lävistykset & tatuoinnit

Back to yleinen keskustelu O

Pakko uteliaana kysyä että kuinka monta tuntia ton selän kuvan nakuttamisessa meni yhteensä? :)

Hmmm, nyt pistit pahan, kun en oikeen seuraillut kelloa. :P Linda on sen verran taitava ja kokenut, että se on aikast nopea hakkaamaan kuvia.

Sanoisin, että arviolta yhteensä about 6-7 h. :)

Kai se on sit seuraavaks siirryttävä noihin tatuointeihin. Nyt on lävistyksiä jo silmäkulmassa, korvassa(industrial) ja vielä tossa menin ottaa kielilävärinkin. Näitä ollu jo jonkun aikaa. Tuo kulmakoru jo 10v.

yksi tatuointi löytyy korvalehdestä..

otin 6 mm korut pois 1,5 viikkoa sitten, venytykset olleet n. 3 vuotta.
tänään yritin laittaa koruja takaisin niin menee enää tavalliset korvakorut(ehkä 0,4mm)..

onko tietoa venyykö noi nopeammin takaisin uudelleen, aiemmin venyttelin korvia puolisen vuotta päästäkseni tohon 6 mm:n..

edit. viikko meni ja 6mm mahtuu korvaan taas.. ja kielikoru löytyy myös...

Kun otat yhden, haluat toisen.
Kun hankit toisen, keksit vielä paremman
paikan korulle/kuvalle.

Lävistyksiä en hommaa koska ennemmin
tai myöhemmin nännini juuttuisi kiinni
ohikulkevaan ihmiseen/puun oksaan/
riisuttavaan paitaan ja repeäisi irti,
koruineen päivineen.

Minusta tulisi "Rööperin yksirintainen nainen".

Sen sijaan minulla on 14 tatuointia.
Suurin osa pieniä ja piilotettavia.
Kaveritkaan eivät muista kaikkia.

Onneksi vielä on paljon tyhjää pinta-alaa.

Vanhana haluan näyttää rusinalta,
myös väritykseltäni. Esittelen lapsenlapsilleni
kummallisia rypistyneitä mustemöykkyjä,
vähän niin kuin veteraani sota-arpiaan.

Lapsenlapset sanovat "Iyyyyyyy"
ja sitten yritän opettaa heitä pelaamaan
pokeria manuaalisesti.

[q]fosforic, 8.11.2009 21:02:
Kellään tietämystä 3D-tatskoista, eli onko kalliimpia ku 2D-kuvat. Niin ja nyt saa mainostaa Turun suunnalla olevia tatskamestoi.
[/q]

nyt kerrot kyllä lisää mitä toi 3d tarkottaa.

Turussa ei sit muuten oo muita mestoja kuin Individual Ink. Joo joo, joudut jonottamaan vuoden, mut jonotus on jokaisen sekunnin arvoinen. Tai siis Lasselle on vuoden jono, voi olla et muille on vähemmän, mut ainahan on peruutusaikoja tms. Siltikin, Lasselle kannattaa jonottaa: ensinnäkin saa maan parhaan artistin iskemän kuvan, ja toisekseen, saa kuvan artistilta jolla on oikea asenne tatuointiin - monet tyypit erikoistuu joihinkin juttuihin ja suostuu tekemään vaan jotain tiettyä hommaa (Suomi on täynnä tribaali/mustavalko/oldskool/jne-spesialisteja jotka ei sit muuta osaakkaan, vaikka olisivatkin siinä jutussaan hyviä), mut Lasse tekee sulle sen kuvan jonka sä haluat koska se osaa mitä vaan.

[q]tbo, 9.11.2009 17:33:
mut Lasse tekee sulle sen kuvan jonka sä haluat koska se osaa mitä vaan.
[/q]

Lassekaan ei oo onneks mikään jumala ;)... Vaikka upeita kuvia tekeekin. Mieluummin kannatan tuntemattomampiakin, ei kai sitä kukaan seppä syntyessään ole..? Turussa on kyllä liikkeitä, en sit tiiä miltä vuodelta sun tiedot on..

Joker The Tattoo Shop
http://www.jokertattoo.fi - 040 095 9871

Skin Craft Tattoo
http://www.skincraft.net - 050 537 9874

Individual Ink The Tattoo Shop
http://www.individualink.com - 040 514 1914

DogBiteTattoo
http://www.dogbite.fi - 044 929 5276

Tatuointiliike Turun Paja
maps.google.fi - 050 584 3403

Edit.
3D tattoo
http://www.tattooblog.org/entry/amazing-3d-tattoos/

Jos laadukasta jälkeä ja synkkää tyyliä etsitte,
niin Victor Portugal on aika kova.

