Virallinen huumetopikki

Back to yleinen keskustelu O

Originally posted by pakana:
[QB ja media ois salettiin pöyrittelemässä enemmistön päitä laillistamisen peruuttamiseks?
[QB]

Miksi? Tuskin mediakaan on näin homogeeninen...

Itse lähtisin kuitenkin dekriminaloisoimaan essut, vauhdin, kokkelit ja heroiinit, jonkinlaiseen apteekin kaltaiseen kontrolloituun tarjontakanavaan. Ongelmia varmasti tulisi mutta niitä on myös nyt: rikollisuus, syrjäytyminen, väkivalta. Jos otettaisiin huumeet rikollisilta pois ja annettaisiin aikuisille oikeudet vetää huumeita omaan käyttöönsä:turvallisemmin,halvemmalla, kontrolloituja tuotteita. Alkoholi on varmasti vaarallisempaa kuin kannabistuotteet ja sitäkin on helppo käyttää väärin. Silti, liika huumeiden käyttö on usein oire jostain vakavammasta sosiaalisesta sairaustilasta tai kyvyttömyydestä saada merkityksellisyyden tunteita muualta, douppaus toimii liian usein ikään kuin tyhjyyden täyttämis ja relevanttien kysymysten unohtamismekanismina.

Tiedän tapauksia, jotka on jäänyt kiinni eivätkä ole menettäneet työpaikkaansa, et dunno...

Luultavasti pervitiiniä, joka on Suomen armeijan käyttämä amfetamiini. Ylioppilaslehdessä oli aiheesta hyvä kirjoitus äskettäin.

eiks ketään kyllästytä tollanen [anteeksi kun sanon] mutta paskan jauhaminen huumeista?
jos haluaa kivan tunteen tai muuta vastaavaa jostain muusta kuin musiikista ja alkoholista niin eikö se ole jokaisen oma asia, ei siihen toisten tarvitse alkaa puuttumaan.
en mä pahalla.
kukin tyylillään.

Originally posted by H.Abismo:
On aineita joilla testin voi läpäistä, löytyy verkosta...

Jep, http://www.urineluck.com myy ainakin kyseisiä tuotteita...

toivottavasti tätä ei ole vielä mainittu, mutta tällänen artikkeli oli iltalehessä. mitä mieltä olette siitä? artikkelin sisältö on suurinpiirtein seuraava: kannabiksen hallussapidosta tai käytöstä ei ole briteissä enää pakko pidättää ketään tai nostaa syytettä. poliisipäälliköiden yhdistys on lisäksi ryhtynyt vaatimaan ekstaasin laillistamista. molempien toimenpiteiden motiiviksi artikkelissa mainitaan poliisin voimien keskittäminen heroiinin, kokaainin ja crackin vastaiseen kamppailuun.

Jos kaikkia aineita saisivat kaikki laillisesti niin addikteja tulisi yhä lisää.

Jep, kuten Dani jo totesi, jokaisella on oikeus hankkia juuri sellainen addiktio, minkä itse haluaa. Addiktien määrän kasvamiseen vedoten voitaisiin siis kieltää kaikkien muidenkin todistetusti riippuvuutta aiheuttavien aineiden myynti,kuten kahvin ja suklaan

Vaikka addiktio onkin nykyisten kovien huumeiden aiheuttamien ongelmien alkusyy, ei se yksinään niitä aiheuta. Addiktio, korkea hinta, piikkikrääsän käyttäjien syrjäytynyt asema, onneton hoitojärjestelmä ja ennaltaehkäisevän toiminnan törkeä laiminlyönti yhdessä johtavat omaisuusrikoksiin. Ja omaisuusrikoksethan nykyään tuntuvat olevan se itketyin haitta. Laillisten myyntikanavien käyttö laskisi hintoja ja saattaisi vähentäisi syrjäytymistä, ja lailliset kamakaupat tuskin hyväksyisivät fillareita tai autosterkkoja maksuvälineinä.

