Virallinen huumetopikki

Back to yleinen keskustelu O

Quote by Taedium

Ymmärtänet apteekista saatavien tuotteiden ja Alkosta saatavien tuotteiden erot?

Onks niil eroa jos haluttu vaikutus syntyy sopivasta blandiksesta molempia?

Quote by Taedium
Pointti oli siinä, että unohdit aineiden laillistamisella sen, että siitä saataisiin tuloja. Yritin kertoa, että Alko ei ainakaan tähän mennessä ole ollut hyväntekeväisyysyritys.

No en kyllä unohtanut. Olen tästäkin aiheesta jauhanut jo lukemattomia kertoja tässä foormumis (niinku monet muutkin). Eiköhän se ole kaikille selvää, että veroista kertyy valtiolle tuloja

Quote by sauce
Mun mielestä osa minimointia on pitää substanssit tuomittavina.

Pitäisikö alkoholi kieltää? Alkoholin vaikutuksen alaisuudessa tehdään noin 80% suomen murhista?

Quote by sauce
pitää olla säännöt joihin tyhmemmät turvaa. niinkuin minä. mikäli huumeet olisi laillisia, olisin luultavasti käyttäjä. tämä siksi että addiktoidun tavattoman helposti. ja en usko että kykenisin "kohtuu" käyttöön. siksi on hyvä että minunlaisiani heikkoja varten on pelotteita ja sääntöjä. ja meitä on paljon.

Kasvatuksella ja asenteella ei ole tässä mitään sijaa? Kun tiedostat olevasi riskiryhmässä et varmaankaan edes kokeilisi vaikka kannabista saisikin apteekkarilta?

Quote by sauce
kerronpa tarinan:

näitä tarinoita on liikaa. On minullakin tuttuja ja ystäviä, jotka ovat kuolleet huumeisiin ja muutama istuu vankilassa pitkää kakkua. Että se siitä sitten. Silti olen sitä mieltä, että haitat saadaan minimoitua järkevällä kombinaatiolla asennekasvatusta ja valtion kontrollia.

Quote by sauce
uskon valistukseen.

Minä en usko, että pelkkä valistus riittää, sillä niin kauan kuin rikolliset hallitsevat huumekauppaa, ovat kaikki potentiaalisia uhreja.

Quote by sauce
uskon myös rangaistuksiin.

Minä myös. On oltava uskottavat sanktiot teoista, jotka enemmistö katsoo vääriksi. On myös todettava, että suuretkaan sanktiot eivät vähennä rikollisuutta. Hyvänä esimerkkinä USA, jossa huumerikollisuus on räjähtänyt käsiin ja USA:ta ei voi syyttää huumerikollisten lempeästä kohtelusta.

Pelkkä jälkiseuraamus ei ole riittävä este kaikille. On myös ehkäistävä tarvetta tehdä rikoksia.

Quote by Taedium

Alkossa ei tarvii reseptiä.

Ei apteekissakaan kaikkiin vaivoihin.

Quote by sauce
Quote by jUSSi
näitä tarinoita on liikaa. On minullakin tuttuja ja ystäviä, jotka ovat kuolleet huumeisiin ja muutama istuu vankilassa pitkää kakkua. Että se siitä sitten. Silti olen sitä mieltä, että haitat saadaan minimoitua järkevällä kombinaatiolla asennekasvatusta ja valtion kontrollia.

kukas se nyt on dissailemassa ihmiskohtaloita? kerro tarinasi, ehkä ne pysäyttää jonkun.

No voi jeesus. Juuri tätähän tässä kaivataankin, lisää dramatiikkaa ja tunteisiin vetoavaa hevonpaskaa rationaalisten argumenttien sijaan.

Pointtini on: lyödään pöytään mikä tahansa ihmiskohtalo, niin keskustelun kumpikin osapuoli vetää siitä oman kantansa mukaisen johtopäätöksen. Valtion kontrollia kannattava koulukunta sanoo, että ko. ihmishenki tuhoutui liian liberaalin politiikan ja valvonnan puutteen seurauksena. Vapaampaa linjaa kannattava koulukunta sanoo, että ihmishenki tuhoutui siksi ettei ympäristö tarjonnut yksilölle riittäviä valmiuksia kantaa vastuuta omasta elämästään. Miten tällainen argumentointi edistää keskustelua?

