Virallinen huumetopikki
- « Edellinen
- 1
- ...
- 71
- 72
- 73
- 74
- 75
- ...
- 86
- Seuraava »
Originally posted by Toni Tee:
...mutta kannabis on kyllä mielestäni aine jonka voisi poistaa kiellettyjen aineiden listalta, vaikka se(kin) aiheuttaa riippuvuutta (kuten savukkeet/alkoholi)
ei kuten tupakka tai alkoholi. alkoholin, nikotiinista puhumattakaan (erittäin korkea), addiktiopotentiaali on ihan eri tasolla kuin kannabiksen..
Originally posted by Sampsa:
En. Singapore on Suomeen verrattavissa oleva maa, väkiluku noin 4 miljoonaa ja kehitys jokseenkin toiseen suuntaan.
Ihan välikommenttina, Singaporea en laittais samalle viivalle Suomen kanssa.. Jotta maiden väliset erot tulevat esiin, tarvitaan muutakin kuin tilastoja. Lait on monessa suhteessa tiukat, mutta väestö eroaa täysin luonteeltaan ja moraali on eri kantimissa. Ihmiset siellä todellakin haluavat elää siinä pienessä paratiisissaan (josta ei kyllä käärmeitä puutu). :]
Hieno ja kaunis maa, mutta joo, Suomi ei pärjää vertailussa vaikka kuinka yrittäis. Pitää myös muistaa kulttuurien väliset erot, mm. uskonnot. Mut ei sen puoleen, Singaporessa piipahtaessa vastaan tuli paikallisen sanomalehden juttu, jossa buddhalais-munkkien jostain luostarista oli löytynyt 20 000 amfetamiinipilleriä ja että 10% munkeista on pahasti riippuvaisia piristeistä... tämä nyt ei tapahtunut singaporessa, mutta naapurissa kuitenkin.
Moraali rappeutuu 'luotettavimmillakin' osa-alueilla?
.tero
Originally posted by Dani Cior:
Väestöstä 77% on kiinalaisia, kansa jota on monien dynastioiden aikana pidetty tiiviisti keisarien ikeessä. Myöhemmin tuli puhemies Mao kulttuurivallankumouksineen ja pisti myös urakalla jengiä jojoon.
Kiinalaiset on tunnettuja ylenpalttisesta kungutselaisesta järjestyksen ja kurin arvostamisesta ja siitä että he usein vapaaehtoisestikin tahtovat elää fasismissa, eivätkä paljon yksilön oikeuksia tai yksilöä kunnioita. Monessa mielessä todella konservatiivinen kansa.
Sanoa, että kiinalaiset ovat tunnettuja kungfutselaisesta järjestyksestä on vähän sama kuin sanoisi, että suomalaiset ovat tunnettuja protestanttisesta työmoraalista: kiinalaisuus = kungfutselaisuus hyvin pitkälle, sillä Kungfutse (mikä ikinä korrekti translitterointi nykyään onkaan) aikoinaan kirjasi ylös nipun sääntöjä, jotka jo olivat olemassa kiinalaisessa kulttuurissa; puhumattakaan tietysti siitä, että kungfutselaisuus on jonkinlainen valtionuskonto jolla on pitkät (hyvin pitkät) perinteet.
Mielestäni ei myöskään ole mielekästä väittää yhteiskuntaa konservatiiviseksi vain sillä perusteella, että siellä "ei yksilöä kunnioiteta". Kiinalaisen ajattelun mukaan yksilön hyvä = yhteisön hyvä, eikä yksilö-yhteisö-erottelu edes ole kovin mielekäs. Kiinalaisesta - ja myös esim. afrikkalaisesta - näkökulmasta suurin osa länsimaiden ongelmista johtuu vain ja ainoastaan liian löysästä sosiaalisesta sidoksesta. Henkilökohtaisesti uskon, että siinä on osa totuutta.
En myöskään menisi sanomaan valtiota fasistiseksi, koska siellä tuomitaan homoseksuaalisuus; mielestäni se on pikeminkin vanhanaikaisuuden (ei fasismin eikä välttämättä konservatisminkaan) merkki.
by Dani Cior: "Eikä onnistu, sun data ei ota huomioon Singaporen erityisasemaa verrattuna Ruotsiin. Ruotsissa ei menisi noi natsilait läpi ikinä, ja Singaporessa on rajat tosi tiukasti kiinni. Ei mitään vapaata työvoiman liikkumista ja EU:n kaltaisia kansalaisoikeuksia."
