Virallinen huumetopikki

Back to yleinen keskustelu O

Originally posted by Chris Wicked:
jenkit on aika huono esimerkki...on ne vaa niin viisaita

Ei ne Suomen politiikot ole paljon sen erilaisempia kuin jenkeissäkään. Kun kyse on äänestäjistä ja politiikon omasta hyvästä niin kyllä ne ensimmäiseksi kuuntelee niitä jotka maksaa heidän palkkansa.

Ja toiseekseen, ne jotka tekevät tuollaisia päätöksiä nimenomaan kuuntelevat mediaa ja sitä mitä vanhemmat sanovat, ei sitä mitä lauma reivaajia sanoo.

Eikä sitä jenkkeihin asti tarvitse mennä toteamaan, meidän ikirakas naapurimme Ruotsi on menossa samaan suuntaan. Lausus siellä sana "rave" ja poliisi on heti odottamassa kunnes yksi virheteko löytyy.

Originally posted by Sigi:
Miksi täällä vaan jauhetaan huumeista....huumeet....huumeet....
Eikö se voisi olla jokaisen oma asia ottaako troppia vai eikö ota!?!?Jokaisella on oikeus itse päättää tekemisistään...Täällä on ollut huumetopikkeja niin monenlaisia ja niin moneen junaan,et huh huh...Minun mielestä koko keskustelun huumeista voisi lopettaa näillä sivuilla!

Hohhoijjaaa...

SIKSI; huumeet ovat tällä hetkellä polttava puheenaihe, eikä vaan pelkästään näissä piireissä vaan muuallakin.
Ja siksi kun asia ihmisiä kiinnostaa niin, sitten niistä myös puhutaan.
Ja mielipiteen voi antaa jokainen joka sitä haluaa.
Ja jos tätä jauhantaa ei jaksa niin, sitten voisi topiikin nimestä jo katsoa, että tälläinen aihe, ei kiinnosta, joten en siis lue...

Ja mielestäni on hyvä, ettei asia ole enää ns. tabu, vaan että siitä keskustellaan, koska sitä kautta aukeaa monta ovea, eikä ole ns. pumpulissa kasvanut.
Huumeet ovat ongelma jota ei poisteta vaikenemalla!
Mutta kuitenkin keskustetutapakin vaikuttaa aika paljon asenteisiin...

Joten jos ihmiset haluavat puhua siitä, niin miksi siitä ei sitten saisi puhua?
Hyvä, että tälle on perustettu vain yksi topiikki, tänne voi jokainen laukoa mielipiteensä.

Originally posted by 029:
Tjoop, mut pitää muistaa et päihteet, kuten muutkin addiktiot (hullu esim. pakkohornytys joillakin miehillä tms.) on sellasia asioita missä on sellainen tietty meininki joka " imee / vetää " sisäänsä.

Pitää aina muistaa, että ämpäristä katsottuna tilanne näyttää huomattavasti erilaiselle, kuin sen reunalta - olkoonkin että se olisi sitten hyvää oloa tuottavaa huumetta täynnä.

( ? kommentteja ? )

Minusta on kaikki periaatteet olettaa, että jokainen huumeidenkäyttäjä tietää mitä tekee. Jos joku ei tiedä miksi hän käyttää huumeita?

Suomen laki olettaa, että tiedät mitä teet (vaikket tiedä mitä teet rangaistus tulee silti).

Originally posted by 029:
Jos quottaat jotain mitä en ole sanonut niin voitko laittaa piruilut privana. Menee taas offtopic-kiristelyks muuten.

OK. Siis JOS teen niin. Noi sanat poimin sun todistelumessustas; irti asiayhteyksistä, kyllä, mut eiks se nyt ollu aika ilmeistä, ja tietyllä tavalla tarkoituksenmukaista. Ja jos ei, niin nyt ainakin. Mä itseasiassa muistan ku postasin sitä kelanneeni et Tää Tyyppi varmaa kyl sieppaa tästäkin. Aina ei ole fantsuu olla oikeessa...

Eikä tarkotus ollu kiristellä eikä henk.koht. piruilla (ne tikarit tod tulee privana, mut et sä nyt siellä vielä oo, läheskään...), vaan osoittaa (lähinnä muille) kuinka heikoilla oot perusteluissas; ehkä, en tiedä, mutta...

