Virallinen huumetopikki
- « Edellinen
- 1
- ...
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- ...
- 86
- Seuraava »
Mietittiin muutaman Jamaicalaisen ystäväni kanssa että miksi siellä Suomessa puututaan niin herkästi muiden ihmisten asioihin. Täälläkin bileissä käytetään, ei tosin samoja aineita kuin Suomessa, mutta samoihin kemikaaleihin pohjautuvia, ja ne jotka ei haluu ottaa, ei ota. Mutta ne eivät myöskään valita siitä käyttäjille. Mä veikkaan että kaiken pohjana on Suomalaisten kateus, sillä Suomalaiset on mielestäni maailman kateellisimpia ihmisiä!
** (my opinion) **
Originally posted by khatt:
Vai että 'hahahaa'. Olisi mielenkiintoista kuulla arvon Jiiboyn selittävän samanlaisia argumentteja hoitaessaan bilejärkkäyksen virallista puolta - jos hän siis bileitä ikinä on järkännyt, mistä en ole ihan varma. Konservatiiviselle päättäjälle tehoaa varmasti argumentit "no vittu kai siellä ny käytetään, ongelmaa ei voi kieltää ja jos sä dissaat kuosaajia niin aika idiootti olet".
Kysytään, mitä ongelmia aineiden käytöstä muka on. Kun ratsiat uutisoidaan kuuluvasti ja teknobileidin ja aineiden yhteydestä jätetään mediassa selkeä kuva, niin se voi vituttaa aika montaa bilejärkkääjää ja hankaloittaa jatkossa paikan, luvan ja sponssien järkkäämistä, puhumattakaan leimautumisesta julkisuudessa. Lisäksi on aina olemassa onnettomuuden vaara, mikä taas voi johtaa edellä mainittuun uutisointiin. Mielestäni on tällöin aika luonnollista, että moni bilejärkkääjä suhtautuu kuosaajiin hyvin kielteisesti ja ottaa peräti nollatoleranssilinjan. Jos näkee kuukausikaupalla vaivaa järkätäkseen bileet, niin kyllä järkkääjille on mielestäni se pieni dissaamisen oikeus annettava.
Sitten. Miksi laby-joonas ei käännytä kuosaajia pois kaapelitehtaan ovelta. Mitähän tässä parilla viime kerralla on yritetty tehdä? Miten perusteelliset ponnistukset olisivat Jiiboyn mielestä tarpeen, jotta saisi oikeuden väittää että kuosaajat eivät ole tervetulleita?
Jos nyt vähän kärjistäisin Jiiboyn viesteistä saamaani kuvaa, niin eihän vika ole kuosaajissa. Vika on ahdasmielisessä yhteiskunnassa, joka tekee kuosaamisesta ongelmansa. Ymmärsinkö kovinkin väärin? Olisin kyllä kiinnostunut kuulemaan niistä yhteisistä (ei-utopistisista) keinoista haittojen minimoimiseksi, ilmeisesti kirjoittajalla on näitä jonkin verran takataskussa.
[ 18 April 2001: Message edited by: khatt ]
Ensinnäkään mä en kysyny sulta, urpo, mut kun kerran kuulut samaan puupääporukkaan niin vastataan sitten.
Toisekseen, mä tiedän varsin hyvin mitä ongelmia bileiden järkkäyksessä on, mä halusin vaan kuulla Fuusion oman mielipiteen, kun hän näihin "ongelmiin" postissaan viittaa. Leimatuminen on se pahin ongelma, ihan niin ku totesit, mä oon vaan eri mieltä leimautumisen syistä kun sä. Se mediaratsia varmasti muuten vähens tätä leimautumista, eikö niin?
Todellakin hahahahaa, mä nauran sille joka edelleen, vuosien pään seinään takomisen jälkeen kuvittelee että voi kieltämällä estää aineiden käytön bileissään? Kuvitteletko todellakin että se ratsia labyn ovella esti aineiden käytön bileissä? Sähän voisit listata ne hyvät asiat mitä sillä ratsialla ja nollatoleranssilla saavutettiin?
