Miksi? Virallinen tyhmien kysymyksien topikki.

Back to yleinen keskustelu O

Quote by Taedium
Ja sielläkin heti alkuunsa löyty formaatit. Miksei ACDSee voi näyttää niitä sivuillansa?!

Ihmettelen, että miksi täytyy tuota ihmetellä eikä vaan käyttää Irfanii kun se tekee saman asian ilmaiseksi.. ? :)

Quote by _U
Auts. Hyvä, et löytyi, mut kakka juttu, et kortteja jo uusittu jne. Mäkin hävitin joskus lompakon vähän tolla tavalla, se tosin tippui taskusta laukkuun. Kissojen ja koirien kanssa sitä etsittiin, mut onneks se löytyi ennenkuin aloitin kuolettamaan kortteja jne.

...mutta mistä tulee sanonta "etsiä kissojen ja koirien kanssa". Mulla on kotona yks norjalainen metsäkissa ja tutuilla jonkun verran koiria. En mä kyllä oo _ikinä_ oo kuullu et ne ois löytäny muuta ku kissat kärpäsiä ja koirat tallattuja purukumeja asfaltilta. Eli jos jotain etsitään, mitä helvettiä noi eläimet siinä auttaa...?

Nimim. kasasinpas yhden kulmahyllyn (16 ruuvia) eilen olkkarin lattialla kissan leikkiessä vieressä. Taisin lopulta löytää tohon 6 tai 7 alkuperäistä ruuvia... :D

Quote by Hansu
Onko Markku from Finland todellinen henkilö vai äärimmäisen hyvin tehty vitsi?

Markku :heart:

(lähes) Vuoden parhaat naurut. Kyl toi tekemällä tehty on, ja komedian puolelle menee. :)

Quote by Loopy
Kyl toi tekemällä tehty on, ja komedian puolelle menee. :)

Tossahan on tältäkin foorumilta tuttuja henkilöitä taustalla.

Markun 'kaverilistalla' Tarja Halonen, jonka listalla Fidel Castro, Clinton, Kerry, W. Bush jne. Saudit & ministerit..
-Smells Like A Spam.. :scared:

Quote by Hansu
Mikä saa ihmiset roudaamaan lemmikkejään näyttelyihin töllisteltäväksi, hiplattavaksi ja arvosteltavaksi?!? En ole koskaan voinut käsittää tätä. Eikö oma rakas lemmikki ole arvokas ihan omana itsenään, ilman hienoja ruusukkeita kaulassa ylemmyyden merkkinä? Kompensoivatko nämä ihmiset omia puutteitaan ja ruokkivat kunnianhimoaan tyrkyttämällä "perheenjäsenensä" näytille?

Hmm... Enpä minäkään tuosta näyttelytouhusta kovin paljoa ymmärrä, mutta ainakin kasvattajilla lienee yhtenä motiivina hienot tittelit, jotta pennut menisivät hyvin kaupaksi. Muuten en sitten tiedä mikä siinä niin viehättää. Me ainakin aiomme viedä meidän koiraa lähinnä vinttikoiraradalle juoksemaan.

Sanottakoon nyt kuitenkin, että meillä ei olisi nyt kyseistä koiraa ilman koiranäyttelyä, koska siellä törmäsimme sattumalta sen kasvattajaan :) Onhan noissa näyttelyissä ihan hauskaa käydä ihmettelemässä ja en minä nyt niissä oikeastaan mitään vikaa näe. Itse en vaan jaksaisi lähteä moiseen.

Tosiaan siinä vaiheessa jos kilpailutulokset menevät lemmikin edelle, on asiat aika huonosti. Sitä en ymmärrä ollenkaan.

Quote by Hansu
Mikä saa ihmiset roudaamaan lemmikkejään näyttelyihin töllisteltäväksi, hiplattavaksi ja arvosteltavaksi?!? En ole koskaan voinut käsittää tätä. Eikö oma rakas lemmikki ole arvokas ihan omana itsenään, ilman hienoja ruusukkeita kaulassa ylemmyyden merkkinä? Kompensoivatko nämä ihmiset omia puutteitaan ja ruokkivat kunnianhimoaan tyrkyttämällä "perheenjäsenensä" näytille?

