Virallinen huumetopikki

Back to yleinen keskustelu O

Jokaisella on oikeus maistella mansikanmollukoita silloin tällöin. Myös sinulla hyvä ystävä..ja muistakaa: en ole ainut seppä puuta potkimassa.

ps.Kaljullakin on oikeus silittää.

Originally posted by Seosteisuus:
[QB]No "masennuslääkkeitä" ehkä, mutta varsinkin SSRI -lääkkeitä määrätään moneen muuhunkin asiaan kuin itse masennukseen: paniikkihäiriöön jne. Itse muistan kuulleeni että Suomessa on 200 000 seronilin syöjää.

QB]

Joo, sekä SSRI, NASSA, että MAO-inhibitoreita määrätään mm. masennuksen, paniikkihäiriöiden lisäksi ahdistuneisuuteen, tuskaisuuteen, syömishäiriöihin, päihdeaddiktioihin, pakko-oirisiin jne. Siitä tulee ekä se luku 700-800 tuhatta, jonka olen jostain lukenut.

Seronil on fluoksetiini hydrokloridi eli jenkiksi 'Prozac', ja on vain yksi monista SSRI:sta. Eiks Cipramill ole Suomessa se käytetyin aine?

Eikä siinä vättämättä mitään niin kovin pahaa, mutta se kertoo mielestäni vähän yhteiskunnasta jossa elämme.

jos jengillä on tarvetta tilittää huume kokemuksiaan niin niitä otetaan mielellään vastaan täällä -> http://network54.com/Hide/Forum/148284

kiitos.

pieni quote liittyen skeneen, siinä olijoihin ja sellaiseen pieneen henkilöön kuin Derrick May:

Derrick May:
"What does it say about the music that we have to do so many drugs to simulate the feeling of euphoria? I don't need no damn drugs to put me out there. I've never taken drugs, never smoked a joint, never taken ecstasy, never snorted coke, never tried any drug in my life, not one time, never. I don't have anything against drugs. I just don't understand why people can't be themselves. What's wrong with that?"
What's wrong, he explains, is that the drugs embody or promote a level of slackness that he finds hard to tolerate. "Unfortunately most of these kids will never understand what the music was all about or what it could be about. And unfortunately the DJs - not all of them - who play the music should be ashamed of themselves and they should realise that they are not contributing anything to anything. And, yeah, people dance at their parties but could they actually take one of those records they're playing now and play it in five years time and somebody actually remember what it sounded like? And how many of the guys playing records now could actually say he loves the music that he plays with a sort of heart and soul so when he plays he's bleeding inside? He's feeling totally as if he just made love to the music?"

"We Hollywood DJs who are supposed to be the new leaders of the underground, we're pitiful man. We're pitiful. Only a few of us have any real heart, any real intention of making a chance or trying to make a difference. Only a few of us understand what it's all about. The rest of these guys popped up out of the water and they're taking the scene exactly nowhere. And the drug culture is right along with it because most of the kids out there dancing to this music don't understand why anybody else would like this music until they pop a pill and all of a sudden the music sounds funky. "So the kids take a pill to feel the funk and the DJ takes a pill to feel the funk. I don't take a pill to feel the funk. Carl don't take a pill to feel the funk. Glenn Underground don't take a pill to feel the funk. Derrick Carter might take a pill for fun, but not to feel the funk."

koko haastattelu

amen.

edit: lisätty toinen kappale ja typot pois

[ 31 August 2001: Message edited by: jUSSi ]

jeps. en jaksanut edes alkaa quottamaan mekaanikkoa. ei varmaan pitäisi hetken ajatusvirtaa suoltaa ulos, kun jää loogiset ristiriitaisuudet huomaamatta. ensin kaikki paperille, viikon tsekkaus ja sit kommenttia. no ei sentään. mun ei pitänyt tänne edes enää kirjoittaa mitään, mutta kiusaus voitti kun luin sen Mayn artikkelin. sen verran järki on jäässä, että menin vastaamaan varvanalle, vaikka teksti ei ollut edes minun. mikäs minä olen Mayta puolustamaan. tykkäänpähän vain hänen kielteisestä asenteesta huumeisiin.

kaikki varmaan tietävät jo minun asenteeni huumeisiin, joten nyt sormet ristiin jotta tämä jää viimeiseksi postaukseksi tähän topikkiin.

