Virallinen huumetopikki

Back to yleinen keskustelu O

Originally posted by Pan:

Tästä muistuukin mieleeni huhu, jonka mukaan eräs kesä/syksy nimismiehet olisivat käyneet tallomassa oikein joukolla hyviä silokkiesiintymiä.

meinas loppua henki kesken

Originally posted by Tapi T:
Hietsussa lauantaina pari teiniä kiistelivät siitä, että haistavatko huumekoirat nipsut ilmatiiviistä purkista?

Nyt puhun taas täysin mututuntumalla, mutta jos pussi on täysin ilmatiivis niin sen ei pitäisi päästää lävitseen hajumolekyylejä, mutta jos pusia on pidetty lähellä huumeita tai käsitelty "likaisilla" käsillä niin siinä tapauksessa koira voi haistaa mömmöt.

Koira on kyllä niin ihme epeli, että ei sitä tiedä tarkkaan. Onhan noita murhiakin selvitetty koirien hajuaistin avulla, vaikka murha-ase on lojunut järven pohjassa vuosia.

Originally posted by Pan:

Nyt puhun taas täysin mututuntumalla, mutta jos pussi on täysin ilmatiivis niin sen ei pitäisi päästää lävitseen hajumolekyylejä, mutta jos pusia on pidetty lähellä huumeita tai käsitelty "likaisilla" käsillä niin siinä tapauksessa koira voi haistaa mömmöt.

Koira on kyllä niin ihme epeli, että ei sitä tiedä tarkkaan. Onhan noita murhiakin selvitetty koirien hajuaistin avulla, vaikka murha-ase on lojunut järven pohjassa vuosia.

Koira haistaa esmes ruumiin hajoamisessa vapautuvan metaanin vaikka veden läpi. Tarkemmin kuin ihmisen kehittämät metaanipaljastimet.

Koira haistaa kyllä ilmatiiviissä pakkauksessa olevat huumeet jos ne vain lävähyttää sinne. Olen kuullut keinosta, jolla tätäkin voi huijata.

Keino 1. (kuulin intissä b-mieheltä) - Laittaa tiiviin minigrip pussin esmes hassuheinää alushousuihin kivesten alle. (En lähtisi kokeilemaan.)

Keino 2. (kuulin Hollantilaiselta kaverilta) Laittaa esmes hassuheinän minigrip pussiin, toiseen pussiin vauvantalkkia, hassupussi talkkipussiin ja näitä vauvantalkkipusseja kun laittaa kolmisen kappaletta päälle ja ravistelee, niin ei pitäisi koiran haistaa.

Ja kiinnijäämisestäkin kuulin neuvon. (Saksalaiselta kaverilta) Laittaa minkä vain pussin pakaroiden väliin. Ei tarvitse laittaa peräaukkoon vaan ihan pakaroiden väliin. Koira ei haista niin helposti, ja jos haistaa, ei koiraa saa käyttää ihmisen tarkistamiseen sen kummemmin. Ja kun poliisi tutkii, ei hän saa mennä sen pidemmälle, kuin päälipuolin tutkii. Siinä kohassa kun pakaroita pitäisi levittää, pitäisi kutsua lääkäri paikalle. Tätä eivät kuulemma ainakaan Hollannin rajalla kovin helposti tee.

Itse en halua leikkiä lain kanssa, ja siksi suosittelenkin, että älkää kokeilko tekään. Nuo ulkomaalaiset ongelmanuoret on asia erikseen. Fiksu suomalainenhan humaltuu pelkästä hyvästä seurasta, viinistä ja hyvästä musiikista.

Nuo ovat siis kuultuja juttuja ja niiden toimivuutta ja todenperäisyyttä en lähde spekuloimaan.

Ajjajjaj. Ehkä Jr halajaa jotain keskustelua siitä onko sielu olemassa tai siitä, mitä ajatukset oikeasti ovat. Onhan ajatukset aivoissa tapahtuvia kemiallisia reaktioita... Ja siksi ajattelukin on fyysistä ponnistelua. (Ainakin minulla)

Originally posted by Jr:
Tästä primitiivisestä addiktiosta syntyy esim. leimautuminen emoon/äitiin/hoitajaan lapsuuden aikana, rakkaus jne...

