Kannabiksen laillistaminen

Back to päihdekeskustelu O

[q]pHaze:
Noh, pointti kuitenkin se, että mitään ”aitoa” ei ole olemassakaan sen enempää kuin mitään ”normaalia olotilaakaan”.
[/q]

Pyh, mielestäni rajanveto aidon ja epäaidon olotilan välillä on suhteellisen helppoa, yhtä helppoa kuin rajanveto (kohtuukäytettyjen) elintarvikkeiden ja nautintoaineen välillä. Tottakai väliinputoajiakin löytyy, mut en lähtis kyllä vertaamaan jotain porkkanaa huumaavaan aineeseen*nauru*

[q]remotion:
teit just itsestäsi pellen... again[/q]Muah, nyt päästään jo henkilökohtaisuuksiin ;)

[q]No vedä sitä herskaa viikon välein vuos putkeen ja tuu sit tänne sanoo että tästähän pääs helposti, en enää ikinä käytä.*vink* vaikka sä oisit kuinka vahvasti tota mieltä niin se ei nyt muuta niiden aineiden toimintaa mitenkään.[/q]Onko sisälukutaitosi huono? Taisin juuri äskeisessä viestissäni mainita, että heroiini taitaa olla niitä ainoita huumeita, joihin koukuttuu helposti. Typerän yksipuolista näkökulmaasi kuvastaa myös se, että ensin puhut heroiinista, ja sitten yleistät sen suoraan ”aineiden” toimnitaan. Päättelenkö tästä, että sinusta heroiinin toimintaa voidaan suoraan verrata kaikkiin muihin aineisiin? Oletko sinä koukussa appelsiinimehuun?

[q]”osa jopa heroinisteista pystyy käymään työssä”
Hitto minkä steitmentin heitit, ettäkö osa ihan pystyy jopa tekee töitä, tietty nekin osa saa potkut joskus tai tiltaa ennen sitä... [/q]Ja sinä tiedät tämän.. mistä? Sen lisäksi tietty missasit pointtini täysin, joka tyhmille yksinkertaistettuna on siis tämä: Se, että jopa kaikkein pahimpien aineiden vakiokäyttäjät pystyvät elämään jotakuinkin normaalia elämää, tarkoittaa sitä että suurimmalla osalla miedompien aineiden käyttäjistä ei juuri ole ongelmia sen suhteen. Pidempiaikaisistakin ekstaasin käyttäjistä tai pilvenpolttelijoista löytyy varmasti parempia työntekijöitä kuin sinä olet, eikä näillävälttämättä tule ikinä olemaan ongelmia sen enempää työpaikkansa pitämisen kuin käyttönsäkään suhteen :)

[q]Wau, meistä ihan normaaleista ihmisistä[/q]Muah, huumeidenkäyttäjät eivät siis ole normaaleja ihmisiä? Burn the witch!

[q]varmaan 100,99% pystyy käymään töissä ja paljon muutakin ennen kaikkea hallitsemaan elämäänsä.[/q]Huumeita käyttämättömistä ihmisistä kaikki eivät pysty hallitsemaan elämäänsä. Huumeidenkäyttäjistä suurin osa pystyy hallitsemaan oman elämänsä. Pointtisi oli?

[q]Tää on vähän sama kun juttelis anorektikon kanssa siitä lihottaako leipä...[/q]Eipäs kun uskovaisen kanssa siitä että onko jumala olemassa ;)

[q]mut huomaapahan ainakin et suurelle osalle täällä oleskelevista on huumeet aika tärkeessä osassa elämää kun pitää noin paljon vaahdota.[/q]Ei, vaan yhteiskunta on mulle tärkeessä osassa ja mua vituttaa kun tollaset ignorantit mulkut tekevät oman pikkusieluusuutensa, tietämättömyytensä ja asennevikojensa takia siitä taas askeleen huonompaa paikkaa elää. Sen enempää huumeidenkäyttäjille kuin normaaleille ihmisillekään

[muokattu 21.1.2004 14:30]