*hips hips* sanoo kengät kun allekirjoittanut hiipii takavasemmalle...

Sampsalle ihan vain lyhyesti, vaikken kaikkea jaksanut lukea...

Huumeet eivät häviä rangaistuksilla, valvonnalla tai millään vastaavalla keinolla. Jenkit ovat yrittäneet tuota useamman kymmenen vuotta aivan järjettömän suurilla voimavaroilla, ja sillä aikaa sen maan huumetilanne on muuttunut aivan katastrofaaliseksi siinä missä liberaalimpien maiden huumeongelma alkaa hiljalleen olemaan parantumaan päin. Mitä enemmän pyristelet tässä asiassa vastaan, sitä enemmän vaikeutat ongelmaa. Tilastot sen jo kertovat...

Tarjoan arvon moderaattoreille palan pureskeltavaksi:

Eikö oma forum olisi paikallaan? Keskustelu ryöpsähtelee käyntiin tuon tuostakin ja yhden topicin alla sitä on aika vaikea seurata - ja kun asia luonnostaan jakautuisi useampaan threadiin, kuten
1) tarkastukset
2) Kuosaajat / ei kuosaajat fleimisota
3) Teknoskenen maine
3) politiikka jne
joten on aika teennäistä tunkea koko keskustelu yhteen threadiin. Jos ei omaa foorumia niin ainakin useampi threadi jaoteltuna aihepiireittäin. Ei kukaan jaksa kahlata 13 sivua tekstiä läpi ja yrittää sieltä sitten kaivaan ne tiedonmurut joita haluaisi kommentoida.

Intersubjektiivisuus voisi olla se sana... siksi juuri 'peer study' ja akateemisen yhteisön keskustelu, palaute ovat niin tärkeitä koska luodaan yhteiset pelisäännöt miten maailmaa mallinnetaan. Siksi usein tuntuu kuin akateemikot eläisivät 'norsunluutornissa', koska heidän käyttämä kieli ja puhe vaikuttaa tavalliselta pulliaiselta niin salaperäisen 'esoteeriselta'.

Ihmiset elävät kuitenkin hyvin pitkälti samassa kokemusmaailmassa, joten aina löytyy kokemuksellisia yhtymäkohtia.

Seosteisuus,

tarkoitin vain, että milloinkohan tulee aika, jolloin ihmiset alkaa tuntea syyllisyyttä kun eivät toimi tarpeeksi tehokkaasti tai fiilikset on maassa, ja painuvat lääkärien puheille nappaamaan piristäviä mielialalääkkeitä, jotka poistaa pienimmänkin väsymyksen tai depiksen. Ne olisi mielenkiintoiset ajat jos tän tyyppinen teknologia olisi käytössä.

Jussi,
pieni vauva ei todellakaan ole vapaa ympäristön vaikutteista, pikemminkin päinvastoin: Se on täysin riippuvainen muista ja välittömistä tuntemuksistaan.

Kaikki tietävät miten vaarallinen, potentiaalisesti tuhoisa ja laajalle levinnyt aine alkoholi on länsimaisissa, pohjoisissa kulttuureissa. Kyse on vain perinteen voimasta, ei aineen vaarattomuudesta, muissa kulttuureissa napostellaan koka-lehteä, poltetaan oopiumia, juodaan yage- teetä, poltellaan kannabista, ja se on kulttuurinen perinne. Alkoholia taas käytetään vähän, toisin kuin täällä jos sen käyttö on rituaali.

Pohjoismaissa ja Yhdysvalloissa myös amfetamiini tuntuu olevan erittäin suosittu aine. Luin juuri analyyseja siitä että kahvi, alkoholi ja tupakka ovat salittuja koska ovat niin soveliaita teollistuneen maailman työrutiineihin.