Privaviestithän on ainoastaan sille tyypille, jolle se on osoitettu. Privana esitetty yleiskritiikki on kekkostelua. Yhtä hyvin voisin vaatia (mitä siis EN tee) kaikki "perustelemattomat" heitot pois, (laulaa)ku ne niin mua kiristää, ja käsi kädessä käymme latoon lampaiden...

Silti: Olen kovin pahoillani jos pahoitin mielesi... ehkä.

PiisAut!

- otahymiöiisisti -

Originally posted by Syv2 Un1:
Varokaas sitten punaisia @ -juttuja... Paremmin tietävät voi valaista, mut käsittääkseni eilen (La), oli joku moisiin menehtynyt..

Rrripp.

Originally posted by O Halo:
PELKKÄ kolmen pillerin syöminen ei kyllä tapa normaalikuntoista ihmistä varsinkaan kun kysymyksessä ei ilmeisesti ollut edes yhtäaikainen hotkaisu.

No huhhuh... Eiköhän toi riipu siitä pilleristä ja syöjästä. Allekirjoittanut mm. rotanmyrkkyä syöneenä voi sanoa et ykski "nipsu" voi viedä väärään taloon...

Peace Out!

- mrkirkshymiönightmare -

Originally posted by pakana:
Omaan kokemukseen perustuen uskaltaisin melkein väittää, että viikonloppusihauttelua runsaampi käyttö aiheuttaa haittoja, lieviä tosin, mutta etenkin just työkykyyn & oppimiseen yms liittyviä. Tän ois voinu mainita.

Toi on niin subjektiivista. Tunnen tyyppejä, niin maskuliineja ku feminiinejäki, jotka on polttanu päivittäin yli kymmenen vuotta ilman häiriöitä. Itellä sitä on takana about kuus vuotta, 16 vuotta ekoista paukuista, eikä se nyt oo haitannu, tosin siivoomisen on suht vaivalloista... Vastapainoks tiedän tyyppejä jotka ei voi sihauttaa yhtää ettei kotelo jumiutus pahasti, ja sit ne ei polta, simppeliä, eikö?

Mut toi joka viikonloppuinen kuosaus, se kyllä rujottaa päätä, tässäkin on tietty otettava huomioon myös henkilökohtainen sietokyky. Ite ainaki tulee tiettyjä vainareita ja skitsoiluja, mut breikki, siis kunnollinen kuukaus+, kliinaa, ainaki meitsillä, ja ihan vaa mutu pohjalta. Tietenkin pysyvät vauriot keskuhermostossa on ja pysyy, muistakaa se... siis jos muisti pelaa vielä.

Tos vkonloppuna eräskin kyseli jotai "suositteluja" douppien osalta, siis mitä ja miten...
Yleisesti ja erikseen: en suosittele mitään huumeita missään muodossa milloinkaan kenellekään.*

*(kannabista, poislukien epämääräiset kamelinpaskalla&kumiliimalla höystetyt peeällät, en laske huumeeksi... Ja alkoholin lasken.)

Love In!

- myrkynhymiölykkäs -

[ 22 April 2002: Message edited by: H.Abismo ]

Originally posted by Arial:
Täälläkin bileissä käytetään, ei tosin samoja aineita kuin Suomessa, mutta samoihin kemikaaleihin pohjautuvia, ja ne jotka ei haluu ottaa, ei ota. Mutta ne eivät myöskään valita siitä käyttäjille. Mä veikkaan että kaiken pohjana on Suomalaisten kateus, sillä Suomalaiset on mielestäni maailman kateellisimpia ihmisiä!
** (my opinion) **

siellä yhteiskunta ei pidä huumeita maailman pahimpana asiana, jonka käyttö pitää tehdä niin pahaksi ja ongelmalliseksi asiaksi että siihen päämäärään pääsemiseksi voidaan polkea myös joidenkin marginaaliryhmien oikeuksia. kunhan vaan huumeiden käyttö vaikeutuu.

vaikuttaa ettet ole lukenut kovin tarkkaan yhtään aiheeseen liittyvää fiksumpaan sävyyn kirjoitettua viestiä täällä, sillä kateudella on tuon asian kanssa hyvin vähän tekemistä.

mitä tuohon sun viimeisimpään mielipiteeseen tulee niin kannattaa muistaa että ennakkoluuloinen yleistäminen ei ole yhtään sen parempi ominaisuus kuin kateellisuus.

