Virallinen huumetopikki

Back to yleinen keskustelu O

Quote by Taedium

Olikohan se niin, että kannabis hidastaa reaktiokykyä vähintään kahdeksi vuorokaudeksi. Ja halutut vaikutukset on... mitä se on? 6 tuntia? Ja sen kuuden tunnin takia hidastat koko motoriikkasi vähintään kahdeksi vuorokaudeksi?

Jeb, kannattaa miettiä pari kertaa minkä takia oikein pössyttelee...

Quote by sunnyboy

Jeb, kannattaa miettiä pari kertaa minkä takia oikein pössyttelee...

Just joo... se parin vuorokauden päästä tuntuva arviolta 0,3587 %:n luokkaa oleva vaikutus reaktiokykyyn on on sitten kauheata.

Mahdollinen seuraavan päivän kannabisjumitus reippaasta pössyttelystä menee iltapäivään mennessä ohi mutta alkoholikrapula tuntuu koko päivän ja selvästi rankemmin.

Quote by e-cho

Mitä "mitä 'mitäh'"?

APUA :015: :eek: :001:

Quote by e-cho

Mitä "mitä 'mitäh'"?

Mitäs te nyt haluatte tietää?

Yli sata nuorta sekaantunut suureen huumejuttuun

Käyttäjä: Platinum.ac
Tunnus: Platinum

Huomasin, että Iltalehti tekee taas mielikuvatyötään. Kerrotaan, että käyttäjät käyttivät pääosin kannabista. Ja että he pitävät sitä ihan normaalina viihdekäyttönä. Ja seuraavassa lauseessa todetaan, että "Pari viikkoa sitten Hinthaaran nuorisotalolla Porvoossa järjestetyissä nuorisojuhlissa kaksi nuorukaista oli kuolla huumeisiin"

Juu, eivät valehtele, mutta jättävät mielikuvan että olisivat käyttäneet kannabista ja siihen melkein kuolleet.

Harmi, ettei mielikuvilla mainontaa ole rajoitettu uutisissa.

Pelkäänpä että tuollaiset tapaukset tekevät paljon hallaa UG-psykekulttuurille. Siis ensinnäkin se että jotkut hankkiutuvat sairaalakuntoon, sitten asioista uutisoidaan tuohon tyyliin, poliisi laittaa lisää resursseja laittomien bileiden estämiseen ja tiloja on vaikeampi saada käyttöön.

En jaksa lukea noit edellisii, en tiedä onko joku jo maininnu tän, mut VOI JUMALAUTA, ku media MÄSSÄILEE ny näillä kaiken maailman uutisilla & jutuilla... Joka päivä löytyy jtn iltapäivä lehdistä...

"Klubeilta saisi esitteitä ja tietoa hätätapauksien varalta"

http://www.helsinginsanomat.fi/uutiset/juttu.asp?id=20030331KA2

Quote by jUSSi

"Klubeilta saisi esitteitä ja tietoa hätätapauksien varalta"

http://www.helsinginsanomat.fi/uutiset/juttu.asp?id=20030331KA2

Mun mielestä ihan asiallista touhua. Tosin aiheuttaako tuo valistus kontrollin pettämistä? ...tai kasvaakohan kaupunkikeskusten ja maaseudun välinen kuilu entisestään valistuksen ja asenteiden osalta?

Pointtihan on se, että miksi valistaa laittomien aineiden käyttöä, koska eihän niitä pitäisi käyttää lainkaan. Mun mielestä kyl ihan hyväksyttävää, koska aineita käytetään ja niistä puhuminen lisää tietoisuutta.

Ehkä tässäkin maassa ollaan pikkuhiljaa menossa haittojen minimoimiseen tähtäävää politiikkaa kohti. Ei siitä kauhean kauaa ole kun poliisin ei olisi ikimaailmassa kuviteltu antavan lausuntoa tyyliin: "Emme hyväksy, mutta emme voi estääkkään, joten olemme asiallisen tiedottamisen puolella".

Millonkohan päästään siihen että voi ihan julkisesti puolustaa haittoja minimoivaa politiikkaa ilman että leimautuu itse käyttäjäksi.