Mitäs merkitystä tolla on? Voisin sen enempää faktaa etsimättä väittää, että Singaporen rajojen läpi menee enemmän väkeä kuin Ruotsin. Harvemmin douppia salakuljetetaan muualta kuin raja-asemilta ja molemmissa se on kiellettyä. Vai olenko väärässä?
by Dani Cior: "Että osaa jengi olla sekaisin...ei tajua mitä pikkusaaret ja kaupunkivaltiot tarkoittaa."
No mitä ne tarkoittaa? Onko parempia esimerkkejä?
En noista käyttömääristä tiedä, mutta sinut lasketaan suonensisäisen käyttäjäksi, jos piikittelet säännöllisen epäsäännöllisesti. Jos vedät nipsun kuussa, olet myös noissa tilastoissa.Originally posted by Cadootje:
Olen esittanyt tata teoriaa monelle, mutta osaatteko te tehda siita tarkemman, tai antaa loogisen selityksen?
Pitkä pdf - Huumausainetilanne Suomessa (2000)
"Vuoden 1998 tietojen mukaan kovien huumeiden käyttäjiä noin 10000-15000" - Kovien - ei suonensisäisten.
[ 12 December 2001: Message edited by: Sampsa ]
Originally posted by Pauliina:
Kysymys vastattavaksi ja forwardoitavaksi:
Mitkä kotimaiset ja ulkomaiset nuoris/musiikki/lifestyle yms. -lehdet sisältävät havaintojenne mukaan eniten huumeisiin liittyviä aiheita tai symboliikkaa? Mitä lehtiä "huumeiden viihdekäyttäjä" tyypillisesti lukee?
Otan hyvin kiitollisena vastauksia osoitteeseeni: pauliina.seppala@stakes.fi
Mitä vittuu? Liittyyks tää jotenki teknoskenee?
Oothan kyselly asiasta myös rockmiehiltä?
Näytäpä noi tilastot ja määrittele parempi. Tottakai saturaatiopiste saavutetaan jossain vaiheessa ja siitä ei pääse oikein muualle kuin alas.
Sanot siis että valistus on tehotonta? Jos sanot, niin samalla väität mainoksiakin tehottomiksi...[/
Voin yrittää kaivaa jos vielä jostakin löydän. Mutta usko pois, mä olen perehtynyt tohon asiaan aika helvetin paljon erinäisten tahojen tutkimusten, tilastojen ja muiden kautta ja ne puhuvat hyvin selvää kieltä. Huumeongelmaa ei pystytä poistamaan, eikä se koostu ainoastaan huumeidenkäyttäjien määrästä, vaan pikemminkin käyttäjien määrä * yksittäisen käyttäjän ongelmataso-kaavasta, ja niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, niin laittomuus tilastojen valossa lisää sekä ongelmia, että myös usein käyttöä.
En sano että valistus on tehotonta, mutta nimenomaan peräänkuulutan yksilön vastuuta yhteiskunnan holhouksen sijasta ja sekä sitä, että yksittäiselle ihmiselle annetaan riittävät mahdollisuudet perustaa ratkaisunsa omaan järkeensä. Tässä asiassa nykyinen valistus menee syvälle metsään pelottelutaktiikkansa takia.
by Dani Cior: [qb]"Eikä onnistu, sun data ei ota huomioon Singaporen erityisasemaa verrattuna Ruotsiin. Ruotsissa ei menisi noi natsilait läpi ikinä, ja Singaporessa on rajat tosi tiukasti kiinni. Ei mitään vapaata työvoiman liikkumista ja EU:n kaltaisia kansalaisoikeuksia."
Mitäs merkitystä tolla on? Voisin sen enempää faktaa etsimättä väittää, että Singaporen rajojen läpi menee enemmän väkeä kuin Ruotsin. Harvemmin douppia salakuljetetaan muualta kuin raja-asemilta ja molemmissa se on kiellettyä. Vai olenko väärässä?
by Dani Cior: "Että osaa jengi olla sekaisin...ei tajua mitä pikkusaaret ja kaupunkivaltiot tarkoittaa."
