Kirjaudu
tai
Rekisteröidy
Virallinen huumetopikki
- « Edellinen
- 1
- ...
- 69
- 70
- 71
- 72
- 73
- ...
- 86
- Seuraava »
Originally posted by illusion:
lukaskaapas tän päivän iltalehti! sieltä löytyy juttu uudesta thai huumeesta.
jutun mukaan thai huume sopii ryydittämään vauhtia esimerkiksi nuorten rave-bileissä ja yökerhoissa.
huumeen vaikutuksen alaisena saattaa tanssia läpi yön.
Oikein ihailin kuinka ammattitaitoisesti koko juttu oli kirjoitettu. Pelkkää rave-piirien turhaa haukkumista, vaikkei kyseistä huumetta ole edes löytynyt raveista.
Originally posted by 029:
perustaa mieluummin vaikka jotain sielunkorjaajavirastoa jossa ois duunissa hyvän karman ihmisiä? Ne tekis työtä sitten ehkästäkseen toisten ihmisten henkisen helvetin tässä maassa ja ohjais ihmisiä eteenpäin noin yleensäottaen.
Miks lisätä niiden ihmisten kauheata arkea entisestään? Miksi ei vaikka mieluummin paneuduta siihen et tehtäis toisten elämälle edes jotenkinpäin hyvä pohja etukäteen?
[ 14 August 2001: Message edited by: 029 ]
no olipa oikeasti hyvä idea. me suomalaisethan olemme johtaneet itsaritilastoja maailman tapista... ainakin mitalisijoilla keikuttu.
ja kuten kaikki ankarammassa laskussa oleet täälläkin tietävät... ei oikeen oma potku riitä lopettamaan kierrettä. ja koska narkki sotkee pään kaikilla (okei on muutamia) .. mut melkein kaikilla jossain vaiheessa. olis siis hyvä mikäli olis vähemmän tuomitseva virasto ottamassa vastaan. ja kyllä. on sellaisia jo nyt olemassa. NA-ryhmät, katkot yms. mut ei tarpeeksi.
ja sitten IMHO on aika kova kynnys lähteä sossuun anomaan sijoituspaikkaa hoitolaan jos on vaan napostellut karkkeja niin että tuntuu pahalta ja tietää että siellä ne muut hoidossa olevat on rännännyt jo vuosia ja on ihan pohjalla.
eli se mitä mä koitan sanoa on siis että pilettäjä-käyttäjä on useimmiten hyvässä duunissa/opiskelee/on kunnossa fyysisesti.... eli erilaisessa asemassa kuin muu-käyttäjä.
mielipiteitä??
pilettäjältä hajoaa latva ennen kun mitään muuta traagista ehtii tapahtua ja silloin olis tosi kova jos olis joku hassu lataamopaikka olemassa.
myöskin varakkaille kokkeli-imureille voi olla turhan paha paikka mennä soskun kautta hoitoon, vaikka tarvetta olisikin.
sellaista tähän aamuun
Originally posted by jUSSi:
musta se pointti rupeaa nykyään olemaan siinä, että kuinka saadaan ihmiset käyttäytymään kunnolla erilaisten päihteiden vaikutuksen alaisena? Periaatteessa ihminen saa käyttää mitä haluaa, mutta kuinka saadaan tajunnantilaansa muuttanut ihminen vastaamaan teoistaan jonkun substanssin vaikutuksen alaisena?
Kuinka kieltää ihmisiltä, jotka eivät pysty kontrolloimaan tekemisiään erilaisten substanssien alaisena, niiden käyttö? Ei varmaan mitenkään ja kas ongelma on syntynyt.
Edelleen haluaisin sanoa, että suurin osa muista päihteistä aiheuttaa vähemmän harkitsematonta ja riskikäyttäytymistä kuin alkoholi. Ainoastaan kovempien aineiden (esim amfetamiini) tapauksessa tuo saattaa kääntyä toisinpäin, mutta sekin on siinä ja siinä. Suurin osa kuosaajista käyttäytyy paljon fiksummin ja paremmin, tai ainakin vähemmän vaarallisesti itselleen ja ympäristölleen, kuin keskimääräinen kaljabaarin asiakas. Kuunteleppa vaikka pilottitakkijengin tarinoita siitä, mitä on taas kännissä tullut tehtyä, niin tajuat ehkä kuinka paljon se aine vie sitä harkintakykyä.