Esim:
Jos joku kavereistani napsisi essoja niin mieluummin haluaisin tietää mitä tehdä jos sille jotakin sattuu, ennemmin kuin puolustelisin ankaraa rankaisupolitiikkaa loppuun asti.

Quote by Oath

Jos joku kavereistani napsisi essoja niin mieluummin haluaisin tietää mitä tehdä jos sille jotakin sattuu, ennemmin kuin puolustelisin ankaraa rankaisupolitiikkaa loppuun asti.
No jos se kaveri menee apokalyptiseen shokkiin, niin ei siinä auta kovinkaan paljoa sanoa, että "mene vankilaan, mene suoraan vankilaan kulkematta lähtöruudun kautta".

Quote by Oath

Sitä just yritin sanoa :l
No niin niin, en minä muuta väittänytkään.

Juttua median huumeuutisointitavasta:

http://www.journalistiliitto.fi/journalisti/kesk/lahdenma.htm

Quote by pHaze
"By giving us the opinions of the uneducated, journalism keeps us in touch with the ignorance of the community." - Oscar Wilde

Quote by Ryvon DJ

Kaikki huumeiden orjat eivät ole trendikkäitä klubbareita tai hienoja ihmisiä.

Ei tod. Pahimpia on must sekakäyttäjät.

Quote by Mrrshan

Ei ole olemassa mitään biologista tarvetta päihtyä.

Ei varmaan olekaan, siinä mielessä kun puhutaan että jokin on biologinen tarve tai vietti (kuten esimerkiksi lisääntyminen, hoivaaminen, syöminen jne). Ei tämä kuitenkaan estä sitä etteikö jokin halu voisi olla aikamoisen syvällejuurtunutta ihmisen mieleen ja ollut tapana jo esiapinasta lähtien.

[quote="Funkatronik (quote Tsubu-topiikista)"]

No ihan hyvä argumentti mielestäni jos miettii mitä huumeet keskivertoihmisille ovat, jotain pahaa ja tuntematonta jota kukaan kunnollinen ihminen ei ainakaan käytä.

Siis eihän tuossa väitteessä ole järjen hiventäkään. Saman logiikan mukaan myymälävarkaus olisi hyväksyttävää, koska monet tekevät niin. Rikoksen yleisyys ei ole mikään lieventävä asianhaara!

Quote by Funkatronik

Termi huume ei viittaa päihdyttäviin aineiisin eikä edes laittomiin päihteisiin vaan aineisiin joiden käyttö ei ole yhteiskunnassa hyväksyttyä. Jos jostain tulee hyväksyttyä se ei enää ole huume.

:001: Toivottavasti et ole tosissasi.

Quote by Tapi T

Rikoksen yleisyys ei ole mikään lieventävä asianhaara!
Mä vertaisin tota lähinnä niin, että saimaannorppa on uhanalainen laji. Saimaannorppa on myös eläin. Jos saimaannorppaa olisi noin 500 000 yksilöä, ei saimaannorppa olisi uhanalainen laji. Se olisi silti eläin.

Huume -käsitteestä Funkatronik puhui. Vaan tuo olisi muuten totta, mikäli huume olisi vain puhekielen ilmaisu, mutta lakikirjassakin puhutaan huumausaineista. En pidä Funkatronikin viestiä ollenkaan kummallisena (no ehkä ihan vähän) ja näen kyllä mitä hän tarkoittaa, mikäli hän kirjoitti siitä puhekielen ilmaisusta.
Quote by Tapi T

:001: Toivottavasti et ole tosissasi.
No sano joku yhteiskunnallisesti hyväksytty huume. En keksi.

"Mun mielestä kannabistuotteet eivät ole huumeita, koska niitä käyttävät kaikki" - Susanna

...eks se jotenkin noin mennyt.

Kommentti on täysin naurettava, koska Suomen väestöstä tuskin on 5% säännöllisiä käyttäjiä. Luvuista itselläni ei ole kyllä hajua, mutta veikkaan että tuo 5% menee yläkanttiin. Kommentti vaikuttaa myös "normaali" Keijon mielestä täysin käsittämättömältä, että kaikki käyttäisivät huumeita, koska hän ei ole itse koskaan edes nähnyt huumeita.

