Miksi? Virallinen tyhmien kysymyksien topikki.

Back to yleinen keskustelu O

Quote by Taedium
Quote by Saskia
Miten pyyhkeet voi tulla likaisiks vaikk niihin kuivaa vaan suihkun jälkeen, jolloin pitäs teoriassa olla puhdas?
Joo, mä oon huomannu samaa. Mut sen jälkee mä rupesin käyttää suihkussa saippuaa, eikä enää sitä ongelmaa.

No mutku mun äiti kiels multa saippuan käytön. Se sanoi et saippua on saatanasta.

moar base plx

Quote by serotonot
anna mennä vaan, ei sua oo kai kukaan kieltäny ja jos on, ni ole mies, älä usko!
No housuun ja pönttöön ja vaik' minne... Se mitä mä oon monasti raflassa laarin ohi virtsailijoillekki tokassu:

Kuka vaa nurkkaan kusee, mut tosimies paskantaa kattoon!

Quote by mark hamilton
Miks pitää paskantaa pöntöön eikö olisi helpompi paskantaa vaan housuun.

anna mennä vaan, ei sua oo kai kukaan kieltäny ja jos on, ni ole mies, älä usko!

ps. älä sit tuu meille käymään

Quote by Tapi T
Tähän väliin sellainen kysymys, että tiedättekös te muut mitä vessaharjalla tehdään?

Joo...
Eiks se oo niinku vähän tyyliin koriste-esine? :confused:

mä oon tätä jonkun aikaa miettinyt, enkä löytänyt vastausta.. ja tää kysymys sopii hyvin tähän topicciin, eli:

mitä tarkoittaa kun biiseissä lukee perässä EP?

kaikki varmaan tietää ton, mut mulla ei oo tullut tietoisuuteen vielä..

Miksi jotkut CD kotelot värisee kuin niissä olisi sähkömoottori sisällä?

Quote by Taedium
Quote by NS
Vaikea ruveta veikkailemaan että millaiset olot siellä olisi, kun ei tiedä miten tunneli olisi eristetty sulasta metallista.
No sen ku keksit, milla saadaan eristettya noin 8000 asteinen aines mista tahansa muusta aineesta, niin sun ei sen jalkeen tarvis tehda paivaakaan toita; tuhlaat vain patenttirahojasi.

Varsinkin kun eristeen pitäisi kestää jatkuvaa kuumuutta. Shuttlejen lämpöeristeet joutuu kestämään muistaakseni alle 2000 asteen kuumuutta ja vain joitain minuutteja.

Quote by Daniel Braun
Muistelisin että jossakinpäin maailmaa oltaisiin saatu jotkin hiukkasen kulkemaan hiukkaskiihdyttimessä tms jutussa lähes valonnopeudella. Mutta, kaikki nuo jutut ovat teorioita. Käytännössä mitään ei ole siis kyetty todistamaan joten on periaatteessa mahdollista että jonkinmoisella konstilla kyettäisiin valonnopeus saavuttamaan.

Lähes valonnopeudella varmasti. Kyllähän fotonit, neutronit ja monet muut hiukkaset viilettävät sitä ihan oikeaa valonnopeutta, mutta niillä ei ole massaa. Siis valonnopeus pystytään saavuttamaan, mutta siihen ei voida massalista kappaletta kiihdyttää. Tämä sisältyy yleiseen suhteellisusteoriaan jota tukevat hyvin monet kokeelliset tulokset. Tietynlaisena postulaattina teoriaa on kai kuitenkin pakko pitää?

Quote by Daniel Braun
Toisaalta, mikä käytännössä on nopeus mitä ei voida ylittää?
Ajattele tilannetta:
Avaruusalus lentää valonnopeudella ja sen kärjestä ammutaan luoti joka lähtee matkaan, sanotaan vaikka, 10km/s...
Eikö tällöin luoti liikkuisi ainakin hetkenverran valoa nopeammin?
Koska luoti jatkaisi jatkavuuden lain mukaan nopeuttaan valonnopeudella ja lisäksi hetkellisesti kiihtyisi valonnopeusta ylikin...

Siis käytännössä ja teoriassa nopeus mitä ei voida ylittää on valonnopeus. Siis nykytiedon valossa. Ja nykytieto tarkoittaa sitä että ollaan sitä mieltä että valonnopeuden ylittäminen on mahdotonta - ei sitä että siihen ei vain vielä olisi tekniikkaa.

