Virallinen huumetopikki

Back to yleinen keskustelu O

Quote by funkyboy

Venaatte vain kotona että vanhenette ja sitten kuolette pois vanhoina ja viisaina.
Itse halveksin ihmisiä, jotka elävät pitkään. Ihmisten ei ole evoluutionkaan puolelta tarkoitus elää joksikin 87 vuotiaaksi. Yleisen uskomuksen mukaan noin 60-65 vuotiaana eläkkeelle. Sehän tarkoittaa sitä, että yli 65-vuotias on yhteiskunnalle hyödytön. Miksi eivät ihmiset tajua kuolla pois, kun tulevat hyödyttömiksi. Itse elintapoineni tuskin elän edes neljäkymppiseksi.

Tiedän, että kun olen 39, ajattelen, että elämä alkaa vasta 40-vuotiaana. Tiedän, että kun olen 59, ajattelen, että elämä alkaa vasta 60-vuotiaana. Nyt olen alle 30 ja siksi ajattelen että elämä päättyy 30-vuotiaana. En edes yritä peitellä sitä. Kai se munkin ajatusmaailma muuttuu, mutta helvettiäkö sitä pakosti muuttamaan nyt vain siksi, että joskus tulevaisuudessa kumminkin ajattelen toisin. Idiootteja on jotka yli kolmekymppisinä haluavat minunkin tajuavan alle kolmekymppisenä, että elämä on jotenkin hienompaa ja auvosempaa vanhempana. Olisivat eläneet parikymppisinä.

Quote by Taedium

Itse halveksin ihmisiä, jotka elävät pitkään. Ihmisten ei ole evoluutionkaan puolelta tarkoitus elää joksikin 87 vuotiaaksi. Yleisen uskomuksen mukaan noin 60-65 vuotiaana eläkkeelle. Sehän tarkoittaa sitä, että yli 65-vuotias on yhteiskunnalle hyödytön. Miksi eivät ihmiset tajua kuolla pois, kun tulevat hyödyttömiksi. Itse elintapoineni tuskin elän edes neljäkymppiseksi.

Tiedän, että kun olen 39, ajattelen, että elämä alkaa vasta 40-vuotiaana. Tiedän, että kun olen 59, ajattelen, että elämä alkaa vasta 60-vuotiaana. Nyt olen alle 30 ja siksi ajattelen että elämä päättyy 30-vuotiaana. En edes yritä peitellä sitä. Kai se munkin ajatusmaailma muuttuu, mutta helvettiäkö sitä pakosti muuttamaan nyt vain siksi, että joskus tulevaisuudessa kumminkin ajattelen toisin. Idiootteja on jotka yli kolmekymppisinä haluavat minunkin tajuavan alle kolmekymppisenä, että elämä on jotenkin hienompaa ja auvosempaa vanhempana. Olisivat eläneet parikymppisinä.

Nyt mä näkisin että sä oot asian ytimessä. Ei se aika vaan se asenne:D

Mielummin mä elän täysillä 30 vuotta ku säästöliekillä 60. Yrittäen tietenkin olla vaikuttamatta muiden ihmisten elämänkaareen.

Uusimman ekstaasia koskevan tutkimuksen mukaan MDMA:lla on neurotoksinen vaikutus myös dopaminergisiin hermosoluihin. Aikaisempien eläinmallien mukaan on osoitettu, että lähinnä serotoniinia välittäjäaineenaan käyttävät solut ovat tulilinjalla. (Tosin monessa aikaisemmassa tutkimuksessa käytetty MDMA annos on ollut kohtuuttoman suuri.)

Tän uusimman tutkimuksen mukaan ns. satunnaiskäyttäjillä on mm. suurempi alttius sairastua esim. Parkinsonin tautiin nuoremmalla iällä, koska nimenomaan dopaminergiset solut ovat noita, jotka vanhemmalla iällä alkaa poksahdella. Tosin yhtään ekstaasiin liittyvää parkkitapausta ei ole vielä todettu. Tosin tuskin se lokkia kiinnostaa jos on hirveet vapinat päällä jo sit neljäkymppisenä.

Tossa abstrakti, löytyy uusimmasta Science-läpyskästä:

Severe Dopaminergic Neurotoxicity in Primates After a Common Recreational Dose Regimen of MDMA ("Ecstasy").

Ricaurte GA, Yuan J, Hatzidimitriou G, Cord BJ, McCann UD.

