Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

Onko liikennessäännöt muuttuneet jotenkin niin, että mopolla ja skootterilla saa ajaa kaksi päällä, jos molemmilla on kypärät? Tarkoitan tässä siis mopoiksi rekisteröityjä vehkeitä. Kevareilla ja moottoripyörillähän nyt toki on saanut ja saa kyytsätä.

Näin muutama viikko sitten, kun pari jantteria ajoivat ihan perus PV:llä kaksi päällä poliisin ohi, eikä poliisi reagoinut tähän mitenkään. Lisäksi olen usein nähnyt skoottereita, joissa on kuskin lisäksi vielä matkustajakin.

Sensuroimisesta.
Havainto on YleX-kanavalta ja kohteena Lily Allenin biisit The Fear ja Fuck you. The Fearissä on sensuroitu yksi fucking-sana kun taas Fuck youssa ei ole sensuroitu yhtäkään fuckia. Tokihan viimeksi mainitusta "ehkä" katoaisi sanoma, jos sensuuri pyyhkäisisi yli, mutta miksi sitä biisiä sitten soitetaan radiossa? Missä logiikka?

[q]0-scar, 31.7.2008 17:23:
JOS laittas/sais rahaa väärälle/vieraalta tilille, niin onko saaja velvollinen palauttamaan rahoja?
[/q]On

[q]Liina, 17.9.2009 13:39:
Miksi paperinkeräykseen saa laittaa valkoisia paperikasseja, mutta ei ruskeita? Mikä ero niillä muka on, muutakun että toinen on valkaistu?

http://www.ytv.fi/FIN/jatehuolto/lajittelu/kodeissa/lajitteluohjeita/paperi.htm
[/q]

ruskeet lasketaa pahviks. valkoseen paperiin käytetään reippaasti enemmän selluu ja muut skeidaa(ne ei oo vaan valkastu), ni ne pitää siks hävittää/käyttää uudelleen hyödyks jotenki erilail ku ruskee.

[q]Natural Skeletor, 2.11.2008 22:09:
monta kertaa tää on jo tääl kysytty? "kuinka usein luulette tyhmää älykkääksi, kun se kyselee tyhmiä, mitä ette oo vaan oivaltanu kysyä?"
[/q]
a) Eli sä oot nyt se mukamas fiksu oikeeti tyhmä joka heitti kyssärin jota ei oo kysytty.
b) Harvemmin tulee luultua fiksuks jos esitetty kysymys on oikeesti tyhmä.

Ja siihen todelliseen kysymykseen (jos ei osattu lukee tosta yltä):
c) Veikataan ettei kertaakaan.

[q]mikke, 23.6.2008 21:28:
^ hyi helvetti mitä pölynkerääjiä
[/q]

Siksi ne varmaan onki alennuksessa

[q]vns, 23.6.2008 20:45:
Mistä saisin kiksukarvaa tyynyjen / päiväpeittojen / mattojen muodossa?

Tai ylipäätänsä mistä saa kivoja yllämainittuja. :)
[/q]

Elloksella ainakin alessa jotakin karvaa..
Peitto:
http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=17086&productId=169356&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Tyynynpäällinen:
http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=17087&productId=169357&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

osaako joku kertoa et mitä tehään leffateattereissa niille pahvitauluille/koristeille ( whatever ) kun elokuvan esittäminen loppuu?

voiko niitä ostaa/saada?

---
Onko mitenkään mahdollista nähdä onko saanut mätkyjä vai veronpalautuksia tänä vuonna? Sitä lappua ei ole jäljellä eikä oikeasti ole minkäänlaista muistikuvaa mitä verottaja lähetti mulle joskus keväällä. Nykyään on kuitenkin kaiken maailman verosysteemitkin netissä niin luulisi että tälle löytyy joku helppo systeemi.

jatkokysymys: jos tulee palautuksia niin tuleeko ne tilille 2.12 kun tuo 4.12 osuu sunnuntaille?
---

Onnistuuko http://www.vero.fi?

Palautukset maksetaan pe 2.12.

Yritin etsiä tuolta mutta ainoa mikä vaikuttaa loogiselta niin sen kohdalla on teksti

(Palvelu on nyt suljettu, koska veroilmoitusten viimeinen palautuspäivä oli 17.5.2011.)