Koiranäyttelyiden tarkoitus on pitää rodut puhtaina. Koiranäyttelyissä arvioidaan koiria niiden virallisten rotumääritelmien mukaan, ja palkintoja saadaan hyväkuntoisesta, hyvinkäyttäystyvästä rotumääritelmän mukaisesta koirasta. Näistä tuloksista kasvattajat tietävät onnistuneensa kasvatustyössään ja koirasta haaveilevat tietävät saavansa juuri tietynluonteisen ja tietynnäköisen rotukoiran. Lisäksi koiranäyttely on sosiaalinen tilaisuus, jossa koira oppii tulemaan toimeen ihmisvilinässä, tottuu käsittelyyn (tästä on hyötyä esim eläinlääkärissä) ja oppii rauhoittumaan stressaavassakin tilanteessa. Esimerkiksi messukeskuksen voittajanäyttelyssä suurin osa koirista oli rauhallisia ja hyvinkäyttäytyviä tapauksia, mitä ei voi todellakaan sanoa jokaisesta lenkkipolulla vastaan kävelevästä jässikästä.

Koiranäyttely on kuin mikä tahansa muu koiraharrastus, sitäkin varten harjoitellaan ja valmistaudutaan huolella. Harvoin kukaan ihmettelee, miksi joku vie vinttikoiransa ratakisoihin, spanielinsa metsästyskokeeseen, terrierinsä agilityyn tai sakemanninsa palveluskoirakisoihin. Kuitenkin nämä kaikki tapahtumat ovat suunnilleen samanlaisia: ensin on eläinlääkärin tarkastus, sitten odotellaan, sitten koira esiintyy/juoksee/tekee tehtävänsä, sitten mennään kotiin. Yhtälailla sielläkin saadaan ruusukkeita ja yhtälailla myös nähdään, miten hyvin koira toteuttaa sitä toimintaa mikä on sille luontaista.

Eivät ne ruusukkeet ole mikään ylemmyyden merkki. Ne ovat merkki siitä, että koira on sellainen kuin sen kuuluukin olla, se on hyvä yksilö rotunsa edustajana ja sen pennuista tulee semmoisia kuin kuuluukin. Monet koirat nauttivat näyttelyissä olemisesta, ne nauttivat esiintymisestä ja esityksen lopuksi ne palkitaan. :)

Mä puhun nyt koiranäyttelyistä, mutta samalla laillahan nämä pätevät kissojen ja vaikka heppojenkin tapauksessa. Ehkä joku hiirinäyttely alkaa olla jo vähän outoa munkin mielestäni.

Quote by Daniel Braun
Eihän se toki kasvatuksesta ole kiinni, eihän... :scared:
Ah, enpäs muistanutkaan. Koirillahan ei ole omaa luonnetta, kuten ei millään muullakaan alemmalla lajilla. Siksi kouluttamalla saa aina kaiken perille, jos vaan osaa. Human factor applies only to humans.

Ei, en tarkoittanut ihmishautaa. Ja joo, luonnevika nyt ei välttis ole se mikä voi tulla, mutta on niitä muitakin periytyviä tauteja. Luonneviat käsittääkseni pienimpiä siinä sopassa, mutta kuulostaa hauskimmalta. Valitaan nyt jatkoa varten esimerkiksi sitten vaikka hengitystieongelmat, jos tässä kirjoittaessa tekee vielä mieli puhua jostain perinnöllisestä ja ottaa esimerkki.

Ja samaa sukua liian lähellä olevat astutuksen jälkeen poikii helpommin periytyviä ongelmia omaavia jälkeläisiä riippumatta lajista, ellei minun koulut, sekä maalaisjärki ole nyt sitten täysin hukkaan mennyt.

Huvikseenko ne suositteli tos reipas kymmenisen vuotta sitten jo, että Saksanpaimenkoira pitäis viedä pois Suomesta astutettavaks? Vai kusetettiiks meitä?

No kadulta löydetyn sekarotusen koiranpennun kanssa voi olla ihmetyksiä, että mimmonen tulee. Kerran meil oli kadulta löydetty koira, ts. tuli meidän pihaan eikä poistunut sieltä, kulkukoirii oli siel aika paljon, mut tää osoittautuikin harmaan sijasta valkoseks ku saatii se pesuun. Jackrusselin kokonen ja snadisti sen näkönen, mutta "hymyili" kuten dalmatialainen... Kumma koira. No hengas meillä jokusen kuukauden, sit se meni taas menojaan ja tuli silloin tällöin moikkailee. Kutsuimme sitä nimellä "Dog". Varmaa tosi fiksuu rokottamattoman kulkukoiran ottaminen himaa... Tosin pidettii sitä duuniaikana ulkona, jos se vaikka haluu mennä menojaan.

