Virallinen huumetopikki
- « Edellinen
- 1
- ...
- 50
- 51
- 52
- 53
- 54
- ...
- 86
- Seuraava »
itse en näe SSRI, MAO-inhibiittoreissa ja monissa huumeissa kovinkaan paljon eroa, kyse on aivokemikaalien trimmaamisesta, olipa aine lääkärin määräämä tai ei. Olipa syy käyttöön masennus, eksistentiaalinen angsti tai muu frustraatio. Amfetamiinia käytetään vieläkin tietyissä piireissä lääkkeenä, ja muutama jenkkiläinen psykiatriguru kehottaa antamaan amfetamiinia tietyissä lääkeresistenteissa vaikeissa masennuksissa.
Suomessa on noin 800 tuhatta mielialalääkkeitä käyttävää, syyt siihen ovat varmaan useita ja tämä yhteiskunta ei edes pysyisi pystyssä ilman päihteitä, lääkkeitä ja huumeita niin valitettavat kun ne aineet usein onkaan. Anyways, koko ajan syntetisoidaan ja löydetään uusia tykimpiä huumeita...eikä koko asialle voi oikein mitään.
Originally posted by pakana:
Jos kieltäydyt opettelemasta tappamaan, rikot Suomen Lakia.
nuff said! tämä on asia, jota en vaan osaa käsitellä päässäni - _erittäin_ paha epäkohta yhteiskunnassamme (prkl!!)
by the way, helmi tarina jii & sniff, my friends =)
Originally posted by Pan:
Ps:Jos nyt lööppien innoittaman tekee mieli maistella päivänsineä, niin muistakaa pestä ne hyvin ja liottaa myrkyssä nimeltä alkoholi. Eipähän tule vatsaan pipi.
... ai ei vai? ... *okse*
Pakana, mä en todellakaan kunnioita Suomen lakia minään absoluuttisena totuutena. Päinvastoin. Tuo laillistettu tappaminen on yksi hyvä esimerkki valtioiden epäkohdista. Ja mun puolesta alkoholin ja tupakan voisi kieltää milloin tahansa.
Mutta kun ihmiset saivartelevat psyykelääkkeiden ja jopa insuliinin(!) käytöstä huumeina, niin eikö kontrolloitu järjestelmä, jossa pyritään estämään aineiden väärinkäytökset, ole varmempi tapa vetää raja kuin "itselääkintä". Mun mielestä kannikka voisi olla laillista koska alkoholikin on, mutta toisinpäin myös alkoholi voisi olla laitonta koska kannikkakin on. Huumeet ei koskaan katoa yhteiskunnasta, eikä se mua haittaa, käyttö on pitkälti oma valinta. Ja lakejahan voi muuttaa, jos tarpeeksi moni ihminen on jostain asiasta samaa mieltä.
Huomasiko joku Iltalehdestä tänään että pori Jazzeilla oli jäänyt yli 30 ihmistä kiinni erinäisistä huumeista? Ja tämä vain huumekoiran ja pistokokeiden ansiosta. Mitäköhän olisi luku näyttänyt jos ovella olisi tehty Labyrinth tasoiset tarkastukset?
Muistetaan nyt kuitenkin, että Pori Jazzeilla oli 60,000 maksanutta kävijää + kaikki hangaroundit, contra Labyrinth 4,000.. Eli hieman eri mittakaavan tapahtumista on kyse.
No ainakin jos joku inisee että teknopileissä vedetään kamaa voi sanoa että yhtä paljon jengiä jäi jazzeissakin kiinni vaikka ei ollut edes tarkastuksia... ja jopa presidentti oli siellä. Mihin tämä maailma on menossa...
Mä olen päättänyt sydämessäni, etten enää ikinä koske piriin. Se, että sanotaan, että ne on vahvoja, jotka sanovat ei, on väärin. Se on kaikki vaan siitä kiinni, mitä itse haluaa. Tiedän tyyppejä, jotka on puhunut, että ois kyl ihan kiva kerran elämässään tesmata happoa. Silloin se tesmaa ihan salettii jossain vaiheessa, kunhan tulee hyvä tilaisuus! Kun on tehnyt itselleen selväksi, mitä aikoo tehdä, se myös pitää. Ei kukaan vähänkään fiksu tuu tyrkyttämään mitään, jolloin ei edes tuu tilaisuutta sanoa ei...
Tuosta kannabiksen lääkekäytöstä, josta aikasemmin oli juttua... Tämän päivän Hesarista löytyi tällainen uutinen.
Kanada sallii marihuanan lääkekäytön rajoitetusti
Kanadan hallitus on ilmaissut ensimmäisenä maailmassa tukensa marihuanan käytön laajentamiseksi parantumattomasti sairaiden ja kroonikkopotilaiden hoidossa. Hallituksen tukemat uudet määräykset astuivat voimaan maanantaina.
Niiden mukaan potilaat voivat nyt itse kasvattaa ja polttaa marihuanaa lääkkeeksi ja pyytää myös jotain muuta kasvattamaan sitä heidän käyttöönsä.