[q]remotion:
mut huomaapahan ainakin et suurelle osalle täällä oleskelevista on huumeet aika tärkeessä osassa elämää kun pitää noin paljon vaahdota.
[/q]

Ei välttämättä ole kovinkaan suurena osana omaa elämäänsä, ainakaan suoraan, välillisesti jokaiseen vaikuttaa enemmän tai vähemmän. Itselläni uskonto(oli se sitten mikä tahansa suuntaus) ei ole ollenkaan elämässä muuta kuin välillisesti mutta silti jaksan ”vaahdota” siitä. Ai miksi? Koska lähes kaikilla täysi-ikäisillä on äänioikeus(luultavammin sinullakin) ja joistain asioista päätetään äänestämällä joko suoraan tai valitsemalla edustaja joka ajaa tiettyjä arvoja. Ja minusta on todella surullista, että jotkut ajavat jotain asiaa sokeaan uskoon ja tai vääriin faktoihin nojaten. Asiat pitäisi aina punnita faktojen perusteella, ei uskomusten.

[q]
remotion:
Huumausaineisiin jää koukkuun, se nyt on ainakin ihan fakta
____
pHAze:
Ei, huumausaineisiin sen enempää kuin muihinkaan aineisiin ei automaattisesti jää koukkuun.
___
teit just itsestäsi pellen... again
No vedä sitä herskaa viikon välein vuos putkeen ja tuu sit tänne sanoo että tästähän pääs helposti, en enää ikinä käytä.*vink* vaikka sä oisit kuinka vahvasti tota mieltä niin se ei nyt muuta niiden aineiden toimintaa mitenkään.
[/q]

Ensin puhut huumeista yleisesti, ja kun
sinua kritisoidaan puhutkin yksinomaan
heroiinista - ja sitten taas yleistät.

Heroiinikaan toskin koukuttaa kerrasta,
ja mitä tulee muihin päihteisiin niin ne vaikuttavat
ja eivät vaikuta keskushermostoon hyvin eri tavoilla.
Toiset aineet aiheuttavat pitkällä aikavälillä fyysistä
riippuvuutta (esim. nikotiini, etanoli, heroiini), mutta
esimerkiksi kannabis tutkimusten mukaan ei, ja mikään
aine ei aiheuta riippuvuutta kertakokeilulla.

Eli väitteesi 'Huumausaineisiin jää koukkuun'
on sitä samaa hysteriaalietsovaa ja vaarallista
propagandaa, joka on pikemminkin omiaan
lisäämään päihteidenkäyttöä kuin vähentämään
sitä

[muokattu 21.1.2004 14:24]

Anteeksi taas kerran vanhoihin topikkeihin palaaminen, mutta...

[q]dalifemme77:
ELI: viime vuosina pienestä hallustapidosta on sanut joko varoituksen tai sakot. Ja sama asia itseasiassa joidenkin kovempien kamojen kanssa.Eli poliisi ei ole nostanut syytettä muutaman E:n hallussapidosta. Tämä tietysti TÄYSIN eri asia kuin kannabis mutta siellä huumeongelma jo niin pahalla mallilla että kokeilevat lähes kaikkea.Ensi vuoden puolella kuulemma nollatoleranssi suunnitteilla.

Heidän tarkkailunsa mukaan,diilerit siirsivät kauppaa useamalle myyjälle.Etäpesäkkeitä syntyi enemmän ja nämä hakivat täydennystä sitten muilta. Tuo vaikeutti päädiilereiden kiinnisaantia,koska välissä oli niin monta välikättä.
Lontoossa esim. ravemestat kuhisee diilereitä vaikka ovella ”tutkitaan” kaikki sisääntulijat.
Joka toinen diilaa.Ja aina löytyy jostain ulkopuolelta lisä varasto. Tuhatta tyyppiä on vaikeempi ottaa kiinni kuin esim kahta tai kolmea.
[/q]

Tuli tässä mieleeni tuosta kuvauksesta: tuollainen käytäntö saattaakin syntyä helposti jos laillistetaan hallussapito, mutta myyntiä ja maahantuontia harjoittavat edelleen rikollisjärjestöt. Mikäli valtiovallan toimesta myytäisiin (ja verotettaisiin) päihdettä, ei sitä olisi mitään järkeä lähteä myymään em. kaltaisilla monimutkaisilla diileriverkostoilla.