Mutta kyllä me (viel ku asuin porukoitten luona) semmosten pölyhuiskujen kanssa saatii just mitä odotettiin. Lhasa Apson (puhdas) ja Bisón Frisén (puhdas, mut miten hitos toi kirjotetaan?) jälkeläisistä ei tullu riistaviettisiä, eikä isoja, eikä lyhytkarvasia. Tai ehkä mun ois pitäny mennä lottoo sen jälkee. Sehän ois ollu. Kahden snadin pölyhuiskun jälkeläisistä sellasii lyhytkarvasii, irlannin susikoiran kokosii metsästyskoirii...

No mut joka tapauksessa, ehkä se mun edellisestä kommentista oli tulkittavissa täysin mustavalkoseks, että puhdasrotu=paha, luonnevikanen, sekarotu=hyvä, terve. Ei se aina niin ole, ei voi, eihän jalostusta tehtäis niin paljoa muutoin.

Väittäisinpä silti, että todennäköisyys perinnöllisille sairauksille (kuten hengitystieongelmat) on suurempi, jos läheltä sukua, ja geenialtaan ollessa pieni, se johtaa siihen, että samaa rotua olevan kanssa, kuin kahden täysin eri rodun kanssa jotka varmasti ovat kaukana sukulaissuhteesta keskenään. No mut tän pähkäilyyn ei paljo tarvi mennä Britannian hallitsijasukua pidemmälle kattoo, ku näkee mitä sukurutsaus saa aikaan...

Quote by Taedium
Quote by _U
Tai sit drS oli tosissaan ja aukoo mulle päätä, taas kerran. Jep, vedä käteen, pallinaama ja painu imemään sen sun tuunatun tietokoneen muistitikkuja, vitun piilo****! (****=anus)
Vaikkakin freestyle puoli, niin silti snadisti väärä topic... Koitas tätä.

Totta. Oli paha päivä. Sorge drS, se oli tosiaankin vain läppää. :)

Quote by Hansu
Quote by _U
Sitten kun oon kirjoittanut tälle foorumille 1000 viestiä, olisiko mahdollista että en saisi jotain v*tun 1000-club- spedeilystatusta? Kaikkein mieluummin olisin newbie.

Tähän on olemassa tehokas hoitomuoto: lakata kirjoittamasta jos siltä tuntuu.

Äh, se ei oikein toimi, koska haluan kirjoittaa ja postailla typeriä kuvia tai viestejä. Ja välillä ehkä voi olla asiaakin. Miks tollaisia klupeja pitää edes olla? Oi klupitus, oi klupitus, minäkin haluan päteä ja haluan olla, oi klupitus, oi klupitus. USA!

Hansu, äläs nyt! :)

Tumpsi: lue muiden postaukset ennenkuin postaat saman. Ellei sitten toisto ole tehokeino. :)

Toistan uudestaan ed. viestissä sanomani:

Dissaamatta noita genrejä (diggaan niistäkin), voisi kysyä, että miksi Bassoradiossa olisi trancea tai psykedeelistä musaa?

Ja vielä kerran, varmuuden vuoksi uudestaan, jos meni ohi:

miksi Bassoradiossa olisi trancea tai psykedeelistä musaa?

Jep, miksi tosiaankin olisi?

Arvon Bassoradio,

MIKSI EI? :)

Tumpsi: lue muiden postaukset ennenkuin postaat saman. Ellei sitten toisto ole tehokeino. :)

Toistan uudestaan ed. viestissä sanomani:

Dissaamatta noita genrejä (diggaan niistäkin), voisi kysyä, että miksi Bassoradiossa olisi trancea tai psykedeelistä musaa?

Ja vielä kerran, varmuuden vuoksi uudestaan, jos meni ohi:

miksi Bassoradiossa olisi trancea tai psykedeelistä musaa?

Jep, miksi tosiaankin olisi?

Arvon Bassoradio,

MIKSI EI? :)
kappas vain, ehditkin ensin.
oli duunissa tabi melkei tunnin auki, joten en nähny sun postias.

ANTEEX

ET SAA!

ihq

omg

lol

wtf

Quote by drS
Quote by _U
voisi kysyä, että miksi Bassoradiossa olisi trancea tai psykedeelistä musaa?

koska niissä on bassoa?