The prevailing view is that the popular recreational drug (+/-)3,4-methylenedioxymethamphetamine (MDMA, or "ecstasy") is a selective serotonin neurotoxin in animals and possibly in humans. Nonhuman primates exposed to several sequential doses of MDMA, a regimen modeled after one used by humans, developed severe brain dopaminergic neurotoxicity, in addition to less pronounced serotonergic neurotoxicity. MDMA neurotoxicity was associated with increased vulnerability to motor dysfunction secondary to dopamine depletion. These results have implications for mechanisms of MDMA neurotoxicity and suggest that recreational MDMA users may unwittingly be putting themselves at risk, either as young adults or later in life, for developing neuropsychiatric disorders related to brain dopamine and/or serotonin deficiency.

Science 2002 Sep 27;297(5590):2260-3

Quote by Jr

Tosin tuskin se lokkia kiinnostaa jos on hirveet vapinat päällä jo sit neljäkymppisenä.
Kyllä mä yhden tyypin tiedän, jolla on viimeiset pari sunnuntaita ollut sellaiset vapinat niiden ekstaasien kanssa leikkimisen jälkeen, että hän on joutunut hassista polttamaan, että rauhottuu.

Kyllä tuollainen huumeiden käyttö alkaa menemään vähän jo liian rankaksi. Mutta kuoleepahan pois nuorena.

Onko se sitten kivaa käyttöä, että joutuu korjailemaan tilannetta toisilla huumeilla?

Quote by Jr

Tän uusimman tutkimuksen mukaan ns. satunnaiskäyttäjillä on mm. suurempi alttius sairastua esim. Parkinsonin tautiin nuoremmalla iällä, koska nimenomaan dopaminergiset solut ovat noita, jotka vanhemmalla iällä alkaa poksahdella. Tosin yhtään ekstaasiin liittyvää parkkitapausta ei ole vielä todettu. Tosin tuskin se lokkia kiinnostaa jos on hirveet vapinat päällä jo sit neljäkymppisenä.

hmm, itseasiassa luin tästä jo vuosia sitten. mdma tarttuu 5-ht reseptoriin ja irtautuessaan (esim. toisin kuin amfetamiini) tuhoaa reseptorin. juuri kyseisten reseptorien puute on yksi keskein parkinsonin taudin syy.

kirjoitin tuon ulkoimuistista, joten voipi olla että muistan tuon väärin. laiskuuttani en jaksa etsiä lähdettä tälle nyt, mutta nopeella vilauksella googlella löytyypi vastaavia ajatuksia mdma:n vaikutuksista jo vuodelta 95...

Quote by hiski

kirjoitin tuon ulkoimuistista, joten voipi olla että muistan tuon väärin. laiskuuttani en jaksa etsiä lähdettä tälle nyt, mutta nopeella vilauksella googlella löytyypi vastaavia ajatuksia mdma:n vaikutuksista jo vuodelta 95...

Parkinsonin taudin syy on nimenomaan dopamiinia välittäjäaineenaan käyttävien hermosolujen kuoleminen keskiaivoissa. Toi serotonerginen (eli se 5-HT) neurotoksisuus on tosiaan jo aikaisemmin osoitettu juttu..

"EU: Huumeiden käyttäjät Suomessa ahtaammalla kuin muualla Euroopassa

HELSINKI. Suomessa käyttöön otettu huumausaineiden käyttörikos on torstaina julkistetun Euroopan unionin huumeraportin mukaan enemmänkin lainsäädännön kiristämistä kuin huumeiden käyttäjien aseman parantamista.
Monissa Euroopan maissa rangaistuksia kannabiksen käytöstä tai hallussapidosta on raportin mukaan lievennetty. Kannabis on kuitenkin edelleen yleisimmin pidätyksiin johtanut laiton huume Euroopassa. "

Helsingin Sanomat verkkoliite 03102002
http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/juttu.asp?id=20021003OL13

Quote by Taedium

Tunnustan erheeni. Kaksi vuotta sitten olen viimeeksi Suomessa ollut. Jostain vain on päähäni jäänyt, että kokaiini olisi 1000FIM/g. Kun tietoa ei käytä, se rapistuu.

IMO lähempänä 150e hinnoista puhutaan vieläkin, ellei halua ostaa glukoosia.

http://ww2.yle.fi/pls/show/page?id=206207

"Tutkimuslaitoksen (European Monitoring Centre for Drugs and Drug Addiction) mukaan huumeiden takia kuolee EU-maissa vuosittain 7 000 - 8 000 ihmistä."