Millä joku promoottori kuvittelee aineiden käyttöä estävänsä, KUN SIIHEN EI OLE PYSTYNYT YKSIKÄÄN VALTIO IKINÄ HISTORIASSA KAIKKINE POLIISEINEEN, LAKEINEEN JA VALISTUKSINEEN, EIKÄ EDES YHDYSVALLAT JOKA VALJASTI SIIHEN MAAILMAN TEHOKKAIMMAT SOTAVOIMANSA?!
Ja laby-joonas sitten kirjottaa flyeriin "kaikki huumeet on jyrkästi kiellettyjä." eiku ihan oikeesti herätkää nyt jo todellisuuteen. Mä ymmärrän, että pitää yrittää, koska on olemassa laki, mut mä en ymmärrä sitä että tätä pidetään tehokkaimpana ja ainoana keinona, kun se kerran ei toimi lainkaan. Tajuatko sä?
Jos järkkääjä dissaa kuosaajia, se dissaa samalla isoa osaa maksavasta asiakaskunnastaan. Tottakai jokaisella on oikeus dissata mitä haluaa, kaikkea ei vaan kannata sanoa ääneen jos haluaa säilyttää kasvonsa. Sä et tunnu tajuavan sitä, että nää kammottavat hirviökuosaajat on ihan tavallisia nuoria, jotka tykkää samanlaisista bileistä kuin ne jotka ei käytä.
Kukaan ei ota aineita pilatakseen kenenkään bileet, eikös ton nyt luulis olevan selvää sullekin? Tästä on puhuttu täälläkin miljoona kertaa aiemmin, mut pelkkä aineiden käyttö ei ole se ongelma, vaan aineiden idioottimainen käyttö ja diilaus, johon syyllistyy tosi marginaalinen osa kuosaajista.
Vika on kuosikulttuurin kehittymättömyydessä ja sun laisissa ihmisissä- eli ahdasmielisessä yhteiskunnassa.
Ja joo, mulla on todellakin "keinoja takataskussa", lue pari aikasempaa aiheeseen liittyvää topikkia ja palaa sit asiaan.
Fuusiokin vois parantaa osakkeitaan pikkuhiljaa vastaamalla.
[ 18 April 2001: Message edited by: jiiBoy ]
On totta että ihmiset ovat täällä todella herkästi arvostelemassa muiden tekemisiä ja täällä platiniumissakin on tuon huume asian suhteen varmasti tekopyhyyttä... kateutta se voi olla siinä tapauksessa jos itsellä on huono päivä ja jollain muulla on hauskaa => aineissa. Näpäyttäkää mut hereille jos olen väärässä, mut eikö nämä bileet ja niiden perus idea ole juuri hauskanpito ja musiikista nauttiminen, tyylistä, vaatteista, ihonväristä riippumatta ilman että tarvitsisi miettiä muiden reaktioita.
Jos puhe on niistä ihmisistä esim. teineistä jotka tulevat bileisiin kokeilemaan aineita, niin sanon että sekin on osittain uutisten syytä, nehän suorastaan huutaa, että tulkaa tänne täällä käytetään aineita.
Kun kerran huumevalistuksen puutteesta on kyse niin eikö joku asioista tietävä voisi alkaa ajamaan asiaa tosissaan.
-mielipiteeni on linnani-
Originally posted by k0ne:
Pah, kurkkaappa vaan jotain tyyppiä mikä on ihan deekiksellä tai poltellut viimeiset pari vuotta. Ei kyllä ole enää sama ihminen kyseessä, joten eiköhän se hieman "miestä pahenna"
Totta ei kukaan "normaali" ihminen halua sellaisen kanssa olla missään tekemisissä. Siis päihteiden ongelma käyttäjän kanssa. Eri asia on kuitenkin satunnaisesti tapahtuva virkistyskäyttö.