[ 17 April 2001: Message edited by: yana ]

Originally posted by tshiva:

Kun kerran huumevalistuksen puutteesta on kyse niin eikö joku asioista tietävä voisi alkaa ajamaan asiaa tosissaan.
-mielipiteeni on linnani-

Jees, oon itsekin kelannut moista, että tosta valistuksesta olisi todellakin tehtävä asiallista ja tieteellisesti paikkansapitävää.

Viranomaisilta tuskin vaan voidaan odottaa apua ns. totuudenmukaiseen valistukseen, koska se edellyttäisi lisäresursseja aineiden tutkimiseen, mikä taas vuorostaan nostaisi valtavan älämölön huumausaineita vastustavien keskuudessa.

Ja itse en tällaista valistusta lähtisi toteuttamaan ilman viranomaisten tukea ja apua koska silloin se ei olisi pro-touhua, vaikka niin meistä saattaisi aluksi tuntua.

Ongelmana on ettei juuri kukaan halua / voi tehdä mitään pitkällä tähtäimellä vaan ihmiset ja julkinen mielipide ovat tyytyväisiä vain otteisiin joilla keskitytään niihin asioihin mitkä tuntuvat nykyisyydessä...

Tämä on vähän niinkuin asuttaisiin kerrostalon ylimmässä kerroksessa ja sitten leikataan puun lehdet aina, kun ne yltävät oman ikkunan korkeudelle ymmärtämättä sitä, että siinä on runko + muita oksia mitkä kasvavat nekin kokoajan.

Tämmöinen hanke luultavasti teilattaisiin heti yleisöpalstoilla muutaman hypetysartikkelin jälkeen...

[ 17 April 2001: Message edited by: 029 ]

Originally posted by Star:
Mä oon vastaan huumeita, eikä mun kaveripiiriin kuulu ollenkaan käyttäjiä. Joskus kuului ja se tyyppi oli hyvä ystävä. Sen takia meni välit paskaksi ja se oli liian raskasta mulle, joten en edes halua enää kokea mitää sellasta.
.

Mietitkö koskaan kuinka raskasta ystävällesi oli kun jätit hänet huumeiden käytön takia? Jos olisit ollut hänelle todellinen ystävä, olisit kai voinut yrittää auttaa ja tukea häntä. Se käyttö ei kuitenkaan tee kenestäkään huonoa ihmistä..
???

Ymmärrän ettei varmaan ollut helppoa seurata vierestä, mutta toi ystävyyssuhteen jäädytys ei varmasti ainakaan auttanut ex-ystävääsi...

Originally posted by Smile_Boy:

Smile_Boy

Humaanisuus ja suvaitsevaisuus ovat heikkoutta, joka johtaa laiskuuteen ja piittaamattomuuteen.

Jaah, mitä helvettiä tuo tarkoittaa???

Huumanisuus ja suvaitsevaisuus ovat ehdottomia vahvuuksia jotka voi johtaa parempaan ja mukavampaan maailmaan. Piittaamattomuus on eri asia kuin suvaitsevaisuus. Mitä mieltä olet sosiaalidarwinismista sitten? Ai se ei johda piittaamattomuuteen ja pelonsekaiseen yhteiskuntaan? Määrittele mulle vahvuus? Määritelläänkö se penkiltä nostettujaen kilojen mukaan vai onko muita kriteereita?

Originally posted by WolDe:
Nyt herää kysymys:

minkälaisessa ympäristössä ihminen on kasvanut tai viihtyy jos on täysin nollatoleranssi-linjalla?

niissä piireissä missä liikun, on ihmisiä jotka käyttävät ja eivät käytä, monien asenteet ovat muuttuneet koska ovat tajunneet että esim pilvellä ei tapa itseään ja asioista puhutaan niinkuin ne oikeasti ovat...

jos pakkohoitoon pitäisi joutua ensimmäisen kokeilun jälkeen, niin sanotaan että jos joka viides(nuori) on kokeillut pilveä.... ?

tälläinen kyttäys/dissaus asenne aiheuttaa vain sen että edes "kohtuukäyttäjät" eivät uskalla puolustaa itseään koska heti tulevat leimatuksi "narkeiksi" tai muutenvaan erittäin huonoiksi ihmisiksi, mediakin katsoo että myös ihmiset sisällä skenessä eivät usko että "kohtuus" on edes olemassa oleva käsite...

kaiketi sitten olen liian kiltti ihminen, en sano että elämää paljon nähnyt mutta en itse pysty tuomitsemaan enään ketään yhden asian tai teon pohjalta. niin paljon olen jo nähnyt.

anteeksi, mutta säälin ihmisiä jotka eivät uskalla katsoa asiaa toiselta kannalta, siinähän voisi jopa ymmärtää.

