Virallinen huumetopikki
- « Edellinen
- 1
- ...
- 56
- 57
- 58
- 59
- 60
- ...
- 86
- Seuraava »
Suaattaapa hyvinnii olla että tästä on kirjotettu aiemminkin tässä topicissa *on liian laiska selatakseen 19 sivua*
Tänään osui silmiin Nyt-liitteen netti-osiossa oleva mielenkiintonen linkki (ajattelin ensin et tää menee viikon linkki topiciin, mutta eiköhän tämä aiheeltaan kuulu tänne).
Niille joiden silmiin se _ei_ osunut tai niille joillekyseistä liitettä ei jostain syystä tule, vassokuu;sisutabletteja
Originally posted by Cloud:
Nyt on sellaset fiilikset et olis pakko päästä/saada pois ajatukset tästä hetkestä ja porukka on sanonut että sillä saa.. ok viina ei auta tiedän vaikken sitä juo lähes ollenkaan.. joten mitä jää käteen.. aineet.
Ei kyllä kuulosta ihan fiksulta ratkaisulta. Jos on paskat fiilikset, niin ennemmin lääkäriin ja masennuslääkkeitä tai mikä nyt sitten tilanteeseen sopiikaan, mutta aineiden käyttäminen masennuksenpoistossa johtaa vain pahempaan masennukseen siinä vaiheessa kun "high" on ohi. Näin ainakin siis esim ekstaasin tapauksessa. Ok, MDMA:ta on käytetty aikanaan terapiassa, koska se auttaa ihmisiä avautumaan ja puhumaan asioistaan, mutta en kyllä lähtisi sitä ensimmäisenä tuollaisessa tilanteessa kiskomaan.
ekstaasi "tuhoisempaa" naisille kuin miehille?
soneraplaza uutiset
uskoo ken haluaa mitä haluaa.
[ 15 March 2002: Message edited by: andy braun ]
Originally posted by Dani Cior:
[QB]Ja varmasti se käytettävä nipsumäärä ei ollut näin pieni, tosin ehkä se tällä hetkellä on yksi-kaksi naksua kuukaudessa, tosin hieman vaikea uskoa. Kannabis- ja vauhtikokemukset kuulosti melko uskottavilta.
QB]
Mä tarkotin just tota pajauttelua...
Omaan kokemukseen perustuen uskaltaisin melkein väittää, että viikonloppusihauttelua runsaampi käyttö aiheuttaa haittoja, lieviä tosin, mutta etenkin just työkykyyn & oppimiseen yms liittyviä. Tän ois voinu mainita.
Viihdekäyttäjiäkin on todella moneen lähtöön, kaikilla ei mopo karkaa käsistä.
...tai sitten se karkaa, vaikka sitten vaan muutaman metrin päähän 99%lla viihdekäyttäjistä, mut 89% saa sen uudelleen haltuun
Originally posted by mmm...:
Kalja on kaikin puolin ikävä huume. En suosittelisi kenellekään.=/
mutta pointti ei ollutkaan kalja vaan se, että huumevinkit ja niksit kuuluvat todellakin jonnekkin muualle.
Suomen huumepolitiikka on kyllä pikkuisen sekaisin, päättäjäporras ei ilmeisesti ymmärrä sitä tosiseikkaa, että välillä kaljaa on vaikeampi ostaa kuin kannikkaa.
Itse en kannabista (juuri) käytä, koska mua se ainakin passivoi melkoisesti, mutta mieluusti sallisin lakimuutoksen, joka poistaisi Suomen kaduilta kymmeniätuhansia nk. rikollisia.
Rikollisuutta ei tietenkään voi poistaa pelkästään poistamalla kaikki rikokset laeista, mutta eikö laki ole tehty ihmisiä varten eikä ihmiset lakia?
Tuntuu kovin kummalliselta, että kannabis on edelleen jopa julkisen mielipiteen mukaan tosi tuomittavia lukuunottamatta 15-25v. ikäpolvea, joka suhtautuu siihen mun mielestä yleensä asiallisen kiihkottomasti. Siitä vanhemmille on jotenkin onnistuttu tuputtamaan käsitys, kuinka "pahat huumeet" vievät lapset huonoille teille, riippumatta aineesta ja käyttötarkoituksesta, PAITSI jos kyseessä on kuningas alkoholi.
Tuntuu kovasti siltä, että päättäjille on tärkeää osaltaan pitää yllä järjestäytynyttä rikollisuutta.
Jengi heiluu kuitenkin pilvessä jos tahtoo, oli se laillista tai ei.