No mitä ne tarkoittaa? Onko parempia esimerkkejä?[/QB]
Ensiksi Singaporen rajoja on helpompi kontrolloida. Yksi syy siihen on että sitä rajaa on hyvin vähän. En tiedä paljonko jengiä virtaa Singaporen läpi, mutta varmasti suhteellisen paljon Malesian suuntaan.
Singaporen rajat on suljettu lähes kaikilta paljon tiukemmin kuin Ruotsin. Ruotsi on EU:n lainsäädännön alaisuudessa, Singaporen naapurimaat ovat ongelmapesäkkeitä.
Singaporea on helpompi kontrolloida koska jengi elääkin jo aika keskitetysti pienillä alueilla.
Eli ota huomioon kaikki vaikuttavat tekijät:naapurit, kulttuuri, perinne, etnisyys, talouspolitiikka, luonto ja ympäristö, resurssit, sosiaalipolitiikka ja mieti miksi Singapore ja Hongkong ovat erilaisia kuin Suomi ja Ruotsi.
Pikkuvaltiot ovat samanlaisessa asemassa kuin vaikka kaupinginosat, niissä tietyt piirteet kärjistyvät ja niiden talous, kauppa perustuvat yleensä hyvin harvaan artikkeliin. Ne elävät myös naapurivaltioitensa talous- ja maatalousoinfrastruktuurien varassa paljon enemmän kuin isommat maat, joilla on huomattavia omiakin resursseja.
Vertaa vaikka South East Central ja Beverly Hills, Soho ja Kensington Chelsea, tai vaikka West End ja Kontula. Tekijöitä on runsaasti vaikka käytännössä kaikki lait ovat samanlaisia ja saman poliisinkin pitäisi hoitaa järjestystä.
pHaze:
Tässä asiassa nykyinen valistus menee syvälle metsään pelottelutaktiikkansa takia.
Right on bro. Nykyinen valistus onkin paljon enemmän moralistista pelottelutaktiikkaa kuin rehellistä tieteellistä ja asiallista infoa kyseisten aineiden biokemiallisista, neuroendokrinologisista, yleisfysiologisista, sosiopoliittisista ja eettisistä vaikutuksista.
Dodi. Tota faktaa kaipasinkin ja tuolla soisin Itälääkin pommitettavan. Kiitoksia.
Ongelmahan tässä asiassa on vain se, että ennenkuin poliitikot ottavat tuollaisia asioita ohjelmiinsa, pitää kansan mielipiteen ja median asenteen ensin muuttua. Oli Itälä sitten aidosti huolissaan asiasta tai pelkkä populisti, niin minun on hyvin vaikea uskoa että mahdollinen tuleva pääministerimme ampuu itseään jalkaan menemällä paasaamaan julkisesti huumeiden laillistamisen tai vastaavan puolesta, koska tämä kansa ei asenteineen ja "tietoineen" ole valmis siihen. Valitettavasti mitään noin "huumemyönteistä" on hyvin vaikeaa saada valtamediaan läpi, koska sielläkin yhä uskotaan tuon pelottelutaktiikan paremmuuteen, poliittinen eliitti mukaanlukien. Meillä kaikilla on vastuu tästä asiasta kansana ja itse ainakin pidän noita kukkahattutätejä ihan yhtä vastuullisena jokaiseen huumekuolemaan kuin itse käyttäjiäkin (joo, vihatkaa mua taas). Heidän asenteidensa ja objektiivisuuteen kykenemättömyytensä takia valistus, ja kaikki muukin, joka voisi vielä nuo ihmiset pelastaa, raahaa jäljessä.
Mutta Sampsa, respectit siitä että sinussa oli miestä kääntää kelkkasi nuo faktat luettuasi.