Originally posted by pHaze:
Toivottavasti kuitenkin tiedostat senkin, että jos asenteesi vaikuttaa kykyysi arvioida faktoja objektiivisesti ja avoimesti, teet luultavasti huonoja päätöksiä.
No offence intended, seriously.
Tällaisissa vahvoissa mielipidekysymyksissä ei kukaan voi olla "objektiivinen". Tämä nyt on jossain määrin saivartelua, mutta havaintojen arvioinnilla ja objektiivisuudella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Samalla tavalla kuin ei ole olemassa sitä "omaa itseä", ei myöskään ole ihmisen havaitsemaa ja ajattelemaa objektiivista totuutta.
Originally posted by pHaze:
Edelleen haluaisin sanoa, että suurin osa muista päihteistä aiheuttaa vähemmän harkitsematonta ja riskikäyttäytymistä kuin alkoholi. Ainoastaan kovempien aineiden (esim amfetamiini) tapauksessa tuo saattaa kääntyä toisinpäin, mutta sekin on siinä ja siinä. Suurin osa kuosaajista käyttäytyy paljon fiksummin ja paremmin, tai ainakin vähemmän vaarallisesti itselleen ja ympäristölleen, kuin keskimääräinen kaljabaarin asiakas. Kuunteleppa vaikka pilottitakkijengin tarinoita siitä, mitä on taas kännissä tullut tehtyä, niin tajuat ehkä kuinka paljon se aine vie sitä harkintakykyä.
ensimmäinen lause ihan totta. mutta jenkkilässä jo suuri osa hämäristä murha-tappo-ryöstöistä on tehty sekakäytön seurauksena ja pilottitakit todellakin käyttävät usein nimenomaan sekaisesti kaikkea mahdollista... ainakin jutut on mun mielestäni olleet sellaisia. ja viitaten edelliseen postaukseeni niin isossa vaarassa IMO eivät ole pilettäjä-guosaajat vaan ne jotka eivät koskaan ole aineita käyttäneet lisätäkseen hyvää oloa, vaan ne jotka ovat aineilla lievittäneet pahaa oloa. tä on perustavaa laatua oleva juttu mun mielestä.
nimimerkillä 6pulloo bissee + nokat piriä + 2 eemelii + loppuyö vodkaa + puolikas levotsini et pystyis nukkuu + puolpulloo butaania varmistukseen, on nimenomaan ghettomeininkiä. jatka tällä kuurilla pari viikkoo ni alkaa todellisuus hämärtymään mukavasti ja millään ei todellakaan oo mitään väliä. ja huomaa että et edes rännää.... *virnistäisin jos voisin*
Originally posted by hund:
Ok, luotan sanaasi. Meinaatko, että polle maksaa suomessa lähemmäs tuhatta markkaa? Huh, miten niillä on siihen varaa? (ei tarvitse vastata).
Heh. Käsittääkseni polle on jotain 800-1500mk:n kieppeillä, mutta en tiedä kuinka vanhoja hintoja nuo ovat. Käsittääkseni ainakin lähes kaikkien huumeiden hinnat ovat laskeneet viime vuosina niin Suomessa kuin muuallakin maailmassa. Annostuksesta minulla on jokin hämärä mielikuva siitä, että aloittelijalle grammasta riittäisi 10 piikitykseen, ja että toleranssi siihen kasvaisi nopeasti, mutta noista en ole kuin kerran kuullut jostain tv-dokumentista enkä muista sitä enää niin hyvin että kehtaisin alkaa tuota totuutena jakelemaan.