[ 08 May 2002: Message edited by: bulk aka. electro lt ]
Nykyisellä tiukalla huumelainsäädännöllä on monia ikäviä seurauksia niin bilettäjille kuin muillekin, yhteiskunnasta tällä kertaa puhumattakaan. Mi(t)kä asia(t) sinua ottaa eniten päähän? Tule ja kerro mielipiteesi äänestämällä.
Äänestyssivu
Jos mielestäsi nykytilanteessa on muutakin mätää, kirjoita siitä viesti osoitteeseen bile-foorumi@yahoogroups.com.
Tommi
Siistii on silti että kaikki kokeilut ja viikonloppu-bilettäminen tuo kokoajan lisää huumekaupasta
kiinnostunutta porukkaa klubi-skeneen.
Omasta mielestäni asiat on jo menny niin pitkälle että kiinnostus klubbaukseen on melekin hyytynyt. Bileet on nykyään täynnä pikkudiilereitä tai sitten itse isomman organisaation jäseniä saalistamassa sinisilmäisiä huume-glamouria etsiviä nuoria bilettäjiä.
Jos pystytte sulkemaan silmänne siltä että kemut on nykyään täynnä oikeasti vaarallisia ihmisiä ja siltä että yks kemutusilta voi saada sut pelkäämään loppuikäsi niin ei siinä mitään. Ehkä sitten funaatte uudestaan kun asiat
menee päin helvettiä omalta kohdalta.
Ehkä ison ketjun bustaaminen tekis kemuttamisen edes vähän turvallisemmaksi ja vähemmän ihmisiä tulis hyväksikäytetyks....
-Benji
[ 11 May 2002: Message edited by: Benjamin ]
[ 11 May 2002: Message edited by: Benjamin ]
Niin...en tiedä onko tullut aikaisemmin, mutta menköön.
Olen jo hetken aikaa erinäisiä huumekeskusteluja seuratessani huomioinut, että todella usein vaastustajien argumenteissa nousee esille "ei huumeita voida laillistaa, koska silloin tuettaisiin järjestäytynyttä rikollisuutta" tai että " huumeet aiheuttavat rikollisuutta, sillä ne ovat laittomia(johtavat yhteyksiin ammatirikollisten kanssa)". Kuulostaa aika mielettömältä, kun ministeritason joukkopelottelijat vetoavat moisiin argumentteihin. Mielestäni ainakin tuollainen ketjupäätelmien esittäminen julkisuudessa laskee ennestään "huumevalistajien" uskottavuutta.
Henkilökohtaisesti kaipaisin todella asiallista, asiantuntevaa ja faktapohjaista keskustelua huumeista. Tyyliin lääkäreiden rehellisiä tietoonpohjautuvia kommentteja todellisita vaaroista, ammattitaitoisten yhteiskuntatieteilijöiden, ilman järjettömiä (puoleen tai toiseen) ennakko teesejä, ennusteita siitä miten aineiden x ja y laillistaminen vaikuttaisi yhteiskuntaan.
Faktaa kuitenkin on, että yksikään huume käytettynä huumeena ei ole terveellistä, mutta verrattoman hauskaa eri tuotteiden kanssa leikkiminen _voi_ olla.
Originally posted by H.Abismo:
Toi on niin subjektiivista. Tunnen tyyppejä, niin maskuliineja ku feminiinejäki, jotka on polttanu päivittäin yli kymmenen vuotta ilman häiriöitä.
<! --clipsis-- >
Mut toi joka viikonloppuinen kuosaus, se kyllä rujottaa päätä,
<! --clipsis-- >
Tos vkonloppuna eräskin kyseli jotai "suositteluja" douppien osalta, siis mitä ja miten...
Yleisesti ja erikseen: en suosittele mitään huumeita missään muodossa milloinkaan kenellekään.*
<! --clipsis-- >
Kannabista itse sellaiset reilu 5 vuotta polttaneena olen huomannut, että en ole edelleenkään hidastunut yhtään, silloin kun olen polttamatta. Olen juuri harjoitellut MENSA:n testeihin, sillä haluan kuulua siihen 2% maailmassa. (Tämä ei ole mitään legendaa, vaan ihan totta.) Toivottavasti siihen pääsen. Itse kuitenkin olen huomannut, että varsinkin e:n jälkeen ja vauhdin laskuissa ei oikein pysty keskittymään. Siksi hankkeeni on ikävä kyllä saanut takapakkia.
