täyttyy kaiken maailman turhilla pikku kuvilla.
Ai niih, käytän windows vistaa, jos sattuis oleen tärkee tietää.
Edit: Jee, hyvä minä, nyt onnistui. Tajusin miten saan poistettua ne ;) Mutta DivX converterin taisin poistaa vahingossa kokonaan... En edes löydä sitä roskiksesta. Minne lie hävinnyt...
Toivottavasti en tartte sitä. ;)
[q]Kon-tiki, 2.12.2008 13:37:
---
sapeli, 2.12.2008 13:27:
Jos syön banaanin ulkona, pitäisikö kuori heittää metsikköön hajoamaan luonnollisesti mullaksi, vai pistää roskikseen, mistä se päätyy kaatopaikalle? Muistelen että biojätettä ei kaatopaikalle juuri saisi päätyä, ei jotenkaan pääse siellä maatumaan?
---
Mulla on tapana heitellä banaaninkuoret, omenankeskustat ja sensellaset johonkin pusikkoon, jos olen niitä ulkosalla snäkännyt. Ulkona ne maatuu hitaasti mutta varmasti
--clip--
[/q]
Ei se maatuminen oo ees välttis niin kovin hidasta..
Seurasin kerran muutaman päivän ajan kodin edustalla (asfaltti-)tielle jalkakäytävän kivetyksen viereen heitettyä banaaninkuorta, joka pysyi samassa paikassa niin kauan, ettei sitä enää tunnistanut banaaninkuoreksi tai oikeastaan miksikään muuksi kun tahraksi tiessä, joka sekin aika pian hävisi. Eli noin viikossa se katosi kokonaan, vaikka ei ollut päätynyt edes pöpelikköön
Tämän perusteella en suosittelisi roskista
[q]noena, 28.1.2009 13:55:
Autoon pitäisi vaihtaa öljyt, osaisko joku antaa vinkkejä hyvästä paikasta mikä olis helsingissä ja missä hinta olis kohillaan? Pitäis myös auton stereotkin saada fiksattua mut ei se oo niin nuukaa vielä tässä vaiheessa ku toinen kajari vielä toimii :P
[/q]
Ite vaihdatin viimeks öljyt hertsikassa olevassa huollossa. Ottivat öljyjen + suodattimen hinnan verran tuosta hommasta. Ei siis extraa itse työstä. En vaan muista firman nimeä, mutta Sahaajankadulla se on
[q]Aurinkoneiti, 3.6.2009 17:27:
Mikähän mun autoa vaivaa?
Oireet: vaihde- ja jarrupolkimia painaessani kuuluu klonk vasemman eturenkaan tienoilla, ajaessa ratti ohjaa/ viettää sivuille sekä suuremmalla nopeudella tuntuu penkin alla tärinää
[/q]
Mikähän auto on kyseessä? Ranskalaisissa jousen katkeaminen aiheuttaa kaikkee jänniä ääniä ja vastaavia vatkauksia
Lakkaavatko ihmiset koskaan käyttäytymästä kuin ala-asteikäiset kakarat? Sosiaaliset ympäristöt muuttuvat ja vaihtuvat, mutta samat toimintamallit tuntuvat toistuvan.
Mrrrh.
Autoon pitäisi vaihtaa öljyt, osaisko joku antaa vinkkejä hyvästä paikasta mikä olis helsingissä ja missä hinta olis kohillaan? Pitäis myös auton stereotkin saada fiksattua mut ei se oo niin nuukaa vielä tässä vaiheessa ku toinen kajari vielä toimii :P