Marihuanan lääkekäytössä on kuitenkin rajoituksensa: potilaan tulee olla parantumattomasti ja vaikeasti sairas. Lievemmissä tapauksissa vaaditaan kahden lääkärin lausunto siitä, että tavalliset hoitomenetelmät eivät ole tehonneet.
Käytännössä uudet määräykset koskevat aids- ja syöpäpotilaita, MS-taudista tai vaikeista niveltulehduksista kärsiviä.
Tähän mennessä noin kolmesataa potilasta Kanadassa on saanut erivapauden turvin käyttää marihuanaan lääkkeeksi kivunlievitykseen. Kanadan terveysministeriön mukaan yli 500 uutta potilashakemusta marihuanan lääkekäytöstä on jätetty vireille.
Marihuanan on todettu helpottavan kroonista kipua ja tuskaa etenkin MS- ja aids-potilaiden kohdalla.
Kanadalaisten lääkärien kattojärjestö CMA, johon kuuluu kymmeniä tuhansia lääkäreitä, vastustaa kuitenkin uusia määräyksiä.
Sen mukaan lääkärit joutuvat marihuanan lääkereseptejä kirjoittaessaan vastuuseen hoidoista, joiden tukena ei ole riittävää tieteellistä tutkimusta. Ilman lääkäreiden suostumusta potilaat eivät voi käyttää marihuanaa lääkeaineeksi.
Myös muissa maissa on keskusteltu viime aikoina kannabiksen hyväksymisestä lääkekäyttöön.
Yhdysvalloissa kahdeksan osavaltiota oli jo ottanut askelia marihuanan lääkekäytön hyväksymiseksi, mutta korkein oikeus puuttui asiaan toukokuussa ja kielsi poikkeustapaukset marihuanan käytössä vedoten maan yleisesti kielteiseen lainsäädäntöön.
Euroopan maista etenkin Belgiassa, Saksassa, Espanjassa, Hollannissa, Sveitsissä ja Britanniassa on tehty erilaisia aloitteita kannabiksen lääkekäytön puolesta.
Saksassa liittopäivien esitys kannabiksen lääkekäytöstä jätettiin vuosi sitten hallitukselle. Hollannissa on toiminut kannabiksen lääkeainekäyttöä ja tutkimusta edistävä ja valvova kansallinen toimisto.
Britanniassa vapautettiin vuosi sitten kannabiksen käyttöä neurologisten sairauksien tutkimukseen.
Har har... Sain tänään päivän naurut lukiessani aamun Hesaria. Mielipidesivulla oli äärimmäisen mielenkiintoinen, laaja kirjoitus globalisaatiosta ja siitä mikä osuus korruptoituneilla hallituksilla, demokratiavajeella ja hallinnon byrokratialla on verrattuna esimerkiksi perinteisenä pahana nähtyihin kansainvälisiin suuryrityksiin. Anyway, pitkän ja asiallisen selvittelyn lopuksi kirjoittajat keräävät pari ehdotusta yhteen:
Globaalipolitiikalla on tilausta tasa-arvon lisäämisessä.
Esimerkin vuoksi ja Tobinin veron sijaan kolme poliittista haastetta, jotka vaikuttavat syvällisesti sekä kansallisella että globaalilla tasolla: (1) teollisuusmaiden elinkeinotukien poisto osana seuraavaa maailmankaupan vapauttamisen vaihetta (jo maataloutta tuetaan yli 2000 miljardilla markalla), (2) vapaaseen muutto-oikeuteen perustuva siirtolaispolitiikka (varakkaiden ja koulutettujen oikeuksia myös muille) ja (3) laittoman huumekaupan (vähittäiskaupan arvo vähintään 1000 miljardia markkaa) ottaminen julkiseen valvontaan alkoholin ja tupakan tavoin.
Tavoitteita yhdistää monta asiaa: nykyinen politiikka on laajasti epäonnistunutta ja kehitysmaille epäoikeudenmukaista julkisten varojen haaskausta, joka osin edistää rikollisuutta. Ja huomatkaa, nämä kaikki
ovat poliitikkojen päätettävissä olevia asioita!
Tuon kohdan (3) luettuani kesti hetken aikaa tajuta mitä itse asiassa tuo oikein implikoi. Täysin asiallisen ja jopa konservatiivisen kirjoituksen keskellä, kuin salaa ujutettuna, tuollaisia ajatuksia. En tiedä onko tuo mennyt Hesarin mielipidekirjoituksia seulovalta jotenkin ohi tai jotain, mutta joka tapauksessa on ilahduttavaa, että näitä ajatuksia voidaan edes jotenkin tuoda esille. Ehkä järkevällä keskustelulla on vielä toivoa.
[ 07 August 2001: Message edited by: Varvana ]
-Hmm, menköön sit vähän off-topic mut tämä linkki sopii parhaiten tähän keskusteluun näin peitellään jälkiä
ps. -tarkoitus ei ole rohkaista ketään kokeileen / tai käyttään aineita, hope et tää ymmärretään oikein!
<------ syyntakeeton?
Hetkeksi muihin aiheisiin...
