Miksi? Virallinen tyhmien kysymyksien topikki.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- ...
- 62
- Seuraava »
kas miksi vaani metsässä vaara tuo mustavalkoinen?
OT
Ite käytän höylää, mut tekis kyl mieli hommata partaveitsi.
Kellään kokemuksia ?
- Miksi ei ole hiirenmakuista kissanruokaa?
- Miksi naiset laittaa maskaraa suu auki?
- Miksi pitää klikata 'Käynnistä' sammuttaaksesi Windowsin?
- Miksei lentokonetta valmisteta siitä aineesta, mistä hajoamaton musta laatikko tehdään?
- Miksi naiset laittaa maskaraa suu auki?
En mä ainakaan laita. :winkwink:
Miksi hämähäkit eivät takerru omaan tai muiden hämiksien verkkoon?
Mä en oikeesti ymmärrä miksi kaukosäädintä painetaan kovempaa ku patterit on lopussa. Funtsiiks jengi, et siellä on jotain laiskoja elektroneja, jotka sit vasta ku painaa riittävän lujaa tuumaa "hei, nyt toi painaa tosi kovaa, se varmaa ihan oikeesti haluu vaihtaa kanavaa eikä vaa kanavasurffailla - let's toimitaan!"?
"NKOTB:n Jason on mun koko elämä"
*repeileeihankybällä* Jos nyt oikein muistan NKOTB:ssä ei ollut ketään Jasonia. En mene vannomaan, itse kuuntelin tuohon aikaan Metallicaa. *repeileevieläkin* :D
K: Isi? Mitä on RAID?
V: http://www.bash.org/?150543
Noni, nyt seki sit selvis. Mulla menee näköjää kaikki diploomit uusiks, ku on tullu koulutuksessa väärää infoa...
eikös tuolla ylempänä tässä topikissa ollut puhetta oikean elämän hankkimisesta. ;)
Älkää hankkiko elämää, mulle sanottiin että elämä on huumetta ja huumeet on vaarallisia!!
miksi kasvit on yleensä vihreitä, eikä vaikka neonsini-puna graduja?
Koska kasveissa on lehtivihreää sitä varten että fotosynteesi auringonvalolla onnistuu.
tai näin ainakin muistelisin biologian tunneilta.
Kaikille ei näet ole mahdollista tuhlata ajatuksiaan muihin arjen keskellä.
Oho. Sit kantsii jo pysähtyy ja miettii, et millasta arkee oikein viettää :(
äääk. logicin dongle pysyy jossain vaimon kätköissä kunnes olen imuroinut..
/me summons: mekaanikko
Muistelisin myös Sherlock Holmesin Baskervillen koirassa tokaisseen jotain verrattain samansisältöistä.
Että tälläisenäkö me kaikki ollaan tultu maailmaan vai onko tämä tilaustavaraa???
Mikseivät ihmiset tiivistä kunnolla ruuhkaisissa busseissa/junissa, vaan jättävät yhden penkin "hajuraon" muihin? Ja miksi ihmeessä vanhuksille ei anneta tilaa!?
Vai olisiko ongelma pikemminkin niiden ihmisten jotka eivät uskalla sinne "rakoon" mennä? :)
Mä olen myös jo pitkään ihmetellyt, miksei skeptikon skeptisismi koskaan ulotu skeptisismiin.
Koska aina on oltava tietyt premissit, joita ei tarvitse erikseen todistaa. Muuten olisi vaikea rakentaa minkäänlaista maailmankuvaa.
Lässyn lässyn.
Nihil est. Et voi todistaa.
Näen kyllä kielien opiskelun mahdollisuutena, mutta olisin mielelläni opiskellut jotain muuta kieltä. Ehkä tämä koko mielipiteeni kumpuaa esimurrosikäisen lapsen inhosta ruotsinkielen pakollisuutta kohtaan.
