Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

miksi kuusikulmaisessa nopassa vastakkaisten silmälukujen summaksi tulee aina 7..?

[q]Mila:
Miksi moni ”teknopuristi” pitää kevyestä trancesta pitäviä hieman yksinkertaisimpina, tai musikaalisesti ehkä hieman takapajuisempina. Jos joku musa iskee, niin sitten se iskee. Se on kuule vaan kyynel herra Tekno jos suurin osa ei saa kiksejä sun musiikista
[/q]

Koska se on hauskaa. No ei.. Ite en ainakaan niin vakavalla naamalla voi ihmisiä luokitella musiikki maun takia. (paitsi rockabillyjä ja räppäreitä) Vaikka yleensä kiksua dissaanki yli kaiken ei se kiksun kuuntelijoista välttämättä tee mitään vajaita separeita! Enhän mä nyt kaikkien puolesta voi puhua mutta ei niitä juttuja kannata niin henkilökohtaisesti ottaa.

[q]Mila:

No ihanko totta? Sähän fiksu olet. Tekis miel lisätä kysymys tähän threadiin: 'miksi justin kirjoittaa minulle itsestäänselvyyksiä jotka jo tiedän?'
[/q]

Minkä helvetin takia sitten kitiset asiasta jos ei vastaukset kelpaa? Pitääkö virkistää muistia? Katsotaans:

Sä sanoit:
”Miksi moni valittaa että konemusapiirit ovat kasvaneet todella paljon. Enemmän ihmisiä, enemmän mahdollisuuksia järjestää bileitä? Miksei niitä ug-hallibile-kova savu-iso strobo-bileitä voi muka järjestää enää

hmmmmmmmmmmmmmmmmm.

[q]
No hohhoijjaa. Tuskin olen maailman ainoa ihminen joku luulee joskus tunnistavan huumeissa tanssivan ihmisen. Mua kiinnostaa aika kivi käydä listamaan sulle millä perustein tälläisiä spottauksia voi tehdä.
[/q]

Aivan, luulet tunnistavasi. Veikkaanpa, että aika monet sunki spottauksista menee aika lepikkoon. Joillekkin riittä meinaan se, että joku hymyilee ja tanssii yli 10min putkeen, ”psst, toi saleen vetää douppii”. Eli lähinnä selvittääkseni sun tietotasoas ko. asioista kysyin noita sun spottaamiskriteereitäs

[q]innae:
Miksi alahuuli rupeaa väpättämään/tärisemään ennekuin itku alkaa?*ding*
[/q]

niin ja miksi juuri ennen kun purskahtaa itkuun tuntee kurkussa sellasen klöntin?

[q]Mila:
---

Huoh. Huoh. Ja vielä yksi Huoh. Mä ”kitisin” siitä miksi moni valittaa että piirit on kasvanu(ja tätä kautta kaupallistunu), eikä sellasia hallibileitä järjestetä enää, kun he voivat sellaisia järjestää jos vaan haluaisivat. Ei sun tarvi _minulle_ käydä selittämään että voin järjestää bileet jos niin haluan.

Sä olet nyt niin metsässä kun vaan voit olla.
[/q]

Sinänsä ei mikään ihme, että olen metsässä.
Ihan vain siinä mielessä, että suhteellisen hirveetä luettavaa toi sun suomen kieles.
En esim. osaa lukea sun ajatuksias joten mä en voi myöskään vastata minkään muun perusteella kuin sun tekstis ja se on lähinnä sun vastuulla, että kuinka helposti se sun tekstisi on ymmärrettävissä. Jos et halua, että ihmiset ymmärtävät tekstiäsi väärin, kirjoita selkeämmin. as simple as that

[q]
Voi kulta, kyllä mä olen nähnyt näiden kymmenien ja satojen bileiden aikana ihan tarpeeksi voidaksi esittää arvailuja ketkä on kuosissa ja ketkä ei. Enkä todellakaan tee sellaisia arvailuja sen perusteella että joku tanssii iloisen näköisenä 3 tuntia putkeen.
[/q]

Ja edelleen sä tuet mun aikasemmin sanomaani: koska en tunne sua, katsoin asialliseksi kysyä jotta tietäisin millä tasolla keskustelussa liikutaan ja sitä kautta voisimme paremmin ymmärtää toisiamme ja edistää itse keskustelua. Jos joudun arvailemaan ja tulkitsemaan, menee homma jo huomattavan paljon vaikeammaksi.