Kuinka paljon ihmisiä kuolee alkoholiin vuosittain?

Quote by Taedium

Kuinka paljon ihmisiä kuolee alkoholiin prosentuaalisesti suhteutettuna alkoholin käyttäjiin ja verrataan sitä tulosta huumekuolemiin suhteessa käyttäjien määrään. Muuten noi luvut ei ole vertailukelpoisia. Epäilen, että huumekuolemat vievät prosentuaalisen voiton. Epäpuhtaudet, ei informaatiota, kuinka käyttää... no siinähän sitten kokeillaan.

Ei tuo tietenkään absoluuttinen mittari ole, mutta vertailu voisi saada muutaman ihmisen ajattelemaan miksi alkoholi on laillista vaikka se on yhtälailla "huume" ja vaarallista ainetta kuin herska tai kokkeli.

Quote by Taedium

Se tarina meni jotenkin niin, että nuorena tämä kirjoittaja oli mennyt hasis-narkkari kaverinsa luo, kun hänen vanhemmat oli juuri lähteneet kolmen viikon lomalle. Sitten he siitä lohkasivat pienet palat ja laittoivat nuppineulan kärkeen. Stendarilla lämmittivät ja imivät "ahnaasti" keuhkoihinsa tuota. Kirjoittajan kaveri sai hulluuskohtauksen ja kirjoittaja näki, kuinka tämä kaveri muuttui paholaiseksi, joka nauroi hänelle. Tämän jälkeen hän leijui huoneen ympäri ja sammui. Heräsi sairaalassa, ja hänen toinen puoli kropasta oli halvaantunut ja toinen käsi ja toinen jalka amputoitu. Kaveri oli kuollut yliannostukseen.

Jos joku väitti nettikirjoituksessaan tällaista niin se oli todennäköisesti trolli tai - vielä todennäköisemmin - parodiaa vanhasta huumevalistuksesta. En oikein usko että kirjoittaja oli tosissaan.

Quote by Taedium

Se tarina meni jotenkin niin, että nuorena tämä kirjoittaja oli mennyt hasis-narkkari kaverinsa luo, kun hänen vanhemmat oli juuri lähteneet kolmen viikon lomalle. Sitten he siitä lohkasivat pienet palat ja laittoivat nuppineulan kärkeen. Stendarilla lämmittivät ja imivät "ahnaasti" keuhkoihinsa tuota. Kirjoittajan kaveri sai hulluuskohtauksen ja kirjoittaja näki, kuinka tämä kaveri muuttui paholaiseksi, joka nauroi hänelle. Tämän jälkeen hän leijui huoneen ympäri ja sammui. Heräsi sairaalassa, ja hänen toinen puoli kropasta oli halvaantunut ja toinen käsi ja toinen jalka amputoitu. Kaveri oli kuollut yliannostukseen.

Tämähän on ikivanha läpällä tehty juttu, jota kukaan täysjärkinen ei voi ottaa tosissaan. Tehty sataprosenttisella pahkasika tyylillä.
En itseasiassa hämmästyisi vaikka copyraitit kuuluisivat juurikin Mr. Paretskoille...

Pirun hauska IMO.

Quote by jUSSi

http://ww2.yle.fi/pls/show/page?id=206207

"Tutkimuslaitoksen (European Monitoring Centre for Drugs and Drug Addiction) mukaan huumeiden takia kuolee EU-maissa vuosittain 7 000 - 8 000 ihmistä."

Kuinka paljon ihmisiä kuolee alkoholiin vuosittain?

Paljon. Pelkästään Suomessa kuolee vuosittain ~1500 ihmistä alkoholimyrkytykseen ja alkoholista johtuviin sairauksiin. (lähde: tilastokeskus)

Quote by jUSSi

Ei tuo tietenkään absoluuttinen mittari ole, mutta vertailu voisi saada muutaman ihmisen ajattelemaan miksi alkoholi on laillista vaikka se on yhtälailla "huume" ja vaarallista ainetta kuin herska tai kokkeli.
Ihan miten vain. Joka tapauksessa epäilen, että kertomallani tavalla suhteutettuna huumekuolemia on huomattavasti enemmän, kuin alkoholikuolemia. Ja viina, herska ja kokkeli eivät ole mikään niistä keskenään vertailukelpoisia. Siis niin, että mikä on mitenkin vaarallista. Jäykän viinan ja kaljan vaaroja voidaan tutkia keskenään, mutta kokkeli ja herska kun on kaksi erilailla toimivaa ainetta, niin ei oikein. Kaikki toimivat eri tavalla ja aiheuttavat erilaisia oireita. Riippuvuuteen johtavina pahimpana herska, sen jälkeen viina ja sitten kokkeli. Herska on laskeva ja aiheuttaa erittäin helposti riippuvuutta. Kokkeli ei sinänsä riippuvuutta, mutta pitkällisen käytön seurauksena hermopäätteetkin kuluvat ja voivat johtaa jopa halvaantumisiin.
Quote by Mrrshan