Itse asiassa mistä noi luvut on saatu?Originally posted by mekaanikko:
Jenkeissä (1995) kannabista oli kokeillut 34%, Hollannissa 29%. Teini-ikäisillä vastaavat luvut olivat 38% ja 30%. Samana vuonna heroiiniriippuvaisten osuus oli usassa 4.000 miljoonaa asukasta kohden, Hollannissa 1.600. Rikoksiin liittyviä kuolemantapauksia Jenkeissä oli 82 per miljoona, Hollannissa 12. Vankeja oli 6.450 per miljoona (USA) vs. 730 per miljoona. Rahaa huumepolitiikan valvomiseen käytettiin USD 81 per kansalainen (USA) vs. USD 21.
Hollannin puolivirallisten tilastojen mukaan kannabiksesta: http://www.trimbos.nl/ndm-uk/ndm_uk_cannabis_2001_4.html
Trendi on sellainen, että Hollannin luvut ovat yli kaksinkertaisia Suomeeen ja Ruotsiin verrattuna ja USA:n luvut kaksinkertaisia Hollantiin. Joitain poikkeavuuksia tietysti on.
Linkkejä voi klikkailla osoitteessa: http://www.trimbos.nl/ndm-uk/index.html
Originally posted by Gnizhak:
Jos ei pysty juhlimaan lain suomissa rajoissa, hakeutukoon hoitoon, tai kehittäköön itseään henkisesti.. Ehkä siitä musiikista saisi siten jotain irti _paremmin_.
mikä siitä laista tekee niin absoluuttisen? kiitokset suomen loistavan lainsäädännön aion jatkossakin hyvinkin estoitta osallistua laittomiin juhlatilaisuuksiin ja jopa nauttia siiderini osassa näistä tapahtuvan laittoman alkoholin myynnin avulla.
En minä hyväksy viinaa bileissä, enkä suosi tupakkaakaan, koska sen savulle olen allerginen. Siksi minulle riittää musiikki, ja bileet jäävät vähemmälle.. pakosta.
minun mielestäni suvaitsemattomat ihmiset ovat niitä jotka tarvitsisivat hoitoa.
[ 28 December 2001: Message edited by: yana ]
Originally posted by bulk:
Taas ikävän negatiivista julkisuutta koko teknoskenelle.
no onpas todella toisarvoista tämmöisissä tapauksissa imho..
negatiivisella mediajulkisuudella on toivottavasti vaikutusta varsinkin nuoriin kokeilijoihin - varovaisuutta, yrittäkää edes tietää mitä teette.. onneksi bilekansan keskuudessa tämmöisiä tapahtumia suomessa on vähän, joka ei tosin yhtään lohduta.
ainut todella harmillinen asia suomen median suhteessa huumeisiin on usein mutupohjalta kirjoittelu eikä faktoissa pidättäytyminen. oletuksista ei ole hyötyä kenellekkään.
jaksamista kyseisen henkilön tutuille..
Originally posted by 029:
ihan vaan asiaan liittyen vaik en noita galluppeja oo kerennytkään katsomaan et otetaanko noissa kannabis-addiktiogallup jutuissa yleensä huomioon myös se et jengi änkee röökiä siihen jointtiin...
Niin. Kannabishan (ehdottomasti ilman tupakkaa) on
ollut lääketieteellisessä käytössä astmapotilailla,
mikä tuntuu hassulta, koska siinä otetaan tuotetta
(savua) keuhkoihin ja ihmiset assosioi heti sen
pahaksi, koska rööki on pahasta. Tärkeintä olisikin
erottaa tässä kaksi asiaa; laillinen myrkky ja
laiton yrtti. Kannabis laajentaa keuhkorakkuloita
ja siten parantaa astmaatikon hapenottokykyä
kohtauksen sattuessa. Toinen asia on mitä astmaati-
kolle tapahtuu jos seassa on tupakkaa.
Ja ymmärtäkää, että se tuote jota myydään
kaupoissa, on kaikkea muuta kuin luonnontuote.