Luotisi ei liikkuisi hetkeäkään valoa nopemmin. Luotisi liikkuisi 10 km/s suhteessa avaruusalukseen, mutta ulkopuoliselle havainnoijalle tilanne EI ole valonnopeus + 10 km/s. Luoti liikuisi avaruusaluksen suhteen paikallaan olevan havainnoijan näkökulmasta valonnopeudella.

Quote by Daniel Braun
Kuitenkin, uskoisin että jossakinvaiheessa valonnopeus saavutetaan tavalla tai toisella.
Siis puhutaan isommista kappaleista kuin atomi tms...
En minä tiedä, en ole insinööri :D :D

Minä en vaan usko. No katsotaan miten minun selitykseni selviävät korkeampien tahojen tarkastelussa.

Quote by Taedium
Potra

Elinvoimainen?

Quote by Blondie
kuka niitä ohjaa ja miten ja mistä?

oletko kuullut lausetta "isoveli valvoo"... enkä tarkoita sitä brittisarjaa;) siis muista että sinuakin tarkkaillaan. joka paikassa....

Quote by pie
Miksi jotkut kirjoittavat replyihinsä tekstin edit:, kun replyn alalaidastakin huomaa jos on kirjoitustaan editoinut jälkeenpäin.
Entisella foorumisoftalla ei tullut, joten se oli kohteliasta. Nyt ei tarvitsisisi jos ei haluisi... si... Mutta itse ainakin jatkan ihan selkeyden vuoksi sen kommentointia. Joskus jos lisaan tekstia, laitan siihen sen editin, joskus taas kirjoitan siihen tyyliin "korjattu kirjoitusvirheita", jotta tietaa, etta asiasisaltoa ei ole muutettu, vaan kirotuisvihreita on korjailtu. Ei siis kande tuhlata aikaa lukemiseen jos on lukenu jo.

miksi kasvit on yleensä vihreitä, eikä vaikka neonsini-puna graduja?

Quote by dixoff
2001 herran piti olla Jyväskylässä, mutta perui..

Tätä mäkin muistelin.
Ja niinhän siinä tosiaan pääs käymään.

(BTW, oisko ollu Millsin jälkeiset Kaaokset ??)

Quote by Tapsa

Ite käytän höylää, mut tekis kyl mieli hommata partaveitsi.
Kellään kokemuksia ?

Mulla on. Niist ei kyl tosin mikään liity partaveitsiin :(

Quote by ER
Siis eikös se mene niin, että massan ei tarvitse olla suuri. Ja energiaa kuluu äärettömän paljon, joten se ei ole mitenkään mahdollista.

Nykyisen tietämyksen mukaan se ei ole mitenkään mahdollista. 500 vuotta sitten tiedettiin, että maapallo on litteä ja muut taivaankappaleet kiertävät sitä. 50 vuotta sitten tiedettiin, että äänennopeus on mahdotonta ylittää. Nyt tiedetään, että mulla on töissä hiton tylsää, koska luen koko (tämän replyn kirjoitushetkellä) 24 sivun threadia läpi ja vastaan jokaiseen, mistä keksin jotain nillitettävää.

.pi.

Quote by Caro²
Kysymys oli retorinen.

Onko tämä kysymys retorinen?

.pi.

miks me (ainakin turkulaiset) aina kysytään kysymäämme vastaukseen, esim.

Reijo: mitäs sepolle kuuluu
Jorma: se kuoli
Reijo: joo vai? :mad:

tai

Joku: missäs kaljat viipyy
Keke: ei täällä mitään kaljoja ole
Joku: ei vai?

eiks se mee niinku ekal kerral peril.. häh!?
eiku, mä aloin taas ajattelee.
joo-o, ajattelee

Tulipa mieleen uus tyhmä kysymys...

Miks baareja sanotaan ravintoloiksi?

Quote by Hexe
Jos pallon sisällä on vaikkapa ympyrän muotoinen "tila" jota ei tietenkään voi nähdä koska se on sisällä ja sinne ei pääse mikään eikä sieltä ulos... Mikä sen nimi on? Ei se nyt reikä tai kolokaan ole, nehän on molemmat sellasia mitkä näkee ja mihin pääsee ja mistä pääsee pois.... mikä se "tilan" nimitys on?

Öh.
Villi veikkaus: ydin?
Olettaen että siis se pallon sisällä olevassa tilassa on jotakin niin mä ainakin sanoisin et se on pallon ytimessä...

O