Jos joku väitti nettikirjoituksessaan tällaista niin se oli todennäköisesti trolli tai - vielä todennäköisemmin - parodiaa vanhasta huumevalistuksesta. En oikein usko että kirjoittaja oli tosissaan.
Oli uskontopalstalla. Eräs, joka aika paljon kirjoittaa ja pitää omaa sivuaan. Joku pastorin tapanen häiskä. Voi olla trolli. Oli sillä omat sivutkin. Kiihkouskovaiselta kirjoitusten ja sivujen perusteella näytti. En vain löydä niitä sivuja... :'( Kaippa ne kiihkouskovaisetkin osaa trolleja postata. Toi vaan sitten pitää roolinsa aika hyvin yllä, sillä on jo useamman vuoden kirjoittanut samalla tyylillä. Ja aina uskonto on mukana. Jeesus oli kyllä melko kova jätkä ku pari tuhatta vuotta kuolemansa jälkeen on kaikesta mahollisesta tonkin äijän pelastanut.
Quote by tenor

Paljon. Pelkästään Suomessa kuolee vuosittain ~1500 ihmistä alkoholimyrkytykseen ja alkoholista johtuviin sairauksiin. (lähde: tilastokeskus)
Joo... ja kuinka monta käyttää alkoholia?

(Seuraavat luvut on tuulesta temmattuja.)

Jos maassa x käyttää alkoholia noin 2.000.000 ihmistä. Ja heistä kuolee vuosittain noin 1500 ihmistä alkoholiin tai alkoholista johtuviin sairauksiin. No noin äkkisältään sanoisin, että 0.075% kuolee käyttäjistä vuosittain.

Jos samassa maassa huumausaineita käyttää 200.000 ihmistä ja kuolemia on vaikkapa 400 vuodessa, niin prosentuaalisesti 0.2%.

Ainakin minun matikan mukaan 0.2% on suurempi kuin 0.075%, vaikka määrällisesti se 1500 on enemmän. Tämä todistaisi huumausaineet vaarallisemmiksi, kuin alkoholin. (Todistelen itselleni, että ei se alkoholi ole niin vaarallista... Krapulahikee pukkaa... Viikonloppu meni, kun otettiin votkaa kilpaa kera toisen suomalaisen, yhden puolalaisen, parin liettualaisen ja yhden latvialaisen kanssa...) :016:

Quote by Taedium

Joo... ja kuinka monta käyttää alkoholia?

(Seuraavat luvut on tuulesta temmattuja.)

Jos maassa x käyttää alkoholia noin 2.000.000 ihmistä. Ja heistä kuolee vuosittain noin 1500 ihmistä alkoholiin tai alkoholista johtuviin sairauksiin. No noin äkkisältään sanoisin, että 0.075% kuolee käyttäjistä vuosittain.

Jos samassa maassa huumausaineita käyttää 200.000 ihmistä ja kuolemia on vaikkapa 400 vuodessa, niin prosentuaalisesti 0.2%.

Ainakin minun matikan mukaan 0.2% on suurempi kuin 0.075%, vaikka määrällisesti se 1500 on enemmän. Tämä todistaisi huumausaineet vaarallisemmiksi, kuin alkoholin.

Itsekin varmaan huomaat tietynasteisen ongelman puhumalla erikseen 'huumausaineista' ja alkoholista. Alkoholi on aine, huumausaineet sisältää useita aineita. Laskepa huviksesi kuinka moni kannabiksen käyttäjä prosentuaalisesti kuolee kannabiksen takia.