Smile_Boy
Humaanisuus ja suvaitsevaisuus ovat heikkoutta, joka johtaa laiskuuteen ja piittaamattomuuteen.
Originally posted by H.Abismo:
Sit toi hulluuden määritelmä, sul on siinä "tai" sana, miten se nyt sit meneekään? Ymmärrätsä itekkään mitä sä kirjotat? Vai onko tullu luettuu fasistiflyereitä pikku miittingeissä?
Kivaa kirjakieltä kuitenkin...
PeaceOut!
- eihymiöusko -
Muista suvaitsevaisuus.
Smile_Boy
Originally posted by Dani Cior:
Niin, en kannatakaan äärisuvaitsevaisuutta.En esimerkiksi suvaitse väkivaltaisia natseja, rasisteja tai huumediilereita ollenkaan.
Kuitenkin suvaitset huumeiden käyttöä? Mistähän nämä käyttäjät hankkivat aineensa? Ei diilereitä ei kysyntää.
Narkkarit, ovat usein sairaita addikteja, mutta heidänkin tilaansa vaikeutetaan pitämällä sikahalpojen huumeiden hinnat valtavan korkeilla jotta he joutuvat tekemään rikoksia saadakseen aineita. Moni tutkimus on väittänyt että jopa heroinistit voisivat käydä duunissa ja elää suhteellisen normaalia elämää jollei heidän tarvitsisi käyttää koko aikaansa rahaan huumeiden hankkimiseen.
Niinpä niin... Olisikin kiva jos lääkäri voisi määrätä krooniselle heroiini narkkarille lähes ilmaista ja puhdasta heroiinia mikäli tämä ei hoitoon haluaisi. Tämä olisi yhteiskunnan kannalta paras vaihtoehto. Se veisi myös pohjaa pois laittomalta heroiinikaupalta. Suomesta löytyy kuitenkin henkilöitä, jotka ovat tämänkin vaihtoehdon kieltäneet, koska se olisi luovuttamista ja saattaisi vähentää huumepoliisin ja muiden tilanteesta hyötyvien määrärahoja.
Smile_Boy
Psyykenlääkkeet ovat kivoja, koska niillä voidaan hoitaa mitä tahansa sairautta. Tärkeintähän maailmassa on pitää ihmiset hengissä mahdollisimman pitkään hinnalla millä hyvänsä.
Hups!
Edellinen quote pääs lipsahtaa...
DMT on kuitenki aikas raju aine ja diippi trippi, ei mitää biletysmatskua. Vars erottelu/annostelu kasvista vaikeaa. Ei kannata testaa ellei oo kondiksessa ja mieli vakaa ja dosage suht varma...
PiisAut!
- järkihymiömukana -
Originally posted by Quantum:
Itse en käytä, mutta voin uskoa, että pari kertaa kun on kuosannut ei pippalot maistu muuten.
Huhhhuh, ei pidä paikkaansa, kuten monet on tässä jo sanoneet... En ymmärrä miks streitit olettaa aina, että kerran jotain testattuasi, olet jotenkin huonompi tai tyhmempi ihminen? Suurin osa jengistä kuitenkin osaa A)bilettää selvinkinpäin, B)tajuavat liikakäytön typeryyden. Jos alunperinkin on tarpeeks järkeä päässä, kun lähtee testaileen, ei se järki siinä samassa mihinkään katoa.
Originally posted by Maya:
Miten sä yleensä pystyt elämään, kun sä noin paljon inhoot huumeita ja niiden käyttäjiä ?? Niitä meinaan pyörii sun ympärilläsi ja varmasti paljon, mutta sä et sitä huomaa. Varohan vaan, paha narkkari tulee ja syö sut
Mä elän ihan loistavasti... En mä ajattele huumeita/niiden vastustamista kokoaikaa, se on vaan päällä silloin kun joku puollustelee niiden käyttöä.