Eräs ystäväni on kertonut minulle, että hän käytti kuusi vuotta säännöllisesti klubeilla e:tä ja nyt hän on saanut aivonsa taas kuntoon. Eli sero ja dopa tasot on ihan ok, eikä masenna, kuten teki aktiivikäytön aikana laskuissa. Hän kuitenkin kertoo, että keskittymiskyky on kärsinyt ja hieman on tapahtunut uuden oppimisessakin takapakkia. Esim. sisälukutaito on kärsinyt keskittymiskyvyn myötä.
Hän ei kadu tekosiaan, mutta kertoo, ettei enää itse tekisi niin jos nyt saisi valita. Itse näköjään olen kuitenkin niin tyhmä, etten häntä usko. Tarkoitukseni on kuitekin lopettaa kaikenlainen päihteiden käyttö vuodeksi tai kahdeksi ensi vuoden puolella, jolloin keskityn harjoittelemaan MENSA:n testeihin.
Itse en tule ikinä jättämään kokonaan kannabista elämästäni, enkä myöskään alkoholia. Vauhtia, nipsuja ja kokkelia käytän, LSA:ta kokeillut, LSD:tä aion kokeilla. Ne tulen silti ensi vuonna lopettamaan. Mutta silti en ole huumemyönteinen vaikka itse näin teen. Kuten H.Abismo sanoi, en minäkään suosittele kellekkään huumeidenkäyttöä. "Bailuhuumeista" tosin pitäisi tulla lievempi tuomio, mikäli ne ovat omaan käyttöön. Myynnin tuomioita pitäisi nostaa. Huumeet pitäisi pitää edelleen laittomana ja nuorille pitäisi opettaa koulussa, että kuinka pahoja ne oikeasti on. Valheellisella propagandalla emme saavuta mitään.
Ja vielä näin loppukaneetiksi: Oma huumeiden käyttöni ei alkanut vahingossa, minulle ei tarjottu humalassa huumeita, jotka söin. Se oli tietoinen valinta, että viikon päästä perjantaina minä tulen ottamaan vauhtia, ja siitä seuraavana viikonloppuna kokkolaa ja sen jälkeen essoa. Tämä oli suunitelma ja tässä ollaan pysytty, nyt kaikkea sekaisin, ja kivaa on ollut. Mutta minulle tämä on ollut tietoinen valinta ja tietoisesti valitsen myös lopettamisajankohtani. "Älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan tehkää niin kuin minä sanon..."
"It's better to burn out, than it is to fade." - Neil Young
Tarkoitin lähinnä että synnytyksen aikana, ennen ja jälkeen on hemmetisti erilaista endokrinologista muutosta, ja synnytyksen jälkeinen masennus on varsin yleinen, kuten on abortin jälkeinenkin. Joku voisi kyllä selvittää serotoniinin määrän lisäämisen vaikutusta ihmiskäyttäytymiseen, mielestäni se ei ainakaan ole kovin relevantti mielihyvän kokemisessa?
Taedium, mielestäni sun käsitykset aivojen välitysaineiden suorista vaikutuksista käyttäytymiseen ovat hieman yksinkertaistettuja. Sosiaalinen komponentti vaikuttaa eri välitysaineiden vajeisiin ja boostauksiin erittäin tiukasti. En jaksa tässä nyt tarkemmin eritellä asiaa.
hehe tulipa mieleen tuo joskus muutama päivä sitten uutisissa tms tullut uutinen kun Päivänsini -kasvin (Ipomoea tricolor, Ipomoea violacea (Morning Glory)) siemet otettu pois myynnistä kun "nuoret" hyväksikäyttää kyseisen kasvin siemenien LSA-alkaloideja syömällä muutaman pussin niitä siemeniä (n300kpl) ...
nojoo... onhan tuo totta niissähän on hiukan lsa:ta mutta mitähän kävisi jos ihmiset keksisi että tämä tavallisin heinä (Phalaris) suomessa sisältää aivan törkeesti DMT:tä ? siitäkö sitten poistetaan myynnistä ? eihän tuo dmt ole kuin vahvempi hallusinogeeni kuin lsd (esimerkiksi) ... sotin vaikutus kestää sen 2 tuntia mutta sekin mennään sitten jo universumin ulkorajoilla että näet mitä siellä ulkopuolella on
tosin ei se ihan polttamalla irtoa se dmt tuosta ruohosta (lapsille huom. ei auta vaikka polttaisit kiloja), vaan pitäisi osata erottaa kemiallisesti se dmt-seos mikä haihtuessaan kiteyttää puhtaan dmt:n kiteeksi
ja noistahan löytää vaikka kuinka tietoa esim Erowid tahi Lycaeum
edit: typso
että näin.