Quote by tenor

Laskepa huviksesi kuinka moni kannabiksen käyttäjä prosentuaalisesti kuolee kannabiksen takia.
No joo... kannabis lasketaan huumeeksi, mutta se nyt osaltaan on luonnollisempi aine kuin alkoholi. Kokapensaan lehtiä ja itse kasvattamaasi kannabista kun käytät, niin sitten en sano mitään. Paitsi lain puolesta. Vaikka itse olen sitä mieltä, että kannabis voitaisiin vapauttaa, niin silti tämän hetkisen tilanteen vuoksi olen sitä mieltä, että kannabiksesta tulee saada rangaistus.

Vaikka Suomen laki kertoo, että se on huume ja mielestäni se on väärin, niin käytöstä / hallussapidosta tulisi rangaista siksi, että rikkoo Suomen lakia, ei siksi, että kannabiksen käyttö olisi väärin.

Huumausaineissa taas käyttö on myös haitallista paitsi itselleen, usein myös muille.

Vai pistätkö sinä ihan oikeasti heroiinin ja kannabiksen samalle linjalle? En tunne, enkä edes halua tuntea ketään, joka käyttää herskaa. Jos joku on sitä kokeillut ja todennut, ettei itselleen sovi, en tuomitse, mutta pisteet tippuu välittömästi. Kannabiksessa vain omissa silmissäni kunnioitus lakia kohtaan kärsii kolauksen. Ja sitä kautta ihmisen luotettavuus.

Ja kun itse en kannabikseen tällä hetkellä ota kantaa, sillä mielestäni lakia tulee kunnioittaa, niin muissa aineissa uskallan kyllä suoralta kädeltä väittää, että esmes yliannostus kokaiinia aiheuttaa helpommin ja useammin kuoleman, kuin yliannostus alkoholia.

Varsinkin, kun homma on niin, että jos ostat laimeaa kokaiinia, niin se on sitten jatkettu ties millä, jos taas puhdasta, niin yliannostuksen riski on suuri.

Herskan vaaroista oletan, että minun ei tarvitse edes mainita?

Quote by Jr

Niin kauan kuin joku toinen osoittaa tuon tutkimuksen kanssa täysin päinvastaisia tuloksia, se ansaitsee paikkansa tuolla ekstaattisen tutkimuksen valokeilassa. Vaikkakin siinä olisi joitain metodologisia puutteita tai häslinkiä, idea on uusi ja miettimisen arvoinen. Jossain vaiheessa joku (mielellään täysin erillinen tutkimusryhmä) joko täydentää, tai kumoaa noi tulokset.

Jos tutkimus käyttää isoja annoksia niin se ei välttämättä todista, että kohtuulliset annokset aiheuttavat vaurioita.

Mitä siihen annostelutapaan tulee:

Per os (eli suun kautta) nautittuna MDMA on yhtä myrkyllinen hermosoluille kuin ihonalaisesti (s.c.) annosteltuna ainakin neljän tutkimuksen mukaan (tässä yksi).

Orally administered MDMA causes a long-term depletion of serotonin in rat brain.
Finnegan KT, Ricaurte GA, Ritchie LD, Irwin I, Peroutka SJ, Langston JW.
Brain Res 1988 Apr 26;447(1):141-4

Recent studies suggest that 3,4-methylenedioxymethylamphetamine (MDMA), when administered subcutaneously, is toxic to central serotonergic neurons in rats. Because humans typically self-administer this drug orally, we compared this route to the s.c. route of administration. Orally administered MDMA produced a dose-related depletion of serotonin comparable to that produced by the s.c. route. These findings suggest that MDMA, when given orally, retains it neurotoxic activity and that humans using MDMA may be at risk for developing a persistent depletion of brain serotonin.

En tiedä miten tuo ylläoleva pitäisi tulkita, mutta yleensä suun kautta annosteltuna mitä tahansa huumetta vain osa imeytyy verenkiertoon. Maintitsemastani Washington Postin artikkelista:

Critics, however, noted that the drug was given in human-equivalent doses but was injected into the animals, a route that Ricaurte himself has shown to be twice as potent as taking the drug orally.

Tapahtui yksityisasunnossa Meilahdessa 1989:
Lääkärin määräyksestä hormoneja syönyt 16 vuotias poika, otti yhden henkosen maissipiipusta jossa oli cannabista. Hetken sohvalla istuttuaan poika alkoi huutaa suoraa huutoa aivan kauhuissaan. Jonkin aikaa huutaneena poika juoksi ulos asunnosta ilman kenkiä keskelle mannerheimintietä ruuhkaaikaan. Jostain kumman syystä poika ei jäänyt auton alle ja suuntasi kohti kymppiratikkaa. Juuri kun poika oli astumassa ratikkaan sisään, lähti se liikkeelle niin että pojan jalka jäi kaiteen väliin. Poika ehti raahautua raitiovaunun perässä pari metriä ennenkuin kuski asian huomasi.