Tottakai kyse on loppukädessä ihmishengistä eikä mistään tilastoista tai harmaasta massasta, mutta ei onnistuneita poliittisia päätöksiä tehdä fiilispohjalta, vaan tiukasti faktoihin ja tutkimustietoon perustuen. Vai haluaisitko että vaikkapa yksityisautoilu kiellettäisiin koko maassa siksi, että joku ajoi hra. ministerin vaimon päälle? (joo huono esimerkki mutta pointti varmaan selkisi)

Quote by Taedium
Quote by Mixa
Siksi en kannata juuri uusien päihteiden laillistamista muuten kuin lääketieteellisin perustein. Kieltolakia kokeiltiin jo. Haluatko nyt sen uudestaan?
Tekstin sävystä käsitin, että olet sitä kieltolakia vastaan? Eikö tuo ensimmäinen lause ole ristiriidassa sen asian kanssa? Hä? :confused:

Mihin tuo ensimmäinen lause liittyy?

Siis en kannata alkoholin kieltolakia. Mutta toisaalta en kannata uusien laittomien päihteiden laillistamista muuten kuin lääketieteellisin perustein.

Quote by jUSSi
niinpä. Se on osa meidän kulttuuriamme, sitä on vaikea kieltää. Vahvemmat huumeet ovat myös osa kulttuuriamme, halusimme sitä tai emme.

menee jankkaamiseksi, mutta musta niitä kovia huumeita ei pidä silti hyväksyä.

Pelottelu ei voi olla ainoa valistuksen ja asennekasvatuksen keino, sillä se ei tehoa kaikkiin.

ei mutta se on tehokas. ainakin jos uskoo Bowling for Columbinea:)

Minulle itse käyttäminen ei edusta pahaa, vaan se kaikki mikä tulee käytön sekä substanssien laittomuuden lieveilmiöinä.

mutta kun ne pakkaa kulkemaan vähän niinkuin käsikädessä. ja musta ajatus laillistamisesta on vaan vastenmielinen. lisätään mörkösana: IMHO.

Jokaisen olisi tunnettava vastuunsa.

tästä meillä vallitsee 100% yhteisymmärrys. asian vierestä, mutta kuinka sitten jos hölmöilee kännis/kamoissa. ei sitä ole sama ihminen. vai kuinka? ainakaan mä en ole ollut...

ovat muuttuneet huumausaineiden osalta aika radikaalista.

kuten myös. nuorena olin oikea kiihkovastustaja, sitten siinä 20-25 aikas liberaali, ja nyt kun kohta 27 niin palaamassa vanhoillisille linjoille ja jyrkästi. elämä kun on opettanut...

ja mitä muuten tulee dramatiikkaan etc. niin se toimii ja kiinnostaa ihmisä. miksi sitä ei pitäisi käyttää viestinnän välineenä?

nyt ei oikein jaksanut panostaa vääntöön kun on kauhee nälkä.

Quote by sauce
menee jankkaamiseksi, mutta musta niitä kovia huumeita ei pidä silti hyväksyä.

En minäkään niitä hyväksy, mutta tiedostan, että niistä ei päästä eroon. Siksi olen miettinyt keinoja minimoida niistä tulevat haitat.

Quote by sauce
mutta kun ne pakkaa kulkemaan vähän niinkuin käsikädessä. ja musta ajatus laillistamisesta on vaan vastenmielinen. lisätään mörkösana: IMHO.

huumeiden aiheuttamat ongelmat ovat samat kuin alkoholinkin: sairautta, kuolemaa, rikoksia. Ne eroavat vain siinä, että huumeet ovat laittomia, luoden suuren bisneksen rikollisille, kasvattaen rikollisuuden määrää suunnattomasti.

Quote by sauce
mutta kuinka sitten jos hölmöilee kännis/kamoissa. ei sitä ole sama ihminen. vai kuinka? ainakaan mä en ole ollut...

Jos ei voi ottaa vastuuta teoistaan nautittuaan vettä vahvempaa, niin silloin ei pitäisi käyttää mitään. Käyttämättä jättäminen on myös vastuun ottamista itsestään.

