Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
[q]Pygmi:
Osa auringon säteistä suodattuu lasista, riippuen tietysti mistä lasista, ja pieni määrä pääsee läpi vaikuttamaan iholle. Täten iho ruskettuu mutta ei kai kovin havaittavasti ainakaan lyhyessä ajassa. Luulisin
[/q]
Mä kerran paloin olkapäältä kun istuin Carrolsin ikkunan vieressä keskipäivällä Eli kai sellasia lasejakin on mitkä läpästää UV-valon
[q]Pygmi:
Täten iho ruskettuu mutta ei kai kovin havaittavasti ainakaan lyhyessä ajassa. Luulisin
[/q]
Kiitoksia tästä *nauru**joo*!
[q]blade:
Aloin pohtimaan aivan samaa! Tuli mieleen että monesti nähnyt kun äidit antaa lapsilleen sellasen käsipyyhkeen jäätelö tikkuu. En mä kyllä niin pahasti sotke kun joku 3v. lapsi.
Olen kai sillon lastentarhassa ollut värittämässä jotain värityskirjaa kun on annettu jäätelön syönti koulutusta.
[/q]
Missäs olit, kun opettivat koulussa välimerkkejä, \'alkaa\'-sanan käyttöä ja yhdyssanoja?
[q]MaSari:
---
Pygmi:
Osa auringon säteistä suodattuu lasista, riippuen tietysti mistä lasista, ja pieni määrä pääsee läpi vaikuttamaan iholle. Täten iho ruskettuu mutta ei kai kovin havaittavasti ainakaan lyhyessä ajassa. Luulisin
---
Mä kerran paloin olkapäältä kun istuin Carrolsin ikkunan vieressä keskipäivällä Eli kai sellasia lasejakin on mitkä läpästää UV-valon
[/q]
AUH! jjj-joo, ei pidä luottaa muhun liikaa.. saattaap kärventyä tyystin
[q]Sinza:
Onks jollakulla nyt perusteltua tietoa ruskettuuko lasin läpi vai ei?! Mä oon ollu siinä uskossa et ei rusketu, mutta kaverit väittää muuta *hmph*.
[/q]
Mun kemiaa opiskellut kaverini sanoi että ikkunan läpi voi iho palaa, muttei ruskettua - nää kaks yleensä liitetään toisiinsa mutta siinä on kuulemma eri reaktioista kyse (koska voihan ihminen oikein suojattuna ruskettua palamatta). Kovia perusteluja mulla ei ole, mutta luotan asiaa tutkineeseen kaveriini tässä asiassa.
[q]blade:
Miksi mehujäätelön tikun ja sen jäätelömassan väliin ei olla keksitty sellaista kuppia mihin se sulava mehu valuisi? Nyt on aina sormet siinä mehussa
[/q]
Suunnittelijan mielestä on selkeästi ollut kivaa että sormet maistuu hyvältä sitten kun mehujää itse on syöty
[q]blade:
Miksi mehujäätelön tikun ja sen jäätelömassan väliin ei olla keksitty sellaista kuppia mihin se sulava mehu valuisi? Nyt on aina sormet siinä mehussa
[/q]
pitää selkeesti syödä nopeemmin ettei kerkee sulaa! *nauru**slurps*
[q]kiiki:
---
blade:
---
pitää selkeesti syödä nopeemmin ettei kerkee sulaa! *nauru**slurps*
[/q]
Kokeilin sitäkin, mutta kieli turtuu siinä hommassa niin pahasti että
Ehkä joku näppärä suväkurkku neito nielaisis koko patukan kerralla*täh* jäisi turhat lipitykset ja vuotamiset pois...
[q]blade:
[/q]
Onhan sellanen keksitty ja ton mallisia tikkuja
on kokeiltukin, mutta loppujen lopuks ei oo kovin
kustannustehokas ratkaisu.
[q]Samu:
---
blade:
Miksi mehujäätelön tikun ja sen jäätelömassan väliin ei olla keksitty sellaista kuppia mihin se sulava mehu valuisi?
---
No tietysti siksi, kun se mehu olis aina sun rinnuksilla, kun lipaisisit uudemman kerran!
[/q]
Totta. Mutta tuohonkin varmaan olisi joku saranoitu tai muu sellainen fiksu keksintö mahdollinen. Kun kerran kuussakin ollaan käyty ja sitä rataa niin ei kai tuo niin vaikea olisi.