[q]typ0, 14.12.2006 16:50:
missä tollasia tehään? mitä se maksaa? kertokaa kaikki =D
[/q]

Harness, 50euroa. Nimi on ootas....pieni hetki.Käyn tsekkaas.
Se on niska / nape surface bar. http://www.harness.fi

Mä tässä parantelen hirmuisella vitamiinikuurilla(1000mg e-vit., 2000mg c-vit. ja sinkkiä) medusani aiheuttamaa arpikudoksen kasvua ylähuulessa. Näyttää joltain ulkoavaruuden oliolta se, mutta pois en korua ota, koska kuulemma huuli VOI parantua.

[q]RainChild, 16.11.2005 22:39:
---
pirpeli, 16.11.2005 12:34:
Mä kaipaan mun läväreitä*nyyh*

---

Minnes ne hävis?
[/q]

Kasvoi ikävää arpikudosta ylähuuleen medusan jäljiltä, ja muut hankas ikeniä*uuh*

Kesän lopulla tulee näillä näkymin syksyisen vaahteranlehden jatkeeksi Fairies- kirjasta sellanen männiäinen,joka roikkuu siitä lehdestä tuulen vietävänä haravanvarressa :D

Jos rahaa riittää siis. Jos ei, niin sit saa jäädä. Tuo on vaan ollu suunnitteilla jo pitkään ja se ois aika söpö.

Lävistyksiä on ikävä, varsinkin medusaa, mutta on tää naama ihan hyvä tälleenkin.

[q]Dana, 10.8.2006 12:54:
mutta kasvaa kuulemma aika ilkeästi pois.. Kellään kokemuksia??
[/q]

Tää on yhtä yksilöllistä kuin lävistyskipukin. Muutamalla frendillä on, toisella ollu jo vaikka kuinka kauan, toiselta kasvoi ulos. Eli jos haluut ottaa, niin ota :), ja sit toivo, ettei kasva ulos.

[q]Dana, 10.8.2006 13:23:
noniinno.. toivo parasta ja pelkää pahinta on hyvä neuvo kaikkeen..
[/q]

Ihan se on kuitenkin loppuviimeeks kiinni sun ihosta, sun arpikudoksen muodostumisesta jne...Vaikka bestiksellä kasvais siitä metrinen karva ja lisäjalka, sulla ei välttämättä :)

[q]Anselmi, [link=http://klubitus.org/
Jätkä on ihan ilmiselvä pro, harmi vaan että noin pätevälle jätkälle
on varmaan hillittömät jonot.
[/q]
Musta noi on tosi tuhrusia :( Tai sitte se johtuu kuvien laadusta...

[q]domi, 30.8.2006 09:55:
Tossa oli sarkasmia. Ite tiiän ton tekijän, eikä se tee missään firmassa noita, joten tyypillinen "vaihdoinpa pariin kossuun tatskavälineet ja nyt teen teepeille isokorvaisia delfiinejä lapaluihin" -tapaus.
[/q]

Aaaa..ookooo..Mun sarkasminappula oli vissii off-asennossa :D Mut joo, tuollaset on vähän hasardeja, kun jäljestä ei sitte ei voi olla varma.. :( Tai voi, se on yleensä huonoa :/

Kellään tietämystä 3D-tatskoista, eli onko kalliimpia ku 2D-kuvat. Niin ja nyt saa mainostaa Turun suunnalla olevia tatskamestoi.

[q]aiccu, 23.7.2009 15:45:
hieno on vampy. mä vähän pelkäsin että sieltä tulis jotain koko mustaa raskasta tribaalia. Kun mielikuvissa mietin jotain tuon suuntasta pinkkiä ja violettia sisältävää. [size=5](hyvähän se on mielikuvia muodostaa ihmisistä netin perusteella ja sillä että on nähnyt henkilön ehkä pari kertaa irl ja silloinkaan ei jutellut)[/size]
[/q]

Hahaa, mä en ikinä ottais tribaalia. :D Eli just päinvastasesta setistä tykkäilen. :) Perhoset, kukkaset, keijukaiset sun muut söpöstelyt ne roks - ja väreissä tietenkin. :)

[q]ipe, 11.11.2009 18:33:
tämmönen tuli maanantaina
[/q]

:DDD

Eka meinasin kysyä, että mikä ihmeen matemaattinen kaava toi on, kunnes tajusin, että isäntähän siinä itse! :D Parhautta!