Originally posted by zander:
Tällaisissa vahvoissa mielipidekysymyksissä ei kukaan voi olla "objektiivinen". Tämä nyt on jossain määrin saivartelua, mutta havaintojen arvioinnilla ja objektiivisuudella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
voisko joku sit selittää mulle tarkkaan ottaen mitä objektiivisuus on jos ei havaintojen arvioimista?
Originally posted by Dani Cior:
Suomessa kirjoitetaan yli 200000 (muistin varasta) masennuslääkereseptiä vuosittain.
Kyllä niitä kirjoitetaan paljon enemmän. Olen nähnyt luvun 700 000 mutta se voi olla hieman liikaa.
No "masennuslääkkeitä" ehkä, mutta varsinkin SSRI -lääkkeitä määrätään moneen muuhunkin asiaan kuin itse masennukseen: paniikkihäiriöön jne. Itse muistan kuulleeni että Suomessa on 200 000 seronilin syöjää.
Helppo toisaalta ymmärtää sitä terveyskeskuslääkäriäkin joka ahdistuu ihan yhtä helposti kuin kuka muu tahansa toisen ihmisen kärsimyksen edessä. Hetken aikaa päässä pyörivät kelan nihkeydet korvata terapiaa ja sen jälkeen itsemurhatilastot ja käsi alkaa jo pikkuhiljaa siirtyä reseptiviholle ...
En ymmärrä huumeidenkäytön tarkoitusta.
Eiköhän se ole täsmälleen sama kuin alkoholinkin. Ihmiset luultavasti hakevat niistä nopeaa ja helppoa arjesta irtautumista, hieman lisää iloa elämään, rentoutumista, hauskanpitoa. Nykyajan kiireyhteiskunnassa tuntuu että hauskanpitokin pitää nykyään tehdä tehokkaasti.
Alkoholin väärinkäyttäjät ovat toki samassa karsinassa huumeiden käyttäjien kanssa. Ja ei, en usko että huumeita voi käyttää hallitusti (Pitkäaikaiset kannabiksen käyttäjätkin tuntuvat saaneen lobotomian, vaikka ovatkin leppoisia).
Mikset, vaikka eläviä esimerkkejä löytyy joukoittain jos katselee ympärilleen? Tai ehkä et vain tiedä sitä, koska et tiedä ihmisten huumeidenkäytöstä muuta kuin sen että joku on nipsuissa bileissä, etkä tiedä miten tämän ihmisen elämä muuten menee koska, kuten itse sanoit, et halua katsella huumeidenkäyttäjiä lähipiirissäsi? Ja kannabiksen käyttäjien lobotomiakin johtuu enemmän käytön frekvenssistä kuin ajasta. Sitäpaitsi, tunnetusti kannabis on niitä aineita, joita käytetään usein sen vähäisten, ainakaan välittömien, haittavaikutusten takia, joten se antaa varsin huonon ikkunan keskimääräisen bilekäyttäjän kärsimiin huumeiden haittavaikutuksiin.
Ihmiset saattaisivat olla huumeiden kanssa yhtä 'fiksuja' kun alkoholinkin kanssa, toisaalta suurin osa ihmisistä voisi myös kuolla väärinkäyttöön.
Taas outo oletus. Suurin osa huumekuolemista johtuu joko piikitettävien aineiden puhtauseroista tai siitä ettei ihmisillä ole tietoa mitä vetää, miten ja minkä kanssa. Molemmat nämä ongelmat saataisiin helposti korjattua laillistamisen myötä.
Pieni pyyntö vielä tähän perään: älkää ruvetko quottamaan ja väittämään vastaan. Tämä mielipide on 90% muodostettu itse omien kokemuksien pohjalta ja loput kymmenen mm. täällä käydyn keskustelun pohjalta. Se ei siitä muutu kuin ajan kanssa.
Nöyrimmät pahoitteluni että tein vastoin pyyntöäsi, mutta mielestäni mielipiteessäsi oli epäloogisuuksia ja asiavirheitä, jotka sinun ehkä olisi hyvä tiedostaa asiaa miettiessäsi ja muodostaessasi siitä mielipidettä. Tämä ei siis ole tarkoitettu miksikään henkilökohtaiseksi hyökkäykseksi, ainoastaan kokeilemaan hieman että oletko ottanut aivan kaiken huomioon. Oman kantani lienen asiaan jo kertonut aikoja sitten.