Anteex. Tää on aika vanha posti, mutta se herätti mut.
Munkin piireissä on jotka sekoillee ja tolleen. Musta se on enemmän kun ok. Itseasiassa sallin sen kaikin puolin.
Muo vaan hämää, mitä tehä kun porukka oikeesti sekoo ja joka vkl pitäis olla sekasin. Arkipäivät menee sellaseks, että toivoo vaan vkl, jotta taas saisi olla sekaisin. MITÄ VITTUA NIILLE IHMISILLE TEHÄÄN? Tajusin sen silloin kun ne oli menossa tamppaa ja halus päästä "The Fiilikseen" mutta nytten kun se on "karannut käsistä".
Ne ryöstelee vanhemmilta ja viiltelee ranteita silloin kun ne oikeesti on sekoamassa.

Eli oletkohan samaa mieltä, asioita saa hyväksya kunnes se menee "yli". Mutta milloin tulee raja? mitä sitten tehdä?

Oletkohan sinä oikeesti aivan liian kiltti tähän elämään. Palautatko koskaan ketään meen pinnalle? Vai onkohan se kenties niin että se olet sinä joka elät siellä pilvirajassa omassa maailmassa

hyvää kevättä kuitenkin!

t: Dille

Originally posted by Bella:
Mä olen kyllä ylpeä itsestäni, mutta mä en kadu päivääkään! Mun mottonikin on: Älä kadu tekemääsi, kadu tekemättä jättämistäsi." Mulla ei mennyt missään vaiheessa överiksi, haluun vaan muistaa kaiken tekemäni selvästi, jotta mulla olisi vanhana mummona paljon onnellisia muistoja!

Olit huorana, ja "ei mennyt överiksi"?? Mikähän sitten olisi överiksimenoa?

Originally posted by snowflake:
Joo huomasin et ainakin se meni aivan päin...Seiniä. -Teknoskene ei luultavasti kannata kiroilua, koska muutenkin ollaan paljon muita ihmisiä suvaitsevaisempia ja ymmärtäväisempiä (liittyy siis siihen, että halutaan suojella toisiamme pahoilta vaikutteilta). Ja koska minä olen erittäin paljon teknosta pitävä ihminen, en siis kiroile. (Menikö joku pointin ohi?) Ja siihen esso määritelmään: en oo ihan vielä päässyt selvyyteen onko se niin, et ne on pirillä jatkettua MDMA:ta vai MDMA:lla jatkettua piriä... + kaikki meille täysin tuntemattomat ihanat kemikaalit, mitä niihin on toivottavasti sekoteltu mahd. paljon.
Kaikin puolin erittäin terveellisiä nappeja! Kaikki naksutteleen!

Jos noin paljon kiinnostaa, niin mee kattoon essonbaari
sivuille, niin eiköhön sieltä löydy vastauksia.
Linkkejä sinne löytyy alustapäin.

Originally posted by Bella:
Mä kuuntelen just radioo ja alice cooper laulaa just et ...your lips are better than poison... ja aloin miettii et oiskohan tää biisi jostain koksusta tai muusta kirjotettu... ku tulee et tekis mieli sua ihan hirveesti mut sä oot niin myrkyllinen ja yksi katse vois mut tappaa, haluun rakastaa sua mutta ehkä on parempi etten koske...
Vai voisko tällasessa biisissä olla syvällisempää tarkotusta... ? no joo.
!

Aivan varmasti kertoo jostain muusta kuin tytöstä...
Yks toinen hyvä kaksmielinen biisi on Depeche Mode:n In Your Room...