Ekstasi taas tuntuu olevan klubikulttuurin päihde, sienet, pilvi, hapot ovat hippipsykehörhöjen mieliin. Turha, sitä on kauhistella...niissä kaikissa on vaaransa, mutta jos ihmiset haluavat käyttää niitä, heitä on mahdotonta kieltää.
Huumeet tulevat olemaan ja ovat niin laajasti levinneitä, kuten lääkekeskustelukin osoittaa. Se, että onko mikä aine laillinen tai laiton ei merkitse mitään, koska aineet ovat välillä laittomia ja taas laillisia, sen mukaan ketkä kulloinkin on eduskunnassa enemmistönä: Oikeisto, edistykselliset vai vasemmisto.

Dekriminalisoidaan huumeet, ja puhutaan asioista totta...ei aivopesu propagandaa.

Pari juttua pitää vielä kommentoida tuohon Mekaanikon listaan:

Ensinnäkin jos puhutaan argumenteista huumeiden laittomuutta vastaan, niin olisi hyvä muistaa myös kuinka monta sotaa maailmassa rahoitetaan tällä hetkellä huumekaupalla nimenomaan niiden laittomuuden ansiosta.

Toiseksi, argumentti että huumeiden laillistamisesta hyötyvät rikolliset, on täysin absurdi. Laillistaminenhan nimenomaan laskisi huumekaupan kannattavuuden paljon nykyistä alemmalle tasolle ja mahdollistaisi jonkun Alkon kaltaisen laitoksen perustamisen kontrolloimaan niin itse aineita kuin kauppaakin

jUSSi: "Silti, minä en ymmärrä. Minä pystyn tuohon ilman mitään aineita/nesteitä. Miksi kaikki eivät pystyisi? Älkää menkö nyky-yhteiskunnan mukana. Nýky-yhteiskunnasa ei ole kovin montaa positiivsta puolta muutenkaan."

Hauskanpitoon pystyy kuka vaan ilman aineita. Aineissa olemaan pystyy taas vain ja ainoastaan aineilla.

Mä en käytä mitään siks et mulla ois "hauskempaa", syön nameja ollakseni namipäinen hymyilevä hörhö, kiskon/kiskoin piriä ollakseni ankarasti amfetamiiinin vaikutuksen alainen, happoa matkustaakseni tavalla jota ei voi muuten toteuttaa jne jne.

"Hauskuus" on asia jonka mä liitän ennenkaikkea hyvään seuraan, musiikkiin ja omaan mielentilaan, jota on aivan turha lähteä millään aineilla korjailemaan. Jos on paska fiilis niin ei siihen auta edes se kuuluisa kourallinen karkkeja, päinvastoin.

Kuosi-sanalla mä viittaan ennen kaikkea fyysiseen olotilaan, "kemikaalien aikaansaama onnellisuus" on aina valheellinen ja väliaikainen olotila. Hyviä särinöitä tai pärinöitä taas ei korvaa mikään.

Alkoholi on päihteistä se jota yleensä käytetään että olis hauskempaa... estoisten ihmisten exit omista estoistaan edes yhden illan ajaksi, jotta voisi "pitää kivaa" ilman että oma käytös hävettää.

Humala kuositilana on aika mitäänsanomaton, vaikea uskoa että kukaan joisi itsensä känniin vain siksi että nauttisi humalasta olotilana?

Jos jotkut niin tekevät niin sehän todistaa vaan sen että ko. henkilöiden alkoholinkäyttö ei eroa mitenkään "huumeidenkäytöstä"...näille henkilöille suosittelen kyllä lämpimästi muidenkin kuosien kokeilemista- jos kerran metskaa normaalista poikkevia olotiloja, niin miksi tyytyä litkuun joka ei anna puolikskaan niin paljoa kuin ottaa?

:jii:

Lähetin kyseisen Thai-huumejutun toimittajalle hieman äkäistä mailia ja sain tälläisen vastauksen:

"Kiitos palautteesta. Juttu pohjaa sveitsin huumepoliisin asiakirjaan, joka on
lähetetty ympäri Eurooppaa.
Viitsisitkö vielä yksilöidä, miksi juttu leimaa ihmisryhmiä, tekee hallaa
huumetorjunnalle ja miksi minun sietäisi hävetä. Toimitko itse kentien jossain
huumeiden vastaisessa yhdistyksessä ???