Silti, minä en ymmärrä. Minä pystyn tuohon ilman mitään aineita/nesteitä. Miksi kaikki eivät pystyisi? Älkää menkö nyky-yhteiskunnan mukana. Nýky-yhteiskunnasa ei ole kovin montaa positiivsta puolta muutenkaan.
Se on neurobiologiaa ja kemiaa... toisilla saattaa olla pahempi olo jo synnynnäisesti ja toisilla taas ei.
Originally posted by Mekaanikko:
Minusta on mielenkiintoisempaa kyllä keskustella asiasta, puolesta ja vastaan, kuin tehdä mitään "Huumeet? Kyllä/Ei/Ehkä" -pikagallupeja. Itse ainakin olen tietoisesti pidättäytynyt esittämästä omaa kantaani ja pyrkinyt kyseenalaistamaan kummankin osapuolen (osapuolina siis huumeiden kannattajat ja vastustajat näin hyvin mustavalkoisesti ajateltuna).
Muista toki, Jussi, että kaikki esim. dekriminalisointia kannattavat eivät suinkaan ole huumeiden käytön kannattajia. Joidenkin mielestä vain kokonaisuutena arvoiden järkevintä olisi laillistaa joko miedot huumeet tai jopa kaikki huumeet.
Samaa mieltä tästä asiasta. Turha tässä on omaa kantaa sen enempää tuoda esille. Kannattaa pohtia asiaa kummaltakin puolelta, et mitä tälle jutulle voi yleensäottaen tehdä.
Se on jo fakta, et suomalainen huumevalistus / lokerointikulttuuri on jo johtanut aikamoisiin ongelmiin, kun asioita ollaan hyssytelty turhan kauan. Sama meininki jatkuu ellei aineisiin liittyvää kunnon järkipohjaista keskustelua synny (siis eduskunnan tasolla ja yleisesti suomessa).
[ 05 September 2001: Message edited by: 029 ]
Originally posted by Kaino:
Sekin on kovin ärsyttävää, että kuinka usein näet pahamaineisen hjyyyymenuoren dissaamassa streittaajaa? Harvemmin, mutta entä toisin päin, streittaaja morkkaamassa pahoja narkkixii?????+++... Todella usein. Suomessa on mielestäni paha asennevamma.
Kiitos, olen puhunut.
Itse asiassa musta tuntuu et ei käyttäjät sen puhtosempia tossa dissailussa ole. Mä ainakin saan jatkuvasti negatiivista (ja toisinaan positiivistakin) kritiikkiä mielipiteistä kummaltakin puolelta.
Lähinnä viime kuukausina kuitenkin juuri ne tutut ketkä käyttää ovat disauttaneet sitä etten aio kokeilla bileaineita.
mut jee, ei se ihmisyys lähde kenestäkään ees hiomalla - ellei sit hio sitä DNA:ta kelvottomaks ;/
Originally posted by 029:
Objektiivisuus (niin kuin mä sen käsitän...heh - kuitti) ehkä vaatii toimittajalta liikaa tunteettomuutta. En usko, että maailmasta löytyy reportteria kuka olisi valmis kirjoittamaan oman mielipiteensä vastaista tekstiä lehteen.
Ei edes silloin vaikka kuinka lyötäisiin faktaa eteen.
Yksi epäloogisuus... Mielestäni jokaikisen pikkusielunkin _pitää_ kyetä myöntämään olevansa väärässä ja muuttamaan mielipiteitään jos faktat kerran tähän aihetta antavat. Vain typerys päättää mielipiteensä ja pysyy siinä loppuun asti vaikka mikä olisi. Ainoastaan myöntämällä olevansa väärässä voi joskus oppia jotain ja kehittyä. Tottakai kaikkea tietoa tulee kritisoida, mutta ei siihen asteeseen asti, että siinä vaiheessa kun mikään fakta ei enää tue omaa mielipidettä, on pakko pitää siitä kiinni vain koska on liian heikko ja selkärangaton ihminen myöntääkseen olleensa väärässä.