Mä en myöskään usko, että "paha narkkari tulee ja syö mua", koska ne ei tee niin. Niitä voi pyöriä mun ympärillä bileissa tms niin paljon kun niitä huvittaa, mutta mun elämässä ei ole sijaa sellaiselle roskalle, joten ei mun ystävissä ole sellaisia.
---k0ne
Paskat kuuluu vetää alas pöntöstä
Tarkoitus oli sanoa väkivaltaiset huumediilerit. Ilman diilereitäkin voi olla kysyntää, ainoa mitä ei ole on tarjonta. Kun tarjonta ja kysyntä kohtaavat tapahtuu kauppaa.
Basic economics.
Nyt kun Eurooppa yhdentyy ja suomeen tulee yhä enemmän ulkomaalaista syntyperää olevaa väestöä ja rajat aukenevat tms. En ole rasisti, mutta tietyistä maista peräisin olevien ulkomaalaisten sosiaalisesta taustasta johtuen heissä riittää potentiaalisia diilereitä lähes loputtomasti ainakin enemmän kuin suomalaisista. Huumebisnes on suomessakin siirtynyt lähes kokonaan virolaisten ja venäläisten käsiin (kukapa ei pieniä riskejä ottaisi jos yhdellä keikalla voi saada parinvuoden palkan). En usko, että huumeiden hinnoista tai saatavuudesta tulee ongelmia tulevaisuudessakaan vaikka poliisille annettaisiin kuinka paljon tahansa resursseja. Myönnän toki, jos poliisille annettaisiin rajattomat toimivaltuudet ongelma saataisiin kuriin, mutta kuka haluaa elää sellaisessa yhteiskunnassa?? Paljon parempia tuloksia saataisiin laittamalla nämäkin resurssit haittojen minimoimiseen tähtäävään toimintaan. Kuten asialliseen ja totuuden mukaiseen valistukseen, yleisimpien nykyään käytössä olevien huumaavien aineiden vaikutusten tutkimiseen. Monista aineista on nykyään saatavilla vain käyttäjien empiiriseen arvioon perustuvaa materiaalia eikä perusteellista tutkimus aineistoa.
Silti ainakin kevyempien aineiden diilerit tyydyttävät mielestäni aivan hyväskyttäviä asiakaskunnan tarpeita, jos puhutaan vastuullisista aikuisista. Lapset ja alaikäiset ovat aivan eri asemassa.
Mitkäs sitten luokittelet kevyemmiksi aineiksi?
Turha sun tai mun on lähteä psykoanalysoimaan miksi ihmiset vaikka pitävät teknosta, ehkä se on vain yksi coping metodi muiden joukossa. Kuitenkin hermostolliset sairaudet eivät ole kovinkaan erilaisia kuin somaattisetkaan sairaudet. Mä oon opiskellut biologiaa, joten kuinka tekniseksi haluat tän keskustelun. Eikä ole sun tai mun valinta, paitsi jos kyse on resurssien priorisoinnista eli ottaa huomioon elämän rajoittuneet resurssit, päättää missä vaiheessa toisen elämä on elämisen arvoista ja missä ei. Tuo menee muuten dogmaattiseksi natsismiksi kuten Hitlerillä tai linkolalaiseksi fasismiksi.
OFF TOPIC WARNING!!!
