Kannabiksen laillistaminen

Back to päihdekeskustelu O

[q]N`hrive:
samanlaisia kuin alkometrit, on jo käytös ainakin turussa ja tampereella poliiseilla ihan yleisesti, et en usko sen olevan mikää ongelma.
[/q]
ei se nyt ihan sama kylläkään ole, testeriin kuluu aikaa 5min. En kyllä yhtään tiedä miten tarkka se on et näyttääks se positiivista viel monien päivien jälkeen pössyttelystä. Aika ärsyttävää ois jos sais syytteen rattijuopumuksesta vaiks ois ihan ajokunnossa ja ois poltellu viikko sit tms

Urh en muistanut koko marssia ollenkaan, olis pitänyt kyllä olla, istuin koko lauantaina kaverilla kaljapullo kädessä potemassa krapulaa

Mikä marssi menossa ? Ja missä semmonen on ?

Itse olen kyllä vastaan, koska pilvenpoltto passivoittaa ja ei pysty ajattelemaan lopulta kunnolla edes selvinpäin......

[q]hallucinogen:

ei se nyt ihan sama kylläkään ole, testeriin kuluu aikaa 5min. En kyllä yhtään tiedä miten tarkka se on et näyttääks se positiivista viel monien päivien jälkeen pössyttelystä. Aika ärsyttävää ois jos sais syytteen rattijuopumuksesta vaiks ois ihan ajokunnossa ja ois poltellu viikko sit tms
[/q]

Nojaa, en mä tiedä noista niin tarkasti, mut ethä sä siitä rattijuopumuksesta syytettä saa, vai saako?

[q]anri:

Yli 62% vastanneista on kannabiksen laillistamisen kannalla,
mutta kuinka moni Klubbarilainen oli lauantaina 8.5 marssimassa?

[/q]

Osallistuin marssiin ja ekaa kertaa.. Oli kyl iha mukava fiilis ja täytyy vastaisuudessaki olla messissä.

[q]Kolera:
No eiköhän tarkoitettu ihan päihtyneenä ajamista. Eihän auton rattiin saisi mennä edes väsyneenä, jos mahdollisesti olet vaaraksi liikenteessä.
[/q]
Suomessa on nykyisin nollatoleranssi et tarkoittaako se sitten sitä et riittää jos verestä löytyy jälkiä? Ennen lääkärin piti testaa et onko ajokyky heikentynyt.

[q]serotonot:
nomut toi teksti vaikutti siltä et ne löydökset on tehty jostain nurmiaukealta *täh*
[/q]Tollaseen kuntoon voi olla vaikea päästä kokonaisen aukeankaan saatavilla ;)

Hitto täällä on taas trollattu :D

[q]Dives:
flatten = litistää

käännös meni pielene
[/q]Kato vakavaa ihmisten sivistämistä kieliopin suhteen mä just hainkin täs takaa ;)

*huoh*

No eihän siitä haittaakaan olis

[q]anri:
Yli 62% vastanneista on kannabiksen laillistamisen kannalla,
mutta kuinka moni Klubbarilainen oli lauantaina 8.5 marssimassa?
[/q]En tullut marssiin mutta aiheutin yleistä pahennusta huutamalla yksikseni ”Laillistakaa hamppu!” myöhemmin illalla keskustassa. Tiedä sitten oliko tuosta enemmän hyötyä vai haittaa.

[muokattu 13.5.2004 21:50]

[q]Keniro:

Wtf? Ei jumankauta, ei mikään ihme jos noiden tilastojen mukaan suomi on täynnä narkkareita kun leimataan heti jokaisesta pikku rikkeestäkin, god dammit!
[/q]

Paitsi että tuossa ei ole tapahtunut edes pikkurikettä.

[q]Dives:
Halme matalaks.. tekopyhä P*ska..[/q]

Äh, mun mielestä Tony ei ole pystynyt muuta kuin tekemään itsestään pellen, ni en näe sitä uhkana yhtään millekkään-> en näe syytä pistää sitä matalaksi. Toiseksi se on hyvä muistutus kansalle siitä että sillä on väliä ketä äänestää. Ikävää vaan että T. Halme on jotenkin, ilmeisesti avoimuudellaan, saanut pidettyä kannattajansa uskomattomista toilailuista huolimatta.

[q]anri:
Ja eikös se ole aina hyvä, että asioista puhutaan?[/q]Jep, nimenomaan. Kunhan vain puhutaan myös järjellisellä ja kehittävällä tasolla eikä tällä vielä ikävä kyllä hallitsevalla ”drugs are bad, mm'kay”-argumentoinnilla. Ei minuakaan kiinnosta valtaväestöön suhteutettuna harvojen käyttäjien etujen vuoksi huumeiden käyttämisen leviäminen, ja sokeaan huumemyönteisyyteen pyrkiminen, kuten asian puolustelu yleensä suoraan leimataan, mutta sen järjen käyttö tunteiden sijasta olisi varsin toivottavaa tässäkin asiassa.