Se mikä kotona kasvaa kaapissa, on todellinen
luonnontuote. Ilman lisäaineita, ammoniakkia,
ja kaikkea paskaa mitä minäkin ikävä kyllä
vetelen henkeeni. Jos kannabis olisi laillinen,
en tupakkaan koskisi. On ehkä typerää korvata
hatsinitkujaan (älä käs. väärin=)) röökillä,
mut siihen on mahdollisuus. Ja todellakin,
kyllä kannabiksen päivittäisestä käytöstä tulee
vieroitusoireita, mutta aika lempeitä. Unettomuus,
hikoilu ja se niin ihana ripuli; aineenvaihdunnan
ongelmat. Mutta tiedostaen mitkä ovat todelliset
riskit ja mitkä paskahypeä, voi helposti taipua
monen laittoman päihteen tielle. Siksi faktoja
pitäisi saada yleiseen tietoisuuteen, jotta
taistelumme paremman maailman puolesta saisi
lisäpotkua. Hyvää vihreätä ja savuista joulua,
Tomo
Originally posted by tomoya yamamoto:
Niin. Kannabishan (ehdottomasti ilman tupakkaa) on
ollut lääketieteellisessä käytössä astmapotilailla,
mikä tuntuu hassulta, koska siinä otetaan tuotetta
(savua) keuhkoihin ja ihmiset assosioi heti sen
pahaksi, koska rööki on pahasta. Tärkeintä olisikin
erottaa tässä kaksi asiaa; laillinen myrkky ja
laiton yrtti. Kannabis laajentaa keuhkorakkuloita
ja siten parantaa astmaatikon hapenottokykyä
kohtauksen sattuessa. Toinen asia on mitä astmaati-
kolle tapahtuu jos seassa on tupakkaa.
Niin, ja Coca-Colan piti auttaa päänsärkyyn ja yskään ja vaikka mihin...
Ja sitten flamea: (ei siis tomoa kohtaan)
Jos minun ei ole pakko käyttää kannabista, en siihen ryhdy. Minulle on lähes sama millä itsensä tuhoaa, kunhan se EI liity minuun ja juhliin, joihin menen.
Eikä minulle kannata tulla valistamaan aineen hyvistä puolista koska ärsyynnyn siitä, rinnastan sen jehoviin, yhtä hyvät perustelut heiltäkin löytyy. (siksi en olekaan päättäjä, vaan äänestäjä)
Jos ei pysty juhlimaan lain suomissa rajoissa, hakeutukoon hoitoon, tai kehittäköön itseään henkisesti.. Ehkä siitä musiikista saisi siten jotain irti _paremmin_. Jos ei musiikki ja tunnelma aukea ilman itsensä viiltelyä kannattaa todella miettiä, onko oikeassa paikassa.
En minä hyväksy viinaa bileissä, enkä suosi tupakkaakaan, koska sen savulle olen allerginen. Siksi minulle riittää musiikki, ja bileet jäävät vähemmälle.. pakosta.
Originally posted by Gnizhak:
Eikä minulle kannata tulla valistamaan aineen hyvistä puolista koska ärsyynnyn siitä, rinnastan sen jehoviin, yhtä hyvät perustelut heiltäkin löytyy. (siksi en olekaan päättäjä, vaan äänestäjä)
Jos ei pysty juhlimaan lain suomissa rajoissa, hakeutukoon hoitoon, tai kehittäköön itseään henkisesti.. Ehkä siitä musiikista saisi siten jotain irti _paremmin_. Jos ei musiikki ja tunnelma aukea ilman itsensä viiltelyä kannattaa todella miettiä, onko oikeassa paikassa.
En oikein ymmärrä ihmisiä, jotka jaksavat tehdä itselleen ongelman siitä mitä muut tekevät. Kukin päihtyköön millä päihtyy tai olkoon päihtymättä kunhan päihtyminen tai päihtymättä jättäminen ei ihan konkreettisella tasolla aiheuta mitään sellaista, joka voisi pilata bilekokemuksen joltain toiselta.
Itse olen useimmiten (poikkeuksiakin tähän on) bileissä hyvin pitkälti selvinpäin kaikin puolin ja fiilistelen yksin tai seurassa, mutta en edellytä muilta raittiutta missään muodossa enkä ryhdy valistamaan omista valinnoistani ja motiiveistani niihin. Paljon raittiutta, dokailua tai kuosaamista ärsyttävämpää on mun mielestäni se että joku tekee siitä uskomattoman numeron suuntaan tai toiseen.
Originally posted by rytmikapinallinen:
tieteelliset tutkimukset vahvistaneet, että kofeiini nopeuttaa mm. ibuprofeenin, kenties muidenkin särkylääkkeiden vaikutuksen alkamista...
lehdestä ton luin (oisko ollu hs,metrolehti,tms.)