Originally posted by H.Abismo:

Tää "yleinen asenne" tuli esiin jälleen kerran SKY:n marssilla, muutamat tutut ei yksinkertasesti voinu osallistua tälläsen yhteiskunnan paineessa, jaksan ymmärtää, mutta turha enempää paasata vapaasta valtiosta suvereeneille kansalaisille .
Mutta samaan hengenvetoon kannikan mahdollisesta laillistamisesta vastaavat ministerit totesivat ykskantaan, että "ajatuskin on täysin mahdoton". Jos ministeritason ihmiset eivät kykene ajatustoimintaan, ni mitä vittua ne siellä pallillaan yleensä heiluu?!
KeepTheFaith!
- legalizehymiö -

Mä olin kanssa marssimassa ja oli jännä nähdä kuinka erilaista ja ennen kaikkea erinäköstä jengii siellä meni, mutta silti kaikilla oli yks yhteinen mielipide, monilla jopa "harrastus"...
Jäin vielä miettimään että onkohan noi kaikki ajatukset noiden ministerien omia vai painostaako niiden puolueet tai jotkut niitä??? (en seuraa politiikkaa..) Kun tutkii joidenkin kansanedustajien ja ministereiden taustoja ja sanomisia vuosienkin takaa, paljastuu nimittäin aika jänskiä asioita, myös sellaisia joita monet heistä ehkä haluiaisivat pyrkiä välttelemään ja unohtamaankin...
?

Originally posted by tiKlu:

tää menee pian siihen ettei
näitä huumetopikkeja jaksa lukee
S E L V I N P Ä I N . . .

*kahviöverit*

JIIiiiiIIIIiiiiiirgh!!

Tiklu, jos sun mielestä on kans julmaa omia silmiään kohtaan lukea mahdottoman pitkiä topikkeja niin mä voin kertoo oman mielipiteeni aikas lyhyesti:
Mil ihm taj et vo ai va aj it ja pi ot va my ni joi ei me ni hy.
Hieman referoituna...

Mitähän virheitä tarkoitat? Anslingeria? Mitä vaaraa sinulle on esim toisten kannabiksen käytöstä?

alkoholin laillisuutta. miksi sitä ei ole kielletty sillä sekunnilla kun sen vaarallisuus huomattiin? Ehkä isot herrat oli niin persoja jallulle ja punkulle

Olen itsekin, kuten sinäkin, "nykyajan ihminen", enkä pidä douppaamista "coolina". Toisaalta en myöskään pidä sitä kielteisenä enkä kauhistuttavana asiana, jota vastaan pitäisi taistella.

Mä pidän douppaamista lähinnä tyhmänä, niinkuin montaa muutakin asiaa esim. kännykkään puhuminen ajamisen aikana. Miksi sitä pitää tietoisesti vaarantaa itsensä (ja kenties muitakin, ainakin puhumalla kännykkään ajon aikana)? Ja ei mulla ole mikään taistelu huumeita vastaan menossa. Tämä on mielipiteen ilmaisu, joka minun kohdallani on kielteinen huumeitten suhteen.

Originally posted by pakana:
Jep, kuten Dani jo totesi, jokaisella on oikeus hankkia juuri sellainen addiktio, minkä itse haluaa.

Tuskin kukaan HALUAA hankkia addiktiota.

Addiktien määrän kasvamiseen vedoten voitaisiin siis kieltää kaikkien muidenkin todistetusti riippuvuutta aiheuttavien aineiden myynti,kuten kahvin ja suklaan

Kaikki addiktiot eivät ole yhtä pahoja, kuten itsekin varmasti tiedät.

Vaikka addiktio onkin nykyisten kovien huumeiden aiheuttamien ongelmien alkusyy, ei se yksinään niitä aiheuta. Addiktio, korkea hinta, piikkikrääsän käyttäjien syrjäytynyt asema, onneton hoitojärjestelmä ja ennaltaehkäisevän toiminnan törkeä laiminlyönti yhdessä johtavat omaisuusrikoksiin. Ja omaisuusrikoksethan nykyään tuntuvat olevan se itketyin haitta. Laillisten myyntikanavien käyttö laskisi hintoja ja saattaisi vähentäisi syrjäytymistä, ja lailliset kamakaupat tuskin hyväksyisivät fillareita tai autosterkkoja maksuvälineinä.

Aivan, mutta kuten tapaus alkoholista voimme päätellä, myös laillista päihdettä käytetään holtittomasti ja ongelmia-aihetuttavasti.