Ja kun emo/äiti synnyttää, niin aivot tuottavat tällöin heti välittömästi paljon serotoniinia, joka aiheuttaa kiintymystä. Siksi emo/äiti ei hylkää poikastaan/lastaan. Tosin on olemassa mahdollisuus, että ihmisillä tulee hylkimisreaktio lapsen nähtyään, mutta sekin on ohimenevää, kunhan se serotoniini sieltä potkasee. KLJOV.

Mutta onhan sillä ero, että tekee mieli ja sillä, että tulee fyysisesti paha olo, jos ei saa. Jos tekee mieli ja masentaa siksi, ettei saa / on vieroitusoireet, niin ne voivat kyllä olla melkein pahempi asia, kuin yleisesti käsitetyt fyysiset oireet.

Käsittääkseni esmes suklaa lisää dopamiinin tuotantoa aivoissa. Ja suklaan syönnin jälkeen voi tulla "laskut". Niin pienet tosin, ettei sitä huomaa. KLJOV.

KLJOV: Korjatkaa linkillä, jos olen väärässä.

Originally posted by Tres:
Ja se on minusta reilua. Sosiaalinen vastuu muiden
maksamista veromarkoista ei mielestäni ole käypä argumentti
päihteidenkäyttöä vastaan, jollei samalla haluta kieltää
muita, potentiaalisesti vaarallisempia vapaa-
ajanviettotapoja.

Toisaalta, harva muun "vaarallisen harrastatuksen" harrastaja aiheuttaa jatkuvia suuria kustannuksia esim. rikollisuudesta samalla tavalla kuin pitkässä ei-kohtuullisen-käytön-kierteessä oleva käyttäjä. Esim. vuorikiipeily ilman turvaköyttä ei työllistä poliisia päivittäin.

Mutta aiemmin esittämäni veroargumentti ei kyllä ole täysin vedenpitävä, eli hyvä ajatus, kiitos siitä!

-kb

Originally posted by kilobitti:
Toisaalta, harva muun "vaarallisen harrastatuksen" harrastaja aiheuttaa jatkuvia suuria kustannuksia esim. rikollisuudesta samalla tavalla kuin pitkässä ei-kohtuullisen-käytön-kierteessä oleva käyttäjä. Esim. vuorikiipeily ilman turvaköyttä ei työllistä poliisia päivittäin.

Ei, mutta yksikin työkyvyttömyys tai kuolema maksaa yhteiskunnalle välillisesti satoja tuhansia. Ja "hyötysuhdehan" hommassa kuitenkin on sama kuin huumeidenkäytössä, eli suoranaista hyötyä toiminnasta yhteiskunnalle ei ole, ainoastaan haittaa. Ja btw, Sveitsissä tehdyissä kokeiluissa jopa heroinistit on saatu mukaan työelämään sallivamman huume- ja hoitopolitiikan ansiosta, joten lienee kohtuu suhteellista ja yhteiskunnan itsensä vaikutettavissa olevaa, mikä on ei-kohtuullista-käyttöä. Tuollainen politiikka kun samalla poistaisi moisten käyttäjien rikoskierteenkin...

Originally posted by kilobitti:

Jos esim. heroiini ei olisi laitonta, se tuskin maksaisi useampia satoja euroja gramma, jolloin narkomaanien mahdollisuus kustantaa huumeiden käyttönsä työnteolla tai sosiaaliavustuksilla olisi huomattavasti parempi ja omaisuusrikollisuus käytön rahoittamiseksi vähenisi.

Originally posted by Taedium:
Kuitenkin niin kuin on tutkittu, ei hanskassa pysyvä herskan käyttö haittaa työtä. Riippuvuuden aiheuttaa kyllä, niinkuin voi esmes kokaiinin käyttö aiheuttaa. Amfetamiini ja MDMA ei aiheuta riippuvuutta, mutta voivat vaikuttaa työtehoon siinä missä kaikki huumaavia ominaisuuksia omaavat aineet kofeiinista nikotiiniinkin.

Mistäköhän ihmeestä keksit etteivät MDMA tai varsinkaan amfetamiini aiheuta riippuvuutta? Fyysistä riippuvutta varsinkaan MDMA käsittääkseni ei juuri aiheutakaan, mutta se ei liene ainoa riippuvuuden laatu.

Originally posted by mmmedian:
Mutta kumpi on parempi/pahempi pala porkkanakakkua vai lainit piriä?

