Virallinen huumetopikki

Back to yleinen keskustelu O

Revelation: *taputuksia ja huraa huutoja* Koko tekstisi oli oikein mukavaa luettavaa. (Niin käy aina kun luen tekstiä, jonka ymmärrän ja joka sivuaa omia mielipiteitäni läheltä... :D)

Quote by Revelation

jos lopetan kahvinjuonnin, tulee kivat vieroitusoireet (hikoiluttaa, huono olo, jumalaton päänsärky)
Been there, done that. Still doing. :(
Quote by Revelation

Yksi erikoisuuksista on tosiaan se, että monet niistä jotka ei itse käytä eikä halua käyttää, haluavat kieltää sen kaikilta muiltakin.
Aivan totta. Ja tämä ei päde pelkästään tuossa huumausaineiden käytössä. Vaan ihan kaikessa. Ihmiset ovat ylipäänsä aivan liikaa kiinnostuneita toisten elämistä ja välistä tuntuu, että joillain jää se oma elämättä siitä johtuen. Ja juuri sellaiset kapeakatseiset, jotka haluavat kieltää kun eivät ymmärrä, ärsyttävät minua. Taitaa olla kyl ihmisillä melko syvälle painettu se, että jos jotain ei ymmärrä on se tuhottava.

Mä en ymmärrä moniakaan asioita ja siksi pyrin olemaan kieltämättäkin niitä mitä itse en ymmärrä. (En nyt tarkoita sitä, että jos joku pistää puhelinkoppia uuteen kuntoon, niin ettäkö sen hyväksyisin vaikka en tekoa ymmärrä, vaan lähinnä jos joku haluaa elää omaa elämäänsä omalla tavallaan...)

Quote by Zeta

Kerran pari viikossa.
Paljon tulee poltettua, kun poltat? Ja onko omakasvattamaa vai hasista?

Quote by T

Aineilla pelaaminen toimii usein tavallaan mielen liikuntana; mitä
enemmän mieltään harjoittaa sitä helpommin se selviytyy erilaisista
rasituksista ja muutoksista.

Kiitos, sain päivän parhaat naurut, kun huomasin, että joku heittää tosissaan jotain noin typerää. Kehitäpä vielä ajatustasi eteenpäin ja kerro seuraavaksi, että itsensä viiltely on ruumiille hyvää liikuntaa, kun elimistö saa kasvattaa uutta kudosta viiltelyssä vaurioituneen tilalle.

Itse olen töissä yrityksessä, jossa kaikki taloon tulevat työntekijät käyvät huumetestissä. Vaikka noista testeistä on keskusteltu paljon, olen itse täysin niiden kannalla.

Toivottavasti T et harmistu, vaikka tuon 'liikuntaharrastuksesi' takia sinulta jäisi joskus työpaikka saamatta, sillä kyllähän työkkäristä aina rahaa saa. Samalla sinulle jää myös enemmän aikaa tuolle 'reippailullesi'. :)

Originally posted by mirasane
Kiitos, sain päivän parhaat naurut, kun huomasin, että joku heittää tosissaan jotain noin typerää. Kehitäpä vielä ajatustasi eteenpäin ja kerro seuraavaksi, että itsensä viiltely on ruumiille hyvää liikuntaa, kun elimistö saa kasvattaa uutta kudosta viiltelyssä vaurioituneen tilalle.

Toivottavasti T et harmistu, vaikka tuon 'liikuntaharrastuksesi' takia sinulta jäisi joskus työpaikka saamatta, sillä kyllähän työkkäristä aina rahaa saa. Samalla sinulle jää myös enemmän aikaa tuolle 'reippailullesi'. :)

Kiva että pystyin tuomaan iloa päivääsi :)

Tuo 'liikunta' oli vähän puolivakavasti heitetty, voit vetää siitä
aivan haluamasi johtopäätökset.

Ja kuten jo joku sanoikin, jos jollakulla ei ole huumeiden kanssa
ongelmia, eli pystyy tekemään työnsä hyvin ja elämään normaalisti,
mitä järkeä on tekemällä tehdä huumetestien ja muiden kuumottelujen
avulla hänelle siitä ongelma?