[q]inorbit:
1. Epäjärjestys ja järjetys
- miten se esiintyy luonnossa
[/q]

Epäjärjestys ja järjestys ovat ihmisen keksimiä käsitteitä, eivät luonnon ominaisuuksia. Tämän takia on hieman harhaanjohtavaa sanoa, että kaikki on järjestyksessä koska asiat ovat niin kuin niiden luonnonlakien ja niiden seurausten mukaan pitääkin olla, vaikka tämä pitäisikin paikkansa. Se, miten termi ”järjestys” käsitetään määrittelee sen, onko luonto loppujen lopuksi meidän mielestämme järjestyksessä vai ei.

[q]
- kumpi oli ensin
[/q]

Paha mennä sanomaan. Havaitsiko ihminen ensin säännönmukaisuuksia luonnossa (ja piti niitä jonkinlaisena järjestyksenä), vai totesiko hän ensin luolansa olevan sotkuinen (epäjärjestyksessä) ja sitten sen siivottuaan näki järjestystä. Itse veikkaisin, että käsitteelliset vastakohdat kokevat syntynsä samanaikaisesti.

[q]
- miten tasapaino saavutetaan ja miten
voidaan olettaa sen olevan ”tasaista” koko
tarkasteltavassa kohteessa (liittyy kai mittaustapaan
mutta ehkä asiaa voi miettiä myös sen ulkopuolelta)
[/q]

Tähän olen tainnut jo vastata ”suhteestasi tasapainoon”(?)-topikissa.

[q]
... tähän varmasti löytyy vastauksia niin luonnontieteestä kuin filosofiasta, miten itse lähestyisit asiaa jos alkuasetelmassa ei nimetä tarkasteltavaa kohdetta/järjestelmää/aihetta?
[/q]

Lähestymistapa on tällöin enemmän filosofinen, koska liikutaan ideoiden tasolla.

[q]
2. Ajasta ja ulottuvuuksista
- Aikamatkustamisen paradoksi
[/q]

Mikä niistä monista?

[q]
- ”Onko aikamatkustajalla mahdollisuutta vaikuttaa menneisyyteen?”
[/q]

Todennäköisesti ei. Aikamatkustus ei nykyteorioiden valossa ole mahdollista kuin yhteen suuntaan: tulevaisuuteen. Madonreiät taitavat olla teoreettinen mahdollisuus matkustaa myös toiseen suuntaan, mutta konsensus lienee se, ettei mikään taikka kukaan selviäisi matkasta ehjänä.

[q]
- ”Onko olemassa ääretön määrä ulottuvuuksia 'kaikille vaihtoehdoille'?”
[/q]

En usko, vaikka olen itsekin leikitellyt tuollaisella ajatuksella. Tuollaisten rinnakkaisten todellisuuksien todistamista saa luultavasti tovin odotella, joten toistaiseksi tuohon ei voi antaa perusteltua vastausta suuntaan taikka toiseen. Jos kuitenkin ajatellaan filosofisesti, niin täytyy kysyä, että millä perustein on muita vaihtoehtoja?

[q]
- Muut teoriat?
[/q]

Nyt ei tule mitään mieleen.

[q]
En ole asiaan syvällisesti perehtynyt mutta silti utelias. Mihin itse uskot? Miten päädyit päätelmääsi?
[/q]

Uskon, että aikamatkailu menneisyyteen on haihattelua nykytaidoilla. Ja parempi niin. Sellaisesta toiminnasta ei seuraisi mitään hyvää kuin korkeintaan vahingossa. Tulevaisuuteen taas ei edes liene suurempaa syytä matkata, vaikka se teoriassa onkin mahdollista.

Ylläoleviin päätelmiin en ole päätynyt. Ne vain ovat tämänhetkinen (minuutin päästä mieleni saattaa muuttua) näkemykseni asioiden tilasta, johon ovat vaikuttaneet niin opintoni kuin omatoiminen pohdinta. Molemmat jatkuvat tämän jälkeenkin.

Ainiin. ROTFLMAO.