Minun isä ukkoni totesi teknon olevan jumputusta, joka en tehty ärsyttämään ihmisiä. Onhan sekin näkemys. Eihän kukaan voi periaatteessa tietää miksi tykkää jostakin asiasta. Ellei sitten näe asiaa niin, että tunteet on kehittyneet auttamaan ihmistä selviytymään elämässä. Minun mielestäni ihmisen mieli koostuu tasoista. Ylimmällä tasolla on tietoinen ajattelu. Alemmalla tasolla on tunteet, vaistot ja se, että tavallaan tietää miten missäkin tilanteessa tulee toimia. Eläimet on jääneet tuonne alemmalle tasolle ja ihminen on tunnetusti ainoa eläin, joka kykenee ylemmän tason ajatteluun. Ihmisen vapaa tahto ja ajattelu on vain harhaa, joka on olemassa pelkästään siksi, että oppisimme ajattelu ja toiminta tapoja muilta ihmisiltä. Onhan tämä vähän kylmä näkemys ihmisestä, mutta ainakin jonkinlainen teoria. Myönnän kuitenkin, että kokonaisuus on suurempi kuin osiensa summa.
Minä pidän teknosta ja bileistä samasta syystä miksi pidän urheilemisesta. Saa kosketuksen omaan kehoonsa, tunteisiinsa, unohtaa hetkeksi arjen huolet ja on kivaa olla hyvässä kunnossa.
Otan itselleni vapauden päättää kuinka kauan elämäni on elämisen arvoista. Minun mielestäni se on ihmisarvoni väheksyntää jos joku väittää etten saa päättää omasta elämästäni ja kuolemastani itse, koska elämäni ja kuolemani vaikuttaa muihin ihmisiin otan ratkaisussani myös nämä seikat huomioon. Tämä kuulostaa melkein itsemurha kirjeeltä... Enpä voi sille mitään, että kelailen pääni sisällä näitä asioita melkein joka päivä. Silti en koe itseäni mitenkään erityisen masentuneeksi ihmiseksi.
OFF TOPIC WARNING ENDS!
Living_Boy
Originally posted by 029:
Oikeesti...
Miks yleensä on lääkkeet ja lääkeaineet? Varmaan just siks, että kaikkien elimistö ei välttämättä pärjää ilman niitä tai parannu ilman ulkopuolisia elimistön auttajia.
[ 20 April 2001: Message edited by: 029 ]
Tiedän... itse puhuin huumeista ja siitä, miten niitä ei tule suvaita!!! Jos on syytä ottaa lääkkeitä, niin hyvä. Mutta tiedän muutaman tapauksen joilla on uppereita vain koska kiltti lääkäri uskoi "syvään masennukseen". Niitä sitten vedetää pe ja la iltaisin kun se on kivaa...
---k0ne
Insuliinihoitoinen diabeetikko jo vuodesta -84
Joojoo, mutta aikasemman postauksen perusteella sulla oli aika fasistinen asenne heikompia ihmisiä kohtaan.
Sanoithan tuossa ylempänä juuri ettet pidä minään niitä ihmisiä ketkä on niin heikkoja ettei saa asioitansa kasaan ilman farmaseuttien/diilereiden " lääkintää ".
Heikompia ne on jos ne antaa periksi kamalle. Ei niillä ole mulle mitään väliä.
Ja farmaseutit otin tuohon mukaan, kun joku Oku meni ehdottamaan mdma-terapiaa sopivaksi hoitokeinoksi... Se on ihan ymmärrettävää, jos on pakko käyttää lääkkeitä pysyäkseen terveenä, mutta tyypit, mitkä väärinkäyttää lääkkeitä on riistaa.
---k0ne
To hell and back again
Heräsin itse taas tajuaan jotain kuosaamisen tosi asioita vappuna. Oli TODELLA hauskaa ystävien kanssa eräissä bileissä, himmailtiin housen tahdissa monta tuntia... Sitten mä tajusin, että siä mestassa oli n. puolet porukasta koni nistejä. Ne seisoskeli/istuskeli liikkumatoomana pitkin seinän vierustoja ja pupillit oli sellaset nuppineulanpään kokoiset. Täysin vihanneksia. Alko kyllä miettiin, että toiko on tulevaisuus jos ei tajua lopettaa ajoissa... Ne oli kaikki sellasia kolmekymppisiä. "Vanhoja" muuhun porukkaan nähden. Erityisesti mulle jäi kummitteleen ne niiden silmät, en oo juuri kamalampaa näkyä ikinä nähnyt... Ne oli ihan tyhjät.