Vaikea myös sanoa, millä tavoin toimittaja on koonnut oman juttunsa. Onko hän ollut perillä huumeiden käyttäjistä ja millä tavoin hän on valinnut otsikkonsa. Onko hän kaapannut tuon lauseen jostain pidemmästä asiayhteydestä jne....turha tehdä hätäisiä johtopäätöksiä.

Oma mielipiteeni on se, että kannabiksesta puhuttaessa tulisi ottaa ennemmin kantaa koostumukseen ja terveyshaittoihin. On totta, että jos Suomen väestöstä pilveä polttaisi 20-30%, se olisi laillista täällä. Portugali laillisti koko paskan juuri, kun käyttäjäkunta levisi uskomattomiin mittoihin. Silloin järjestäytyneelle rikollisuudelle tulee jo niin suuret tulot, että se kykenee vapisuttamaan yhteiskunnan voimavaroja todenteolla. Tällöin kontrolli tuottaa huomattavasti vähemmän negatiivisia ilmiöitä yhteiskuntaan. Vaikea kuitenkin arvioida mikä olisi kannabiksen vapautuksen syy: viihdekäyttö ja huumeen laillistaminen vai lääke ja terveydenhuoltopiiri ja lääkekäytön tunnustaminen. Tuostahan vastauksen pitäisi irrota, eikö?

Mä luulen kyllä, että huumeet aiheena on vain tiettyä propagandaa, joka kuuluu kansan kasvatukseen. Entisaikojen kansallinen yhteisöllisyys näkyy sukupolvien jälkeenkin vielä tuon "uskottavan" kasvatuksen seurauksena. Jopa nuoret ovat mittausten mukaan vapauttamista vastaan. Miksiköhän?

--

Originally posted by Taedium

Oikeaa informaatiota kun saisi, niin asia olisi helpompi. Mikäli esmes MDMA tutkittaisiin ja saataisiin pitkäaikaisen kohtuukäytön tuloksia, niin oikeilla tutkimustuloksilla saataisiin faktat, joilla jokainen voi itse ynnätä plussat ja miinukset ja miettiä, kannattaako käyttää.
(klips)
Mikäli muissa aineissa saataisiin faktatiedot oikeasti esille, että mitä mikin tekee, niin voisin itsekin harkita joidenkin aineiden käyttöä. Pitäisi vain laskea plussat ja miinukset. Nyt kun miinuspuolelta tulee niin uskomattomia stooreja ja plus puolen tyypit vähättelee niitä, niin ei tiedä mihin uskoa.

Niin totta. Harmi vaan että Suomen poliittisessa keskustelukulttuurissa tollaisen vaatiminen leimaa suoraan huumeiden puolustajaksi, ja on ainakin kansanedustajalle poliittinen itsemurha IMO.

Tää on vähän sama asia kuin se että mä puhuin pari viikkoa sit eräälle vanhemman ihmisen kanssa siitä miten katselisin yleisen järjestyksen kannalta mieluummin (puhtaan, valtion tarkastaman) MDMA:n käyttöä bileissä kuin känniördäystä. Teknobileissähän on tunnetusti vähemmän järjestyshäiriöita kuin mitä esim. opiskelijabileissä (mä olen järkännyt molempia), vaikka osallistujat ovat suht'samanikäisiä. Hän ei ollenkaan ymmärtänyt mun kantaani, sillä hänelle kaikki huumeet (siis akselilla kannabis-heroiini) edustavat pahaa eikä niissä todellakaan voi olla minkäänlaisia hyviä puolia.

Mä en tiedä mitä mun omalle päihteiden käytölle kävis, jos alkoholia+muita aineita sais valtion kaupoista. Suurin esto ainakin mulla on se että mä en uskalla kokeilla koska aineet voi olla epäpuhtaita, ja sitten mulla ei ole tarpeeksi puolueetonta, tutkittua tietoa.

--

O