Kannabiksen laillistaminen
[q]pHaze:
---
Kuka haluaa osallistua Ban Tony Halme-paitojen teettämiseen? ;)
[muokattu 13.5.2004 22:59]
[/q]
Mä voisin yhtyä hankkeeseen
Halme matalaks.. tekopyhä P*ska..
en mä tiedä miten se amfetamiini joutu mun vereen.. en mä käytä huumeita.. noi vihreet on narkkareita.. mä sekoilen muuten vaan.
Nykyisillä testimetodeilla ei kyetä erottamaan, onko kannabiksesta positiivisen näytteen antanut ollut näytettä otettaessa päihtynyt vai ovatko tuloksen aiheuttaneet esim. muutama päivä sitten käytetty kannabis. Ei edes verikokeesta. Joten rattijjuopumuksesta tulee rapiskaa vaikka ei olisi päihtynyt. Tämä on niin älytöntä että se on vaikea uskoa todeksi, mutta näin vaan on.
Jos satut olemaan kannabiksen käyttäjä ja saat tuomion rattijuopumuksesta vaikka et ollut päihtynyt, suosittelen ehdottomasti valittamaan tuomiosta korkeimpaan mahdolliseen tuomioistuimeen asti.
Varsinaisia faktoja nyt esittämättä muistelen että varsinaisesta huumeidenkäytöstäkin oli menossa johonkin EU:n tjsp korkeimpaan tuomioistuimeen saakka prosesseja, joissa kyseenalaistettiin ihmisen perusoikeuksien pohjalta koko huumausaineiden käytön kieltäminen. En tiedä ovatko nämä prosessit päätyneet johonkin lopputulokseen, mutta sen olen muistavinani että koko huumausaineiden kieltämistä oltiin kyseenalaistamassa ihan yksinkertaisten ihmisoikeuksien perusteella niin pätevästi, että ainakaan alemmat oikeusasteet eivät pystyneet tuohon pätevästi vastaamaan ilman vakavien ristiriitojen synnyttämistä eri oikeuskäsitteiden suhteen.
Onkos kukaan lukenut et onko siihen juttuun tullut selvyyttä kun eräs jannu oli hollannissa matkallaa poltellut täysin laillisesti kannabista ja sai sitten täällä Suomessa käyttörikoksesta rangaistuksen kun jäi jotenkin kiinni? Tää kaveri valitti tosta asiasta mutta en oo nähny missään et miten asia on päättynyt tai edistynyt.
[q]hallucinogen:
Onkos kukaan lukenut et onko siihen juttuun tullut selvyyttä kun eräs jannu oli hollannissa matkallaa poltellut täysin laillisesti kannabista ja sai sitten täällä Suomessa käyttörikoksesta rangaistuksen kun jäi jotenkin kiinni? Tää kaveri valitti tosta asiasta mutta en oo nähny missään et miten asia on päättynyt tai edistynyt.
[/q]
Wtf? Ei jumankauta, ei mikään ihme jos noiden tilastojen mukaan suomi on täynnä narkkareita kun leimataan heti jokaisesta pikku rikkeestäkin, god dammit!
[q]phanatic:
---
Keniro:
Wtf? Ei jumankauta, ei mikään ihme jos noiden tilastojen mukaan suomi on täynnä narkkareita kun leimataan heti jokaisesta pikku rikkeestäkin, god dammit!
---
Paitsi että tuossa ei ole tapahtunut edes pikkurikettä.
[/q]
Niin ja sekin vielä.. Ei hyvä jos tätä rataa edetään
[q]pHaze:
---
serotonot:
Niinno. tohon ei kai enää voi muuta sanoo ku
-Miksei?
-Siksei
-Sevenbii?
---
Mä oisin sanonu et Älä syö kaikkea mitä löydät kadulta.
[/q]
nomut toi teksti vaikutti siltä et ne löydökset on tehty jostain nurmiaukealta *täh*
[q]Saara:
Itse olen kyllä vastaan, koska pilvenpoltto passivoittaa ja ei pysty ajattelemaan lopulta kunnolla edes selvinpäin......[/q]
Asia ei ole ehkä noin yksioikoinen. Ensinnäkin, paljon riippuu käyttömäärästä. Erityisesti isoina määrinä nautittuna kannabis saattaa lamaannuttaa jonkun verran, mutta niin tapahtuu myös alkoholin kanssa. Pieninä annoksina vaikutus saattaa olla jopa aktivoiva, vähän samaan tapaan kuin alkoholin kanssa. Tunnen eräänkin henkilön, jolla on tapana kannabiksen vaikutuksen alaisena siivota kämppäänsä. :) Paljon myös kerrotaan ihmisistä, jotka tekevät luovaa työtä, esimerkiksi kirjoittamista, kannabiksen voimin.