En kyllä usko, että kenenkään kannattaisi injektoida itseensä yhtään mitään, vaikka huumeita saisikin ostaa laillisesti... Ihmisen pää on niin pieni ja pehmonen, että amfetamiini ja heroiini taitaa piikitettynä viedä voiton kenestä vaan. Enpä oikein keksi tähän muita lääkkeitä kuin valistus? Heroiini on kyllä hankala tapaus, sitä kun ei mun mielestä pitäis olla ollenskaan olemassa, mutta jonkun aineen rajaaminen pois ei taas natsaa laillistamisen ideologian kanssa...

Kannabis nyt pitäis dekriminalisoida joka tapauksessa ja mieluiten heti. Perusteluiksi riittänee sen vertailu alkoholiin. Nythän se on laitonta päättäjien ennakko- ja harhaluulojen ansiosta.

Lisää hauskaa julkisuutta ravekulttuurista ja huumeidenkäytöstä. http://www.paihdelinkki.fi kertoo "huumeiden käytön merkityksiä" otsikon alla "huumeidenkäytöstä osana kulttuuria" (Kertoo lähinnä historiaa) ja "Huumeidenkäytöstä rave-kulttuurissa".

Ihmetyttää vaan, että miksei esim. rock-piirejä ja muita vastaavia ole tässä mainittu...

Originally posted by Hiski:
mutta olisi tekopyhää väittää, etteikö klubikulttuuri ja huumeet olisi aina kulkeneet enemmän tai vähemmän käsikädessä ammosten alkujen alusta[/QB]

Niin tai Tanssi ja Huumeet

Originally posted by McQuivver:

Niin tai Tanssi ja Huumeet

Niin tai kulttuuri ylipäätään ja päihdyttävät aineet.

Enpas sotke minakaan... Edit: kaikki!!!

[ 13 December 2001: Message edited by: tomoya yamamoto ]

Tuskin kukaan HALUAA hankkia addiktiota.

Ei, mut silti valtava määrä ihmisiä hankkii niitä täysin tietoisesti. Me tarvitaan yksilöllisiä määriä happea, vettä ja tsiljardeja erilaisia ravinto-aineita...joitain aineksia tarvitaan pakosti, toiset on hyväks, toisia mä tarviin enemmän ku sä ja toisille kaikki aineet ei oo niin tarpeellisia kuin toisille. Addiktion hankkiminen on vain yhden aineen lisäämistä "tarpeellisten" aineiden listaan.

Osa addiktioista on peruuttamattomia, kuten nikotiini & hardydrugs, osa addiktioista heikkenee, jos niistä tahtoo eroon. Joka tapauksessa, mun pointti oli et addiktio, niin pahalta kuin se saattaa joistakin kuulostaa, ei loppujen lopuks oo kovinkaan kummonen juttu.

Ei sillä, että siitä nyt ois mitenkään hirveesti iloakaan

[...paitsi sen voittaminen, olen kuullut sanottavan]

:jii:

Originally posted by Dani Cior:
Ekstaasi ja amfetamiinikin ovat nykyään vahvasti leimautumassa rave-kansan huumeiksi mediassa, ei voi mitään...

Amfetamiinia käyttää kuitenkin erittäin suuri osa ihmisistä joka ei reiveissä käy. Sanoisin jopa, että amfetamiinin käyttäjistä n. 10-20 % käy reiveissä. Toisaalta amfetamiini on huume, johon jää fyysiseen koukkuun.
Extacy on (ikävä kyllä) vain ja ainostaan rave-porukan suosima huume.
Koskahan kokaiinikin luetaan rave-porukoiden aineeksi?