[ 28 December 2001: Message edited by: rytmikapinallinen ]
Nyt asiaa tarkemmin tutkittuani löysin muutaman artikkelin aiheeseen liittyen. Edellinen kommenttini perustui lähinnä farmakologian ja toksikologian kirjan antamiin tietoihin. Kofeeini ja ibuprofeiini yhdessä ainakin tehostavat kivun lievitystä verrattuna molempiin erikseen otettuna (1). Ja tosiaan kuten sanoit, myös vaikutus alkaa nopeammin (2).
Tässä viitteitä:
1) Sparano N. Is the combination of ibuprofen and caffeine effective for the treatment of a tension-type headache?Journal of Family Practice. 50(1):10, 2001 Jan.
2) Diamond S. Balm TK. Freitag FG. Ibuprofen plus caffeine in the treatment of tension-type headache. Clinical Pharmacology & Therapeutics. 68(3):312-9, 2000 Sep.
ja vielä muita:
3) Strong FC 3rd. It may be the caffeine in Extra Strength Excedrin that is effective for migraine. [Clinical Trial. Letter] Journal of Pharmacy & Pharmacology. 49(12):1260, 1997 Dec.
4) Gedye A. Hypothesized treatment for migraines using low doses of tryptophan, niacin, calcium, caffeine, and acetylsalicylic acid. [Journal Article] Medical Hypotheses. 56(1):91-4, 2001 Jan.
[ 29 December 2001: Message edited by: 5-HT ]
Originally posted by H.Abismo:
Meinaatko kysellä Linnan juhlissa tai kansanedustajilta?
Fight The Power!
- analhymiöyysi -
Heh, juohtuipa tuosta vaan mieleeni, jotta ei ainakaan muualla maailmassa ole mitenkään tavatonta että kansanedustuslaitosten WC-tilojen pöydät ovat täynnä jäämiä kokkelista yms.... Ainakin Sun teki skandaalitutkimuksen asiasta muistaakseni Englannissa.
Mutta joo, tuo Mekaanikon tänne heittämä erinomainen tilastotieto antaa kyllä vahvaa osviittaa sallivan huumepolitiikan puolesta. Mutta toisaalta täytyy muistaa tuonkin tilaston yhteydessä että USA ja Alankomaat ovat kansansa puolesta aika lailla eri planeetalta, Itse en ole Hollannissa päässyt käymään, mutta luullakseni jotta Yhdysvaltoja voisi verrata eurooppalaiseen hyvinvointivaltioon, tälläisiä tilastoja ajatellen täytyisi rajata tuo kohde vain jenkkien valkoiseen väestöön. Tuloerot, rodullinen epätasa-arvo, sekä ghettoutuminen näkyvät.
Että sikäli...
-TommyT-
[ 05 January 2002: Message edited by: TommyT ]
[ 05 January 2002: Message edited by: TommyT ]
Originally posted by Tres:
Kehoitan suhtautumaan tähän tutkimukseen varauksella:
kysymykset on aseteltu epämääräisesti ja etenkin
tuo viimeinen kysymys on mielenkiintoinen, jos sitä vertaa
tuohon saman henkilön perustamaan (nyt suljettuun)
topikkiin, jossa kysyttiin "Mitä lehtiä sinä luet?".
Herää kysymys, onko kyselyä tekevä henkilö tehnyt
ennakko-oletuksen kyselyn kohderyhmän
päihteidenkäytöstä.
Viestistä ei myöskään selviä, mitä tutkimuksella pyritään
loppujen lopuksi kartoittamaan. Kehotan heitä, jotka
aikovat tähän kyselyyn vastata, tiedustelemaan kyselyn
tekijältä ensin lisätietoja kyselyn päämääristä ja taustoista.
Jepjep, varovaisuuteen on toki syytä mutta koska Seppälä lienee tunnetuimpia laittomien päihteiden viihdekäyttöä tutkineita suomalaisia tieteentekijöitä, voinee olettaa ettei nyt ihan mistään totaalivedätyksestä kuitenkaan ole kyse. Seppälän gradusta ja hänen eri lehtiin kirjoittamistaan artikkeleista toki on käyty kiivastakin polemiikkia mutta eivät ne toki vailla ansioita ole.