Ystävyydellä
Jari Pekkanen
toimittaja, OTK"

Pistin jokusen sivun tekstiä takaisin huumeongelmasta, sen kytköksistä "raveihin" ennen ja nyt, miten tilanne on muuttunut median ansiosta sekä hitonmoisen kasan siitä miten paljon yksipuolinen ja asiaton uutisointi pahentaa itse ongelmaa. Kumma juttu muuten että toimittaja on tyytynyt vain lukaisemaan jonkun paperin ja tekemään siitä jutun selvittämättä asiaa ilmeisesti sen enempää tai kysymättä asiasta muilta tahoilta...

Originally posted by Sampsa:

En. Singapore on Suomeen verrattavissa oleva maa, väkiluku noin 4 miljoonaa ja kehitys jokseenkin toiseen suuntaan.

Huumeiden käyttö Singaporessa
Paikalliset lait

Huumeiden käyttö Suomessa

[ 11 December 2001: Message edited by: Sampsa ]

Et?

Sä vertaat Singaporea Suomeen..... ...pelkän väkiluvun perusteella. Huh huh...käsittämätöntä.

Eikö tullut mieleen käyttää Vatikaania esimerkkinä, kuviteltais vaikka 4 miljoonaa katolista pappia sinne pienelle alueelle ja tutkittaisiin sitten kuinka paljon käytetään douppia? Entäs Monacoa hyvin toimivana kaupunkivaltiona, jossa ei kansalaisilta edes riistetä veroa, mutta kokkeli varmasti virtaa ja varmasti löytyy rikkaita joilla on varaa polleen ja kalliisiin vieroitushoitoihin?

Singaporen pinta-ala on 647.5 sq km, josta maa-ala on 637.5 sq km, ja väestö viime vuodelta 4,151,264 (July 2000 est.) Se tekee maa-alaa kohden yli 6500 ihmistä neliökilometriä kohden ja väestö kasvaa tasaisesti.

Väestöstä 77% on kiinalaisia, kansa jota on monien dynastioiden aikana pidetty tiiviisti keisarien ikeessä. Myöhemmin tuli puhemies Mao kulttuurivallankumouksineen ja pisti myös urakalla jengiä jojoon.

Kiinalaiset on tunnettuja ylenpalttisesta kungutselaisesta järjestyksen ja kurin arvostamisesta ja siitä että he usein vapaaehtoisestikin tahtovat elää fasismissa, eivätkä paljon yksilön oikeuksia tai yksilöä kunnioita. Monessa mielessä todella konservatiivinen kansa.

ekasta linkistä:

He said the Yaba scourge from Thailand had been making inroads in Singapore. On Ice abusers, he said that although they remained a small group, their numbers had been increasing over the last few years.

Seizure of Yaba pills leapt more than 10 fold, from 1,400 in 1999 to 16,849 in the first nine months last year.

As for the Ice abusers, 82 were caught in 1997, with the number nearly doubling over the next two years to 155 in 1999. The first nine months last year saw 123 Ice abusers arrested.

Vähän lisää suhteellisuustajua:

Land use in Singapore:

arable land: 2%
permanent crops: 6%
permanent pastures: 0%
forests and woodland: 5%
other: 87% (1993 est.)

Eli maanviljelyä siellä ei ole, karja ei laidunna, metsiä ei ole lähes ollenkaan. Maa on infrastruktuuriltaan täysin riippuvainen naapurimaistaan. Indonesian naapurissa oleminen tekee tosin fasisminkin ymmärettävämmäksi ja Malesia on samanlainen fasistivaltio, entinen varapäämisteri Anwar Ibrahim tuomittiin muiden syytteiden ohessa mm. homoseksuaalisuudesta epäiltynä vankilaan.

Environment - current issues: industrial pollution; limited natural fresh water resources; limited land availability presents waste disposal problems

jee, elää paskassaan, ei ole puhdasta vettä, ei ihme että kiristää pinnaa...