[q]Sallakat, 27.8.2009 10:07:

mitä en muistanut tästä paranteluprosessista oli se, miten sitä väriä puskee pintakerroksista kun hölvää bepanthenia. eli kun tässä nyt kuitenkin on ½ sleeve seuraavaksi tulossa niin täytyy miettiä josko loman tms ajalla ottais kun töissä yrittää vähän ees katsoa mitä pukee päälleen ja tuo tatskamuste + bepanthen-yhdistelmä tekee vähä huonoo jälkee vaatteisiin :P no ei tätä nyt niiiin pitkään kestä mutta silti.
[/q]

Mä suosittelen sellaista antiseptistä rasvaa ja pesunestettä kuin Easy Tattoo. Bepanthen on tosi paksua, kun taas Easyn rasva imeytyy täysin ihoon. En tiedä onko mulla vain jotenkin tosi ''hyvä iho'' tatskojen kannalta (muutoinhan olen atoopikko ja iho tosi herkkä), mutta mulla parantuneet tosi nopeasti ilman, että ovat 2-3 kelmupäivän jälkeen tihkuneet väriä / nestettä pesun tai rasvauksenkaan yhteydessä. Rupiakaan ei ole tullut, iho vain hilseillyt pari päivää kevyesti ja that's it. En siis voi sanoa, että kyseinen rasva ja pesuaine olisivat yksistään tehneet hoidon näin helpoksi, mutta suosittelen kyllä silti. Mulla tuli aika isoa kuvaa, ja isojen alueiden värityksenkään jälkeen ei mitään probleemaa hoidossa. Ite oon lopettanut kelmun käytön silloin, kun kuva ei ole enää tihkunut nestettä, eli aina sen 2-3 päivän jälkeen.

(Mulla kans vähän hankala duunissa hoitaa tatskaa, kun ei ole mitään virallisia omia taukoja, välillä ei meinaa ehtiä oikein kunnolla vessaankaan, saatika viipymään siellä hieman pidempään. Oon pyrkinyt kelmupäivinä vaihtamaan kelmun kuitenkin kerran työpäivän aikana varsinkin, jos oon ollut töissä kellon ympäri. Näiden mun hoitotuotteiden käytön yhteydessä ei oo tarvinnut ressata kelmupäivien jälkeen, että väriä tarttuisi vaatteisiin, joten kunhan kelmupäivistä on päässyt, niin duunissakin ollut helppoa hoitaa.)

[q]Sallakat, 4.9.2009 09:43:

Mä en oo kummankaan kuvan kohdalla pitänyt kelmua kuin pisimmillään yön yli (illalla otettu tatska). eikä sitä ole mulle ikinä suositeltukaan. Tosin ei mulla sitä nestettä ole tihkutkaan sen jälkeen kun kelmun ottanut pois. lämpimällä vedellä ekoina päivinä huuhdellut ja rasvaillut bepanthenilla. mä oon ite kuvitellu ett se ois jollain lailla hyvä että se rasva jää siihen pinnalle eikä imeydy kokonaan. mutta kai täsäs on monenlaista eri suositusta.

nyt reilu viikon jälkeen on vielä pikkuisen ohutta rupea, mutta muuten näyttäisi hyvin parantuneelta.

synttärilahjarahaakin tuli perheeltä ja kavereilta sen verran hyvin, että nyt pitää vain päättää mistä varaan sen ½ sleeve ajan ja varsinkin hioa sitä kuvaa paljon omassa mielessänikin :) vähän kyl jänskättää paljon isompi kuva kun joutuu hakkaamaan paaaljon pidempää kuin mitä tähän mennessä tottunut. ei varmaan ihan puolella tunnilla selviä siitä kun tulee paljon paljon kuvia/muotoja ja väriä ja piiperrystä.
[/q]

Jooh, suosituksia on monia, itsellä toiminut parhaiten tuo oma ''hoito-ohjelma''. :) Oman tatskaajan suositusten mukaan paksu rasva ei ole parasta siksi, kun tukkii ihohuokosia enemmän. Pääasia kuitenkin lienee, että ylipäänsä hoitaa kuvaansa. :)

Tsemppiä sleeveen! Itellä eka nakutuskerta oli 3h, toka about saman verran ja vielä kolmas ois eessä tän mun puolikkaan sleeven kanssa. Kyä sen kestää!

O