Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
kertokaa mulle miksi itkemisen jälkeen aina väsyttää? onko se niin energiaa kuluttavaa puuhaa?
Oon jo jonkin aikaa miettinnyt, että miten semmoinen nostokurki kootaan paikan päälle? Koska eihän semmoista voi kokonaisena tuoda paikalle... Vai voiko?
Nehän on ihan hemmetin korkeita ni ei niitä ainakaan toisella saman laisella voida koota ja jos voitaisiinkin koota niin miten se toinen kootaisiin?
Meinaan nostokurjella semmoista vekotinta mitkä on yleensä siellä missä rakennetaan jotain korkeeta kuten kerrostaloja...
Miksi muilla on hauskempaa kuin mulla?
[q]JussiS:
Irwinin pystyvaihto taas on se, että pidetään krossista kiinni, ja kun kännissä sattuu heilahtamaan puolelta toiselle, niin biis vaihtuu samalla.
[/q]
*lmao**nauru*
[q]ella_:
kertokaa mulle miksi itkemisen jälkeen aina väsyttää? onko se niin energiaa kuluttavaa puuhaa?
[/q]
paha mieli vähentää energiaa yleensäkin, joten johtuisko siitä? Ja sit itkiessä kuivuu ja turpoo silmät joten niistä tulee raskaammat ja sit ku menee viel nenä tukkoon ni ei oo nii helppo hengittää.
tossa ois mun arvailua asiasta
[q]Viola81:
No mutta, jos tota tarkemmin miettii niin onhan se vähän hassua..Mut luulen sen liittyvän lintujen ruuan sulatukseen..Ehkä niillä ei ulosteeseen erity bilirubiinia (tai mitä nyt olikaan), mikä värjää ainakin ihmisen ulosteen ruskeaksi..Ja kai niillä muutenkin vähän erilailla toi homma pelaa kuin ihmisillä..että näin..*hymy*
[/q]
*pilkunnus* Bilirubiini itse ei värjää ulostetta vaan bilirubiinista aineenvaihdunnassa syntyneet aineet.
Lisätietoa: bilirubiini syntyy kun punasolujen hemoglobiini hajoaa solujen kuollessa. Sinänsä ihmettelen ettei joillain eläimillä sitten sitä erity ulosteeseen, kyllähän niilläkin kai punasoluja on Eiköhän se aineenvaihdunta vaan käsittele niillä kuolleet punasolut sitten jotenkin eritavalla.
Joillain käärmeillä myös suurin osa ulosteesta on valkoista, mikä tietääkseni johtuu sen suuresta kalkkipitoisuudesta, kun käärmeethän nielee saaliselälimen luineen päivineen. Linnuista en tosiaan osaa sanoa
[muokattu 1.6.2004 20:59]
[q]stimbe:
---
Saara:
---
Kriss G:
Who shot J.R?
---
Who is J.R? *täh*
---
J.R. Ewing.
[/q]
Who's that?
[q]Jone:
---
Itis:
Miksi ihmiset ovat turhan kranttuja ruoan suhteen?
- tyyliin: en syö suolakurkkua, yök...
---
Nirsoilu ja ennakkoluulot uusia ruoka-aineita ja -lajeja voivat pahimmillaan olla aivan helvetillisen ärsyttäviä ja niillä voi tietyissä tilanteissa pahoittaa ihmisten mielet oikein kunnolla. Esimerkiksi siinä tilanteessa että mulle tarjotaan jotain itselleni uutta vähintään maistan sitä lähes poikeuksetta.
Ei kaikesta tarvitse pitää, mutta ei asiasta kannata esimerkin mukaista yök, en syö!-numeroakaan tehdä ellei halua näyttää täysin tahdittomalta.
[/q]
Tähän täytyy kysyä. Miksi pitäisi syödä jotain josta ei pidä. Eli opetetaan että kaikkea pitää maistaa (onhan se ihan hyvä juttu). Mutta myös kaikki mitä ottaa täytyy syödä. Tähän en itse kykene, vaan jos koen ruuan olevan vastenmielistä, olen syömättä. Yhtäältä itseäni ajatellen; en pidä siitä en syö sitä. Toisaalta muita ajatellen, jos väkisin koetan syödä jotain jonka maku ei minua miellytä, se kostautuu ja yökkäysreaktio tuo ruuan kyllä takaisin.