Keskustelu oli addiktiosta, ei vaikutuksista elimistön toimintaan. Laini on pahempi. Tupakka on pahasta (Nikotiini on sariinin sukuinen hermostomyrkky). Kofeiini on pahasta (aiheuttaa dehydraatiota ja keskittymiskyvyn menetystä.). Karsinogeenit on pahasta. Kaikki mahdollinen on pahasta, paitsi vitamiinit, hivenaineet, pelkkä proteiini ja tislattu vesi, johon on lisätty riittävä määrä oikeita suoloja. Tosin näitäkin voi ottaa liikaa. Jopa tislattua vettä.

Tottakai amfetamiini on pahasta. Tuhoaa kalsiumin elimistöstä. MDMA:n jälkeen C-vitamiini taso on alhainen. Kokaiini voi aiheuttaa hermostolle pysyviä jälkiä. Ei niitä pidäkkään käyttää. Kyllä sitä ilman mitään substanssejakin voi elää. Kyse olikin vain siitä, että mites noi riippuvuudet...

Originally posted by Dani Cior:
Joku voisi kyllä selvittää serotoniinin määrän lisäämisen vaikutusta ihmiskäyttäytymiseen, mielestäni se ei ainakaan ole kovin relevantti mielihyvän kokemisessa?

Kirjoitinkin ehkä vähän turhan yksinkertaistetusti. Serotoniini on se aine, joka mm. aiheuttaa kiintymystä ja empatiaa. Synnytyksen jälkeen tätä erittyy ja se vaikuttaa siihen, että äiti kiintyy lapseensa. Ei ole ainoa osatekijä, eikä suoraan sen takia äiti kiinnykkään lapseensa, mutta se auttaa.

Yksinkertaisena ihmisenä yksinkertaistan paljon. Joskus liikaa. Nyt kävi niin.

Originally posted by olliS:
koettu tunnetila on monien eri välittäjäaineiden summa, jossa eri diffuusit modulatoriset järjestelmät (kuten esim. noradrenerginen, serotonerginen jne.) vaikuttavat aivojen eri osiin eri tavalla (aktivointi/inhibointi), mistä muodostuu kokonaisuutena ihmisen kokema sen hetkinen tuntemus.

Juuri tätä yritin välttää sillä, että yritin pitää asian yksinkertaisena...

1+1=2
(18-(7*2))/((4^2)/(7-(9neliöjuuri))/2)=2

Originally posted by funkyboy:
Heikot sortuu elon tieltä. Mun mielipide on se että mihinkään aineeseen(bilehuumeisiin esso,piri) ei jää -----
Näitä asioita voi katsoa todella monelta näkökannalta ja tämä on vain yksi niistä monista.

TOSI ON KUIN VESI

- ohscary -

Originally posted by Taedium:
Juuri tätä yritin välttää sillä, että yritin pitää asian yksinkertaisena...

1+1=2
(18-(7*2))/((4^2)/(7-(9neliöjuuri))/2)=2

toi nyt oli kyllä aika huono vertaus. tässä tapauksessa (siis ihmisen ollessa kyseessä) ei oikein voi noin mustavalkoisesti mitään yksinkertaistaa, mutta varmaan tuli _pointti_ selville

On kyllä ihmisessä (tai pippaloissa) vikaa jos ei voi pitää hauskaa ilman kemikaaleja. Olen seurannut hyvin läheltä paria ystävääni, jotka juhlivat harvoin selvin päin. Itse en käytä, mutta voin uskoa, että pari kertaa kun on kuosannut ei pippalot maistu muuten.
Silloin ku he eivät jostain syystä kuosaa, he istuvat pöydässä koko illan tuoppi kädessä. Todella masentavaa katsottavaa. Välillä mietin ovatko he olleet aiemmin klubeilla vain siksi, että PÄÄSEVÄT kuosaamaan?! Hei eivät saa kiksejä parketilla mitenkään muuten.
Siis miten tähän on tultu ja miten tämä estetään? -Ei ylitä sitä rajaa, ei kokeile vaikka mieli tekisi. Itse pystyn illasta riippumatta tamppaamaan useita tunteja. Selvinpäin. Hauskaa on.
Jos huumeet eivät olisi niin vahingollisia, (kyllä, olen todennut ihmisten hidastuvan henkisesti runsaan käytön takia) niin pitäisin sitä sivistyneempänä kuin alkoholikänniörvellystä (onko kukaan nähnyt siinä koskaan MITÄÄN hohtoa?!?!). Harva on kuitenkaan tuolla teknoklubeilla sekaisin-sekaisin, eikö?