Sattuiko kukaan katsomaan sunnuntaina 5.8 mtv3:lta ruotsalaista jännäriä Martin Beck: Valkeat yöt?
Siinä mestarikomissaari selvitteli amfetamiinin kuljetusta Puolasta. Jaksossa amfetamiinin ainoana jakelupaikkana toimivat reivit. Herra komissaari kävi tämän tästä raveissa ja jutteli toisen poliisihemmon kanssa sävyyn "he murtautuvat varastohalleihin ja pitävät siellä bileitä, vetävät amfetamiinia ja ekstaasia ja tanssivat koko yön. Levittävät tietoa tapahtumista "flyereillä" ja muilla painetuilla lehtisillä.." Myöhemmin komisario spottaa kemuista tyttärensä ja huutaa sille "miksi liikut täällä? tämä paikka vilisee huumeita!" Kaikki bilettäjät ovat tietenkin liian sekaisin jutellakseen.
Eihän tässä sinänsä mitään uutta, media vaan muistutti tavallisille kansalaisille taas kerran, että ravekomissionia tarvitaan kipeästi. Tv-sarjat ovat valistuskanavina tehokkaita, onhan Beverly Hillsiäkin käytetty alkoholinvastaisissa kampanjoissa.
H-oli hyvä tyyppi ja entinen työkaverini. Syntynyt samana päivänä ja samassa sairaalassa kun minä. Naurettiin asialle tossa jokin aika sitten. Tuntuu pahalle. Oli kuoleman syy mikä tahansa H oli ihminen siinä missä muutkin. Hyvä ihminen minun mielestäni vaikka harhaan joutuikin. Kyyneleet valuu silmistäni ja tuntuu pahalle.
Originally posted by fc kerubi:
[QB]
Kritiikki minkä RK on kohdannut ruotsissa on ollut niin musertavaa.
[QB]
Onko oikeasti noin? Tarkoittaako tuo "kritiikki" vain muutamaa kannanottoa yleisönosastokirjoituksilla (sekä tietysti hirveää whinettämistä paikallisilla ravefoorumeilla) vai ollaanko ruotsissa oikeasti pohtimassa ravekomissionin tarpeellisuutta poliittisella tasolla? Ovatko isokenkäiset päättäjät epäilleet RK:n kannattavuutta, luuleeko valtavirta että verokruunut ovat menneet harakoille?
Olisi ihan kiva tietää kun en tota ruotsimenoa ole itse jaksanut seurata. Kritiikkiä on vain kahdenlaista, on sisäpiirin filosofointia ja on sellaisia tahoja joilla on oikeasti vaikutusta.
Olen nähnyt luvun 700 000
...itse asiassa taitaapi olla niinkin paljon kun 800 000 (+)(!) (1998, muistaakseni)
Juu en ole seurannut tätä topiikkia kovinkaan ahkerasti joten ajattelin tehdä vain tämmöisen välihuomautuksen...
Olen tällähetkellä sveisissä ja mitä huumeisiin tulee niitä on täällä _PALJON_ enemmän kuin suomessa... Esimerkkinä voin mainita sen että kun olin 1. kertaa kahden vaihto-oppilasperheen 17 vuotiaan pojan kanssa hän kysyi että poltanko myssyä.....
Tosin täällä meininki on paljon ymmärtäväisempää, eikä ollenkaan semmoista poliisi meininkiä niin kuin suomessa. Mm. paikallisilla Street Parade techno festareilla jaettiin flyereitä jossa oli infoa: "on parempi että et nauti E:tä, muttta jos kumminkin niin, näin ja näin monta kannattaa/voi ottaaa ja näin usein, muista nauttia vitaamiini sitä ja tätä ja vähintään 0.5 litraa mineraalivetta/tunti....." Ja muutenkin täällä keskitytään enemmän haittojen minimoimiseen. mm. huumeita myydään narkeille jollain 5mk hinnoilla valtion taholta, näin vältytään huumevarkauksilta. Mielestäni ihan järkevää ja parempaa kuin vieroitushoidon lähes totaalinen kieltäminen kuten mm. suomessa. Tosin ei tämä minun asennetta ole niin hirveästi muuttanut... en edelleenkään mitään syö/piikitä/polta.
og posted by chorror
eikä .. buahahahahaha... *tipahti täysin jakkaraltaan*
no ei tarvi olla noin ilkee
Tämmöinen tuli vastaan. Aika osuvaa parodiaa huumevalistuksesta mielestäni.
http://www.geocities.com/snackrelatedmishap/ecstasy.html
Suomessa kirjoitetaan yli 200000 (muistin varasta) masennuslääkereseptiä vuosittain.
Kyllä niitä kirjoitetaan paljon enemmän. Olen nähnyt luvun 700 000 mutta se voi olla hieman liikaa.
ei ei, ku bella missas pointin kokonaan. on siis ihan sama vedatsa huumeita, kunhan et veda koksuu. analogiana on ihan sama ryostatko nakkikiskoja, kunhan et ole tummaihoinen .)
.a
- « Edellinen
- 1
- ...
- 50
- 51
- 52
- 53
- 54
- ...
- 86
- Seuraava »