Lähdin sitten aika hyvällä kiireellä pois näistä bileistä. Mun kaveri ei tajunnut miks mä olin niin kauhuissani, sitä ne nistit ei häirinnyt lainkaan.
Originally posted by H.Abismo:
Olihan eilen VasikkaTV:n jossai ihmespesiaalissa "hauska" heitto:
"...(jossai Virossa) koululaiset polttaa kannabista kuin Suomessa tupakkaa." Vois vaik sanoo et juovat kaljaa kuin kossua.
Muutenki siin oli sellanen graafi, miten "fiilikset" doupeista laskee, ajat oli merkitty vuosina, ensin oli 0-4v kivakivaa, sit 1-3 vuotta vähäniijanäi ja sit, siis viimeistää seittemän vuoden kohdalla, tulee helvetti. Ja taas niputettii kaikki saman "huume"-valikon alle, eikä kerrottu kuka neropatti oli kyseisen esityksen väsänny.
Fight The Power!
- vihreetähymiöjoulua -
Tuo fiilisten lasku hyvin luultavasti johtuu kannabinoidireseptoreiden tottumisesta THC:hen, mikä on todennäköisin syy kannabinoidien aiheuttamaan riippuvuuteen.
Riippuvuutta on kyllä tutkittu paljonkin kannabiksen kiistattomien lääketieteellisten hyötyjen takia, joten ei kannata ihan sinisilmäisesti uskoa vihreään autuuteen.
Mutta totta tietysti on ettei mitään "mielen hyvää" aiheuttavaa ainetta voi niputtaa samaan syssyyn. Varmasti jokaisella käyttäjällä on tasan omat syynsä, oli ne sitten enemmän tahi vähemmän lääketieteelliset
Seuraavassa pari viitettä "vihreästä" riippuvuudesta:
Abstinence symptoms following smoked marijuana in humans.
Haney M et al. Psychopharmacology (Berl) 1999 Feb 141:395-404
Abstract
Symptoms of withdrawal after oral delta9-tetrahydrocannabinol (THC) administration have been reported, yet little is known about the development of dependence on smoked marijuana in humans. In a 21-day residential study, marijuana smokers (n = 12) worked on five psychomotor tasks during the day (0915-1700 hours), and in the evening engaged in recreational activities (1700-2330 hours); subjective-effects measures were completed 10 times/day. Food and beverages were available ad libitum from 0830 to 2330 hours. Marijuana cigarettes (0.0, 1.8, 3.1% THC) were smoked at 1000, 1400, 1800, and 2200 hours. Placebo marijuana was administered on days 1-4 . One of the active marijuana doses was administered on days 5-8, followed by 4 days of placebo marijuana (days 9-12). The other concentration of active marijuana cigarettes was administered on days 13-16, followed by 4 days of placebo marijuana (days 17-20); the order in which the high and low THC-concentration marijuana cigarettes were administered was counter-balanced between groups. Both active doses of marijuana increased ratings of "High," and "Good Drug Effect," and increased food intake, while decreasing verbal interaction compared to the placebo baseline (days 1-4). Abstinence from active marijuana increased ratings such as "Anxious," "Irritable," and "Stomach pain," and significantly decreased food intake compared to baseline. This empirical demonstration of withdrawal from smoked marijuana may suggest that daily marijuana use may be maintained, at least in part, by the alleviation of abstinence symptoms.
