joulu kohta ovella...

Back to häröily O

[q]

Joulu vois olla iha jees, jos sen sais kerrankin viettää niin kuin haluaa eli, rauhaksiin himassa sohvalla makoillen, mah. tyttöystävän kanssa glögiä siemaillen ja katsoen telkusta jotain muuta kuin jouluaiheisia ohjelmia. Vaikkapa joku leffa.

Ei kyllä tule tapahtumaan noin vähään aikaan, ei mun tuurilla.
[/q]

mikä ihme sua estää viettämästä joulua juuri niinkuin tahdot?

[q]Joulu on ihan bebasta, kaks vikaa joulua istunu pakollisten hautausmaareissujen ja sukulointien jälkeen baarissa. Kumman hyvin on ollu porukkaa liikkeellä [/q]

mä en kyl tosiaan käsitä teitä. joulunko vika se on ettei oo munaa sanoa ihmisille ettei kiinnosta paskaakaan lähteä jonnekkin hautausmaalle / sukulaisille / muualle. jos muut eivät kunnioita sun mielipidettä siitä että oma käsitys rauhallisesta joulusta on viettää se niin kuin itse tahtoo ja nimen omaan _rauhassa_ niin se on niiden ongelma.

[muokattu 26.11.2003 11:13]

iiihanaa kun tulee joulu mun puolesta se vois olla jo vaikka huomenna.

Oon ollut aika jouluvastainen pari viime vuotta, mutta oon ehkä suhtautunut koko touhuun liian vakavasti? Itseasiassahan on kivaa, kun näkee kaikkia veljiä, siskoa ja vanhempia. Yksi ilta menee mun miehen äidin ja isäpuolen luona, toinen mun äidin ja isäpuolen luona ja kolmas mun isän ja äitipuolen luona.*ding* Nää uusioperhemeiningit tuo ainakin lisää paikanvaihtoja ja ihmisiä elämään...Mutta ei tää välttämättä ole mitenkään negatiivista. Kaikilla on erilaiset tavat viettää joulua. Isän luona on melko perinteistä ja äidillä taas soi jotku noitarummut. Tonyn äidillä en ookkaan vielä ollut...jännää nähdä millasta siellä on!

Eli tänä jouluna aion ottaa iisisti ja nauttia lomasta ja ihmisistä.*hymy*

Ihmiset ottaa jostain syystä joulun hyvin voimakkaasti tunnetasolla. Jotkut tykkäävät ja jotkut suorastaan vihaavat. Suurin osa kumminkin tykkää saada lahjoja, syödä hyvin, levätä ja nähdä perhettä/ystäviä/sukulaisia.
Vaikken itse olekaan kristitty niin pidän joulusta älyttömästi ja vietän perinteisesti.
Juhlat on aina makeita, olkoon sitten vaikka jouluja tms.

Joulu voisi olla ihan mukava jos sen voisi viettää miten haluaa.
Pitäisi olla oma kulta(tää on se vaikein osuus *nauru*) Sit muutama litra hyvää punaviiniglögiä, pari leffaa ja ihan vaan kahdestaan löhöömistä ja lämmintä glögiä siemaillen Vois sitä ehkä yhet pienet lahjat vaihtaa ihan ajatuksen merkeissä

Tollasta joulua odotellessa pitää vääntäytyä hautuumaalle ja kattoo tylsiä ohjelmia telkkarista

joo...joulu on kyllä ihanaa aikaa..*plur* varsinkin pitkän ja pimeän syksyn jälkeen*joo* on se kiva että edes kerran vuodessa laskee jalat maahan ja viettää rauhallista joulua tän kaiken biletyksen keskellä*blush* ja kun on rauhallinen joulu viätetty*enkeli* tuleekin jo uusi vuosi ja uudet kujeet*pahis**piru**pahis* jouluna on myös kiva ostaa outoja lahjoja kaverelle kun saa mitä oudoimpia lahjoja takaisin*iloinen**sars* kynttilän valossa on mukavaa ja tunnelmallista istua ja miettiä menneitä vuosia...*nauru* laatikotkin maistuu hyvälle kun kerran vuodessa syö..

[q]SAAB:
mun paras joulu ikinä o ollu muslimien seuras ramadan aikaan
[/q]

Otitko sä osaa siihen isoon juhlaillalliseen joka pidetään ramadanin lopussa?
Oisko se joku Eid al-Fitr-juhla

[q] äm
Osalta on läheiset kuolleet tai välit ovat menneet jostain muusta syystä poikki. Maailma on täynnä ihmisiä, joille omat vanhemmat ovat sanoneet, että ”sä et ole enää mun lapsi”, kun jotain ikävää on tapahtunut. Sairaudet on voineet viedä joiltain kaikki läheiset. Yksinolo näissä tilanteissa ei ole millään tavalla haluttua.[/q]

Mutta tolloinkin on ystävät. Mä tiedän todella hyvin mitä toi ”sä et ole mun lapsi enää” lause merkkaa, mä olen elänny ihmisen kanssa jolle oli sanottu niin ja se se oli menettäny koko perheen ja suvunsa. Silti hän osasi nauttii joulusta ystäviensä kanssa.
Ja jos nyt sanot että kaikilla ei ole ystäviä niin siihen hän voi itse vaikuttaa. Maailma on täynnä kirjevaihto palstoja, chättejä, kahviloita joissa on muitakin yksinäisiä, ystävyyden eteen voi siis tehdä jotain jos tahtoo. Moni on löytäny noitten kyseistan juttujen kautta jopa elämänkumppaninsa. Et mun mielipide on jos et tahdo olla yksin niin ei sun tarvitse.

