Virallinen huumetopikki

Back to yleinen keskustelu O

Originally posted by lauri:
Alkoholia käytettäessä harvemmin tarvitsee kutsua ambulanssia, ja teinit harvemmin ovat tyyliin 2-3 promillen humalassa - usein humalatila tuntuu olevan henkisesti kovempi kuin fyysisesti.

// L

Tästä päästään muuten siihen aiheeseen että Henkinen on Fyysistä.

Esim. jollakin on henkisesti paha olla ja hän ottaa masennuslääkettä, Alkoholia tai muuta kemiallista settiä ja se sitten poistaa olon.

Kuka voi kertoo mulle mikä olo on puhtaasti henkinen ??

Quote by Lothar

Suomessa GHB ja GBL on luokiteltu lääkkeiksi. Suomessa huumaavaan tarkoitukseen käytettyyn GHB:hen on kuollut tiettävästi ainakin yksi henkilö.

Mielestäni tuohon on tullut muutos ainakin GHB:n osalta viime vuoden loppupuolella ja GHB luokiteltaisiin nykyään Suomessakin huumausaineeksi.

Originally posted by Dani Cior:

Jos olet käynyt Ruotsissa bileissä huomaat kuinka ravepolisenin sedille vain nauretaan ja jengi vetää iloisesti huumeita keskellä bileitä.

.

Toi ei nyt pidä ollenkaan paikkansa....kyllä niillä on toi homma aika hyvin hanskassa...ystäväni yritti järkätä Tukholman ulkopuolelle ns "metsäbileet" monta kertaa mutta se oli sitten mahdottomuus koska aina oli joku vasikka mailinglisteillä. "Ravepolisen" ilmestyi aina paikalle juuri ennen bileitä ja esti ne ennen kun ne edes alkoi.

Tosta mömmöjen hinnasta. Riippuu vähä että paljoko ostaa kerralla ja kuinka "hyvältä kaverilta" ostaa.

Suomessa grammahinta olisi noin 1000FIM eli noin 167e/g.

Sen verran olen minäkin kotipoikana perillä helsingin
hintatasosta, että toi 167e/g on kyllä reilusti yläkanttiin.
Käsitykseni mukaan todellinen hintataso on jossain
80-100e/g

Jokainen muuten kuolee joskus, jos ette ole huomanneet.
Kuolemalla on aina funktio ja merkitys: yksikään elämä ei ole
turha / yksikään kuolema ei ole turha - edes huumekuolema.

Originally posted by Quantum:
On kyllä ihmisessä (tai pippaloissa) vikaa jos ei voi pitää hauskaa ilman kemikaaleja. Olen seurannut hyvin läheltä paria ystävääni, jotka juhlivat harvoin selvin päin. Itse en käytä, mutta voin uskoa, että pari kertaa kun on kuosannut ei pippalot maistu muuten.

onhan silloin vikaa joo. onneksi useat mun tuntemista ihmisistä osaavat pitää hauskaa kemikaalien kanssa ja myös ilman niitä. mutta toki on niitä jotka eivät sitten osaa pitää hauskaa ilman kemikaaleja, mutta eikös se ole ihan sen ihmisen vika eikä kemikaalin.

Hollannin huumepolitiikasta Q&A täältä: http://www.minbuza.nl/english

Originally posted by Sin:

Perinteistä streittari risti merkintää uv-maalilla on myös ehdotettu (Zenith)

Streittarimerkin käytöstä sen verran, että streittarius ei ole pelkkää huumeettomuutta tai edes päihteettömyyttä laajemmassa mielessä, vaan myös vegaaninen ruokavalio ja joidenkin koulukuntien mukaan myös irtoseksistä pidättäytyminen kuuluvat asiaan.

Lisätietoa: http://www.vegan-straight-edge.org.uk

Originally posted by pakana:

Lepposaan poltteluun tottuneena mä repesin tälle läppänä, hei lopeta... ei mikään saa ketään niin sekasin, ootteko ikinä kuullu että kukaan ois paukuissa ees lyöny ketään? Oot litkiny sitä jo liikaa, hymyiltiin ja suunnattiin toiset innokkaina, toiset pelokkaina kipin kapin kotiin ja uuteen kuosiin.

Mua on paukuissa olleet ihmiset lyöneet tai käyttäytyneet muuten aggressiivisesti useaan kertaan. Toisaalta alkoholin vaikutuksen alaisena olevat ihmiset on tehnyt sitä paljon useammin.

Quote by Varvana

Olisi ihan mielenkiintoista nähdä minkälainen olisi yhteiskunta jossa päihde numero yksi olisi kannabis, ei alkoholi.

Onhan niitä käsittääkseni tuolla Karibianmerellä... yhteiskuntamalli on Suomeen verrattuna muutenkin tosin sen verran erilainen että mitään suoria johtopäätöksiä niistä on hankala vetää sen suhteen että miten kannabiksen laillistus vaikuttaisi.