Quote by Coma

Mut mieltä voi harjoittaa kyllä paremminkin vaikka sitten meditoinnin tai vaikka Aikidon parissa (muutkin 'ajatuksellisemmat' budolajit käy). Kuntokin kasvaa samalla :)

Kumpikin on erittäin ihailtavia harrastuksia, vaikka itse en kumpaakaan ole päässyt kokeilemaan. Läheltä olen kuitenkin seurannut erään Aikidoa harrastavan kaverin treenaamista ja olen ihastunut juuri tämän mentaalipuolen vahvaan rooliin.

Quote by pakana

Eimerkki "toimivasta" huumetestauksesta sattui myös kohdalleni, kun lepuutin hermojani em. työsuhteen jälkeen eräässä suuressa elintarvikealan yrityksessä. Olin mallikelpoinen työntekijä, ei sairauspoissaoloja, hyvä tulos ja nautin esimiesteni ja työtoverieni suosiosta. Jäin kuitenkin yllätyksenä tulleessa lääkärintarkastuksessa kiinni kannabiksen käytöstä (testi oli tiistaina, olin perjantaina jakanut ystävieni kanssa muutaman likaisen hassisneulan) joten yrityksen sääntöjen mukaan työsuhteeni piti purkaa välittömästi. Minä olin eri mieltä, samoin testin suorittanut lääkäri (tarkastukseen kuului myös yleinen kuntotesti jossa yleiskuntoni veriarvoja myöten todettiin moitteettomaksi), samoin työtoverini sekä esimieheni.

Niinhän se menee, että kun kusi ei kelpaa, ni ei siinä auta sitten mikään ;)

Tämä on hyvä esimerkki siitä suhteettomuudesta, mikä liittyy asioihin joita pelätään :rolleyes:

anteeksi hieman asian vierestä pyyhällys mut täällä tuntuu olevan asiantuntevia ihmisiä joten pikainen avunpyyntö: teen parhaillaan esseetä huumausaineiden käyttöön ja toisaalta tuottamiseen liittyvistä ongelmista ja tarvitsisin taustamatskuksi englanninkielisiä akateemisia tutkimuksia aiheesta, mieluiten netistä löytyviä. saa laittaa privana, cheerz :)

Quote by pakana

Hmm.. Hyvä ratkaisu? Miltä kannalta katsottuna?

Riippuu ihan kannasta. Tuo quottaamasi lause lähinnä geneerisellä tasolla totesi että mirasanen mainitsemat kaksi argumenttia eivät mielestäni vielä ole kovinkaan päteviä syitä sille miksi esimerkiksi kannabiksen laillistaminen olisi ollut kielteinen asia Hollannissa.

Raha on käsittääkseni nykyajan tärkein mittari, joka ohittaa kirkkaasti esim. "arvot" :) ...eli löytyisikö avain laillistamiskeskustelun solmuihin ongelmien kustannuksista?

Kun ei pehmeistä asioista puhuminen ole muotia niin sitten pitää puhua rahasta... ;)

Muuttuisiko nuorten sosiaalinen käyttäytyminen? Parisuhteet? Vaikutus opiskeluun ja työntekoon? Vaikutus asenteisiin kulutusyhteiskuntaa kohtaan?

Tämä on oikeasti ihan mielenkiintoinen kysymys. Muuttuisivatko ihmisten käyttäytyminen ja katsantokannat elämään, jos he ryhtyisivät viikonloppukännien sijasta vetämään viikonloppusauhuja? Olisi ihan mielenkiintoista nähdä minkälainen olisi yhteiskunta jossa päihde numero yksi olisi kannabis, ei alkoholi.

Quote by hiski

jenkkien jälkeen tuottavin maa? lähde? enpäs ole tuommoiseen törmännyt. suomi on toki pärjännyt kilpailykykyvertailuissa ja onkin pyörinyt singaporen, yhdysvaltain ja luxenborgin kanssa top 4:ssä ja nyttemmin ensimmäinen mm. imd:een ja wef:n listauksissa, jotka noista arvostetuimmat ovat - tila tulee kuitenkin korjatuista "pehmeistä" tuloksista mm. infrastruktuuri, viranomaispäätökset jnejne. kovat tulokset ovatkin sitten suomella heikompia. suomella ei ole kovinkaan pitkäaikaista kilpailukykyä. nykyiset kilpailukykymittaukset perustuvat paljolti mielipiteisiin ja haastattelutuloksiin ja ovat erittäin herkkiä.