Huumeiden käytöstä kärsivät keskiarvolla mitattuna kaikki. Sitä ei ole kiistäminen. Mutta myös sen vastustamisesta kärsivät kaikki, eikä sitäkään pystytä millään kiistämään. Ainoa relevantti kysymys on miettiä kumpi aiheuttaa vähemmän tuhoa. Ja tästä syystä itse kallistun pitkällä tähtäimellä lukemieni tutkimusten ja tilastojen myötä laillistamisen kannalle.

[q]pHaze:
---
anri:
Ja eikös se ole aina hyvä, että asioista puhutaan?
---
Jep, nimenomaan. Kunhan vain puhutaan myös järjellisellä ja kehittävällä tasolla eikä tällä vielä ikävä kyllä hallitsevalla ”drugs are bad, mm\'kay”-argumentoinnilla. [/q]
Kun asioista aletaan puhua enemmän niin pikkuhiljaa keskustelun tasokin kääntyy oikeaan suuntaa. Viime perjentain Iltasanomissa oli nasevia lainauksia hamppufoorumilta, ja kieltämättä kävi mielessä, että toimittaja toi muita lainaamalla oman kantansa julki. Hyvä, että toi.. Mutta on sääli, että omaa (puoltavaa) kantaansa harva ääneen uskaltaa sanoa.

[q]pHaze:
Huumeiden käytöstä kärsivät keskiarvolla mitattuna kaikki. Sitä ei ole kiistäminen. Mutta myös sen vastustamisesta kärsivät kaikki, eikä sitäkään pystytä millään kiistämään. Ainoa relevantti kysymys on miettiä kumpi aiheuttaa vähemmän tuhoa. Ja tästä syystä itse kallistun pitkällä tähtäimellä lukemieni tutkimusten ja tilastojen myötä laillistamisen kannalle.
[/q]

[q]anri:
Kun asioista aletaan puhua enemmän niin pikkuhiljaa keskustelun tasokin kääntyy oikeaan suuntaa. Viime perjentain Iltasanomissa oli nasevia lainauksia hamppufoorumilta, ja kieltämättä kävi mielessä, että toimittaja toi muita lainaamalla oman kantansa julki. Hyvä, että toi.. Mutta on sääli, että omaa (puoltavaa) kantaansa harva ääneen uskaltaa sanoa.
[/q]
Ongelma meidän maassa on se et teoriassa erimieltä saa olla mut käytännössä kaikki sanomiset jotka ei noudattele hallituksen virallista huumepolitiikka tuomitaan vastuuttomiksi ja huumeita ihannoiviksi ja antaa väärää suuntaa nuorisolla yms.

[q]Dives:
Halme matalaks.. tekopyhä P*ska..

en mä tiedä miten se amfetamiini joutu mun vereen.. en mä käytä huumeita.. noi vihreet on narkkareita.. mä sekoilen muuten vaan.
[/q]

Aivan! Ensiks Halme haukkuu pystyyn kaikki narkkarit ja sanoo että diilerit ja huumeriippuvaiset saatais ampua, sitten menee ite örveltään amfetamiini höyryissä ja yrittää selittää jotain typerää, ei o ainakan sanojensa mittanen mies..

[q]hallucinogen:
---
anri:

---

Ongelma meidän maassa on se et teoriassa erimieltä saa olla mut käytännössä kaikki sanomiset jotka ei noudattele hallituksen virallista huumepolitiikka tuomitaan vastuuttomiksi ja huumeita ihannoiviksi ja antaa väärää suuntaa nuorisolla yms.
[/q]

Niinpä niin.
Ja jos on hampun laillistamisen kannalla, moni automaattisesti leimaa myös käyttäjäksi. Asia kun ei välttämättä olekkaan niin...

[q]hallucinogen:
[/q]Ja tää on niitä asioita jonka takia mut saa kahlita seinään ja ajaa puskutraktorilla päälle. Ensimmäistä kertaa elämässäni sanoin ”ei” keikalle, periaatesyistä, sillä minua pyydettiin soittamaan huumeiden vastaiseen mielenosoitukseen, ja koska rehellisesti uskon että huumeiden vastustaminen aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä yhteiskunnalle. Huumeet ovat ehkä loppujen lopuksi pieni asia yhteiskunnassamme, mutta nykyinen asenne niitä kohtaan on mielestäni vääryyttä, ja se on on asia mitä en suostu täysin sivusta katselemaan. Kuka haluaa osallistua ”Ban Tony Halme”-paitojen teettämiseen? ;)

[muokattu 13.5.2004 22:59]

O