Mulla tuntuu vielä haju ja makuaisti käyvän ylikierroksilla ja maistan/haistan paljon sellasia asioita mitä muut eivät tunnu huomaavan lainkaan, ja alkavat sitten väittämään tahdittomaksi ja nirsoksi. Nirso ruuan suhteen olen kyllä aina ollut, mutta sen syytä en itsekään tiedä, mutta tuo erityisen herkkä haju/makuaisti on varmaan yksi syy moiseen.
No hitto... Mähän rupeen sulta tenttaamaan useammin näit juttuja*nauru*!
Miksi?
[q]ZaZa:
Miksi?
[/q]
Koska mansikat on hyviä kermavaahdon kanssa.
[q]nomic:
miks yleensäkin se mössö pitää olla raidallista? onko se sitten joku todiste että tässä on sitä ja tätä (?) eikös olisi vaan halvempaa tunkee tökötti yhteen läjään ilman mitään muuta säätöä...*poks*
[/q]
Kyllä, se olisi halvempaa, ekonomisempaa jne. jne. Mutta kun monet ihmiset pitää enemmän tai vähemmän alitajuisesti värikkäitä puhdistusaineita (esim. hammastahnat, pyykinpesuaineet, tiskiaineet...) tehokkaampina
Juuri vähän aikaa sitten pääsin vierailemaan entsyymitehtaassa (mm. entsyymejä lisätään erilaisiin puhdistusaineisiin), missä saimme kuulla, että tuota entsyymijauhetta, jota myydään eteenpäin pesuainetehtaille, värjätään kaikkilla sateenkaaren väreillä ja tämä aiheuttaa suuria kustannuksia, kun entsyymin valmistukseen tulee yksi vaihe enemmän, tarvitaan siis enemmän tuotantotiloja. Lisäksi joudutaan käyttämään suuria määriä enemmän tai vähemmän luontoystävällisiä pesuaineita laitteistojen puhdistamiseen aina värin vaihtamisen yhteydessä. Tietenkin myös energiakulut kasvavat värikäsittelyn myötä. Luonnollisesti tämä värillinen entsyymi on siis kalliimpaa ja se heijastuu kuluttajan lompakkoonkin aina, kun ostetaan niitä ultratehokkaita pesuaineita, joissa on useampaa väriä
[muokattu 14.7.2004 12:32]
[q]Gnizhak:
Parantaako se foliopipo elämänlaatua?
[/q]
Siitä saa vitunmoisen päänsäryn! *poks**eiei*
[q]alien:
onkohan tätä jo kysytty, mut joka tapauksessa... eli miksi naisilla ei ole ja miehillä on aataminomenat kurkussa?
[/q]
RTFB
Eli lue raamattuu :D
*BOWS*
[q]sapeli:
Näin sitä ihmiset väittää, mut multa alkaa loppua selitykset kesken kun mulla on vaan kerran elämässäni tullut huono olo juomisen johdosta, ja silloin olin Thaimaassa missä oli niin korkea ilmankosteus että en saanut hikoiltua tanssiessa...
[/q]
Se johtuu vaan siitä että joillekin ihmisille ei tule krapulaa lähes lainkaan. Mullakin pari kaveria jotka on aamulla kasilta ylhäällä vaikka ois juonu edellisenä iltana perseet.
Tai sit te ette vaan juo tarpeeks :G
Tuli tos töissä mieleen....:
Miksi linnun paska on valkoista, mut ihmisen paska (yleensä) ruskeaa*nauru*?
Miten tavaroiden prototyypit muotoillaan ja suunnitellaan? Meinaan sitä kun esim. joku suunnittelee miltä uuden monitorin tulee näyttää, miten siitä tehdään se muotti jonka pohjalta sitten tehdään tehtaaseen välineistä jolla itse tuotetta voi valmistaa? Nykyään nuo on varmaan tietokonemalleja, mutta miten ennen tietokoneita? Tehtiinkö se malli ihan vaan paperilla?
Olisitko mielummin unohdettu tai vihalla muistettu?
[q]alien:
jotkut hämikset tosiaan vaeltavat öisin ihmisten korvien kautta aivoihin ja munivat sinne.... siitä johtuu usein dementia ja mielenvikaisuus
[/q]
mä en nuku enään koskaan!