Älä kysy multa lähteitä ;) ...tämä on tietysti vain yksi tutkimus, jonka kuulin jostain uutisista tai teksti-tv:stä ehkäpä kuukaus sitten. Lähde oli kuitenkin luotettava, mutta tutkimustulos voi tietysti olla hatara....kuten niin usein tutkimuksissa. Mielipiteenä kuitenkin olen sitä mieltä, että suomalaiset ovat kovia tekemään töitä, oli kysymys teollisesta tuotannosta tahi muusta. En väitäkään, että Suomen kilpailukyky olisi erityisen hyvä, mutta tässä tutkimuksessa kiinnitettiin muistaakseni huomiota yhden henkilön tuottavuuteen verrattuna muihin maihin. Suomalaisella on sitä sisua, mikä näkyy myös työelämässä.

Quote by hiski

suomalaiset kyllä varmasti ovat tehokkaita ja sisukkaita työntekijöitä, mutta esim. kilpailukykyä heikentävänä kovana arvona on mm. juuri suomalaiste lyhyt työviikko tunneissa..

njoo, tosi offtopic plaaplaaplaa ;)

Sen verran jatkan tätä ot-linjaa, että ainakin jotkut tuntuvat olevan sitä mieltä, että suomalaisten kilpailukykyä ja tuottavuutta nostaa mm. se, että hyvinkoulutetulle ja erikoisosaamista omaavalle väestönosalle maksetaan länsimaisella mittapuulla tarkastellen aika paskaa liksaa. :)

Quote by jUSSi

Tuo työn tuottavuuden lasku riippuu varmaan siitä, kuinka pössyttely mielletään. Nyt aniharva on kännissä töissä, mutta olisiko yrtin pössyttely yleisempää töissä? Jos on niin tuloksena olisi varmaan tuottavuuden laskua, mutta jos ihmiset älyävät jättää substanssien nauttimisen vapaa-ajalle ongelmaa tuskin tulee.

En mä nyt sitä tarkoita, et jengi alkais duunis pössyttelee. Mut sanotaan näin, et välillä silmät aukee vast puolen päivän paikkeilla.;)

Quote by Taedium

No nii... IT-alalla työskentelevät tietävät varmaan miltä tuntuu kun aamulla ottaa duunissa kupin kahvia, eikä silti silmät aukee. Ja päähän sattuu. Sit huomaa, et joku urvelo on laittanu decaf kaffetta tulemaan...

Mun kanssa on oikeesti turha jutella koko päivänä mitään jos mä en saa kahvia säännöllisin väliajoin. Mut se onkin hyväksyttyä ja jopa nostaa IT-katu-uskottavuutta, niin mä voin naureskella niille pössyttelijöille. Hah!

Onneks en oo IT- alalla. Voisin vaikka menettää maineeni vakavamielisenä pohdiskelijana.:rolleyes:

Quote by Mixa

Onneks en oo IT- alalla. Voisin vaikka menettää maineeni vakavamielisenä pohdiskelijana.:rolleyes:
Pointtini oli lähinnä siinä, että jos pössyttelijä on puoleen päivään saakka vähän tokkurassa, niin laillisilla ja hyväksytyillä, jopa kannustetuilla aineilla saa itsensä siihen kuntoon, ettei töitä voi tehdä ilman. Siis kontrastia toin.

Ethän muuten työskentele sellaisessa työssä, jossa muiden ihmisten henki on käsissäsi tai ajat autoa, käytät raskaita koneita tms.? Jos et, niin puolestani saa olla tökkyrässä, kunhan se ei vaikuta työpanokseen. Tämä siis imo.
Quote by Mixa

Vanhemmat eivät myöskään kykenisi analysoimaan ainetta, sen koostumusta tahi tehoa, elleivät itse alkaisi tupruttelemaan samana päivänä, kun kukinnot ilmestyvät Alkon hyllyille.
Errrittäin hyvä pointti, muuten. Enpä ollut tullut ajatelleeksi. Tuota pitää miettiä.

Kerrankin, kerrankin, yleissävyltään positiivinen juttu konemusiikista ja vieläpä näin suuressa mediassa.

Tuntui aivan uskomattomalta lukea tät artikkelia, kun on muutoin tottunut siihen normaaliin "huumenuorison teknobakkanaalishokeeraus" -asenteeseen. Todella asiallinen juttu!

Toisaalta, voihan sitäkin harmitella että taas kerran kun tehtiin juttu konemusasta, on vähintään yhtä tärkeänä jutun osana myös hjUUmeet.