[q]sapeli:
miks toiset sudenkorennot on keltasia ja toiset vihreitä?
[/q]
Ne on eri lajisia
[q]S-T:
---
blade:
---
Ei kukaan halua, että se jäätelö/mehujää ei valu - se on nääs eroottista
[/q]
Hah, mä voin sanoa että siitä on eroottisuus kaukana kun alan sitten niitä limasia sormia nuolemaan tai pyörittämään hiekassa, housunlahkeessa tai jossain. Kun tuolla kesällä tepastellessa ei aina niitä vesihanoja kävele vastaan.
Meillä on kotona sellaisia valmiita mehujäätikkuja pohjallisen kera ja muovirasia lokeroineen, joihin voi kaataa vaikka appelsiinimehua. Niihin mehuosioihin sitten tikut pystyyn ja pakkaseen. Eikä valmiit jätskit valu juurikaan
[muokattu 9.8.2004 15:51]
[q]Samu:
---
blade:
Miksi mehujäätelön tikun ja sen jäätelömassan väliin ei olla keksitty sellaista kuppia mihin se sulava mehu valuisi?
---
No tietysti siksi, kun se mehu olis aina sun rinnuksilla, kun lipaisisit uudemman kerran!
[/q]
tässon muuten pointti! mieluummin mehut sormilla ku paidalla, vai? ja sitäpaitsi kun sulla on sormet mehujäässä (tai siis siinä limassa mikskä se muuttuu) etsit jonkun siistinnäköisen tyttösen (ja unohdat noi syväkurkkujutut) ja pyydät siltä semmosen yksittäispakatun kosteuspyyhe-whatever-härpäkkeen. näin osoitat pitäväsi huolta siisteydestäsi ja voitkin jatkaa juttua haluamaasi suuntaan!
[q]kiiki:
koska se pikkuroska on kevyttä ja jää jumittamaan kaikkialle ja tulee siis ilman mukana autoon sisään, ja vesi valuu alaspäin eli kaikenmoisia kouruja pitkin alas.
[/q]
Juu, vesi on painavampaa, tarttuu pintoihin paremmin kiinni ja haihtuu vesihöyryksi.
[q]kiiki:
---
Samu:
---
blade:
---
---
tässon muuten pointti! mieluummin mehut sormilla ku paidalla, vai? ja sitäpaitsi kun sulla on sormet mehujäässä (tai siis siinä limassa mikskä se muuttuu) etsit jonkun siistinnäköisen tyttösen (ja unohdat noi syväkurkkujutut) ja pyydät siltä semmosen yksittäispakatun kosteuspyyhe-whatever-härpäkkeen. näin osoitat pitäväsi huolta siisteydestäsi ja voitkin jatkaa juttua haluamaasi suuntaan!
[/q]
Aloin pohtimaan aivan samaa! Tuli mieleen että monesti nähnyt kun äidit antaa lapsilleen sellasen käsipyyhkeen jäätelö tikkuun. En mä kyllä niin pahasti sotke kun joku 3v. lapsi.
Olen kai sillon lastentarhassa ollut värittämässä jotain värityskirjaa kun on annettu jäätelön syönti koulutusta.
Miksi ihmiset nyppivät kulmakarvojansa?
Miten voi olla olematta kixuteini olematta turisti?
[q]Pygmi:
---
blade:
---
äm:
---
blade:
Aloin pohtimaan aivan samaa! Tuli mieleen että monesti nähnyt kun äidit antaa lapsilleen sellasen käsipyyhkeen jäätelö tikkuu. En mä kyllä niin pahasti sotke kun joku 3v. lapsi.
---
Missäs olit, kun opettivat koulussa välimerkkejä, 'alkaa'-sanan käyttöä ja yhdyssanoja?
---
Varmaan tyttöjen perässä. Tai jäätelöllä.
---
Parempi jäätelö suussa kuin pussillinen herneitä nenässä
[/q]
Totta.
[q]blade:
[/q]
toi muuten ei ole mahdollista. ajattele nyt; tarhantäti sanoo noniin lapsoset, nyt on jäätelönsyöntikoulutuksen aika! moniko vekara jää yksinään värittämään värityskirjaa?
AIVAN, siis sun tarhan opetussuunnitelma on ollut pahasti pielessä koska teitä ei ole opetettu syömään jäätelöä!