Kysymyksenasettelu viittaa minun mielestäni siihen, että tässä vaiheessa vasta haetaan tausta-aineistoa itse tutkimusta varten, ts. mitkä mediat kannattaisi ottaa intensiivisen tutkimuksen kohteeksi jos halutaan selvittää eri medioiden päihdekirjoittelua. Tuskinpa nyt kukaan vakavasti otettava tutkija edes harkitsee sellaisen tutkimuksen tekemistä jossa ideana olisi vain kerätä mainintoja hyvin epätieteellisesti valitun otosjoukon lukutottumuksista ja siitä yrittää vetää jotain tieteellisiä johtopäätöksiä..
Eli suomeksi: ei pidä olla liian paranoidi. =)
Originally posted by bulk:
Tämä tapaushan juuri todisti, että teknomusiikki ja siihen liittyvä kulttuuri altistaa lieveilmiöille.
Ai tämä tapaus? Tunnen useita tapauksia mitkä selvästi todistavat että työelämä ja siihen liittyvä kulttuuri altistaa monille lieveilmiöille kuten: uupumus, masennus, pillereiden popsiminen, stressi, työpaikkakiusaaminen, pomoille kusen päähän kiehahtaminen ja lukuisia muita kielteisiä ilmiöitä. Ehkä pitäisi hankkitua eroon koko työntekokulttuurista kun sillä on niin ilmeisiä negatiivisia vaikutuksia.
Tapaukseen liittyvä huhumylly on melkoinen ja kovinkin moni vanhempi on tämän jälkeen melkoisen huolissaan jälkikasvunsa tekemisistä. En itsekään kovin mielelläni tahtoisi myöntää olleeni juuri samaisissa "keskustan ravintolassa olleissa rave-juhlissa" esimerkiksi työpaikallani tai vanhemmilleni, kuin mistä ikävän kohtalon kokenut henkilö poistui sunnuntaiaamuna.
Mä oon ainakin valmis myöntämään vanhemmilleni tai työpaikallani aivan vapaasti olleeni kyseisen henkilön kanssa 8-9 tuntia samoilla jatkoilla torstaina.
Vanhempien kuuluukin olla huolissaan jälkikasvunsa tekemisistä kun iso osa tekee niin surkeaa duunia vanhempina.
Itse en ainakaan kaipaa yhtään alaikäisiä teinejä - varsinkin jos ne joutuu anomaan mammalta ja papalta lupia - bileisiin sekoilemaan. Mun puolesta pysykööt vaikka limudiskoissa ja tulkoot kunnon mestoille kun ovat aikuisia ja pystyvät/osaavat ottaa vastuun tekemisistään.
Tapaus tuo julkisuutta, erittäin negatiivista sellaista ja minusta se on ikävää. Asian julkituomisen voi suorittaa ilmoitusluontoisesti tai sensaatiohakuisesti. Kumpaakohan IS/IL on tavoitellut mielestänne?
Tuokoon julkisuutta, ihan hyvä...
Koko IS:n/IL:n taloudellinen toiminta perustuu hysterialla ja sensaatioilla rahastukseen, tottakai ne jatkaa samalla keski-ikäisiin kukkahattutäteihin uppoavalla linjalla... kukkistätejä ei paljon raveissa/teknoklubeissa näy, valitettavaa niille...
[ 22 January 2002: Message edited by: Dani Cior ]
Originally posted by Dani Cior:
"Normaalia opiskelijaelämää" viettänyt 18-vuotias poika ei tiettävästi ollut koskaan aikaisemmin ottanut ekstaasia." Mitä? Kenestä nyt puhutaan? "Alustavien tietojen mukaan poika ei ollut nauttinut ekstaasin lisäksi alkoholia tai muita huumeita." Jaaha, epäilenpä asiaa suuresti.
Mitä hyötyä tuon sanomisesta on kenellekään enää tässä vaiheessa? Paitsi niille (toivottavasti ei plattaria lukeville) kukkahattutädeille, jotka saavat tuollaisista spekulaatioista lisää vettä myllyyn.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 71
- 72
- 73
- 74
- 75
- ...
- 86
- Seuraava »