Originally posted by Coma:
Singaporessa piipahtaessa vastaan tuli paikallisen sanomalehden juttu, jossa buddhalais-munkkien jostain luostarista oli löytynyt 20 000 amfetamiinipilleriä ja että 10% munkeista on pahasti riippuvaisia piristeistä... tämä nyt ei tapahtunut singaporessa, mutta naapurissa kuitenkin.
Moraali rappeutuu 'luotettavimmillakin' osa-alueilla?

.tero

Jep, yksi buddhistikaveri kertoi eilen kun oltiin satkarissa safkalla ihmetelleensä sitä että Thaimaassa nuoret 18-20 vuotiaat miehet viettävät vuoden munkkiluostarissa hieman samaan tapaan kuin täällä mennään inttiin, mutta vapaaektoisesti. Sitten ne on munkkikaavuissaan, vetää röökiä ja pitää Rambojulisteita seinällä.

<OT>
Tosta tuli mieleen hyvä juttu liittyen Man Unitedissa pelanneeseen Eric Cantonaan kun se jossain haastattelussa väitti olevansa kova Rimbaudin runojen fani (lausutaan Ramboo). ManU:n kannattajat kyllästi sen jätkän Rambojulisteilla oikein urakalla
</OT>

Jos Ruotsi haluaa rakentaa oman pikku paratiisin, niin näyttää tarvittaessa onnistuvan.

Eikä onnistu, sun data ei ota huomioon Singaporen erityisasemaa verrattuna Ruotsiin. Ruotsissa ei menisi noi natsilait läpi ikinä, ja Singaporessa on rajat tosi tiukasti kiinni. Ei mitään vapaata työvoiman liikkumista ja EU:n kaltaisia kansalaisoikeuksia.

Olen kuullut hullumpiakin asioita kun toi sun väittämäsi, pari kertaa muutama jenkkilibertaristi otti Hongkongin ja Singaporen esimerkeiksi että liberalistinen kapitalismi mahdollisimman pienine säätelyineen toimii kaikista järjestelmistä parhaiten hyvinvointia tuottavana. Että osaa jengi olla sekaisin...ei tajua mitä pikkusaaret ja kaupunkivaltiot tarkoittaa.

Sitä paitsi mun frendit on polttanut pilveä Singaporessa muutama vuosi sitten kun ne asui siellä oikein urakalla ja ne kertoi muidenkin länsimaalaisten polttaneen siellä. Taas ne pahat, tuhmat suomalaiset korruptoivat hienoa kiinalaista 'breeding program':ia.

Uskonto on aina ollut vähän niin ja näin... =)

Buddhismi on tosi vanha uskonto, ja on jo pitkään ilmennyt tosi monipuolisella tavalla. Japanissa oli mm. hurjia munkkisotureita ja monia muitakin ilmenemismuotoja on ollut.

Oopiumilla on lääketieteellisiä vaikutuksia ja Pakistanissa sitä varmasti käytetäänkin siihen kuten täällä käytetään morfiinia, kodeiinia tai muita opiaattijohdannaisia mm. krooniseen kipuun.

[ 11 December 2001: Message edited by: Dani Cior ]

Oikeassapa kai olet. Joskus vaan pistää hiertämään tuo näissä piireissä aika yleinen ylenpalttinen neuroottisuus koko aihepiiriä kohtaan, ilmenemismuotoina mm. tekopyhä paheksunta ja samanaikainen iloinen liuottimen hehkuttaminen. Tekee näköjään itsestäkin neuroottisen=) Eli unohtakaa tuo edellinen ja/mutta pysykää viileinä.