Elkää ees kokeilko. Ignorance is bliss.

Originally posted by Pocahontas:
Huumeet ei oo mulle ongelma,ne on osa mun elämää,kohokohtia.

Hienoa, jos homma on hanskassa. Lupaathan kuitenkin huolehtia myös aivojesi hyvinvoinnista, koska napit sisältävät nykyään kaikenlaista synapseja käristävää paskaa, paljon neurotoksisempaa kuin MDMA. Nämä elämäsi kohokohdat saattavat pidemmän päälle aiheuttaa melkoista tunne-elämän jumiutumista, jolloin mikään ei enää tunnu miltään.

Sinulla taitaa olla "honeymoon" päällä, joka kestää yleensä muutaman kuukauden. Silloin kaikki tuntuu niin ihanalta ja aineista ei tunnu olevan mitään haittaa, jolloin niitä tulee helposti kiskottua runsaasti. Jos vedät nipsuja nassuusi joka viikonloppu, seuraa siitä automaattisesti toleranssin nousu, jolloin joudut ahmimaan nappeja pian kourallisen. Kriittisenä rajana aivovaurioiden synnylle pidetään kahta nappia/ilta. Aivojesi hyvinvointia ajatellen kannattaa pysyä korkeintaan yksi nipsuttelu/kuukausi -linjalla. Muuten löydät edestäsi ympärivuorokautisen masennuksen, jolloin seksikään ei maita.

Malttia ja ekstaasia.

Nyt olen pyörinyt noin 2.5 vuotta bileissä...enkä ikinä ole ottanut piriä. Mulle vauhdin antaa nipsut, joita en ole joutunut rouskimaan ikinä paljon(yleensä puolitoista=kattaa jatkotkin). Pitää tietenkin katsoa ettei innostu liikaa...koulukin pitää siitä huolen
Monet "bilekaverit" luuleekin että olen kova vetämään piriä, nipsuja ja kaikkee muuta mahollista. Joskus tietty tulee niitä aikoja, kun pitää päästä jokaisiin bileisiin,mutta joskus taas ei olekaan mitään kovin hyvää tulossa, niin on hyvä mennä poikaystävän kanssa elokuviin ja vaikka ravintolaan syömään ym ym.
Silloinhan on kaikkein kivointa mennä bileisiin kun on ollut kuvioista vähän aikaa poissa. Kaikki ihmisetkin tuntuu paljon mukavimmilta, kun niitä ei joka pe-la näe...sori vaan
Nähdään pian (2.6) Feenixissä!

"Suomella ei ole pienintäkään painetta huumeiden vapauttamiseen", korostaa huumepolitiikasta vastaava ministeri Osmo Soininvaara

Hmmm? Puhuukse nyt huumeista yleensä??

Noh anyways..
Porttiteoria toteutuu niin kauan kun mä joudun menee hakeen kannabista tatuoiduilta prätkäjengiläiseltä tms. epäilyttävältä tyypiltä joka mielummin myis mulle jotain mistä se sais enemmän voittoa jne.
Tunnen varmaan vaan huonoja tyyppejä kun en tunne yhtään diil*... kröhöm.. henkilöä joka myis ainoastaan noit miedompia aineita..

"OK. Surely HE did it but the society is to blame.."

Mä oon mukana tossa hihanauhajutussa!

Heti kun saatte painoon niin mä rupeen pitämään omaani:

"Hereillä ilman Hätäpäivää"

"Hukkasessa ilman Hajuakaan"

"Huuruissa innokkaana Humppaamaan"

"Hupaisaa ilman Hysteriaa"

"Hunningolla ilmeisen Häpeämättömästi"

...ootteko ihan varmoja et tommonen ryhmittäytyminen ei mee pikkasen liian pitkälle? Vaikka meidän vanhemmat suhtautuu laittomiin päihteisiin hysteerisesti ja niitä demonisoiden, niin mä odottaisin tältä sukupolvelta snadisti maanläheisempää suhtautumista tähän asiaan.

Jengien muodostaminen ei mun nähdäkseni oikein istu respekt-käsitteen alla toteutettavaan vapaa-ajanviettoon. Lisäks on ehkä vähän kyseenalaista "ylpeillä" näkyvästi huumeettomalla hauskanpidolla, kun huumeellista hauskanpitoa harrastavatkin voivat tehdä niin sillon kun huumeet ei maistu. Mut eihän kukaan varmasti halunnutkaan pelkästään ylpeillä?