Originally posted by liitis:
Huumeet A'round the World...
Tuntuu heikolta kasitella nain isoasiaa. Huumeet ovat olleet ihmiskuntamme tuho jo kauan.. ja tulee olemaankin. Olen nahnyt lyhyessa nuoruudessani kaikki maanosat lukuun ottamatta pohjois- ja etela-mannerta. *Ei hinkselin paukutus* Tama sama ongelma on kaikkialla. Asiaa kasitellaan joka puolella. Ratkaisua ei loydeta missaan. Yleinen asenne on kyseiseen asiaan hyvin jyrkka. Ihmiset tuomitsevat huumeet mutta kun lasket leikkia WEEDin poltosta niin huomaat jo ihmisten kaivavan piippujaan esiin. Huomaan etta pinnan-alla on mataa.
Minun mielesta suomalaiset toimittajat tekeevat pioneeri tyota, he rikkovat madan pinna ja tuovat asian esille. Se on ainoa oikea tapa kasitella ongelmaa. Julkinen keskustelu herattaa mielipiteita puoleen jos toiseen mutta nain saamme ongelman kasittelyyn ja ehka joskus jopa ratkaistua. On parempi tapa puhua asioista niitten oikeilla nimilla.
Ihmetyttaa kuinka Bile-jengi narastelee kyseista asiaa nain voimakkaasti. Onko oma lehma ojassa?? Jos joku toimittaja kirjoittaa asiasta, ehka se voikin olla totta,ehka ei, mutta nain saamme karsittua ne ongelmakayttajat keskuudestamme.
Huumeet ovat ongelma, niin pitkaan kun niita salaillaan.
Jos tuo oli vastine kirjoitukseeni, niin olet kyllä lukenut sitä kuin piru raamattua. Ensinnäkin olen ehdottomasti sitä mieltä että huumeista pitää puhua, ja paljon. Ongelma vain on se, että niistä ei edes yritetä puhua objektiivisesti ja puolueettomasti katsoen sekä hyviä että huonoja puolia, vaan huumeet ovat medialle kuin saatana, jota vastaan pitää taistella keinoja kaihtamatta ja ilmeisesti myös seuraamuksista piittaamatta. Tuollainen kirjoittelu ei poista ongelmaa, ei pienennä sitä, vaan pahentaa. Syyt olen jo kertonut edellisissä kirjoituksissani, joten en jaksa niitä enää uudelleen listata. Tuskin kukaan meistä haluaa huumeongelman pahenevan (ehkä mafiaa jne lukuunottamatta), mutta keino sen ratkaisuun ei ole tuo kukkahattutätiasenne joka on vallalla. Sen pitäisi olla jo itsestäänselvää jokaiselle joka asiasta jotakin tietää. Ja mitä tulee tuohon salailuun, niin ainoa asia mitä huumeista salaillaan, on se ns. positiivinen puoli, joka todistaisi huumeiden olevan muutakin kuin itseään piikittävien ja pohjalla olevien nistien touhua. Totuuden vääristely on jopa pahempi asia kuin asioiden salaaminen.
Valitettavasti en näe kirjoituksessasi juurikaan mitään järkevää pointtia ja vaikuttaa siltä että et joko ole lukenut kirjoituksia, tai ainakin olet käsittänyt ne aivan väärin.
Originally posted by xpander:
mutta onko paras tapa näyttää ongelma huutaa kiihkoisena:
"huumeet tappaa!huumeet on kaikkien ongelmien syy!"????
tämä kuullostaa minusta aika _hyökkäävältä_ näkökannalta.
ainii,ja plurit viel kaikille!
Vaikka asenne et ongelmia aletaan ratkoo vasta, kun niiden suraukset tuntuu on aika vallitseva suomessa pitää myös muistaa säilyttää objektiivinen kanta siihen et kyllä niistä aineista varmasti haittoja tulee.