[ 26 May 2002: Message edited by: Zam ]
Heikot sortuu elon tieltä. Mun mielipide on se että mihinkään aineeseen(bilehuumeisiin esso,piri) ei jää koukkuun jos on fiksu ja pitää elämässä jonkinnäköistä arvojärjestystä. Tarvii aina miettiä että mitkä asiat laittaa arvohierarkiassa huumeiden edelle. Mitä lähempänä huumeet tai yleensäkin päihteet on top 3, rupee väkisinkin ongelmia tulemaan.
Silloin jos huumeet voittaa bileet/musan on parempi jäädä pois ja miettiä omia intressejään ja motiivejaan. Huumeet antaa kylläkin kohtuu käytettynä kivoja lisäsäväreitä biletykseen mutta niistä ei saa tehdä sitä pääasiaa. Se on jokaisen oma asia mitä ottaa, kunhan siitä ei muodostu itselleen haittaa saatika muille.
Mä väitän että niille ihmisille huumeista muodostuu enemmän ongelmia jotka käy bileissä sen takia kun se on nyt niin vitun cool kuin niille jotka löytää siitä vähän muutakin sisältöä.
Ne jotka todella rakastaa bilettämistä ja elämäänsä niin kantsii miettiä että kannattaako sitä pilata päihdeongelmalla.
Näitä asioita voi katsoa todella monelta näkökannalta ja tämä on vain yksi niistä monista.
Opin omat läksyni, kun olin 13-15v. Ajattelin, että jaan tässä tylsän työpäivän ohessa kokemukseni teidän kanssanne.
Silloin kaveripiirissä aika rajua elämää elettiin. Kaikenlaista kokeiltiin (hasis, imppaus, pillerit ym.) samaa syssyyn tuli kaikenlaisia rikoksia tehtyä (autovarkaudet, asuntovarkaudet ym.) ja tie oli aika itsetuhoinen. Pikkuhiljaa alkoi amfetamiini ym. tulla mukaan kuvioihin.
Yhden tuhoisan kuukauden jälkeen kumminkin pääni kääntyi ja huomasin kuinka typerä olin ollut. Yhdellä ystävistäni oli virtsarakon tulehdus jonka vuoksi hän ei ollut mennyt lääkäriin. Hän käytti kaikkea mahdollista, jotta tuskaa ei tuntuisi niin kauan kunnes yksi nuorehko tyttöhenkilö löysi hänet lähimetsästä kuolleena. Se oli aika shokki lähipiirillemme, mutta vielä kovempi shokki tuli siitä noin muutaman viikon päähän, kun yksi rakkaista ystävistämme kuoli juostessaan poliisia karkuun. Hänellä oli heikko sydän ja hän oli käyttänyt aika määrän vauhtia (ei mikään hyvä yhdistelmä) sinä iltana.
Tämän jälkeen en koskenut huumeisiin, lopetin tupakan polton, en edes 4 vuoteen koskenut alkoholiin kertaakaan. "Ystävät" melkein kaikki kaikkosivat ympäriltäni ja olin aika yksin muutaman vuoden kunnes aloitin opiskelun kauppiksessa.
Nyt olen viime aikoina huomannut, että monet biletysporukasta käyttävät kaikenlaista paskaa. Anteeksi kielenilmaisu, mutta mua vituttaa se ihan mielettömästi. En voi ymmärtää kuinka tyhmiä ja sokeita he ovat. Monet varmasti ajattelevat eri tavoin kuin minä mutta itse näen vain ne kuolleet ystäväni ja siksi ehdoton mielipiteeni huumeita kohtaan.
Tuota juuri tarkoitin, eli mitä Olli ja 029 kirjoitti, liian monia vaikuttavia tekijöitä, joten yleensä yksinkertaistaminen ei tee asialle oikeutta.
Esimerkiksi ahdistuminen tuntuu jonkinlaiselta feedback-loopilta, jossa henkinen ahdistuksen kokemus saattaa potentoitua ja päinvastoin . Joskus kun itse oon ahdistunut niin se saattaa lähteä jostain omasta tunnetilasta tai vaikka väsymyksestä, ja sitten fyysiseen pahan oloon voi alkaa liittyä epämiellyttävän tilan tiedostaminen, joka saattaa vielä pahentaa tilannetta, joten ei auta muu kuin mennä vaikka nukkumaan, eikä siinä tilassa edes aina pysty kovin hyvin nukkumaan...