Onko mitenkään mahdollista nähdä onko saanut mätkyjä vai veronpalautuksia tänä vuonna? Sitä lappua ei ole jäljellä eikä oikeasti ole minkäänlaista muistikuvaa mitä verottaja lähetti mulle joskus keväällä. Nykyään on kuitenkin kaiken maailman verosysteemitkin netissä niin luulisi että tälle löytyy joku helppo systeemi.

jatkokysymys: jos tulee palautuksia niin tuleeko ne tilille 2.12 kun tuo 4.12 osuu sunnuntaille?

Onnistuuko http://www.vero.fi?

Palautukset maksetaan pe 2.12.

Onks sinkkuilu parempaa ku seurustelu?

Välillä kyl vaikuttaa et ihmisillä ei ole mitään ajatusta muutenkaan ajaessaan liikenteen seassa, kun vastaantullessakaan hyvin harvoin reagoivat mihinkään valojen vilkutteluun jos on just noi parkit jääny päälle.

Toisaalta, ihmiset vilkuttelee "pitkistä" jotka on vain hyvät normi ajovalot ja samaan aikaan ihmiset vilkuttelee "parkeista" jotka on astetta huonommat normaalit ajovalot.. joten ymmärrän täysin ettei vilkutteluun noteerata kuin vilkuttelulla takaisin tai ei ollenkaan.

Nimimerkillä. Juuri auton katsastanut ja selkesti liian hyvät lyhkäset ilta ja yö ajoon kun noin joka 5:des vastaan tuleva vilkuttelee.. Noh myönnän olevani vittumainen ja vilkuttelen takasin.

Yhyy tein jotain telkulleni ja nyt en enää saa laitettua ohjelmia ajastukseen. Painaessani ajastusnappulaa, telkku herjaa "varattu numero on sopimaton". Wtf oikeesti. Totaalinen sulkeminenkaan ei auta. Mikään, mitä oon tajunnu kokeilla, ei auta (eli telkun sulkeminen standby-tilaan ja sähköt kokonaan pois). Telkkuna Samsung. Halp someone!

HA keksin sen ite nopeemmin ku te ^^

Miks valmiiks viipaloiduissa leipäpusseissa on aina pariton määrä viipaleita?

Yhyy tein jotain telkulleni ja nyt en enää saa laitettua ohjelmia ajastukseen. Painaessani ajastusnappulaa, telkku herjaa "varattu numero on sopimaton". Wtf oikeesti. Totaalinen sulkeminenkaan ei auta. Mikään, mitä oon tajunnu kokeilla, ei auta (eli telkun sulkeminen standby-tilaan ja sähköt kokonaan pois). Telkkuna Samsung. Halp someone!

Mistä löytää koiran navan?

Teknologian kehityksen myötä ovat tulleet jäädäkseen e-mail, irc ja kaikenmaailman messengerit. Ihmettelen vaan että ovatko nuo sähköitse toimivat, kommunikointia helpottavat vekottimet syrjäyttämässä perinteiset kirjeet?

[q]H3li, 2.3.2008 21:11:
en tiä kuuluuks tää kyssä tälle arealle, mut menköön:
montako päivää on fiksua olla kuumeessa menemättä lääkäriin
ts. koska viimestään kantsis mennä.
[/q]

Riippuu.

"Kuumeilun vuoksi on tarpeen hakeutua tutkittavaksi vuorokauden sisällä, mikäli:

* kuume on kestänyt 3–4 päivää eikä se ole selvästi tavallisen nuhakuumeen aiheuttama tai
* lämpö nousee uudelleen oltuaan jo pari päivää poissa.

Välittömästi on syytä hakeutua lääkärin tutkittavaksi, mikäli kuumeeseen liittyy

* nopea yleiskunnon lasku
* niskakipua, pahoinvointia ja oksentelua tai
* yhden tai useamman nivelen punotusta ja kuumotusta."

(Terveyskirjasto)

Mistä mä tiedän, meneekö mun pesukoneeseen kuumaa vettä ollenkaan? Ja jos ei mee, ni mitä mä voin tehä asialle, et sinne menis?

Pesin tänää pyykkiä koneessa 60 asteessa, ja muistelin, että aina ku oon pessy kuudeskympis, ni pesuohjelman loputtua oon ottanu pyykit koneesta ja ne on tuntunu lämpimiltä. Nyt ne oli jääkylmiä. En halu et mun rakas on kuolemassa.

O