No, enivei onneks tällä kertaa ihan realistisella otteella :)

Quote by TomiS

No jos nyt jutun kirjoittaja olikin asialinjoilla, niin lehden taittaja kyllä taas hoiti homman iloisesti perseelleen.

Etusivulla komeili:
Koneisto - Ekstaasi

Siinä ei kukkahattutätien tarvitse enää itse juttua lukeakaan, kun noin vahva linkitys tehdään heti etusivulla. Aika halpaa lukijoiden naiskentelua mun mielestä. Ei tipu propseja multa.

Mä pidin paljon siitä otsikosta; sopivan käänteisprovosoiva,
ellei jopa "vittuileva"!!!

On hassua, miten kukaan ei ole huomioinut sitä tosiasiaa,
että jutun kirjoittaja Roope Mokka oli Koneistossa artistin
roolissa. :D

...

Mixa, voin roudaa sen jutun sulle Uunisaareen, kun se näytti
olevan vielä tallella. Ei se mikään ihmeellinen ole, mutta asenne
on kohdallaan.

Peace: Piimis

Eipä tollanen juttu milläänlailla paranna mutenkaan tylsää maanatai-aamu fiilistä.
Pistää tosiaan miettimään...
:(

[quote="Remotion @ Kuinka paljon sokeria kahviin?"]Tää oli aika paha viesti. Mua rupes oikeesti oksettamaan säälistä. Kuin v'*t*ss* joku voi olla niin sekasin että vetää jotain myrkkytatteja :eek:No kyllä se vähän oudolta mustakin tuntuu, että on jotain kärpässieniä syötävä.

Mutta mietippä sitä, että Suomessakin luonnontieteitä harjoittavat (noidat) ovat syöneet kärpässieniä hurmoksen hakemiseksi ja myöskin yksi tapa on ollut syödä kärpässieni, virtsata mukiin ja muut juovat virtsan. Tres ei kuitenkaan ilmeisemmin juo virtsaa? (En mene kyllä varmaksi sanomaan, kun en tiedä.)

Ja epäilen, että ei hän valkoista kärpässientä ole juonut. Siinähän menee henki.

Suurin osa päihteistäkin on muuten myrkkyjä. Ja kuulin, että esmes arsenikista ja stryktiinistä saa aika kovan euforian - oikeilla annoksilla. Vähän liikaa ja... game over.

Nikotiini on hermostoon vaikuttava myrkky.
Alkoholi on myrkky. (Et oo ikinä kuullu alkoholimyrkytyksestä?)
Jopa kannabiksen vaikuttava aine, THC on myrkky - kasvi käyttää sitä karkoittamaan hyönteisiä, joten siis nuo myssypäiset veikot polttelevat itse asiassa hyönteismyrkkyä.

Eniten tuossa kärpässienen käytössä mua hirvittäisi se munuaisten rikkominen. Ei se paha olo. Mutta kummatkin mielessä pitäen tod.näk. jättäisin kokeilematta.

Mulle se on sama syökö joku tatin vai kärpässienen, kun siinä ei kumminkaan lakia rikota. Mutta jos sen syö, niin mielellään suosittelisin, että tekee sen niin turvalliseksi, kuin syömäkelvottomaksi luokitellun sienen syönnin voi tehdä.

Quote by Ana / Shiner
Kotikasvatus ois hyvä sallii esim silleen, et käytännössä alle viis-kuus puskaa kasvattavat katottais läpi sormien

Näin se toimii esim Hollannissa. Rajana on viisi kasvia. Voisi olla ihan hyvä ratkaisu asettaa Suomessakin selkeä raja kasvien määrälle.

Puututaanko muuten Suomessa siihen, että jos valmistaa monessa tonkassa kotiviiniä ja myy sitä sitten eteenpäin - olisko sallittua :confused:

Quote by Hugo
Puututaanko muuten Suomessa siihen, että jos valmistaa monessa tonkassa kotiviiniä ja myy sitä sitten eteenpäin - olisko sallittua :confused:

Ei ilman asiaankuuluvia lupia.

Quote by Blackout
Quote by Hugo

Ei ilman asiaankuuluvia lupia.

Juu, ei todellakaan sallittua ilman lupia. Meilläpäin yks tyyppi myi kotoa viiniä ympäri vuorokauden. Jäi sit kii jossain vaiheessa ja sai 50 päivää ehdollista ja 500e sakkoja. et sillee...

O