uskonnollisuus

Back to yleinen keskustelu O

No voi anteeksi cheat jo jotenkin loukkasin sinua
Mut juu oon jutellu yli kymmnen helluntalaisen kanssa, kylläkin netissä ja kenenkään niiden kanssa ei ole saanut sellaista keskustelua aikaan jossa voisi vähänkään kyseenalaistaa heidän oppejaan. En ole todellakaan väittänyt etteivät he olisi rakastavaisia, lämpimiä tai välittäviä ihmisiä, vai väitinkö?

nomic, jep se just tuolla palestiinan suunnilla on paha kun israelilaiset sanoo et mooses lupas 5000v joka kiven jyvän heille just täältä ja palestiinalaiset sanoo et tämä on heidän pyhä maa niin yritä siinä nyt sit pistää kahta valtioo pystyyn

Ennen ihmistä, oliko Jumalien kuvia? Oliko kirjoituksia?
Varmaa on, että Fysiikan ja Kemian lait olivat.
Ihminen kehittyi ja lyösi monesti uusia asioita joita ei
voinut selittää aluksi, Jumala syntyi. Monta asiaa, joita
ennen selitettiin taikuudella, selitetään tieteillä nykyään.

Tällä kehityksellä Jumalaa tarvitaan vähemmän selittämään
maailmaa. Lopulta olemme kuitenkin umpikujassa.
Viimeinen kysymys on meidän ongelma. Kaikki johtaa lopulta
tähän kysymykseen, tieteet ja uskonnot.
Kysymys on kutakuinkin ”Mistä se tuli? tai Mitä oli ennen sitä?”
Tässä vaiheessa pystymme selittämään kaiken mahdollisen, mutta
aiheutamme luonnostamme mahdottoman. Mahdoton kumoaa uskonnot
ja itsensä. Tässä pisteessä ainoa mikä on varmaa on luonnonlait.

Ongelma on lopulta yksi kysymys, ongelman käsittäminen selvittää
Jumalan olemassaolon, mutta kumoaa Jumalan todellisuuden.
Jumalaan uskominen poistaa ongelmat.

Jumalaa ei ole olemassa, on vain yksi kysymys, kysymys johon
ei ole vastausta. Deal with it! That's life!

-liisa

ps. En usko Jumalaan ennen kun nään sen että se on olemassa, mutta en
haluu nähä sitä koska sitten en enää usko itseeni.

[muokattu 11.7.2003 00:41]

[q]hallucinogen:
No voi anteeksi cheat jo jotenkin loukkasin sinua
Mut juu oon jutellu yli kymmnen helluntalaisen kanssa, kylläkin netissä ja kenenkään niiden kanssa ei ole saanut sellaista keskustelua aikaan jossa voisi vähänkään kyseenalaistaa heidän oppejaan. En ole todellakaan väittänyt etteivät he olisi rakastavaisia, lämpimiä tai välittäviä ihmisiä, vai väitinkö?
[/q]
Mä en halua mitään riitelyä, mut joo kyllä sä loukkasit mua, harmittaa aina, että ihmiseet haukkuu helluntailaisia, toisaalta on kivaa piruillakin ihmisille, kun saa esim. jonkun tutun haukkumaan meikäläisiä ja täräyttää sille sit et btw, mä oon yksi näistä tyrkyttäjistä ja tuputtajista...*iloinen*
anyway, sen verran vielä hallucinogen, että onko käynyt mahhdollisesti mielessä että nää tyypit joita oot tavannu netissä ei välttämättä anna hirveen edustavaa kuvaa meikäläisistä, eikös se asia ole vähän niin, että nettiin kiihkoilemaan päätyy pieni ääripää joka ”lahkosta” niin mun mielestä on edelleen väärin että tuomitset meidät kaikki.
ja ihan tiedoksi vielä...mä kyllä kyseenalaistan meidän opit. todellakin.*piis*

joo... ei oo mua varten nää uskonto asiat.. suvusta löytyy näitä ”uskovaisia” liikaakin ja välistä ahistaa se niiden tuputus.. osaltaan jo sekin on tehnyt kyyniseksi koko asiaan.

