Miksi? Virallinen tyhmien kysymyksien topikki.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- ...
- 62
- Seuraava »
Vielä yksi pätkä samasta jutusta:
"Newtonin mekaniikan luomat mielikuvat liikkuvista kappaleista ovat
iskostuneet mieliimme ainoina oikeina. Siksi valon vakionopeus voi tuntua
järjettömältä. Koetulokset tukevat kuitenkin murskaavasti vakionopeutta.
Pahimmankin epäilijän on hyvä miettiä, miltä tähtitaivas näyttäisi, jos
nopeus c todella riippuisi valonlähteen (eli alkuperäisen kysymyksen
taskulampun) liikkeistä. Esimerkiksi ympyrää kiertävän tähden loittonemis
ja lähestymisvaihe saattaisivat näkyä väärässä aikajärjestyksessä tai
vaikkapa samanaikaisesti."
...mutten kehdannu kysyy kaverilta mitä se meinaa.
Kysyit sitten kuitenkin.
Entä "Spede", muussa merkityksessä kuin edesmenneen viihdetaiteilijan nimenä?
Spede on minulle oikeastaan ihan sama, mutta jos ihminen on CP-vammainen ja sitä kutsutaan separiksi, niin on se nyt helvetin julmaa. Tuskin tuo "separi" on sitä ansainnut.
Jos pallon sisällä on vaikkapa ympyrän muotoinen "tila" jota ei tietenkään voi nähdä koska se on sisällä ja sinne ei pääse mikään eikä sieltä ulos... Mikä sen nimi on? Ei se nyt reikä tai kolokaan ole, nehän on molemmat sellasia mitkä näkee ja mihin pääsee ja mistä pääsee pois.... mikä se "tilan" nimitys on?
Öh.
Villi veikkaus: ydin?
Olettaen että siis se pallon sisällä olevassa tilassa on jotakin niin mä ainakin sanoisin et se on pallon ytimessä...
Ei se sekään voi olla. Eikö ydin olisi sen "tilan" tai pallon keskusta? tai sit se tila voi olla ytimessä...tai jtn... eikä sen tilan ole pakko olla keskellä sitä juttua.
Ei se sekään voi olla. Eikö ydin olisi sen "tilan" tai pallon keskusta? tai sit se tila voi olla ytimessä...tai jtn... eikä sen tilan ole pakko olla keskellä sitä juttua.
Mie oletinkin että se tila olis siellä pallon keskellä.
Tähän perustuen heitin ton veikkauksen.
Oliskos säiliö tms parempi veikkaus?
Umpio?
Jos pallon sisällä on vaikkapa ympyrän muotoinen "tila" jota ei tietenkään voi nähdä koska se on sisällä ja sinne ei pääse mikään eikä sieltä ulos... Mikä sen nimi on? Ei se nyt reikä tai kolokaan ole, nehän on molemmat sellasia mitkä näkee ja mihin pääsee ja mistä pääsee pois.... mikä se "tilan" nimitys on?
Sisus?
Sisus?
En kyl usko et tuokaan... eikös sisus ole taas joku/jotain mitä on siellä sisällä, eli sen pallon sisusaine? ei se välttämättä ole se "tila", sisushan voi olla ihan mitä vaan miltei...
Tässä vaiheessa nipottaisin tietenkin tuosta ympyrän muotoisen tilan mahdottomuudesta noin matemaattisesti ajatellen. Sikäli on varmaan ihan oikein, että moiselle ei löydy kunnon termiä :P
Vähän mä diggaan näistä tämmösistä kysymyksistä! Niinku se 'mistä ampparit pissii' kysymys!Onko molemmissa korvissa sama bakteerikanta? Eli siis käytännössä, mikäli kaivat molempia korvia samalla vanupuikolla/sormella niin onko siinä joku terveysriski?
http://www.homehealth-uk.com/medical/earinfections.htm
Siellä kerrotaan, että tulehduksen korvassa voi aiheuttaa lapselle mm. heinänuha, tai ihan vain kurkkukipukin. Korvatiet, nenäontelot ja muut päänsisäiset aukot on linkitetty toisiinsa kyynelkanavia myöten, joten varmaankin jos tulehdustapauksessa se voi loikata kurkusta korvaan pään sisäisesti, ei terveelle saman puikon käyttäminen molemmissa korvissa aiheuta minun päättelykyvyn mukaan suurtakaan lisäriskiä verrattuna käyttämättömien käyttöön.
Ihmetyttää vain montako kertaa käytät samoja puikkoja jos tulee tämmöinen mieleen?
Tosin topsipuikkojen käyttö saattaa lisätä tulehdusvaaraa...
Tietääkös joku varmasti, eikä mutua?
Pitäsköhän mun lopettaa työntäminen kun alkaa tuntua vastusta?