Luultavasti pervitiiniä, joka on Suomen armeijan käyttämä amfetamiini. Ylioppilaslehdessä oli aiheesta hyvä kirjoitus äskettäin.

jeps. eiks noiden nappien nimi ollu "stimulan" tms.
samaiseen keskusteluun liittyen jossain lehdessä (oisko ollu jopa HS:ssa?) jonkun armeijan lääkintävastaavan mukaan; "puolustusvoimilla on amfetamiinia, mutta vähemmän kuin pasilan poliisitalolla on takavarikossa."

edit:
vai oliko se "stimulan" sittenkin se jatkosodan aikana suomen armeijan, ainakin kaukopartiomiesten ja lentäjien käyttämä piripilleri? (siis WW2:n aikanahan a:ta käytettiin ymmärtääkseni aika yleisesti, useiden konfliktin osapuolten toimesta.)

[ 05 December 2001: Message edited by: xternal ]

Joo aika paska saitti, päihdelinkki on kyl melkein ainoa jees suomenkielinen saitti, jost saa asiallistakin tietoa.

Täältä sitä saa..
http://huumekauppa.tripod.com

Jaksoiko ketään kiinnostaa tänään radiomafiasta tullut huumekeskustelu. Itse en jaksanut kuunnella, mutta oli kuulemma melko valaisevaa keskustelua.

En muista kommentoinko itse vai joku muu ulkomailla tapahtuvasta kuosaamisesta. Oon ollut Dublinissa nyt 10kk ja täällä huumeiden käyttö on jotakin aivan sairasta. Tätä en todellakaan haluaisi nähdä suomessa...enkä nähnytkään 2vkon lomallani. pari tapausta, jossa oli vedetty pikkasen liikaa jotain, mutta ei mitää tälläistä:

Porukka kiskoo 11-03 välisenä aikana parhaimmillaa seitsemän(7)+ essoa naamaan á 35mk (n. 50% piriä/ketamiinia tjsp.) Tarkempia faktoja en tiedä. ihmiset ovat siis _sekaisin_ ja bilettäminen on vaan niin väkinäisen näköistä touhua ja täältä tuntuu puuttuvan teknokulttuuri kokonaan. Se on vaan clubbaamista ja recreatinal drug use on päivän sana.
Toi on aika valitettavaa...

ja toi mitsumerkkien kanssa pelleily on luku sinänsä. Liput, paidat, tarrat...

pahinta oli, kun oltiin landella(100km dublinista) bilettääs
jonkun kuparisepän kämpässä ja siellä oli porukkaa vauvojen kanssa ja vanhemmat oli ihan tilt. joku ~16v tyttö istu koko illan+aamun ihan seis lapsi sylissään ja musa pauhas ihan perkeleen lujaa koko ajan ja arvatkaapa oliko vauvalla korvatulppia...

edit: lisäys

[ 26 October 2001: Message edited by: Chris Wicked ]

Originally posted by HiVoltage:
Jaksoiko ketään kiinnostaa tänään radiomafiasta tullut huumekeskustelu. Itse en jaksanut kuunnella, mutta oli kuulemma melko valaisevaa keskustelua.

Radiomafian huumekeskustelu oli omasta mielestäni paljon parempi kun uskalsin odottaa. Pysyttiin aika hyvin aiheessa, keskustelijat olivat suht asiallisia ja tiesivät jopa mistä puhuivat. Eikä edes lietsottu turhaa hysteriaa. Itse kuuntelin noin 3 tuntia ja olin suht tyytyväinen.

Kyllä se kannabiskin suht helposti koukuttaa, jos sitä on koko ajan käden ulottuvilla, juuri siksi että sitä pitää niin harmittomana.

edit: sensuuri iski.

[ 28 December 2001: Message edited by: Mrrshan ]

Olisiko joku tämän topicin seuraajista valmis kirjoittamaan / jo kirjoittanut n. liuskan verran tekstiä teknobileistä, kuinka on myös ihmisiä jotka voivat bilettää selvinpäin, joka julkaistaisiin lehdessä? Deadline olisi Torstai, 1.11.2001. Jos kiinnostusta löytyy, ottakaa yhteyttä, lauri@deejays.org

// L

O