Siinä vaiheessa kun ufo miehet laskeutuu tälle planeetalle niin alan miettimään uusiks josko tuollainen miracle man ois täällä käyny.

[q]hallucinogen::
helluntailaisia on vaan niin helppo syyttää kaikessta kiihkoilusta, ja en tosiaan kiellä sitä etteikö meidän joukossa näitä henkilööitä olisi, mutta on niitä muissakin! Anteeks nyt jos jokuk loukkaantuu, mutta mä luokkaannuin ja musta mulla on oikeus puolustaa itteäni, kun joku tuomitsee mut vaan muiden perusteella keskustelematta edes mun kanssani.*piis*
[/q]

helppo syyttää. hetkinen. ja sen perusteella sitten yleistät ja syytät?

onpas vitun fiksua.

neekereitähän onkin sitten helppo syyttää suomen lamasta, teknokuplan puhkeamisesta ja budjettivajeesta. tulevat paskat tänne viemään työpaikat kunnon suomalaisilta. vitun työttömät pummit, eka vie työpaikat ja sitten notkuvat päivät pitkät mitään tekemättä steissilla. vittu hakataan ne kaikki heti.

syyttäminen on aina helppoa. ei perusteltua

[muokattu 11.7.2003 09:22]

[muokattu 11.7.2003 09:23]

cheat, kysymys on lähinnä opeista. Mun mielestä ihmiset saa uskoa niinkuin haluaa mutta siinä vaiheessa kun omia oppejaan ja moraalikäsityksiään halutaan laittaa muiden elämään, eli kun uskonto tulee politiikkaan. Onneks suomessa kristillisillä ei ole kamalasti valtaa koska en haluaisi nähä, että tässä maassa alettaisiin kieltämään montaa asiaa jota minä pidän jokaisen omana valintana esim. abortti.

[q]hallucinogen:
Mut juu oon jutellu yli kymmnen helluntalaisen kanssa, kylläkin netissä ja kenenkään niiden kanssa ei ole saanut sellaista keskustelua aikaan jossa voisi vähänkään kyseenalaistaa heidän oppejaan[/q]

jjjjep

turhaa höpinää...

piis,
.m

p.s. jeesus ratsasti aasilla...

[q]hallucinogen:
. Mun mielestä ihmiset saa uskoa niinkuin haluaa mutta siinä vaiheessa kun omia oppejaan ja moraalikäsityksiään halutaan laittaa muiden elämään,

[/q]

siinä on vaan se ongelma että toisten uskontoon tämä tuputtaminen eli julistaminen kuuluu suurena osana, mutta jos ei kiinnosta niin aina voi kohteliaasti kieltäytyä niin eiköhän ne lopeta

ja mitä politiikkaan tulee niin samaiset uskonnot ei osallistu mitenkään politiikkaan... ei edes äänetä..

ja ihmiset jotka kuuluvat ns. marginaaliryhmiin on varmaan aika usein saanu siitä kuulla... eli ei kannata ottaa herneitä neniin jostain pikku kommentista kun varmaan aiemminkin saanu kokee kovempia..

yana...sä nyt vääntelet mun sanoja.
ja toi pakolaiset työpaikat yleistys malli jota sä käytät on aika heikoilla jäillä kun topicina on uskonnollisuus. sen takia mä en alkanut edes vetämään tollasta kliseistä yleistysdtä, mutta faktahan on se, että kun tuputtamisesta ja hihhuleista aletaan keskustelee, ni ekana mainitaan helluntailaiset. ja vaan muutaman kilahtaneen nettihörhön takia, hei kuin moni teistä oikeesti tuntee meitä ?!?