Quote by Taedium

Ja muuten. Kun katsoo Euroopassa maalattuja tauluja ennen 1500-lukua, niin joissain voi huomata joillain miehillä piipun. Kuitenkin tupakka tuli Euroopassa tutuksi vasta uuden mantereen löydyttyä. Mitähän niissä piipuissa poltettiin?

Äskettäin Hämeen linnassa käydessäni ihmettelin samaa - keskiaikaisia piippuja, vaikka tupakka tuli Eurooppaan vasta paljon myöhemmin. Isäni osasi tähän valistaa että niissä poltettiin kessua, tupakankaltaista kasvia jota myös Suomessa siihen aikaan kasvoi (tai viljeltiin?).

Quote by Taedium

Samaa mieltä me näköjään olemme siitä että jokaisen oma asia se on mihin hommiin menee ja pysyykö siellä. Jokainen tekee omat ratkaisunsa.

Ei se ihan noin ole. Jotkut joutuu ottamaan sen homman minkä sattuu saamaan.

Quote by Lothar

Ja tässä viä IRC keskustelun logi:
http://www.ripperlogs.tk/

:eek: :( :eek:

ei toimi?

minä ja matti

Quote by drS
Söin pienenä maasta löytämäni karkin, and I turned out just fine.
No se nyt on myöhästä juosta sinne kadulle enää...

Quote by jUSSi
Mutta miksi laista ei voisi poistaa yksityisyyden suojaa? Eihän meillä lainkuuliaisilla kansalaisilla ole mitään pelättävää tai salattavaa?

Niinpä. Samantien kamerat kaikkiin koteihin ja toimistoihin, pakolliset ilmoittautumiset viranomaisille tunnin välein, huumetestit päivittäisiksi, jne.

1984 :heart:

Quote by Taedium
...eipa se paljon oo ainakaan Helsinki-Vantaan lentokentalla haitannu.

Finnairin tai KLMn suoria Amsterdam-Helsinki lentoja on ollut vastassa useasti yrmeä tullisetä ja huumekoira :eek: "No vit#u tervetuloa vaan teillekin..." Montakohan kiloa (grammaa) hasista ne saa tälleen kiinni?

Originally posted by Laura:
[QB]Se käyttö ei kuitenkaan tee kenestäkään huonoa ihmistä..
???
QB]

Pah, kurkkaappa vaan jotain tyyppiä mikä on ihan deekiksellä tai poltellut viimeiset pari vuotta. Ei kyllä ole enää sama ihminen kyseessä, joten eiköhän se hieman "miestä pahenna"

---k0ne

Sota humehia vastaan...

ei muutakun nappai nassuun

Joku mainitsi jossain muussa viestissä jonkun toisen topicin yhteydessä, että yhä useammat bilettäjät tulevat mukaan teknokuvioihin kuultuaan, että siellä huumeiden käyttö on ihan jees... Tästä sitten johtuis se, että jengi kuosaa niinkin paljon bileissä nykyisin. Yksi syy siihen varmasti, mutta........

--

Originally posted by Taedium

Oikeaa informaatiota kun saisi, niin asia olisi helpompi. Mikäli esmes MDMA tutkittaisiin ja saataisiin pitkäaikaisen kohtuukäytön tuloksia, niin oikeilla tutkimustuloksilla saataisiin faktat, joilla jokainen voi itse ynnätä plussat ja miinukset ja miettiä, kannattaako käyttää.
(klips)
Mikäli muissa aineissa saataisiin faktatiedot oikeasti esille, että mitä mikin tekee, niin voisin itsekin harkita joidenkin aineiden käyttöä. Pitäisi vain laskea plussat ja miinukset. Nyt kun miinuspuolelta tulee niin uskomattomia stooreja ja plus puolen tyypit vähättelee niitä, niin ei tiedä mihin uskoa.

Niin totta. Harmi vaan että Suomen poliittisessa keskustelukulttuurissa tollaisen vaatiminen leimaa suoraan huumeiden puolustajaksi, ja on ainakin kansanedustajalle poliittinen itsemurha IMO.

Tää on vähän sama asia kuin se että mä puhuin pari viikkoa sit eräälle vanhemman ihmisen kanssa siitä miten katselisin yleisen järjestyksen kannalta mieluummin (puhtaan, valtion tarkastaman) MDMA:n käyttöä bileissä kuin känniördäystä. Teknobileissähän on tunnetusti vähemmän järjestyshäiriöita kuin mitä esim. opiskelijabileissä (mä olen järkännyt molempia), vaikka osallistujat ovat suht'samanikäisiä. Hän ei ollenkaan ymmärtänyt mun kantaani, sillä hänelle kaikki huumeet (siis akselilla kannabis-heroiini) edustavat pahaa eikä niissä todellakaan voi olla minkäänlaisia hyviä puolia.

Mä en tiedä mitä mun omalle päihteiden käytölle kävis, jos alkoholia+muita aineita sais valtion kaupoista. Suurin esto ainakin mulla on se että mä en uskalla kokeilla koska aineet voi olla epäpuhtaita, ja sitten mulla ei ole tarpeeksi puolueetonta, tutkittua tietoa.

--

O