[q]JustinSane:
Tätä mä oon itse kelannu myös. Otetaa esim. lukion filosofia: se kuka muistaa parhaiten ulkoa mitä joku höyrypää on absinttipäissään joskus neljäsataa vuotta aikaisemmin houraillut, saa parhaan numeron = paras filosofiassa?
[/q]

Ei ainakaan meidän koulussamme ja meidän opettajallamme. Itse en juuri muista lukemastani mitään yksityiskohtia (kuka teki, milloin teki), mutta eipä juuri haitannut. Riitti, että kirjoitti hyviä esseitä, oli aktiivinen ja osoitti omaavansa ”filosofisen aparaatin” päässään. Filosofianopettajan tärkein homma on nähdäkseni opettaa ajattelemaan, ei saada oppilaita muistamaan filosofian historiaa tai latinankielisiä one-linereita.

Vaikka onhan se toki tärkeää, kasvattavaa ja inspiroivaa kuulla, mitä entisaikojen viisaat ovat miettineet.

rupesin ajattelee tällästä...

Hetken jo luulin, luulin luulevani jotain, tai luulin luulevani jotain, loppujen lopuksi luuli luulevani luulia luulemisesta...

Siis TÄH?? toi luuli sana jäi jummittaa, menin ihan sekasi siitä sanasta... onko tossa mitään järkeä? mun päässä ei just nyt ainakaan oo...

[q]alek száhala:
---
Pablo:
---
climate:

imuri?

(sori, pakko)

---

Siinähän olisi uuden patentin ainesta! *vink**juonittel*

---

No joku muori siihen vessan ovelle imasemaan asiakkaita aina hätien jälkeen. Työllistetään..
[/q]

aaargh vitsi sä olet levoton jätkä!

Tässähän tää ilta menee repeillessä*nauru*, ei paljoo muuta voi ku lukee näit juttuja..jatketaan samaan tahtiin*joo*

Voi olla et joku on jo kysyny tätä, vinkatkaa jos vastaus löytyy joltain sivulta..
Mix jotkut ihmiset käyttää järkyttävän paljon hajuvettä, niin et saa hengitellä hihan läpi ettei tukehdu? Tää tulee eteen lähes joka aamu julkisissa. Ja, mix just niitten hajupommien on purjehdittava mun viereen istumaan, vaikka kuinka olisin varpaat ja sormet ristissä että ne menis jonku toisen viereen?

Vanhuksilla ymmärrän tän, koska ne on saattanu käyttää vuosia samaa hajustetta ja turtuvat itse siihen niin että pikku hiljaa aina lisäävät määrää, mutta mix muut?

Sitten vielä, mitä on avaruuden takana? kai senkin on johonkin loputtava?*hih**ding*

[muokattu 19.6.2004 00:32]

[q]climate:

imuri?

(sori, pakko)
[/q]

Siinähän olisi uuden patentin ainesta! *vink**juonittel*

[muokattu 18.6.2004 17:10]

[q]Apo:
Toivottavasti, ainakin toimivia prototyyppejä on jo olemassa.
[/q]

Itse asiassa toivottavasti nuo eivät koskaan tule yleistymään. Lentäminen vaatii huomattavasti enemmän energiaa kuin pyörillä liikkuminen, eikä se mielestäni ole muutenkaan järkevä ratkaisu tulevaisuuden liikenneongelmiin. Hyvällä kaupunkisuunnittelulla ja toimivalla julkisella liikenteellä sen sijaan saisi paljon hyvää aikaan.

[q]Mizfir:

Sitten vielä, mitä on avaruuden takana? kai senkin on johonkin loputtava?*hih**ding*

[/q]

Lisää avaruutta - tällä kertaa ilman sisältöä.

[q]alek száhala:
---
Jna:
---
Astaroth:
Miksi viimeinen tippa kusta menee aina housuun, vaikka kuinka ravistaa???
---
[/q]

Koska ravistaminen on hemmetin tehoton tapa tyhjentää mitään nesteellä täytettyä letkua - etenkään sellaista, jonka halkaisija ei ole vakio.

[q]
Eikö sitä herranjestas voi pyyhkäistä?!?!?
---
Ei auta pyyhkiminen, kuitenki jää putkeen aina vähän mehua.
[/q]

Pyyhkimisessä on sama vika kuin ravistamisessa: se tepsii lähinnä ihan ”porteilla” oleviin nesteisiin. Jos haluaa mehut pois putkesta, niin sitä pitää lypsää. Yksinkertaista. Ja kannattaa muuten pitää se paperi hollilla, etteivät viimoiset pisarat lennä mihin sattuvat.

Kyllä, todellakin tylsä hetki meneillään. x)

[q]Astaroth:
Miksi viimeinen tippa kusta menee aina housuun, vaikka kuinka ravistaa???
[/q]

Eikö sitä herranjestas voi pyyhkäistä?!?!?