Hardikaveri, mailmassa on aika monta valtiota missä uskonto sanelee monia asioita, katoliset maat kuten puola ja sitten arabimaat, on suomessakin kristillisdemokraatit jotka pistää mun veren välillä kiuhamaan omilla ehdotuksillaan.

mä puhuinkin näistä uskonnoista jotka tuputtaa....
on valitettavaa miten kirkko tekee bisnestä tonteilla ja osakkeilla ja vielä perii osaa ihmisten tuloista kun ei muuten oo varaa..pah
ja valitettavaa miten on tehty murhia jumalan nimessä ja on valitettavaa miten politiikkakin on tullu kuvioihin... mutta no can do...

tääki topikki alkaa menee piloille.... olis varmaan parempi lopetella
kun kuitenkin alkuperäinen idea oli tehdä jonkinnäköistä kartoitusta ei tappelua ja syyttelyä eikä haukkumista

Mun mielestä tää pysyny viel suht asiallisena et ei oo tullu ”noitaroviot pystyyn ja jeesustelija hiilille”

[q]cheat:
yana...sä nyt vääntelet mun sanoja.
ja toi pakolaiset työpaikat yleistys malli jota sä käytät on aika heikoilla jäillä kun topicina on uskonnollisuus. sen takia mä en alkanut edes vetämään tollasta kliseistä yleistysdtä, mutta faktahan on se, että kun tuputtamisesta ja hihhuleista aletaan keskustelee, ni ekana mainitaan helluntailaiset. ja vaan muutaman kilahtaneen nettihörhön takia, hei kuin moni teistä oikeesti tuntee meitä ?!?
[/q]

_sun_ sanoja? meneeks nyt puurot ja vellit sekasin. mä vastasin kyllä hallucinogenille

mä en väännellyt yhtään sun sanoja tai kenenkaan muun. pointti pysyy samana. vaikka jostain asiasta on helppo alkaa syyttämään perusteetta vain siksi että muutkin syyttävät, ei se tee siitä yhtään sen oikeutetumpaa. toi sun yleistys on ihan yhtä _fakta_ kuin toi mun heittämä _fakta_ jota saa kuulla jossain joensuun skinien keskuudessa.

vai miten nää sun mielestä eroaa
faktahan on se, että kun tuputtamisesta ja hihhuleista aletaan keskustelee, ni ekana mainitaan helluntailaiset.
vs.
faktahan on se, että kun sosiaaliloisimisesta ja varkauksista aletaan keskustelee, ni ekana mainitaan pakolaiset.

yhtä ahdasmielistä paskaa kumpikin

voisitko selventaa siis miten vaantelin sanojasi tai miten toi vertaus muka on heikoilla jailla?

[muokattu 11.7.2003 10:23]

_sun_ sanoja? meneeks nyt puurot ja vellit sekasin. mä vastasin kyllä hallucinogenille

tsori. luulin et vastasit mulle. ihmettelinkin. no siteerasit kuitenkin mun kirjottamaa tekstiä, että väärinkäsitykseni ei ollut ehkä ihan aiheeton.

vai miten nää sun mielestä eroaa
faktahan on se, että kun tuputtamisesta ja hihhuleista aletaan keskustelee, ni ekana mainitaan helluntailaiset.
vs.
faktahan on se, että kun sosiaaliloisimisesta ja varkauksista aletaan keskustelee, ni ekana mainitaan pakolaiset.

yhtä ahdasmielistä paskaa kumpikin
joo saattaa olla yhtä ahdasmielistä paskaa, mutta niinhän se asia on! (nimittäin se että kuka milloinkin ensin mainitaan)

voisitko selventaa siis miten vaantelin sanojasi tai miten toi vertaus muka on heikoilla jailla?
siten sun vertaus on heikoilla jäillä, että nyt ei keskusteltu työttömyydestä tai sosiaalihuollosta tai whatever. siks mä saan puolustaa itteeni ja ”lahkoani” ilman että otetaan heti kaikki muutkin yhteiskunnan epäkohdat mukaan ja aletaan niillä pommittamaan, että ”hei näinhän se vaan on, deal with it”.

Tää nyt menee taas hiusten halkomiseksi ja toisen jokaiseen sanaan tarttumiseksi. inhottavaa.

[muokattu 11.7.2003 10:23]
[/q]*uuh**uuh*

[muokattu 11.7.2003 12:29]

cheat, sitä mä en ymmärrä et miks sä kuulut helluntalaisiin jos et hyväksy niiden oppeja?