Ja silti hirveän monelle todella negatiivinen asenne kannabista kohtaan, varsinkin vähän vanhemmalla väestöllä.

Silleen turhauttavaa et poliisi ei käsittääkseni erottele huumausaineita ja priorisoi tehtäviään sen mukaan eli poliisille hippiheinä ja herska on yhtä pahoja

Ehdottomasti puolesta...*joo*

On ihan turhaa käyttää poliisin voimavaroja jonkun harmittoman hippiheinän takia. Sitä paitsi kannabistahan käytetään esim. astma- ja mielialalääkkeisiin. Vuosisatoja, jopa vuosituhansia vanha lääkeaine.

[muokattu 27.11.2003 00:25]

[q]hallucinogen:
Vaikka kannabis ehkä laillistettaisiin joskus niin en haluis sitä kyllä baareihin tai muihinkaan yleisiin tiloihin koska siitä lähtevä tuoksu on todella voimakas.[/q]
Hajun takia jo pelkän tupakankin vois mun puolesta kieltää ravintoloissa.

EI .. ois toisaalta ok jos ihmiset osais oikein ja kohtuudella käyttää , mutta se menis kuitenkin siihen että kaikki olis tukka jumissa 24h .. eli ei ... sorry boys *wirn*

[q]PuuhaOsku:
Ei*pahis*
[/q]

Missä teiän sisäinen hippeys on?

[q]hallucinogen:
---
PuuhaOsku:
Ei*pahis*

---

Missä teiän sisäinen hippeys on?
[/q]

Se katos sen myötä kun katellu miten ihmiset on sekasin 24h ... en oo nähny elämäni aikana kun ehkä 1 tai 2 kohtuu käyttäjää ..

Ootko sä Howdy laskenu mut toiseks niistä?

[q]AziZ:
kaikki ne massit jotka käytetään ganjan torjuntaan vois käyttää hepon maahantuontii vastaan*poks*
[/q]

allekirjoitan tän.

[q][Nuclear]:
Hajun takia jo pelkän tupakankin vois mun puolesta kieltää ravintoloissa.
[/q]

Olen samaa mieltä Toki on se vähän ikävää jos jengi joutuu talvipakkasilla ulos mutta jos ois ihan oma loossi jengille minne mennä sauhutteleen mutta kun ei ne luopiot pysy siellä tupakoinensa Ainakaan kännipäissään

[q]_0x79616E61:
---
Howdy:
Se katos sen myötä kun katellu miten ihmiset on sekasin 24h ... en oo nähny elämäni aikana kun ehkä 1 tai 2 kohtuu käyttäjää ..

---

tossa sä oot kyllä väärässä. tai sitten laillisiin päihteisiin rinnastettuna sun mielestä 4 ravintola-annosta alkoholia / viikonloppu käyttävä ei ole alkoholin kohtuukäyttäjä.

toinen vaihtoehto on et oot sokee
[/q]

Ja pilkkua taas nussitaan niin että
Juuh ehkä mä sitten oon sokee kun kattelee ihmisiä ympärillä vähän jokapuolella niin on kyllä kohtuus suurimmalla osalla kaukana .. kai niitä jokunen on . .ihan sama . .ei kiinnosta .. en jaksa kommentoida enempää ..

[q]Progress:
Voisin kyl vähä torua sua Jammailija... Eli mixi odotat jonku tutkimuksen tuloksia...? Ota oma mielipide asioihin. Tutkimukset kun ei aina kerro koko totuutta... Perustuvat monesti tilastoihin.[/q]...Mitä hiton idiotismia...? Odotas nyt... Kehotat ihmistä, joka yrittää saada selville faktoja ja tietoja jostain asiasta, unohtamaan kaiken informaatioin mitä asiasta tarjotaan, ja keksimään oma kanta tuulesta temmaten? Mutta kerro ihmeessä mistä saadaan luotettavampaa tietoa kuin tutkimuksista ja tilastoista, mua oikeesti kiinnostais tietää.