Krapulanpoistoon ei muuten auta
tollaset urheilu & hikoilut ollenkaan,
koska suuri osa siitä paskasta
fiiliksestä aiheutuu just nestehukasta :p
Pikemminkin urheileminen darrassa
voi olla hyvinkin epäterveellistä.
Alkoholi EI poistu elimistöstä sen
nopeammin, koska mikään määrä urheilua
ei saa maksaa polttamaan alkoholia
nopeammin - älkää missään nimessä
urheilko krapulassa

Nestetankkaus ennen nukkumaanmenoa
ja B-vitamiini toimii parhaiten. Anttilasta
saa esim. Glutamax-nimisiä kapseleita jotka
on nimen omaan suunniteltu darran
ennaltaehkäisemiseen: sisältävät hemmetisti
B-vitamiineja ja lisäksi vielä torulahiivaa,
eikä paketti edes maksa paljoa. Ainakin
mulla pari tollasta ennaltaehkäisee n. 70%
kaikista alkoholin ei-toivotuista jälkivaikutuksista

[muokattu 20.6.2004 12:13]

Miks hyttyset ei usko kun niille sanoo että ”Huspois!” ?

[q]Mila:
Miksi moni täällä älykkäänä itseään pitävä alentuu loputtomaan juupas-eipäs väittelyyn kaiken maailman idioottien kanssa.
[/q]
päteäminen on kivaa niin kauan kunnes huomaa olevansa väärässä

[q]
Onko se niin suuri tyydytys kun saa sitten sen iskettyä ne viimeiset jauhot sen nuijan suuhun (jota ko- tapaus ei edes luultavasti tajua).
[/q]
on se kyllä aika mestari-tunne, siihen jää koukkuun ja siitä sitten alkaa se että on pakko saada aamulla pätee samalla kuin polttaa aamu-savuketta sekä juo kahvia että herää. sama sitten päivällä, ja illalla. sitten voi mennä hyvissä mielin nukumaan
kun on päivän vain pätenyt muille ja selittänyt muille omat mielipiteensä niin että toinen uskoo jo itsekin olevansa väärässä,olkoon asia sitten mikä hyvänsä

[q]
Miksi ainoat henkilöt joita olen nähnyt heilumassa jossain bileissä kuin sammakko tehosekoittimessa, selvästi huumeissa, ovat jotain ihme hippejä? Terveisiä herra Tanssipoliisille. Lähdetäänkö kamarille nyt vai heti?
[/q]

minä olen kuin sammakko tehosekoittimessä ilman huumeita, olet käynyt ”väärissä” bileissä taikka nähnyt ”vääränlaisia”ihmisiä
eikä kaikki hipit vedä huumeita, kaikki ei kerkee/halua koska pitää käydä selvittämässä baarinpuolella muille kuinka tärkeää rauha on

sitä paitsi kyllä muutkin vetää huumeita kuin hipit :) ei se sitä tarkoita että jos näytät kiveltä että ”toi on salee joku heroiini-koksy öykkäri!”

...
*takaisin luolastoon piiloon häpeämään tehosekoitinta vs. sammakkoa feat. tekstiä b2b ajatuksiaan (quote-remix)*

miks ihmisellä pitää olla krapula... tiedän et siihen on looginen selitys. mut joskus toivois et sitä krapulaa ei ois...

[q]Lera:
miks ihmisellä pitää olla krapula... tiedän et siihen on looginen selitys. mut joskus toivois et sitä krapulaa ei ois...
[/q]

Mulla ei oo tohon vastausta (paitsi ”siksi”), mutta mulle aina tepsii se kun tanssii niin että hippulat vinkuu ja hiki lentää. Siinä nopeutuu aineenvaihdunta niin paljon että alkoholi poistuu elimistöstä ennen kuin niitä toksiineja ehtii kertymään. Huono puoli tässä on tosin se että alkoholi poistuu elimistöstä varsin nopeasti...

[q]sapeli:
Siinä nopeutuu aineenvaihdunta niin paljon että alkoholi poistuu elimistöstä ennen kuin niitä toksiineja ehtii kertymään. Huono puoli tässä on tosin se että alkoholi poistuu elimistöstä varsin nopeasti...
[/q]

Mun mielestä maksa polttaa alkoholia vakionopeudella jota ei voi muuttaa vaikka juoksisi maratonin?

O