Self-administration behavior is maintained by the psychoactive ingredient of marijuana in squirrel monkeys
Gianluigi Tanda et al. Nat Neurosci 2000 Nov 3:11 1073-4
(ote johtopäätöksistä)
The active component of cannabis, THC, can act as a strong reinforcer of drug-taking behavior in an experimental animal, the squirrel monkey, as it does in humans. The THC self-administration behavior was comparable in intensity to that maintained by cocaine under identical conditions, and was obtained using a range of doses similar to those self-administered by humans smoking a single marijuana cigarette. These findings suggest that marijuana has as much potential for abuse as other drugs of abuse, such as cocaine and heroin. The selective reduction in THC self-administration by the cannabinoid antagonist SR141716A indicates that this abuse potential is likely mediated by cannabinoid CB1 receptors in the brain.
Tietty, en voi muodostaa mitään mielipidettä, kun en oo ollut ämpärissä - ja toisaalta jos olisin itse ollut ämpärissä en myöskään voisi, koska tietty objektiivisuus aiheeseen puuttusi myös silloin.
[ 06 June 2001: Message edited by: 029 ]
Tossa lukee että et voi muodostaa mistään mielipidettä...
Kokijana ei ole objektiivinen, ja näkijänä ei ole empiirinen. Voihan sitä tietty kysyä muilta et mitä mieltä pitäis olla...
"Siinä näkijä, missä tekijä."
Keep The Faith!
- opihymiöperusasiat -
Itse olen siitä lähtien kun näin ekat spiidituttuni tuntenut syvää aversiota ja melko lailla selittämätöntä inhoa koko ainetta kohtaan. Sitä paitsi mä en oo ikinä tajunnut mihin pitäisi piristyä? Ei maailmassa tarvii kuin chillaa...
Mitä turhaan. Kyllä jokainen tietää mitä omalta elämältään haluaa (speederitkin). Ainahan sitä voi loppettaa jos haluaa.
Originally posted by jUSSi:
Minua kiinnostaa tietää miksi ja mitä varten ihminen käyttää huumeita?
Minulle huumeet eivät ole ikinä tarjonneet muuta kuin hetkellistä jännitystä. Kuitenkin paljon jännittävämpää on seurata oman suosikkifutisjoukkueensa pelejä. Kaikki tunteet pystyy kokemaan selvinpäin ja yhtenäisyyden tunnetta voi kokea vaikka futisjoukkueessa. Eikä se ilo omien 'rajojen' rikkomisesta kauan kestänyt ennen kuin tuli morkkis. Jäljelle jäi vain kysymys, että miksi ihmisen tarvitsisi käyttää huumeita ja miksi minä kokeilin?
Ehkä tässä on vaan kyse siitä että ihmiset ovat vain niin erilaisia. Jos sinä et ole saanut mitään irti mainitsemistasi päihteistä ei tarkoita että jotkut muut eivät saisi niistä iloa.
Esim. Minä en ole koskaan ymmärtänyt miten ihmiset saavat selvästi kiksejä urheilun seuraamisesta. En ymmärrä miten ihmiset oman suosikki joukkueen voittaessa ovat selvästi euforisessa tilassa (ilman mitään päihteitä). Itse asiassa olen joskus jopa pitänyt itseäni epänormaalina kun en näe siinä mitään iloitsemisen aihetta että Suomi voittaa jääkiekon maailmanmestaruuden tms.
Urheilun seuraaminen ei siis ole minun juttu, mutta ymmärrän sen että toisille se voi tuottaa suunnatonta iloa.
Ajat on muuttunu huumemaailmassakin. nykyään diilerit kauppaavat ihan mitä vaan mistä rahaa saa vaikka muiden henki menis. ei ole tietoakaan enään ns "puhtaasta" tavarasta. kuka hullu lähtee vetämään tuntemattomia kemikaaleja? minä en ainakaan. matkailu avartaa ja uudet kokemukset. huumeiden avulla voi avartaa maailmankatsomusta, hetkellisesti. kun tutustuu paremmin huumeiden käyttöön, voi olla, että se avara tila jonka saavuttaa, muuttuu psyk.polin suljetuksi osastoksi. niin on vaan valitettavan monelle käynyt. että, pointti on se: et kannattaa kattoo vähän mitä kemikaaleja itteensä työntää. tosin, on sekin säälittävää, kun jengi joka vetää roinaa, eivät osaa mistään muusta puhuakaan kun sekoiluistaan, maailma pyörii vähän liikaa sen ympärillä... ps. kokemuksesta puhun. no se siitä, mut jos saisin valita, niin haluaisin etteivät omat kaverit mitään käyttäisi...
