Miksi? Virallinen tyhmien kysymyksien topikki.
Tuota lehtivihreäkysymystä voisi lähestyä miettimällä vaikka sitä, miksi ihmissilmä on herkin vihreälle värille? Tiedän, että tämä ei ole vielä mikään vastaus, mutta edes jotain mistä lähteä liikkeelle.
Ihmissilmälle näkyvän optisen säteilyn spektri
Miksi telkkarissa nyt mainostetaan noita tähtitieteellisen hintaisia (joo, olen ottanut selvää hinnoista) ryppyvoiteita? Miksi niitä mainostavat kolmekybäset naiset, joiden tuskin tarvitsee tuollaisesta murehtia vielä aikoihin?
Miksi noiden missikandidaattien pitää olla samanlaisissa bikineissä, jotka eivät välttämättä pue kantajansa vartaloa hyvin, ja sitten miksi ihmeessä pitää hymyillä tuollaista kamalaa hammashymyä, joka ei todellakaan ole aina kauniin näköistä, vaan vääntyy teennäiseksi irvistykseksi. Hampaiden näyttäminenhän on ainakin koirilla hyökkäyksen merkki.
Miksi Miss Internet -kilpailu*) ei ole a) globaali, b) mittaa kilpailijattaren irkkaus-, serverin ylläpito-, html, css, php, javascript, kuvankäsittely, web-julkaisun -, yms. -taitoja? Kisan pointti oli, että ihmiset saattoivat äänestää suosikkiaan... ta daa - INTERNETISSÄ! Olen kyllä kysynyt tätä aikaisemminkin :)
*) Pidettiin Suomessa
Miksi sanotaan housut? Sehän on monikko muoto.
Myös tätä olen ihmetellyt; miksi sanotaan sakset?
---
Kysyin lapsena äidiltä, mistä kylmä tulee :hah:
No mistä se tulee?!
Entä miten on selitettävissä viikset (monikossa) mutta parta (yksikössä). Viiksi varmaan tarkoittaa sitä, kun ajelee vain toisen puolen ylähuulesta. Näyttää yhtä hauskalta kuin kuulostaakin.