[q]cheat:
tsori. luulin et vastasit mulle. ihmettelinkin. no siteerasit kuitenkin mun kirjottamaa tekstiä, että väärinkäsitykseni ei ollut ehkä ihan aiheeton.
[/q]

hehe =D katos hitto sullehan ma joo vastasinkin. jostain syysta mun quotessa lukee hallucinogen ja tsekkasin etta olin vastannut sille. the joke's on me then. yks ja sama kuitenkin, pointti sailyy...

[q]siten sun vertaus on heikoilla jäillä, että nyt ei keskusteltu työttömyydestä tai sosiaalihuollosta tai whatever. siks mä saan puolustaa itteeni ja ”lahkoani” ilman että otetaan heti kaikki muutkin yhteiskunnan epäkohdat mukaan ja aletaan niillä pommittamaan, että ”hei näinhän se vaan on, deal with it”.[/q]

hei haloo.... tajua jo pointtini tuossa. se ei ollut tuoda mukaan mitaan muita epakohtia vaan tehda ainoastaan tuoda esille miten naurettavaa tuollainen yleistaminen ja syyttely on ja ettei taa oo todellakaan ainutlaatuinen tilanne jossa syyttaminen on helppoa. ja se ei todellakaan ole uskonnonkaan kohdalla yhtaan sen oikeutetumpaa kuin missaan muuallakaan.

sä saat puolustaa lahkoas vaikka kirveella ja haulikolla. mutta ei se tee siita yhtaan sen oikeutetumpaa etta kyseessa olet sina ja sun juttu eika joku muu ja jonkun muun asenteet.

siinä vaiheessa tää tosin meni heikoille jäille että viallisen quottauksen takia katsoin sun syyttavan helluntalaisia ja perustelevan sita sen helppoudella, vaikka nain ei ollutkaan
tosin näin on tässäkin topicissa tapahtunut.

[muokattu 11.7.2003 13:00]

[q]yana4000:
---
hallucinogen::
helluntailaisia on vaan niin helppo syyttää kaikessta kiihkoilusta, ja en tosiaan kiellä sitä etteikö meidän joukossa näitä henkilööitä olisi, mutta on niitä muissakin! Anteeks nyt jos jokuk loukkaantuu, mutta mä luokkaannuin ja musta mulla on oikeus puolustaa itteäni, kun joku tuomitsee mut vaan muiden perusteella keskustelematta edes mun kanssani.*piis*

---

helppo syyttää. hetkinen. ja sen perusteella sitten yleistät ja syytät?

onpas vitun fiksua.

neekereitähän onkin sitten helppo syyttää suomen lamasta, teknokuplan puhkeamisesta ja budjettivajeesta. tulevat paskat tänne viemään työpaikat kunnon suomalaisilta. vitun työttömät pummit, eka vie työpaikat ja sitten notkuvat päivät pitkät mitään tekemättä steissilla. vittu hakataan ne kaikki heti.

syyttäminen on aina helppoa. ei perusteltua

[muokattu 11.7.2003 09:22]

[muokattu 11.7.2003 09:23]

yana darling, selvitätkö missä kohtaa mä olen yleistänyt ja syyttänyt?
mun ainoo pointti täs on että älkää syyttäkö kaikkia helluntailaisia muutaman netissä saarnaavan urpon perusteella tehdystä yleistyksestä.
[/q]*täh*

ja Hallucinogen, miks luterilaiset pysyy kirkossaan vaikkeivat usko jumalaan?
samasta syystä mä kuulun helluntaiseurakuntaan. perhe lapsuuden kaverit ja muut kuuluu...
mulla ei ole mitään syytä erota niin kauan kun mua ei eroteta

tällaista aihetta en vielä löytänyt
ja kiinnostais onko täällä uskonnollisia ihmisiä?

en tarkoita mitään kiihkoilua vaan onko täällä ihmisiä jotka vähäisestikkään uskoo toivoo tai haluaisi uskoa johonkin suurempaan ja jos niin ei tarvitse nyt alkaa kertoo ryhmittymää mutta kertokaa sellaisia pieniä asioita

O