Selvittyään, poika kertoi että henkosen jälkeen hän oli nähnyt, että pöydällä oleva golfpallo oli alkanut laajentua, täyttäen ensin pöydän, sitten huoneen ja lopulta koko maapallon. Poika sanoi ettei saanut henkeä ja luuli tukehtuvansa. Raitiovauna poika oli luullut joksikin eläimeksi joka puri häntä jalasta.

Originally posted by Taedium
No joo... kannabis lasketaan huumeeksi, mutta se nyt osaltaan on luonnollisempi aine kuin alkoholi. Kokapensaan lehtiä ja itse kasvattamaasi kannabista kun käytät, niin sitten en sano mitään.

Luonnollisempi? Tiedätkö mistä alkoholi on peräisin? Mitä tekemistä luonnollisuudella on muuten aineen vaarallisuuden / tehon / statuksen kanssa?

Paitsi lain puolesta. Vaikka itse olen sitä mieltä, että kannabis voitaisiin vapauttaa, niin silti tämän hetkisen tilanteen vuoksi olen sitä mieltä, että kannabiksesta tulee saada rangaistus.

Vaikka Suomen laki kertoo, että se on huume ja mielestäni se on väärin, niin käytöstä / hallussapidosta tulisi rangaista siksi, että rikkoo Suomen lakia, ei siksi, että kannabiksen käyttö olisi väärin.

Itsestäänselvää?

Huumausaineissa taas käyttö on myös haitallista paitsi itselleen, usein myös muille.

Niin se taitaa olla alkoholinkin kanssa. 80% suomalaisista henkirikoksista tehdään humalassa..

Vai pistätkö sinä ihan oikeasti heroiinin ja kannabiksen samalle linjalle?

En. Tuskin olen niin sanonutkaan. Minähän nimenomaan erottelin jo aikasemminkin aineita kun sä puhuit 'huumausaineista' - luokitellen herskan ja kannabiksen samaan porukkaan.

Kannabiksessa vain omissa silmissäni kunnioitus lakia kohtaan kärsii kolauksen. Ja sitä kautta ihmisen luotettavuus.

Kuinka moni ihminen sitten on sinun mielestäsi luotettava? En usko tuntevani kovinkaan monta täysi-ikäistä ihmistä joka ei joskus olisi lakia rikkonut. Onko Tenneseessä asuvat ihmiset jotenkin älyttömän epäluotettavia kun suuseksi on kyseisessä paikassa lailla kielletty? Toivottavasti et muuten ollut eilisellä dokauskeikallasi humalassa julkisilla paikoilla, se taitaa olla Dubaissa lain mukaan kielletty.. Vai oletko sinäkin epäluotettava?

Varsinkin, kun homma on niin, että jos ostat laimeaa kokaiinia, niin se on sitten jatkettu ties millä, jos taas puhdasta, niin yliannostuksen riski on suuri.

No shit. Virossakin kuoli taannoin kymmeniä ihmisiä alkoholin epäpuhtauksien takia. Miksi? Koska homma toimii lain valvonnan ulkopuolella.

Herskan vaaroista oletan, että minun ei tarvitse edes mainita?

Tuskinpa kukaan muuta väittääkään.

Quote by Taedium

Toisaalta. Ehkä sinun toleranssi on sillä asteella, että gramma ei vaikuta, eikä oireita tule. (Kannattaa miettiä siinä vaiheessa, onko järkeä käyttää jos siitä ei tule vaikutuksia.)

Huoh...
Ottakaa nyt hyvät ihmiset huomioon, että aineita jatketaan.
Grammalla ja GRAMMALLA voi olla todella eroa.
Suomessa on vaikea saada käsiinsä GRAMMAA.

Originally posted by Taedium

Ja kuten mainitsin: Riittävä määrä johtaa linnatuomioon. 300g tai 3kg. Mulle ihan sama, jos siitä rikosrekisterin saa. Mun on ihan oikeesti vaikee uskoo, että kellään on 300g kannabista ihan omaan käyttöön.

Näin kotikasvattajana sanoisin eriävän mielipiteen tuohon.
Tuon 300g voi saada jo yhdestä kasvista, ja useimmat kotikasvattajat kasvattavat omaan käyttöön.

O