uskonnollisuus
- « Edellinen
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- ...
- 34
- Seuraava »
ei kiitos
Kuulun kyl kirkkoon mut en kyl usko jeesukseen... Ehkä väärin. Tiedä häntä mut saanpahan kirkkohäät jos menen naimisiin.*piis*
Pitäs eroo siit pirun kirkosta jo niin kukaan naikkonen ei sais mua alttarille, kjäh
Niin ja säästäis 1,2% verois
no ennen joulua kyllä erotaan, kättä päälle
ei ne kirkkohäätkään kovin houkuttele, vaikka kohta pääseekin katsomaan siskon naittamista
Mun uudenvuodenlupaus oli kirkosta eroaminen ja jos en ees tätä lupausta pysty vuodeen loppuun mennessä täyttään niin ei hyvin mene
[q]hallucinogen:
Mun uudenvuodenlupaus oli kirkosta eroaminen ja jos en ees tätä lupausta pysty vuodeen loppuun mennessä täyttään niin ei hyvin mene
[/q]
kannattaa hoitaa lokakuun loppuun mennessa niin valttaa ens vuodelta kirkollisverot
[q]Tiedä häntä mut saanpahan kirkkohäät jos menen naimisiin[/q]
jos sita kaipaa niin liittyminen on erittain triviaali homma.
systerin kakaran ristiäisissä jossa musta piti tulla kummi kävi about tälläinen vuoropuhelu
kuulutko kirkkoon
en mä kait enää? erosin joskus
missä asut?
kampissa
nyt kuulut taivallahden seurakuntaan. tervetuloa
[muokattu 9.7.2003 15:42]
[q]yana4000:
---
hallucinogen:
---
kannattaa hoitaa lokakuun loppuun mennessa niin valttaa ens vuodelta kirkollisverot
[/q]
Kiitos vinkistä, täytyy hoitaa sitten ajoissa... Alkaa jo ärsyttämään oma saamattomuus asian suhteen. Kilttinä tyttönä tuntuu tietysti ikävältä tuottaa vanhemmille pettymys (eivät mitään kiihkoilijoita ole, mutta kuitenkin uskovat - ainakin näennäisesti ja kiirastulen pelossa *pahis*). Itselläni ei ole mitään syytä enää kuulua ev.lut. tai muuhunkaan kirkkoon, sillä kieltäydyn ajattelemasta itseäni syntisenä ja jonkun korkeamman voiman pelastusta kaipaavana yksilönä
[muokattu 9.7.2003 15:53]
[q]-x-:
*). Itselläni ei ole mitään syytä enää kuulua ev.lut. tai muuhunkaan kirkkoon, sillä kieltäydyn ajattelemasta itseäni syntisenä ja jonkun korkeamman voiman pelastusta kaipaavana yksilönä
[/q]
Luit ajatukseni*joo*
[q]-x-:
Kilttinä tyttönä tuntuu tietysti ikävältä tuottaa vanhemmille pettymys (eivät mitään kiihkoilijoita ole, mutta kuitenkin uskovat - ainakin näennäisesti ja kiirastulen pelossa *pahis*).[/q]
mun mielestä on tekopyhää väittää kirkkoon kuulumisen vaikuttavan jotenki merkittävästi siihen kuinka uskonnollisen maailmankuvan omaa (tosin tääkin on vain mun tulkintani asiasta taas kerran). ev.lut kirkon opeissa on paljon sellaista joihin uskon, ja olen myöskin aika paljon erimieltä varsinkin joidenki kiihkouskovaisten kanssa siitä miten esim raamattua tulisi tulkita. huvittavin tapaus oli eräs mulle saarnaamaan alkanut nuori mies jonka mielestä oli aivan sama kuinka hyvä/paha ihminen on, jeesus on kuolemallaan lunastanut syntinsä ja taivaspaikan. eli tän tyypin mukaan on aivan sama mm kuinka paljon myötätuntoa ja rakkautta osoitan lähimmäisiäni kohtaan. tyyppi ei edes suostunut keskustelemaan aiheesta enempää.
[q] Itselläni ei ole mitään syytä enää kuulua ev.lut. tai muuhunkaan kirkkoon, sillä kieltäydyn ajattelemasta itseäni syntisenä ja jonkun korkeamman voiman pelastusta kaipaavana yksilönä [/q]
tämäkin on vain yksi tulkinta. kristinuskossa on kuule paaaaljon eri lahkoja joissa asit tulkitaan myös eritavalla ;)
tosin kaikkiin liittyy niin kiinteästi jumala/taivas/helvetti asetelma etteivät ne sovi mun maailmankuvaani
[muokattu 9.7.2003 16:09]
[q]yana4000:
---
mun mielestä on tekopyhää väittää kirkkoon kuulumisen vaikuttavan jotenki merkittävästi siihen kuinka uskonnollisen maailmankuvan omaa
[/q]
toivottavasti en väittänyt näin, en ainakaan tarkoittanut Omalta osaltani vaan tuntuu ikävältä kuulua, kun en kuitenkaan usko
[q]-x-
---
Itselläni ei ole mitään syytä enää kuulua ev.lut. tai muuhunkaan kirkkoon, sillä kieltäydyn ajattelemasta itseäni syntisenä ja jonkun korkeamman voiman pelastusta kaipaavana yksilönä
yana4000
---
tämäkin on vain yksi tulkinta. kristinuskossa on kuule paaaaljon eri lahkoja joissa asit tulkitaan myös eritavalla ;)
[/q]
joo uskotaan, mutta en usko kuitenkaan
[muokattu 9.7.2003 16:21]
kultainen sydän on kaiken A ja O. Ihan sama mihin uskoo, kunhan kunnioittaa toisten elämää, eikä aiheuta harmia muille... tai jotain...