Suomen huumevalistus on todella mennyt arselleen, kun tuntuu et jengillä on vain ääripään kantoja enää...
Tai siis tätä oon kelaillut viimeaikoina, et jos väki ei nytkään ajattele yleistä asennetta pidemmälle tossakaan jutussa niin miks sit kukaan kelais yhtään sen enempää asioita jos aineet ois laillisia?
IMO jos ihmiset ketkä tähän asti on pitäneet kantansa pääosin tunnepohjaisena saisivat laillisesti vedättää aineita vois tuloksena olla se et jengi vaan kuosais itsensä tutkalle tai kuoliaaks.
Voi olla et oon väärässä, mut heittäkää mielipiteitä, et oisko tossa laillistamisessa sittenkään mitään järkeä?
Yleensäottaen jos jengille ei aseta rajoja niin aina löytyy joku paviaani joka pilaa hyvän meiningin olemalla hirvee ja röhnää koko systeemin ;(
Originally posted by H.Abismo:
Juuri kyseistä taktiikkaa voi yrittää, mutta itse vetoaisin vuoden 91 lakiin (ei tuu pykälät mieleen, joku?) joka vahvistettiin uudemman kerran 93. Siinä todetaan, että kannabiksen kasvattaminen omaan ja/tai pienen piirin käyttöön provosoimatta (siis ei julkisesti huutelua, myyntiä tms) jätetään syyttämättä. Nyt tullut uusi sakotuslaki tarkensi käytön osalta julkisia paikkoja ja tilanteita. Aina myös pitää muistaa että laki on juuri niin kuin se milloinkin luetaan.
Jep, enpä itse ainakaan laskisi tuon varaan sakkojen mahdollisuutta. Tosin tuo lakihan koskee kaikkia huumeita, eikä vain kannabista. En ole ainakaan kuullut, että kenenkään puskat olisi jääneet kasvamaan yllättävän ratsian jälkeen. Toisaalta, eipä poliiseita niin kauheasti kiinnosta yksilön huumeidenkäyttö, lähinnä myynti ja maahantuonti.
Originally posted by JZZ:
Toisaalta, eipä poliiseita niin kauheasti kiinnosta yksilön huumeidenkäyttö, lähinnä myynti ja maahantuonti.
Kyllä se ainakin erilaisten tapahtumien, kuten vaikkapa Pori jazzin aikana tuntuu kiinnostavan myös käyttäjätasolla. Tämän vuoden jaskafestareilla eräältäkin nuorehkolta henkilöltä tivattiin kännykän pin-koodia pienen hallussapidetyn määrän löytymisen jälkeen tyyliin: "kerro tai ilmoitamme porukoillesi"
it wasn't me...
Originally posted by Dani Cior:
Miksi? Tuskin mediakaan on näin homogeeninen...
Itse lähtisin kuitenkin dekriminaloisoimaan essut, vauhdin, kokkelit ja heroiinit, jonkinlaiseen apteekin kaltaiseen kontrolloituun tarjontakanavaan. Ongelmia varmasti tulisi mutta niitä on myös nyt: rikollisuus, syrjäytyminen, väkivalta. Jos otettaisiin huumeet rikollisilta pois ja annettaisiin aikuisille oikeudet vetää huumeita omaan käyttöönsä:turvallisemmin,halvemmalla, kontrolloituja tuotteita.
Jos ongelmia halutaan vähentää niin se olisi tehokkaampaa jakamalla heroiinia ja vauhtia ainoastaan nisteille (ehkä mieluummin ensisijaisesti korvaushoitoa subutexilla ym.) ja vaikkapa dekriminalisoimalla kannabis. Jos kaikkia aineita saisivat kaikki laillisesti niin addikteja tulisi yhä lisää. Eri asia tietysti on jos lähdetään siitä ideologiasta että jokaisella on oikeus käyttää huumeita.