Miksi? Jouduithan lukemaan pakkoenglantiakin. Noin 10 vuotta sitten Kotka Svenska Samskolanissa oli pakko lukea yläasteella saksaa 'valinnaisaineena' (hyvinkin tavallista pienissä kouluissa, siis ei välttämättä juuri saksa, mutta joku määrätty aine). Eli miksi inho juuri ruotsinkieltä kohtaan?
Jos muotoilisin sen niin, että minulle olisi varmasti ollut hyödyllisempää käyttää tuo aika johonkin muuhun. Jonkinlaisia arvo kysymyksiähän nämä kai on, että mikä on niin tärkeää, että sitä halutaan opettaa pakollisena kaikille. Ymmärrän esimerkiksi miksi on olemassa pakkoenglanti ja pakkomaantieto ja pakkohistoria. Nämä ovat sellaisia aineita joiden minä nään olevan tärkeitä kaikkien oppia ainakin jollaikin tasolla. Moni ei esimerkiksi tule koskaan tarvitsemaan kaikkia matematiikan hienouksia mitä pakolla opetetaan, mutta siinä opetellaankin sitä matemaattista ajattelutapaa. Mutta ruotsinkieltä en nää niin tärkeäksi, että juuri sitä pitäisi pakollisena kielenä opiskella. Kieliä on tärkeää osata ja uuden kielen oppiminen voi tuoda myös matematiikan tapaan muutoksia ajattelutapaan. Mutta ruotsi on kuitenkin vain kieli muiden joukossa. Ja en inhoa ruotsinkieltä kielenä vaan sitä, että sen opiskelu on mielestäni perusteetta pakollista. Sitten valitettavasti tämä "inho" on päässyt ehkä vaikuttamaan suhtautumiseeni itse kieleenkin.
Eli yksinkertaisesti: en nää ruotsinkieltä niin tärkeänä asiana että juuri sen tulisi olla pakollista opiskella.
Miksi ruotsinkielestä on päästävä virallisena kielenä? Ymmärtääkseni esim. Kanadassa, Belgiassa ja (jopa 4-kielisessä!) Sveitsissä pärjätään ihan hyvin enemmän kuin yhden virallisen kielen kanssa. Miksi tämä on niin vaikeaa Suomessa?
Mielestäni olisi siis kuitenkin järkevämpää toimia vain yhdellä virallisella kielellä vaikka systeemi saataisiin toimimaan useammallakin. Onhan suomessa jonkinlainen virallinen asema myös saamella. Myös ymmärrettävästi viittomakielellä (jota muuten oma-aloitteisesti opiskelen vapaa-ajalla) on oma jonninmoinen virallinen asemansa.
En todellakaan ottanut tätä loukkauksena. Olit kirjoittanut hyvin ja asiallisesti fleimaamatta. Kiitos siitä! Ja lopuksi vielä:
God jul o gott nytt år!
Kiitos myös sinulle ja hyvää joulua.
Voiko suodatinpusseja käyttää uudestaan, jos vaikka lisää vaan vähän uusia kahvinporoja "käytettyjen" sekaan? :roll:
Ei niitä sinne lisätä, vaan kaavitaan pois, pussi huuhdellaan ja sitten uudet purut vaan tilalle.
Jos pallon sisällä on vaikkapa ympyrän muotoinen "tila" jota ei tietenkään voi nähdä koska se on sisällä ja sinne ei pääse mikään eikä sieltä ulos... Mikä sen nimi on? Ei se nyt reikä tai kolokaan ole, nehän on molemmat sellasia mitkä näkee ja mihin pääsee ja mistä pääsee pois.... mikä se "tilan" nimitys on?
Öh.
Villi veikkaus: ydin?
Olettaen että siis se pallon sisällä olevassa tilassa on jotakin niin mä ainakin sanoisin et se on pallon ytimessä...
- « Edellinen
- 1
- ...
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- ...
- 62
- Seuraava »