Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

Onko ihmisille yleensä vaikea hahmottaa esim. missä on pohjoinen?

Mulle on tosi vaikeeta käsittää, että joku menee jonnekin paikkaan ilman että pysyy kärryillä ”missä päin mikäkin on”... esim. Missä suunnassa on ilmansuunnat. Tai esim. rautatieasema, töölö, kallio, lentokenttä.. tampere, turku, italia, norja...
Mua saa aika kauan juoksuttaa metsässä ympyrää side silmillä että putoon kartalta

Miten noi loisteputket naksahtaa vaan kerran? Luulis että ne naksahtelis enemmänkin, tai sit ei ollenkaan...

kiitos epailija. eli siis mitä suuremmat ilmanpaine-erot, sitä kovempi tuuli, eikö?

entäs mistä merivirrat alkaa?

miksei vettä voi puristaa pienempään tilaan?

miksi tekee mieli haukotella, kun näkee toisen haukottelevan?

[muokattu 13.6.2004 16:34]

[q]sytytin:
Miten ihmeessä ton avatarin voi vaihtaa omanlaiseksi? *känni*
[/q]

Siihen asetuksissa olevaan avatar-kenttään osoite, josta oma avatar löytyy

[q]Samu:
---
blade:
Miksi mehujäätelön tikun ja sen jäätelömassan väliin ei olla keksitty sellaista ”kuppia” mihin se sulava mehu valuisi?
---
No tietysti siksi, kun se mehu olis aina sun rinnuksilla, kun lipaisisit uudemman kerran!
[/q]
eikä oo se mehu lipaistaan eka pois siitä ”stopparista” ja sit voidaan jatkaa jäden syömistä!

[q]purrr-:
Miksi ihmiset, jotka olisivat sopivalla tavalla kinkyjä, ovat sitten jotenkin muuten tosi omituisia?
[/q]
yleensä sitä vaan haluaa nähdä jotku piirteet

[q]Avernian:
Miksi olen koko ajan joko valmistautumassa töihin, menossa töihin, tulossa töistä, tai nukkumassa? Eikös kesässä pitänyt olla jotain muutakin?
[/q]

a) olet unohtanut relata
b) se on päässyt tapahtumaan koska aurinko ei ole päässyt pilvien takaa vapauttamaan sisäistä lekottelijaasi

[q]sapeli:
Miten tavaroiden prototyypit muotoillaan ja suunnitellaan? Meinaan sitä kun esim. joku suunnittelee miltä uuden monitorin tulee näyttää, miten siitä tehdään se ”muotti” jonka pohjalta sitten tehdään tehtaaseen välineistä jolla itse tuotetta voi valmistaa? Nykyään nuo on varmaan tietokonemalleja, mutta miten ennen tietokoneita? Tehtiinkö se malli ihan vaan paperilla?
[/q]

Kyllä noita prototyyppejä suunnitellaan vieläkin ihan ”veistelemällä” tietyistä aineista, onhan konkreetti esine kuitenki vielä paljon todellisempi kuin pelkkä 3d-malli. Ennen taidettiin malli piirrellä paperille ja kaavakuvien mukaan sitten veisteltiin prototyyppi valmiiksi. Tämä siis ihan perstuntumalta vastattuna, joukossamme on varmasti joku teollista muotoilua tms opiskeleva tai työkseen tekevä?

mistä kaikki alkoi ja mitä oli ennen alkua? (universaali ikuisuus kysymys *muhaha*)

olipas tyhmä kysymys

[muokattu 14.7.2004 23:38]

Saako DJ:t veronpalautuksessa jotain korvauksia ostamistaan levyistä?
Kun ammattikirjallisuus jne:kin kerran korvataan...