Quote by sauce
ja mitä muuten tulee dramatiikkaan etc. niin se toimii ja kiinnostaa ihmisä. miksi sitä ei pitäisi käyttää viestinnän välineenä?

Se toimii tiettyyn pisteeseen asti. Liikaa dramatiikkaa ja kaikelta putoaa pohja sillä hetkellä, kun kakara ensimmäisen kerran polttaa hassista ja huomaa ettei tästä kuollut/tullut riippuvaiseksi/muuttunut hirviöksi.

Quote by jUSSi

Se toimii tiettyyn pisteeseen asti. Liikaa dramatiikkaa ja kaikelta putoaa pohja sillä hetkellä, kun kakara ensimmäisen kerran polttaa hassista ja huomaa ettei tästä kuollut/tullut riippuvaiseksi/muuttunut hirviöksi.

Toi on kyllä niin totta. Kumma että kerätään rahaa eri kampanjoilla yms. huumeiden vastaiseen työhön, mutta koululaitoksessa ei voida aihetta opiskella faktojen valossa.

Quote by Taedium
Ei julkisella paikalla masturbointiakaan pidä hyväksyä. Laitammeko siis mielenköyhät hoidon sijaan vankilaan, koska osa heistä on psyykkisesti sairaita?

mieluummin katselen runkkareita kaduilla kuin narkkeja notkumassa nurkissa. en mielestäni missään vaiheessa ole ehdottanut hoitokieltoa kenellekään. päinvastoin.

No mutta joka tapauksessa laillistaminen, varsinkin kovien aineiden, ei tule onnistumaan Suomessa.

phew. mä jo pelästyin.

Miksi emme käyttäisi viestinnän välineenä myös fantasiaa ja Sci-Fiä?

kuulostaa hyvältä. kannatan.

"Dububaplaneetan kuningas M'Graah kaatui Vendorialaisia vastaan taistelussa, sillä M'Graah oli rohkaistakseen itseään napannut U'Ntoobelaista vaskirotan haimaa, joka on erittäin vahva huumausaine ja tämä katalysoitui hänen vatsalaukussaan muodostaen tappavaa kaasua... Älä siis käytä huumeita!"

sussa on käsikirjoittaja-ainesta. vähän sellaisessa Starship Troopers hengessä toi ois tosi näpsäkkää daattaa.

että sellasta. oiskohan tää tässä. ainakin mun osaltani.

Quote by Taedium
Öh... Se oli tarkotus olla sarkasmia. Et niinku ettei toi menis läpi.

yleensä vastaan sarkasmiin sarkasmilla.

Quote by Taedium
Quote by sauce
Minä en ymmärrä sarkasmia.

mitä on sarkasmi?

Quote by sauce
mieluummin katselen runkkareita kaduilla kuin narkkeja notkumassa nurkissa.
Mä mieluummin katselisin kaikkia sairaita heidän oikeissa hoitopaikoissaan, enkä luokittelisi jotakuta hänen ongelmaa vähempiarvoiseksi sen takia, että se on mielestäni ällöttävämpi sairaus.

Quote by sauce
sussa on käsikirjoittaja-ainesta. vähän sellaisessa Starship Troopers hengessä toi ois tosi näpsäkkää daattaa.
Öh... Se oli tarkotus olla sarkasmia. Et niinku ettei toi menis läpi.

Mitä vikaa on totuudessa? Ehkä kouluissa se valistus vois tehota imo sci-fi tai fantasia opetusta tahikka nykyistä pelottelutaktiikkaa paremmin, jos sinne sekaan livahtaisi myös osanen totuutta.

Quote by serotonot
mitä on sarkasmi?
Sarkasmi on ironian kaltaista. Ironia on siis piilosarkasmia.

Eli iron on englantia ja tarkoittaa metallia. Sarkasmi on siis metallia.

Sun ei siitä psykemiehenä tarvii siis tietää, kun et metallia kuuntele.

Quote by Taedium
Quote by serotonot
mitä on sarkasmi?
Sarkasmi on ironian kaltaista. Ironia on siis piilosarkasmia.

Eli iron on englantia ja tarkoittaa metallia. Sarkasmi on siis metallia.

Sun ei siitä psykemiehenä tarvii siis tietää, kun et metallia kuuntele.