Originally posted by Mrrshan:
Jos kaikkia aineita saisivat kaikki laillisesti niin addikteja tulisi yhä lisää.
Addiktoivia aineita ei itse asiassa ole kovin monia, alkoholi ja tupakka ovat addiktiivisia ja laillisia. Addiktiopotentiaaliin täytyy tietysti varautua ja ehkä kovimpia aineita saisi vain myydä jo ennestään addiktoituneille, mielestäni tämän ongelman voi kyllä hoitaa monella tapaa. Nykyinen tapa on yksi huonommista...
Eri asia tietysti on jos lähdetään siitä ideologiasta että jokaisella on oikeus käyttää huumeita.
Jokaisella on de facto oikeus tehdä omalla kehollaan ihan mitä tahansa, eikä moraalisilla tai esteettisillä argumenteillä pitäisi tässä olla mitään sijaa.
Originally posted by Mrrshan:
Aivan, mutta kuten tapaus alkoholista voimme päätellä, myös laillista päihdettä käytetään holtittomasti ja ongelmia-aihetuttavasti.
Mitä tahansa voi tehdä holtittomasti, se ei oikeuta jonkin asian kriminalisointia. Nykyinen huumeita kriminalisoiva lainsäädäntö pitää kaikkia tietämättöminä typeryksinä, jotka eivät osaa päättää omasta elämästään ja joita 'paremmin tietävien' täytyy holhota. Jos ihmiset saisivat pienestä pitäen oikeaa tietoa huumeista ja niiden vaaroista, tuskin se käyttäjien määrä kovin paljon kasvaisi, paitsi ehkä kevyiden huumeiden osalta. Ne, jotka haluavat oikeasti käyttää huumeita saavat niitä pienellä vaivalla kuitenkin. Eikä valtio saa tästä mitään veroja, vain paljon menoja:taloudellisia ja sosiaalisia.
Kaikki addiktiot eivät ole yhtä pahoja, kuten itsekin varmasti tiedät.
Addiktiot ovat eri ihmisillekin erilaisia. Heroiiniriippuvuutta tulisi hoitaa sairautena, kuten myös alkoholismia, jolloin yhteiskunnalliset ongelmat hallittaisiin paljon paremmin.
Originally posted by JZZ:
Lisää hauskaa julkisuutta ravekulttuurista ja huumeidenkäytöstä. http://www.paihdelinkki.fi kertoo "huumeiden käytön merkityksiä" otsikon alla "huumeidenkäytöstä osana kulttuuria" (Kertoo lähinnä historiaa) ja "Huumeidenkäytöstä rave-kulttuurissa".
Ihmetyttää vaan, että miksei esim. rock-piirejä ja muita vastaavia ole tässä mainittu...
toisaalta samalla sivustolla sanotaan essoista näin:
Nuorten rave-juhlat ja ekstaasin käyttö on yhdistetty usein toisiinsa. Euroopassa musiikki ja synteettiset huumeet kytkeytyivät toisiinsa house-, rave- ja tekno-kulttuurien myötä. Ekstaasi nostaa ruumiin lämpötilaa ja yhdessä useita tunteja kestävän tanssimisen kanssa elimistö menettää runsaasti nesteitä. Nestevajauksen välttämiseksi täytyisi joka tunti nauttia pieni määrä vettä, mehua tai urheilujuomaa (ei alkoholia, koska se pahentaa elimistön kuivumista). Toisaalta myös pelkän veden runsas juominen voi romahduttaa terveydelle elintärkeän suolatasapainon. Tanssin lomassa on siksi hyvä syödä myös pientä välipalaa.
Ekstaasia käytetään kuitenkin Suomessakin myös rave-kulttuurin ulkopuolella, esimerkiksi sekakäyttäjien keskuudessa. On myös lisättävä, ettei ekstaasin ja muiden huumeiden käyttö liity kaikkiin rave-juhliin ja niissä juhlimiseen vaan huumeita käyttää ainostaan osa rave-juhliin osallistujista.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 69
- 70
- 71
- 72
- 73
- ...
- 86
- Seuraava »