Originally posted by Pocahontas:
Mä oon rakastunu Tähän.Siis kaikkeen mikä reiveihin liittyy.Musiikkin,tunnelmaan vaatteisiin ihmisiin...ja tietenkin...Huumeisiin.Mut huumeet ei tuo sitä tunnelmaa mikä näissä bileissä on.Sen tuo ihanat ihmiset ympärillä,fiilis,ja musa.Mä oon ollu kännissä, ja ihan selvnpäinkin reiveissä ja oli silti ihan sairaan kivaa.Fiilistä tuli jo siitä kun näki miten hyvä olo muilla oli Huumeet kuuluu tähän,ja ne on tullu pysyäkseen,mutta kun niitä osaa käyttä, on kaikki ihan ok.NE PITÄÄ OSATA PITÄÄ HANSKASSA!!!!!!!!!Ei oo vaarallisia huumeita,on vaarallisia käyttäjiä.Kohtuus kaikessa, ni mikään ei oo ongelma.Huumeet ei oo mulle ongelma,ne on osa mun elämää,kohokohtia.Niinku monet muutkin jutut mun elämässä.Mä osaan nauttia elämästä ilman huumeita,mutta osaan nauttia myös niillä.Tä on mun juttu.Mä osaan tän, ja mä osaan sen kohtuudella.EI HUUMEITA HEIKOILLE!!!
Jos kokeilee huumeita...vähän vahvempia,ni pitää tietää omat rajat,ja heikkoudet.Jos tietää olevansa altis addiktoitumiselle ei IKINÄ pidä testata mitään "kovia" aineita.Mulle sanottiin etten ikinä saa kokeilla jeiskaa,kosa jäisin kuulemma heti koukkuun.Mut sit mä kokeilin ihan vaan näyttääkseni et mä osaan pitää sen hanskassa, ja mä osaan!!Pitää olla tarpeeks vahva!Ei nappuloita pidä ruveta rouskimaan ku leipää!!Tauot sillontällön, ja nappuloita vaan kun on kunnon bileitä,ni se pysyy kontrollissa.Kaikki tekee omat päätökset,ja jos päättää osata käyttää, ni pitää myös osata käyttää kohtuudella.!!

Enempiä porisematta keep on smilin'

ohhoh...

Vai että otit hyymettä vain näyttääksesi, ettet jää koukkuun? Missä pointti? Mäkin voin polttaa tupakkaa näyttääkseni, että voin olla ilman...

Jeiskalla tarkoittanet "seiskaa"? Sehän ei aiheuta riippuvutta ollenkaan, joten eipä ihme ettet mihinkään koukkuun jäänyt...
Muttajoo... Toivottavasti saat pidettyä käytön pienenä etkä vain todistele itsellesi, että "tää on ihan hallussa. Kyllä mä hallitsen tän ja voin ottaa vielä vähän tähän päälle. Ja sit ku laskee voin vähän boostata. Onhan tää käyttö mulla sentään hanskassa..."

Jopati... Moralisointi loppuu nyt tähän.

Originally posted by Varvana:
Kas kas, kerrankin hyviä pointteja. Aika harva kaduntallaaja varmaan tietää että heroiiniriippuvaisten määrä Hollannissa on huomattavasti alhaisempi kuin monissa ns. tiukan huumausainepolitiikan maassa, ja heroiinia käyttävät ihmiset ovat järjestään vanhemmasta päästä, harvoin nuoria ihmisiä. Toisin on esimerkiksi Ruotsissa, jossa taistellaan rajuin otteen huumeita vastaan. Ruotsin heroiiniriippuvaisten määrä on samalla tasolla kuin USA:ssa, ja siellä käyttäjät nimenomaan ovat nuoria, hiljattain kuvioihin mukaan tulleita.

Olgelmanahan tässä on, että porttiteoria toimii - mutta suomessa, ja suureltakin osin juuri suomen tiukan linjan takia...

...ja niin kauan, kuin porttiteoria suomessa toimii on muutosta huono odottaa.

Siinä on yks umpikuja tän maan meiningissä - tosin toinen riskitekijä minkään aineen laillistamiselle täällä on myös ns. kaamosmasentuminen , josta myös allekirjoittanut talvisin kärsii.

Jengi on täällä Suomessa niin kireetä talvisin, että sitten aineita kiskotaan kanssa kunnolla saadakseen dopamiinit (tms.) liikkeelle (alcoholi, " huumeet " + masennuslääkkeet) ja keskieurooppalainen kohtuukäyttö tuntuu täällä olevan mahdottomuus millä tahansa aineella.

Tietty ois sellanen kompromissi, jos lainsäädäntö aina muuttuis toukokuussa ja sit taas kiristyis talveksi
( kyllä - ylläoleva lause oli sit herja eikä argumentti =) )

O