Sori mut musta tuntuu et toi nauhahomma ei johda haluamiinne tuloksiin. Jos tunnette tarvetta kannustaa kanssabilettäjiänne päihteettömämpään hiletykseen, niin jakakaa vaikka faktoilla ladattuja flaboja bileissä. Tai vielä pitkäjänteisemmät yritykset kannattaa kohdistaa huumevalistusta toteuttaviin organisaatiohin, kuten Suomen valtioon.

Osasyy teitä haittaavaan huuruiluun on siinä että ressukat käyttäjät hädin tuskin tietävät mitä tempovat, saati sitten miten niitä kannattais tempoa ja miten paljon voi tempoa tuhoamatta aivojaan ja keskushermostoaan lopullisesti.

Mut älkää nyt hyvät ihmiset syventäkö sitä kuilua mikä on jo nyt nähtävissä eri päihteistä nauttivien välillä. Jos saadaan naperotkin popsimaan fiksusti, niin eiköhän näistä ongelmista päästä ilman hihanauhojakin.

:jii:

Oli eilen lukion johtokunnan kokous jossa kouluterveydenhoitaja esitteli koulun uuden huumestrategian. Strategia oli muuten ihan ok, mutta tulin kysyneeksi mitä huumeita "piristeillä" tarkoitettiin. Sillä tarkoitettiin amfetamiinia, ecstasya, etc. Huvittavaa tässä oli se että terveydenhoitaja rupesi esitelmöimään kuinka näitä käytetään "nuorten" reiveissä ja kuinka "Nää nuoret sit tanssii aamusta iltaan juuri näiden vauhdin ja ekstaasin voimalla". Mä sanoin että mulle riittää tee piristeeksi ja että reiveissä ei todellakaan ovella väkisin pistetä piikkiä tai jaeta nappeja. "No mut näiden voimalla nää nuoret kuitenkin tanssii vuorokausia(!) yhteen menoon".

Ihan jees ennakkoluulot taas tuollakin poloisella, sitten vituttaa kun pyytää gimmaa reiveihin ja se sanoo et ei se haluu vetää mitään nappeja tai sit toinen sanoo et ei se haluu tänään vetää mitään...Juuri näiden ennakkoluulojen takia varmaan ne jotka haluu kokeilla humeita tai käyttää jo alkaa hakeutua reiveihin, koska niiden "pitäisi" olla siellä.
Siis hemmetti, yhden kerran oon ollu bileissä joissa naurettiin kun yritin ostaa stoben. Missään ole kukaan tullut tarjoomaan ja vaikkakin osa porukasta kuosaa, niin ei se ole koskaan häirinnyt.

Originally posted by Varvana:
Tuli kyllä mitta täyteen kun kävin täyttämässä uuden City-lehden bailukyselyn. En tiedä ketkä ne kysymykset oli laatineet, mutta joka tapauksessa selväksi niistä tuli että hauskanpito = hirveä känni + humalainen irtoseksi.
[ 29 June 2001: Message edited by: Varvana ]

Taitaa olla geneettisella poltinraudalla finskien dnaketjussa toi kossulabeli.

Viinan vetoon suhtautumisen kehitys: ensin tää sekoilu vituttaa, sit onki hauskaa; vahingoniloista naurua känniääliöille ja sen jälkeen... lähinnä säälittää ja tulee surku.

Miks sääli? No ei kai täs yhteiskunnassa voi yksilöä kokonaisvaltaisesti syyttää jos siit tulee alkoholia ylistävä sätkynukke, sen vodkalimen ja hilfigerin hajun alla piilottelee myös uhri, jolle ei oikein muuta koskaan tarjottukaan; voiko siinä enää toista vihata? Ei. Eikä uhrattua elämääkään pidä vihata, siitä voi ainoastaan oppia. Vaikka viha onkin aliarvostettu tunne, niin kyllähän se ennen muuta kielii kyvyttömyydestä empatiaan ja vihjaa ehkä jopa itsetunnon ongelmiin...

Ja etten nyt kuulosta joltai vitun moosekselta ni kyllä minäkin vielä vihaan ja valkohehkuisesti, mut mä en ookkaa puhdasmielinen nietzcheläinen filosofi, joka saarnaa oman esimerkin voimalla; olen siihen aivan liian heikko. Mutta se ei myöskään estä yrittämästä. Tässä offtopic-perspektiiviä...

PiisAut!

- lomillehymiölomps -

O