Huumeet A'round the World...
Tuntuu heikolta kasitella nain isoasiaa. Huumeet ovat olleet ihmiskuntamme tuho jo kauan.. ja tulee olemaankin. Olen nahnyt lyhyessa nuoruudessani kaikki maanosat lukuun ottamatta pohjois- ja etela-mannerta. *Ei hinkselin paukutus* Tama sama ongelma on kaikkialla. Asiaa kasitellaan joka puolella. Ratkaisua ei loydeta missaan. Yleinen asenne on kyseiseen asiaan hyvin jyrkka. Ihmiset tuomitsevat huumeet mutta kun lasket leikkia WEEDin poltosta niin huomaat jo ihmisten kaivavan piippujaan esiin. Huomaan etta pinnan-alla on mataa.
Minun mielesta suomalaiset toimittajat tekeevat pioneeri tyota, he rikkovat madan pinna ja tuovat asian esille. Se on ainoa oikea tapa kasitella ongelmaa. Julkinen keskustelu herattaa mielipiteita puoleen jos toiseen mutta nain saamme ongelman kasittelyyn ja ehka joskus jopa ratkaistua. On parempi tapa puhua asioista niitten oikeilla nimilla.
Ihmetyttaa kuinka Bile-jengi narastelee kyseista asiaa nain voimakkaasti. Onko oma lehma ojassa?? Jos joku toimittaja kirjoittaa asiasta, ehka se voikin olla totta,ehka ei, mutta nain saamme karsittua ne ongelmakayttajat keskuudestamme.

Huumeet ovat ongelma, niin pitkaan kun niita salaillaan.

Rakkaudella Liitis

PS:Olen tehnyt oman ratkaisun. En tahdo sen vaikuttavan muitten mielipiteisiin/ratkaisuihin.

Hiukan keskustelun tämän hetkisestä linjasta poiketen, minulla olisi yksi kysymys.

Jos huumetestissä näkyy kannabis-tuotteet, niin voiko asian kiistää esim. sanomalla oleskelleensa paikoissa, joissa altistuu passiiviselle pössyttelylle. Eli jos oleskelee huoneessa missä ilmassa leijuu paljon kannabis-tuotteista tullutta savua?

Olen muistaakseni joskus kuullut, että joidenkin olympiakisojen (sydney?) doping-testeissä eräs urheilija kärähti marihuanasta, mutta asia kumottiin koska urheilija kiisti asian em. tavalla.

Tietääkö joku asiasta jotain?

Tama oli minun mielipiteeni median kirjoituksista. On vain niin naivia puolustaa asioita jotka ovat yhteiskunnan "ongelma". Ei huumeet ole minusta ongelma, mutta jos yhteiskuntamme on paattanyt ettei pankkia saa ryostaa eika huumeita kayttaa niin totta se silloin tuomitsee ja levittaa tietoa joka voi vaaristaa todellisuuden ja tuhota jotain. Media tekee bisnesta, siksi he kirjoittavat.
Hyokkays ei aina ole paras puollustus. Luulen etta on vain yritettava nayttaa ihmisille etta se ongelma on kaikkialla ...

Rakkaudella Liitis

PS:Phaze pyydan vilpittomasti anteeksi jos maailman katsomuksemme eivat kohtaa, luulen etta olemme pitkalla juoksulla samassa veneessa...

Ihmetyttaa kuinka Bile-jengi narastelee kyseista asiaa nain voimakkaasti. Onko oma lehma ojassa?? Jos joku toimittaja kirjoittaa asiasta, ehka se voikin olla totta,ehka ei, mutta nain saamme karsittua ne ongelmakayttajat keskuudestamme.
Huumeet ovat ongelma, niin pitkaan kun niita salaillaan.

karsittua??? toi kuullostaa vähän rankalta. eikö ongelmakäyttäjiä pitäisi auttaa?

ja mitenkä tää "karsiminen". liittyy sensaatiohakuiseen (jopa vääristeltyyn?) journalismiin?? asioista saa (jopa pitää) keskustella ,ja nimenomaan kiihkottomasti, ja mielellään näkökantansa perustellen. iltisjournalismi ei näitä kriteerejä täytä... ja eikös asiallinen ja kaikki näkökannat huomioiva keskustelu juuri vähennä humeiden ympärillä roikkuvaa "salamyhkäisyyden verhoa".

PS:Olen tehnyt oman ratkaisun. En tahdo sen vaikuttavan muitten mielipiteisiin/ratkaisuihin.

samoin!