mä uskon siihe ettei oo muuta ulottuvuutta ku tää mis me nyt vaikutetaa ja meil on vaa tää yks häviävän lyhyt hetki maan päällä joka kannattaa käyttää hyödyks eikä alituisee murehtimisee jne. enkä muute usko kuolema jälk. elämää vaa et ku maailma meist jättää ni that's it ja sit sua ei vaa yksinkertasest oo enää ja kaikki on tyhjää...
Mua on aina nyppiny se et vaikka ihminen murhais tuhansia mut kuhan se uskois jumalaan sit ja katuis tekojaan niin se pääsee sit jessen luo, sit joku tosi hyvä ihminen joka ei usko niin potkastaan luciferin luo saamaan mokkakikkelii perseeseen
[q]hallucinogen:
Mua on aina nyppiny se et vaikka ihminen murhais tuhansia mut kuhan se uskois jumalaan sit ja katuis tekojaan niin se pääsee sit jessen luo, sit joku tosi hyvä ihminen joka ei usko niin potkastaan luciferin luo saamaan mokkakikkelii perseeseen
[/q]
ei se nyt ihan noin taida kuitenkaan olla kuin joidenkin latvakakkosten tulkinnan mukaan ;)
[muokattu 9.7.2003 19:19]
[q]yana4000:
---
hallucinogen:
---
ei se nyt ihan noin taida kuitenkaan olla kuin joidenkin latvakakkosten tulkinnan mukaan ;)
[muokattu 9.7.2003 19:19]
[/q]
Se onkin näiden jotka on kamalia kiihkoilijoita niinkun helluntalaiset, niiden kanssa jutellu ja ei niiden kanssa pysty järkevää keskustelua saamaan aikaan kun ne puolustaa henkeen ja vereen eikä epäile yhtään ja sit jos sanoo jotain mikä on niiden käsityksiä vastaan niin ääni nousee ja ne kuuroutuu täysin
Musta nyt on muutenkin aika perseestä että Suomessa tuputetaan tuota uskontoa väkipakolla ensimmäisestä luokasta lähtien, elleivät vanhemmat sitten erikseen asialle tee jotain. No hyvänä puolena on se että koska kirkon vankka kannattajajoukko alkaa pikkuhiljaa siirtyä sinne taivaallisen laulukuoroon niin pakostikin sen vaikutus niin taloudellisesti kuin muutenkin alkaa murentua.
No ei täällä sentään ihan niin paljoon onneksi tuputeta uskontoa kun jossain ugabelerättipäävaltiossa
---
Se onkin näiden jotka on kamalia kiihkoilijoita niinkun helluntalaiset, niiden kanssa jutellu ja ei niiden kanssa pysty järkevää keskustelua saamaan aikaan kun ne puolustaa henkeen ja vereen eikä epäile yhtään ja sit jos sanoo jotain mikä on niiden käsityksiä vastaan niin ääni nousee ja ne kuuroutuu täysin
[/q]
sit voit jättää ton törkeen yleistämisen pienemmälle, oon itse helluntailainen ja voit tulla koska vaan keskustelee että sun käsitykses meistä sais hiukan enemmän väljyyttä.
toi on yhden sortin kiihkoilua luokitella ihmiset muutaman edustajan mukaan tosi pieneen ja ahtaaseen lokeroon...kuule suurin osa helluntailaisista on todella rakastavia,lämpimiä ja välittäviä ihmisiä. että revi siitä huumoria.
hermot palo.
[muokattu 10.7.2003 20:06]
kuinka montaa katolilaista, jehovaa tai luterilaista mä olen täällä solvannut? helluntailaisia on vaan niin helppo syyttää kaikessta kiihkoilusta, ja en tosiaan kiellä sitä etteikö meidän joukossa näitä henkilööitä olisi, mutta on niitä muissakin! Anteeks nyt jos jokuk loukkaantuu, mutta mä luokkaannuin ja musta mulla on oikeus puolustaa itteäni, kun joku tuomitsee mut vaan muiden perusteella keskustelematta edes mun kanssani.*piis*
tällaista aihetta en vielä löytänyt
ja kiinnostais onko täällä uskonnollisia ihmisiä?
en tarkoita mitään kiihkoilua vaan onko täällä ihmisiä jotka vähäisestikkään uskoo toivoo tai haluaisi uskoa johonkin suurempaan ja jos niin ei tarvitse nyt alkaa kertoo ryhmittymää mutta kertokaa sellaisia pieniä asioita
- « Edellinen
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- ...
- 34
- Seuraava »