Ei, mä oon aina työntäny niin syvälle et hyvä kun rannetta näkyy, eikä toi oo siitä kipeeks tullu... jaa eiku niin joo korvat ahaa siis, kai siitä puikosta kannattaa jotain jättää näkyville, että saa tarvittaessa vielä poiskin korvasta.
MISSÄ ON PLATINUM BEES & HONEYS!?!?!
Miksi ihmiset kirjoittaa platinumilla?
Miksi Agipin logon eläimellä on liian paljon tassuja?
http://tinyurl.com/2ej98q
Tuossa ei kerrota syytä asiaan, eli taitaa olla vain taiteilijan päähänpisto nuo 6 tassua :P
Jos istut valon nopeutta kulkevassa avaruusaluksessa, sytytät taskulampun ja osoitat menosuuntaan, niin mitä tapahtuu? :scared:
Jos istut valon nopeutta kulkevassa avaruusaluksessa, sytytät taskulampun ja osoitat menosuuntaan, niin mitä tapahtuu? :scared:
Avaruusalukset eivät kai pysty kulkemaan valonnopeutta. Eikös se ole niin, että mitään kappaletta jolla on massaa ei voi kiihdyttää valonnopeuteen.
Sitten pitäisi kai miettiä, että minkä suhteen halutaan tarkastella mitä tapahtuu. Jos katsellaan siellä avaruusaluksen sisällä niin mitäs ei siinä mitään erikoista tapahdu. Ulkopuolelta sen valon mikä sieltä lampusta lähtee nopeus on valonnopeus ja avaruusaluksen myös.
Dixoff ja ne insinöörin retaleet varmaan kohta hakkaa tän mun selityksen lyttyyn, mutta ei se mua haittaa.
Itseasissa nykytietämyksen pohjalta uskalletaan epäillä sitä että valonnopeus olisi vakio.
Viimeisimpien tutkimusten mukaan valonnopeus ei olisikaan vakio vaan nopeus hidastuisi ajan kuluessa.
Jos tämä olisi käytännössä totta, ei valonnopeutta ylittävän nopeudan saavuttaminen olisi teoriassa mahdotonta.
Nykyiset uskomuksethan perustuvat siihen käsitykseen ja tietoihin mitä meidän pallomme on antanut ihmiskunnalle.
Esimerkiksi minä kyllä vahvasti epäilen ns. absoluuttisen nollapisteen olemassaoloa.
Maassa saattaa olla jonkin piste mitä kylmemmäksi ei voi mennä, mutta entäs jos toisissa olosuhteissa, toisilla yhdisteillä olisi kyky saavuttaa alhaisempi lämpötila?
Sama pätee mielestäni myös valonnopeuteen.
Niin, fotonilla ei todistetusti ole massaa mutte ei myöskään ole kyetty todistamaan sitä etteikö fotonilla olisi jonkinlaista massaa.
Ja mielestäni neutronilla on massa.
Täysin tieteellisesti todistettuna...
Mitä tarkoittaa, kun tekstareiden loppuun jotkut laittavat ü-kirjaimen?
En millään muista... Mikä oli sen suomalaisen ja suomeksi räppäävän kaverin nimi jonka muutaman vuoden (?) takaisessa videossa hän mm. esitti kerrostalon siivoojaa joka hengasi rappukäytävässä ja myös lapioi soraa raksalla tms.? Hieman epämääräiset vihjeet, mutta muuta en muista. Kukkakimppu tietäjälle luvassa.
Tästäkö puhut? http://www.youtube.com/watch?v=XApgLA7v-Jk
Kehäkettu, Setä Koponen ja Davo Isotaaki. :D
Ei ollu tää. Hakemani kaveri oli ko. videolla ihan yksinään.
Miksi ihmiset kirjoittaa platinumilla?
Because Platinum is forever and
we put it in writing :mad:
ks. http://www.platinumpen.com/
Platinumille me kirjotetaan siks
kun täällä on muitakin ihmisiä joilla
on samansuuntaisia kiinnostuksen
kohteita ja meitä kiinnostaa kommunikoida
tällaisten ihmisten kanssa. Toisilla voi
tietysti olla jotain erikoisempiakin
motiiveja mutta eikös keskustelu ole
keskusteluforumien tarkoitus. :confused:
Mutta mistä johtuu, että suomenruotsalaiset/ruotsalaiset tytöt ovat yleensä paremman näköisiä kuin suomalaiset tytöt?
wtf oisko sulla linkkejä mihinkä viitteisiin???
Mulla on: http://www.snyggast.se (-> Tjejer Top 20) :D
väärä nick
Öh.
Villi veikkaus: ydin?
Olettaen että siis se pallon sisällä olevassa tilassa on jotakin niin mä ainakin sanoisin et se on pallon ytimessä...
- « Edellinen
- 1
- ...
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- ...
- 62
- Seuraava »