Eiks englannin "Irony" oo suomeksi niinku "Rautaisa"?

Quote by serotonot
Quote by Taedium
Quote by sauce
Minä en ymmärrä sarkasmia.

mitä on sarkasmi?

sarkasmi (pureva) iva

sarkastinen (purevan) ivallinen

ironia (sala)iva ¶ Ironiassa sanotaan muuta kuin tarkoitetaan, tyyliin "olitpa sinä fiksu", kun asiayhteydestä selviää, että tarkoitus oli sanoa, että toinen toimi tyhmästi. Ironia tulkitaan ja selitetään yleensä salaivaksi, mutta sen tarkoitus voi olla muukin kuin ivailu, varsinkin itseironiassa.

ironinen ironiaa sisältävä t. käyttävä, ivaileva

edit: näin meitä opastaa Korpela
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/siv/index.html

Originally posted by Smile_Boy:
Suvaitsevaisuus äärimmäisessä muodossaan on piittaamattomuutta. Suvaitsevaisuuden nimissä voisi suvaita esimerkiksi vaikkapa pedofiilit, narkkarit ja kaikki muut henkisesti epätasapainoiset. Nykytekniikalla heitä kaikkia ei voida auttaa. Niimpä heitä "autetaan" lääkkeillä niin ettei heistä ole harmiksikaan. Eikä lääkeiden käytössä mitään pahaa ole, sehän on sitä "humaania" toimintaa. Hulluushan on vaan aivojen kemiaa tai sitä miten yhteiskunta sen milläkin hetkellä määrittelee.

Vahvuus on aina suhteellinen käsite niipä sitä ei voi yksiselitteisesti määritellä.

Huhhuh... aika natsi olet. Kas ku et laittanu homoja ja vammaisia listaasi, vai onks ne niitä "henkisesti epätasapainoisia"? Eikä kukaan liputtanutkaan äärimmäisyyksien puolesta! MIKÄ TAHANSA asia fundamentalistisesti omaksuttuna on epätervettä!

Jos heitä autetaan lääkkeillä ja se on humaania, ni mites sitte esim lääkkeeksi tarkoitettu morkku tai kannikka? Onko mielestäsi vain lääkefirmoilla (ja lääkäreillä) oikeus totuuteen?

"Nykytekniikalla...", noh muutama kymmenen vuotta sitten DDT oli tieteen lahja maailmalle, silloin "tiedettiin".

Sit toi hulluuden määritelmä, sul on siinä "tai" sana, miten se nyt sit meneekään? Ymmärrätsä itekkään mitä sä kirjotat? Vai onko tullu luettuu fasistiflyereitä pikku miittingeissä?

Ja jos toteat, ettei ole yksiselitteisiä määritelmiä, ja samalla olet itse yhden linjan äärimmäisyys petteri, niin tajuatko kuinka naurettavaa postulointisi on?

Kivaa kirjakieltä kuitenkin...

PeaceOut!

- eihymiöusko -

Originally posted by Dani Cior:
...sillä klubilla työnnettiin mulle baritiskilla ilamiseksi kannabisbiitti käteen kun kerroin olevani Suomesta.

Tollaset aina herkistää ulkomailla, käynyt myös miulle... Kai ne kelaa ettei fenni kerkee niin riehumaan ja läträämää viinan kaa, ku sen poltattaa iisiks.

Suomi-koodi "vois", ei kovin!, toimia myös Damin keskustan Flying Pigissä, hosteli siis, poistuessani jätin kerran, ööö... 95?, respaan seuraavalle sisäänkirjautuvalle finskille pikahelpotus satsin, ettei tarvi ryysää ekaa vastaantulevaan kiskurihintasee/keskilaatusee coffeeshoppiin. En oo just siel kyl käyny päivittämäs, IMHO Vondelparkin Lentävä Sika on leppoisampi, onko homma toiminu, oishan se tietty viileetä, ku puottais sinne ja sais heti respas hätärin handuu...

Keep The Faith!

- flowerhymiöpower -

Originally posted by Varvana:
Omista LSD-kokeiluista puhuminen julkisuudessa positiivisena nuoruuden kokemuksena on edesvastuutonta puhetta Stakesin pääjohtajalta.

grezghogwrg... taas juuttuu vitutus kurkkuun.