Hyvä Turku!
Helsingin Sanomat 22.7.2002
Kannattaa lukea.
Mutta kumpi on parempi/pahempi pala porkkanakakkua vai lainit piriä? Siis, että kumpikohan addictio aiheuttaa pidemmän päälle enemmän ongelmia?
En missään nimessä haluta tuomita/syyttää/dissata ketään, eikä siihen olisi edes oikeuttakaan,
.................MUTTA...................................
Ajatellaan nyt kuitenkin järjellä, jooko?
Se ettei joku aine ole niin vaarallinen kuin sen väitetään olevan, tai se on vähemmä vaarallinen kuin jokin toinen, ei kuitenkaan välttämättä tarkoita sitä, että kyseinen aine olisi turvallinen tai sen käyttö olisi terveydelle hyväksi.
Addiktiivisuudesta: Pääsin kesäkuussa kuulemaan brittiläisen päihdelääkärin esitystä (Michael Gossop, National Addiction Centre, Maudsley Hospital London) stimulanttiaddiktioiden hoitamisesta. Miehen mukaan addiktio-käsitys on ylipäänsä viime vuosina muuttunut. Ennen painotettiin tiettyjä fyysisiä oireita, koska silloin riippuvuus oli lähinnä alkoholi- ja heroiiniriippuvuutta. Nykyisin kuitenkin on ollut pakko laajentaa riippuvuuden käsitettä, kun stimulantteja käytetään paljon.
Ainakin tuon lääkärin katsannon mukaan stimulantteihin voi syntyä voimakas riippuvuus vaikkei tietyt fyysisen riippuvuuden kriteerit täyttyisikäään. Ja Lontoossa tällaista riippuvuutta ollaan myös menestyksekkäästi hoidettu; sikäli aluevaltaus, että yleensä ajatellaan, ettei esim. amfetamiiniriippuvuutta voida hoitaa.
Olen tässä jo jonkin aikaa miettinyt, miltä meidän lapsista tuntuu, kun isä/äiti on hiukan "pöpi"=mielenterveysongelmia poteva vanhempi, JOKA MUUTEN BTW ON VASTUUSSA LAPSISTANSA!!!
Minä pyydän... Jos aiotte hankkia joskus lapsia, niin lopettakaa se douppaaminen heti!!
Oma tarinani (mikä harmittaa minua suurestí):
Olen kuunnellut ihan kunnon teknoa 12-vuotiaasta asti, kun Mayday/westban,marusha, dance 2 trance yms tulivat esille.
Silloin jo osasin rakastaa tätä musiikkia, vaikka en tiennyt sen kulttuurista mitään. Sitten näin video pätkää love paradesta ja muista "jätti"-raveista, mitä saksassa oli. Tajusin, että nyt on jostain todella isosta ja makeasta asiasta kyse. Sain tietää, että niissä vedetään ekstaasia ja et niis porukka tanssii itseänsä hengiltä. En silloin vielä ymmärtänyt, et miten se liittyy siihen musiikkiin.
Ollessani 17, pääsin vihdoinkin ensimmäisiin bileisiin HYPEEN ja ILLUSIONIIN. Tutustuin porukoihin ja TIETYSTI puoli vuotta myöhemmin menin kokeilemaan nameja. Kyllä se menoa paransi, muttei todellakaan ole ollut sen arvoista, mitä se mun päästä tuhosi. Mopo siis lähti käsistä vuodeksi ja meno oli hurjaa!!
Nyt oon pelkän kahvin tai viinan voimilla bileis ja silloin nousee kritiikki dj:tä kohtaan rankemmin, sillä mä menen vain bileisiin, jossa odotan kuulevani ihanaa settiä.
Musiikki on se, mikä pelastaa illan. Ei naiset, ystävät tai meno yleensä. Voin sen sanoa, että parhaat bileet mulla on aina kun kuuntelen md:llä jotain settiä, jossain missä saan olla rauhassa. Silloin tuntuu ihan siltä,kuin olisi taivaassa. Voin sen myöntää, et kyl namit toivat lisää euforiaa musiikkiin. Et en täysin voi sanoa, että kadun mun tekoja.
RAKASTAN TÄTÄ MUSIIKKIA JA SITÄ OLOTILAA, MINKÄ SE MINULLE TUO!!! Enkä tarvitse siihen huumeita, mikä on vielä parempi asia!
- « Edellinen
- 1
- ...
- 56
- 57
- 58
- 59
- 60
- ...
- 86
- Seuraava »