. On vain niin naivia puolustaa asioita jotka ovat yhteiskunnan "ongelma". Ei huumeet ole minusta ongelma, mutta jos yhteiskuntamme on paattanyt ettei pankkia saa ryostaa eika huumeita kayttaa niin totta se silloin tuomitsee ja levittaa tietoa joka voi vaaristaa todellisuuden ja tuhota jotain. Media tekee bisnesta, siksi he kirjoittavat.

se että joku on kiellettyä ja yleisen mielipiteen vastaista ei tee siitä eettisesti väärää. orjuus ja rasismi olivat pitkään vallitsevia käsitteitä, mutta eivät olleet
eettisesti oikeita... ja nimenomaan tuo "yhteiskunta on päättänyt"... siis lyönyt leiman aineisiin, ja tehnyt niistä syntipukkeja todellisiin ongelmiin. (köyhyys, tuloerot, sosiaaliset ongelmat, etc...)

ja "oikean asian" puolesta taistellessa pieni vääristely on aina sallittua. näin luulisin iltiksen toimittajien oikeuttavan yksipuolisen näkökantansa... on naivia perustella näkökantansa muiden, tai yhteiskunnan mielipiteillä! (=mielipide)

Hyokkays ei aina ole paras puollustus. Luulen etta on vain yritettava nayttaa ihmisille etta se ongelma on kaikkialla

mutta onko paras tapa näyttää ongelma huutaa kiihkoisena:
"huumeet tappaa!huumeet on kaikkien ongelmien syy!"????
tämä kuullostaa minusta aika _hyökkäävältä_ näkökannalta.

ainii,ja plurit viel kaikille!

Itse olen kehittänyt tämänlaisen teorian, minkä varmaan n+1 muutakin on tajunnut .

Eli, nykyajan huumevalistus, on suoraan sanoen anaalista. Siinähän suorastaan pidetään kannabista ja heroiinia yhtä pahoina. Joten nykynuorisäkkipallotyhmä, varsinkin ne ketkä eivät vaivaudu ottamaan itseoppisesti asioita selville, ajattelevat, että kannabis ei ole vaarallista, mutta valistus sanoo niin, valistus sanoo, että heroiini on vaarallista joten ei sekään ole koska kannabiskaan ei ole. Näin syntyy heroiininisti .

Asiahan ei kyllä ole noin yksioikoinen mutta varmaan tajusitte pointin. Toinen mielipiteeni asiaan on se, että on kovin ahdistavaa katsella kommentteja jossain "Helkkarin narkkarit, vetäkää te vaan huumeita, mä sentään pysyn puhtaasti alkoholissa", ihmiset sanovat noin eivätkä tiedä yhtään alkoholin haitoista, eivätkä edes pidä alkoholia huumausaineena. Ja sitten vielä se on kovin ärsyttävä asenne, että miksei huumeita voisi käyttää kohtuudella? Sekin on kovin ärsyttävää, että kuinka usein näet pahamaineisen hjyyyymenuoren dissaamassa streittaajaa? Harvemmin, mutta entä toisin päin, streittaaja morkkaamassa pahoja narkkixii?????+++... Todella usein. Suomessa on mielestäni paha asennevamma.

Kiitos, olen puhunut.

En ole ainakaan kuullut, että kenenkään puskat olisi jääneet kasvamaan yllättävän ratsian jälkeen.

on se niin väärin... vaikka poliisilla ei käsittääkseni ole oikeutta yksityishenkilön kotona jököttäviin leipäpuihin, ainakaan jos kasvin osia tms ei ole leikattu, tuntuu sadon turmeleminen kuitenkin olevan "yleinen käytäntö"... tosin tiedossani on eräs tapaus, jossa erään kansalaisen puskat vietiin polliisin toimesta polliisiasemalle ilman sen kummempia perusteluita... henkilön valitettua (laittomasta) toimenpiteestä poliisitaho myönsi syyllistyneensä virheellisten metodien käyttöön, mutta puskia ei herunut takaisin... niitä kun ei kuulemma enää "ollut"... kummaa, koska todistusaineisto on kai yleensä tapana säilyttää... konstaapelit kuitenkin "korvasivat" aiheuttamansa vahingon antamalle asianomaiselle varastetun maastopyörän rungon... go figure.

TJEU: Mehu Leskinen: "Pilvee..."

*irti mun puskista*

O