Myös käyttöfrekvenssi vaikuttaa kannabiksen kognitiivisiin vaikutuksiin. Joka päivä polttamalla saa aikaan jatkuvan pienen pöhnän, kun elimistö ei ehdi tuhota edellisiä uusien jo tullessa tilalle. Sama juttu on myös alkoholin kanssa: tuloksia voi katsella vaikkapa niistä deekuista, jotka ovat ylläpitäneet jatkuvaa pientä promilletilaa jo pitempään.
veikkaanpa tosiaan, että nykypäivänä esimerkiksi pätkätyökulttuuri ja hyvät sosiaalietuudet lamaannuttaa nuoria enemmän kuin satunnainen blossittelu
[q]Njah:
mikä siin vaikutti semmoselt?liian vaikeeta käsiteltäväks?liian friikkii ollakseen totta?vai tuliks se vaa väärästä suusta väärissä merkeissä?
[/q]Don't flatter yourself (älä litistä itseäsi)
Vaavu et kai sä mene nyt väittämään että nää asiat ei oo mustavalkoisia? Huumeidenkäyttäjät on narkomaaneja. Se on just niin helppoa
[q]vaavu:
---
serotonot:
Huumeidenkäyttäjät on narkomaaneja. Se on just niin helppoa
---
Ja elämä on laiffia. Se on just niin helppoa :)
[/q]
Ei helppoa vaan varmaa :(
[q]serotonot:
[/q]
Alkoholin käyttäjät ovat alkoholisteja?
[q]Njah:
kun sais tietää että onko luonnon omat hallucinogeent sitä hyvän ja pahan tiedon puun hedelmää vai sitä ehtoollista tämä on minun ruumiini jota tuleva peto ei teille halua antaa ja peittää maan omalla paskallaan johon kansalaiset ihastuu ja asuvat paskasta kyhätyissä laatikoissa ja viihtyvät oikein ilosesti
kursivoitu teksti tuli mun omasta päästä ja me tarvitaan petoo ettei kyllästyttäis,oikeestaan kaikki o ihan vitun jees tai sit just päinvastoin
[/q]
-Miksei?
-Siksei
-Sevenbii?
[q]K:
---
serotonot:
---
[/q]
juu
ja provosoidut provosoituneita
[q]serotonot:
-Miksei?
-Siksei
-Sevenbii?
[/q]Mä oisin sanonu et Älä syö kaikkea mitä löydät kadulta.
[q]serotonot:
---
K:
---
serotonot:
---
---
juu
[/q]
Mikäs tän sun provokaation tarkotus oli? Vai oliks se vaan vitsi? Jos se oli vitsi, niin millä tavalla se oli hauska?
[q]K:
---
serotonot:
---
K:
---
serotonot:
---
---
juu
---
Mikäs tän sun provokaation tarkotus oli? Vai oliks se vaan vitsi? Jos se oli vitsi, niin millä tavalla se oli hauska?
[/q]
se oli nimenomaan pelkkä huono vitsi ja jos oisit sattunut huomaamaan sen edellisen lauseen sarkastisen sävyn, minkä jätit quoteematta, olisi tämä huono vitsi ehkä auennut ilman tällaisia useampien postien selventelyjä (ehkä)
[q]serotonot:
---
K:
---
serotonot:
---
---
juu
[/q]
Ei juurikaan aiheeseen liittyen mutta kummastuttaa miten ihmiset tarttuu yksittäisiin lauseisiin tai viesteihin. Luulisi että jos tuntee tarvetta kommentoida niin ottaisi ensin selvää mistä puhutaan ja mistä on puhuttu.
Itse aiheeseen: enpä ole vielä päättänyt millä kannalla itse olen. Alkoholi on laillista vaikka se on toisaalta vaarallisempaa kuin kannabis, mutta tarvitaanko suomeen uutta päihdettä lailliseksi ja mitä siitä olisi seurauksia. Sekin vielä että eikö ihmisellä pitäisi olla oikeus päättää miten elää elämäänsä ja mistä pistää päänsä sekaisin jos siitä ei aiheudu haittaa muille