Originally posted by Zak:
Nyt puhut asiaa. ei pidä yleistää kaikkea, poikkeus vahvistaa säännön... miettisivät miten pahasta huumeongelmasta esim Venäjä kärsii... trust me oon katellu Viipurin iltaelämää... ja jotenkin tuntuu et täällä kyseisestä aiheesta nostetaan vaan liian suuri haloo... tuskimpa ne media-toimittajatkaan raivoraittiita ovat. ei pidä mennä muiden tekemisiin tollein puuttumaan jos siitä ei ole itselleen haittaa... en vastusta huumeiden käyttöä jos joissakin tapauksissa siitä saattaa jopa olla jollekin apua, esim yhdellä entisellä kaverillani oli joskus paha migreeni, poltti sätkän maria ni ei ollu migreenistä tietoakaan. tosin en suosittelisi sitä kenellekään... jokainen tablaa tavallaan, se on vaan hyväksyttävä, sille ei voi mitään...
ps. itse lopettanut käytön v-96 eikä tee heikkoakaan mennä raveihin tai muihin pippaloihin ihan kaljan voimalla...tai selvänä.
--
Originally posted by Taedium
Oikeaa informaatiota kun saisi, niin asia olisi helpompi. Mikäli esmes MDMA tutkittaisiin ja saataisiin pitkäaikaisen kohtuukäytön tuloksia, niin oikeilla tutkimustuloksilla saataisiin faktat, joilla jokainen voi itse ynnätä plussat ja miinukset ja miettiä, kannattaako käyttää.
(klips)
Mikäli muissa aineissa saataisiin faktatiedot oikeasti esille, että mitä mikin tekee, niin voisin itsekin harkita joidenkin aineiden käyttöä. Pitäisi vain laskea plussat ja miinukset. Nyt kun miinuspuolelta tulee niin uskomattomia stooreja ja plus puolen tyypit vähättelee niitä, niin ei tiedä mihin uskoa.
Niin totta. Harmi vaan että Suomen poliittisessa keskustelukulttuurissa tollaisen vaatiminen leimaa suoraan huumeiden puolustajaksi, ja on ainakin kansanedustajalle poliittinen itsemurha IMO.
Tää on vähän sama asia kuin se että mä puhuin pari viikkoa sit eräälle vanhemman ihmisen kanssa siitä miten katselisin yleisen järjestyksen kannalta mieluummin (puhtaan, valtion tarkastaman) MDMA:n käyttöä bileissä kuin känniördäystä. Teknobileissähän on tunnetusti vähemmän järjestyshäiriöita kuin mitä esim. opiskelijabileissä (mä olen järkännyt molempia), vaikka osallistujat ovat suht'samanikäisiä. Hän ei ollenkaan ymmärtänyt mun kantaani, sillä hänelle kaikki huumeet (siis akselilla kannabis-heroiini) edustavat pahaa eikä niissä todellakaan voi olla minkäänlaisia hyviä puolia.
Mä en tiedä mitä mun omalle päihteiden käytölle kävis, jos alkoholia+muita aineita sais valtion kaupoista. Suurin esto ainakin mulla on se että mä en uskalla kokeilla koska aineet voi olla epäpuhtaita, ja sitten mulla ei ole tarpeeksi puolueetonta, tutkittua tietoa.
--
- « Edellinen
- 1
- ...
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- ...
- 86
- Seuraava »