[q]Mietin hetken asiaa ja totesin, että jos kaikki maailman huumeet saataisi pois(lääkkeet tietty sais olla, valvotusti), niin samantien vois viedä alkoholinki pois.[/q]Huumeilla ja lääkkeillä on niin paljon eroa aina? Kuka sitä valvoo? Ja muuten, ei tuu ikinä tapahtumaan, joten mieti jotain muuta.

[q]Vaik juonki alkoholia(en paljon,en usein ja se ei ole mulle ongelma),[/q]Eiks kaikki ongelmakäyttäjät aina todistele tota muille?

[q]Progress:
tekö maxatte sit ne huumeitten aiheuttamien psykoosien seuraukset ja sit hoidot?
[/q]Joo.

[q]Progress:
Mutta entäpä jos ihmiset ei käyttäisikään aineita, eli bileet toimis ihan batteryn ja limun

voimalla.Sillon fiils ois ainaki aito.
[/q]

Mitäs 'aitoo' siinä on kun tyypit painaa
hampaat irvessä kofeiini/sokeriövereissä *ding**täh**eiei*

eli mitä jos kaikki söis vaan porkkanaa ja istuis
kotona kun ei se tanssimisen aiheuttama
endorfiinirushikaan oo kovin aito vaan stimuloimalla
aiheutettu

[muokattu 27.11.2003 13:57]

[q]Progress:
Työssäni törmänny psykooseihin, jotka ovat huumeitten aiheuttamia. Kalliita hoitoja...
Iteki olen joskus kokeillu jotai, joten en ole asiasta aivan noviisi. Mut mulle ne eivät sovi, enkä niitä voi suositella muillekaan.
Joten en kyllä TODELLAKAAN ole laillistamisen puolella.

Voin sanoo ihan suoraan, että olen streittari. Siis bileis en käytä, enkä tuu käyttämään.
Muutenki, jos joskus pidän bileitä, en sinne ketää käyttäjiä ota.
Ei vaan kuulu mun tyyliin.
[/q]

Jos olet itse kokeillut (kannabista?), sinun pitäisi tietää että kannabis ei aiheuta varsinaista riippuvuutta, psykooseja eikä muitakaan ”olen lintu”-halluja. Olen itse myös streittari, en juo viinaa, joka on suurempi paha kuin kannabis. Kannabikseen kuolee vuosittain 0 ihmistä, kertokaas monta kuolee alkoholiin, sen aiheuttamiin maksasairauksiin ja alkoholidementtiaan? Muita vahvempia huumeita vastaan olen ehdottomasti!

Psykoosit ovat yleensä totaalisten övereitten aiheuttamia myös sienet, hulluruoho jne. voivat aiheuttaa psykooseja. Mutta en ole koskaan kuullut kannabiksen aiheuttamasta psykoosista, jos olen väärässä valaiskaa minua ihmeessä. Koska huumeet valitettavasti ovat osa tätä ”kulttuuria” niistä pitää ottaa selvää, niin ainakin minä olen tehnyt. Ja pidän kyllä mielipiteeni tuosta harmittomasta hippiheinästä.*joo*

Ja tuskin kukaan bileitten järjestäjä asiakkaiden huumeitten käyttöä hyväksyy, eikä hirveämmin halua niitä ihmisiä bileisiinsä, mutta millä sitä kontrolloi? *täh* Ja sitä paitsi ne psykoosien hoidothan me maksetaan tälläkin hetkellä.

Oma mielipiteeni on se, että jos haluaa poltella, polttelee kotona eikä sitten lähdetä mihinkään. Näin ei aiheuteta muille mielipahaa ja voidaan chillailla kotona kavereitten seurassa.

O