[q]qini:
Mä olen miettinyt pitkään, että kun ”vaalea ihminen ” muuttuu kalpeaksi ollessaan esim kipeä, niín millaiseksi ”tumma” muuttuu? Sellaiseksi ruosteenkeltaiseksi? Tai mitä sille voi sanoa, kun vaalea muuttuu ”valkoiseksi kuin lakana”... Tää saattaa vaikuttaa vähän rasistiselta, mutta se ei kuitenkaan ole tarkoitus...
[/q]
Toi kalpeneminen johtuu ilmeisesti siitä että ihon pintakerroksissa ei kierrä niin paljon verta kun yleensä ja sen takia se punertava väri muuttuu vaaleemmaks. Eli tummemmilla ihmisillä tapahtunee myös sitä ”vaalenemista”, mutta tietenki lopputulos on hiukan erilainen ku vaaleilla

Mä olen miettinyt pitkään, että kun ”vaalea ihminen ” muuttuu kalpeaksi ollessaan esim kipeä, niín millaiseksi ”tumma” muuttuu? Sellaiseksi ruosteenkeltaiseksi? Tai mitä sille voi sanoa, kun vaalea muuttuu ”valkoiseksi kuin lakana”... Tää saattaa vaikuttaa vähän rasistiselta, mutta se ei kuitenkaan ole tarkoitus...

[q]JustinSane:

Miksi pizzat tulee aina neliön muotoisissa pakkauksissa vaikka ne on pyöreitä?

[/q]

uskoisin, että pakkauskustannukset minimoituvat näin.

[q]Astaroth:
Miksi viimeinen tippa kusta menee aina housuun, vaikka kuinka ravistaa???
[/q]

Et vaan osaa

[q]ella_:
---
JustinSane:

---

uskoisin, että pakkauskustannukset minimoituvat näin.
[/q]Ja eiköhän ne ole helpompi kuljettaa ja varastoida neliönmuotoisissa paketeissa.

[muokattu 18.6.2004 15:04]

[q]JustinSane:
Jos kilpikonnalta vie sen kuoren, onko se koditon vai alasti?
[/q]
alaston koditon?

[q]
Jos joku kenellä on multipersoonallisuushäiriö, uhkaa tappaa itsensä, onko se panttivankitilanne?
[/q]
tää on hyvä. ja mitäs neuvottelutilanteessa tehdään; yritetäänkö tappajaa saada muuttamaan mielensä vai koitetaanko auttaa uhri pakoon?

[q]
Ameriikassa kun ajokortteihin kirjoitetaan enemmän faktaa omistajasta kuin suomessa (pituus, paino silmien väri) niin mitä ne laittaa kohtaan ”hiusten väri” jos henkilö on kalju?
[/q]
oikeeta vastausta en kyl tiiä, mutta musta toi vähän hölmö kohta ajokorttiin. hiuksethän voi värjätä...?

[q]
Valonnopeus on aika vitusti.. Mikä on pimeyden nopeus?
[/q]
kaiken järjen *täh* mukaan pimeydennopeushan tietty sama ku valonnopeus, koska pimeys tulee kun valo lähtee pois (=valonnopeudella)

[q]
Miten se kaveri kuka ajaa lumiauraa pääsee lumimyrskyjen aikaan töihin?
[/q]
sillon maasturi

[q]
[/q]
taitaa olla aika paljon helpompaa/nopeampaa/edullisempaa taitella ne laatikot neliön mallisiksi.

[q]
Jos on olemassa paranormaaleja, yliluonnollisia ilmiöitä, niin onko olemassa aliluonnollisia ilmiöitä? Miksi niitä kutsuttaisiin? Pseudonormaaleiksi ilmiöiksi?
[/q]
hitto, tätä täytyy jo oikeesti miettiä!

Tarvitaanko lentokoneen käynnistämiseen avainta (kuten autossa) ?
Siis tarkoitan lähinnä isoja koneita, ei mitään 2 hengen mini konetta.

[q]Mila:
---

En maininnut missään, että itse haluaisin.

[/q]

Tässä vallitsee ihan normaali kysynnän ja tarjonnan laki, jos porukka oikeasti niin paljon hallibileitä haluaisi niin kyllä niitä sitten olisikin. Ja jos joku on vakaasti sitä mieltä, että hallibileet pitäisi saada järjestettyä ja on varma siitä, että kysyntää (eli porukkaa) olisi tarpeeksi, niin juuri mikäänhän ei estä niitä kestejä järjestämästä.

[q]

Kyllä noi selvimmät tapaukset huomaa ihan kysymättäkin.
[/q]

Ihan mielenkiinnosta: voisitko kertoa miten spottaat esim. tanssijoista, kuka on kuoseissa ja kuka ei? Ja ei, nyt ei lasketa niitä ketkä kouristelee siellä lattialla.

O