Kuinka edesvastuuttomia globalisaation ja uusliberalismin ylistyslaulut Hesarin pääkirjoituksissa sitten on?

Päätoimittaja tietää paremmin kuin korkeastikoulutettu ja vuosien varrella tekijämimmiksi punnittu Vappu Taipale. Jos jokin on edesvastuutonta, niin pääkirjoituksen ilmeinen kritiikittömyys, kyllä!, ja perusteiden puute. Vittu että hävettää taas...

Samoin Iltis tajus edellislauantain SKY:n marssin "vaarallisuuden" ja esitti IN/OUT (vai mikä se nyt on) listallaan varmuudeksi että kannikka on niinku out. Odotan mielenkiinnolla tämän trendsetterin kantaa lysergihapondietyyliamidiin-25...

Haposta vielä; uskokaa pois et se on psyykeen vahvasti vaikuttava douppi, eikä missään nimessä pidä lähteä sen avulla "parantamaan huonoja fiiliksiä", ja sitäkin löytyy eri vahvuisina (hihih-versiosta kaikkien aistien tukemaan megadeeptrippiin). Tähän astisista instanthoidoista ehkä parhain ns. "huonoon matkaan" auttaa yksinkertainen frendien halailu ja turvallinen läheisyys. Övereihinhän ei suoranaisesti delaa, mut ikuinen pysyvä trippi loppuelämäkskään ei varmaankaan ole kellään mielessä.
Muistakaa matkallanne et se maailma voi olla täysin todellisen tuntuinen olematta sitä, ja ellei ole itsestään (ja kanssamatkaajistaan) täysin varma, niin jättäkää myöhemmälle tai kokonaan. DMT on vieläkin rankempaa stuffia.
Jokainen kelatkoon omalta kohdaltaan ja hakekoon tietoa, näihinkään jaarituksiin ei pidä luottaa täysin, se on sen verran henk.koht. juttu.
Ottakaa mitä otatte, mut ottakaa iisisti...

PeaceOut!

- matkahymiövuodessa -

Originally posted by Laura:

En sano tod että huumeet parantais, tottakai ne "pahentaa miestä" mut ei ne tee siitä ihmisestä huonoa ihmistä.

Minun silmissäni tyyppi mikä kuosaa / käyttää "kohtuullisesti" on tasan huonompi ihminen kuin tyyppi mikä ei käytä. Kohtuukäyttöä ei mielestäni ole.

Pitäiskö sun mielestä kaikki pari vuotta poltelleet laittaa johonkin suljetulle osastolle ja unohtaa sinne vai voisko niitä auttaa ehkä lopettamaan kokonaan olemalla ystävä ja tukemalla niitä?

Pitäisi, todellakin, suljettu osasto mahdollisimman kaukana yhteiskunnasta. Unohtaminen taas on huono vaihtoehto, koska se ei aute asiaa. Pakkohoito on pop ja
Kuinkahan monta kertaa on noitakin yritetty auttaa ja ymmärtää ja kuinka moni noista on tahtonut tulla autetuksi. Joku minua fiksumpi on sanonut, ettei ketään voida pelastaa itseltään. Jos joku käyttää ja toteaa että: "HEI TÄMÄ ON KIVAA !!!11!1" kuinkas kerrot sille, ettei niin saa tehdä, sä olet sairas ja nyt pitäisi mennä hoitoon... EI toimi. Mutta en mä tahdo ystävää, joka kertoo mulle miten essot on tehneet sen elämästä hienon: "aiemmin mä olen sellainen normaali nörtti, mutta kun mä olin vetänyt essoa mä löysin itseni ja uskalsin ottaa kontaktia muihin ihmisiin" PASKAT !!! Ei tollasta kukaan tarvi... tuollainen "ystävä" on pahimman laatuinen pelkuri, joka ei uskalla voittaa edes itseään.

Jos sulle joskus käy niin huono mäihä että sekoat johonkin päihteisiin, toivon todella että kukaan ei unohda ja hylkää sua sen takia!

Mä en sekoa, ja jos sekoan, toivon, että joku ampuisi minut, koska se on mielestäni oikein..

---k0ne

Saatana, tulipas taas vihaista viestiä!

O