Aika paha. :)

Jos totta puhutaan, ja kuten ed. viestissä myös mainitsin (miksi ei?), olisi oikeasti suht reilua jos Passoradiossa soisi myös soivan muitakin genrejä, kuten mm. niitä joista puristit eivät diggaa ja joista mainstream diggaa eli transea ja jotain muutakin karvanoppatuubaa.

Siksi, koska peruspellepuristikin diggailee joskus transesta iideeäm-kilareiden keskellä. Kuten minä. En ole puristi, mutta olen pelle. Ja se riittää, koska olen Passon suurkuluttaja (yeah right) ja käsittääkseni Bassoradio edistää myös konemusakulttuuria ja konemusagenrejä, ja disautukset muita genrejä kohtaan politiikassa ei ole jees. Bassoradio, shame on you.

Bassoradio, ryhdistäytykää! Nielkää ylpeytenne ja näyttäkää, että eturivin hallitsijana voitte myös kyetä muuttumaan ja hyväksymään muutakin kuin pelkkää tekotaiteellista saundipa*kaa. On muutakin musiikkia kuin teidän viljelemänne genret.

Ja tämä ei sitten todellakaan ole sarkasmia, ironiaa tai parodiaa.

Olen tosissani! *ggggrrrrhhhh*

P.S. Aikuisten oikeesti, Bassoradio, käyttäkää hyväksenne vaikutusvaltaanne, ja yhdistäkää eri leirit.

Quote by serotonot

Siistii!! nyt tarttis enää pistekirjotuksel tanssiaskeleet sokeille ni voidaan alkaa järjestää aistillisesti haasteellisten bileitä!

:D *reps*

Quote by Taedium
Quote by Blondie
Tai hei, vedetäänkö tää kurssi yhdessä?
Ei taida olla fiksu idea.

...No kyl sä tiiät millaseks meidän jutut menis kumminkin... :winkwink:

Juu, tiedän! Katellaan sitten ensi kesänä...

Heh, tuli tuota tulevien Illujen topiccia selatessa mieleen, että mikäköhän mahtaa olla englanninkielinen vastike ns. biitin "laukkaamiselle"? Eli joku "slangisana" tai vastaava? :hah:

Quote by akir0
Quote by Quu
Kun nuo stealthilaiset ovat niin haluttomia vastaamaan seuraaviin kysymyksiin, niin voisin laittaa nämä tähän:

• Miksi kakka haisee?

Koskas se tulee pyllystä

Ja tämähän taas johtuu siitä tieteellisestä faktasta että pylly haisee...
Maailman johtavat pyllytutkijat ovat päässeet pitkien tutkimusten jälkeen tähän tulokseen.
Ja tämä on tosiasia :excellent:

Hyppään suoraan naistenkelloon.

- Koska kallis naistenkello on naisille koriste. Ajan he kysyvät miehiltä...

- Ne on niitä jotka juoksee muotikenkien perässä...Sitä paitsi eihän
sitä nyt erilainen voi olla..... :happyroll:

- Se on naisilla luonteessa. :heart: Tosin kuinka helppo itse olet?

- Jos se ei haisis, niin se ei ois niin kiva kepposteluväline....

- En tiedä.

- Aivan varmasti. Matti saa julkisuutta ja seiska rahaa ja muut saa
nauraa ihmisten turhamaisuudelle.

- Yleensä ne tuijottavat miehet näyttää Mervi Tapolalta.....

Quote by pakana

Ja oma kysymys:

Miks vitussa mä vastailen tällasiin kysymyksiin jollain sinisellä keskustelupalstalla?

Auttaakaa, ihmiset, auttakaa.

Veikkaisin että tässä sinisessä värissä on jotakin sellaista, joka saa ihmisen tuijottamaan tietokoneen ruutua ja jäämään lopullisesti koukkuun johonkin siniseen keskustelupalstaan.
Taitaa olla FM:n juonia... :panic:

Samaa olen miettinyt itsekin, mutta mitä enemmän sitä miettii, sitä turhemmaksi tulee kysymys ja huomaakin istuvansa yhä enemmän tuijottaen sinistä foorumia...
Jotakin yliluonnollista ja pelottavaa tässä kyllä on.
Salaliiton aineksia.
Ehdottomasti!

Quote by Daniel Braun

Veikkaisin että tässä sinisessä värissä on jotakin sellaista, joka saa ihmisen tuijottamaan tietokoneen ruutua ja jäämään lopullisesti koukkuun johonkin siniseen keskustelupalstaan.
Taitaa olla FM:n juonia... :panic:

Testasimme apinoilla mikä väriyhdistelmä on koukuttavin.

O