[q] Ei. Eihän se ole kenellekään pakollista.
Mutta mitä kun kaikki työkaverit (jos sellaisia edes on) ja muut hehkuttavat ympärillä perhejuhlan autuutta ja jos kuitenkin itse haluaisi viettää onnellisen kimppajoulun, mutta siihen ei vaan tarjoudu mahdollisuutta? Ei sellaista ihmistä lohduta, että ”ei sun mihinkään ole pakko mennä”.
[/q]

Sellainen ihminen voi mun mielestä miettii mistä se sit johtuu. Jos vuosi vuodelta niin käy. Mikä on ajannu sen siihen pisteeseen että asiat on nii kuin on. Kun et ei se kummiskaan ole aina ollut yksin, ei varmastikkaan. Jos tahtoo olla ystävien seurassa niin miksi esim hän ei kutsu hänen luoke vaikka just illemmalla kavereita kylään. Jos nyt sanot että ei oo kavereita niin mä sanon siihen että niitä voi aina hankkii mm. just kirjoittamalla ja chättäämalla ja noitakin paikkoja on tuhansia ja toiset on suuntautunu toisiin asioihin että voi ettii sieltä missä on jotain mitä häntäkin kiinostaa.. esim jos tykkää runoista niin etti sen aiheen kohilta.. ja tykkää autoista niin sen asian tiimoilta löytyy samanhenkisiä ihmisiä ja sit on ihan noita yleisi paikkoja jne.. keinoja on monia ja oonhan minäkin silleen saanu monta hyvää ystävää mm.klubituksen kautta. jos ihminen ei kommunikoi niin sille on aika vaikeeta kommunikoida takas. Ok, kaikki e varmaan haluu alkaa ”ettimään” kavereita mut ei ne sun ovelekkaan tuu koputtamaan...

[q]Aika monelle yksinäiselle kirjat, ruoka, sauna, kävely ja musiikki on nimenomaan sitä arkipäivää. Ei varmaan paljon lohduta tehdä sitä samaa jouluna. Vaikka miten vetäisi tonttulakin päähän ja ajattelisi, että tänään hemmottelen itseäni kirjalla, ei se välttämättä toimi.

[/q]

Taisin siinä sanoa Tekis sinä päivänä jotain mitä ei tuu normaallisti tehtyy. Jotain erillaista.


[q]Eli ainoastaan asennevammaiset voivat tuntea jouluna yksinäisyyttä? [/q]

Mun mielestä kaikki on pidemmän päälle asenteesta. jos sä alat jo marraskuussa surkuttelemaan että vietät joulun yksin niin sä varmaan myös vietät sen. Mut jos sä marraskuussa päätät että tänä vuonna vaikka olisinkin yksin niin pidän hiton hauskaa nii sulla on varmaan parempi olo kuin se että oisin jo pari kk surkutellu sun oloa.

[q]”..pelasta maailma, tee se jo tänään...” sanotaan laulussakin[/q]

aika läpän heitit mut jos voin pelastaa kavereiteni joulun niin mikäs sen ihanampi lahja kuin kavereiden läsnäolo. Mä olen mitä olen ja muuksi en muutu. Ja mun ovet on edelleen avoinna.*sydän*

[q]Unity(f):
tänään Nora sanoi mulle yhen jutun joka jäi mun mieleen...
Hänen mielestä oli ihanaa että hän sai tulla mun luo jouluaattona illalla kun tulin kotiin äidin luota.. tänne mun luo keräänty mun kavereita ja me vietettiin ihan rauhallinen ilta.. chillaattiin, me vain oltiin... kuuneltiin toistemme tarinoita ja kynttilät palo pitkin asuntoo ja oli lepposa tunnelma, Nora sano että silloin hän tunsi kuuluvansa johonkin oli turvallinen ja rauhallinen olo, ei ollu kiirettä mihinkään. Me ei ryypätty tai tehty mitään typerää.. ei lähetty kapakoihin.. me oltiin toisilemme. Se oli se hetki jolloin kaikki lahjat jäi kauas kakkosex ystävät oli ne tärkeimmät. *sydän*

[/q]

toi oli muuten sellainen asia mitä ei oikein voi sanoilla kuvailla.viime joulu oli mun paras joulu mitä mulla on ikinä ollut.kiitokset siitä voi antaa vain marialle. *sydän*
joulu on taas tulossa,mikä tällä kertaa jostain kumman syystä tuntuu hyvältä.sitä varmaan odottaa taas sitä iltaa kun chillaa kaverin luona ajattelematta mitään mikä tuntuu vähänkin pahalta.millään ei sillon ole mitään väliä,kaikki on ihanaa!
vaikka vietämmekin toistemme kanssa paljon aikaa niin silti joulussa on joulun taikaa..
*plur**pihkassa**plur**pihkassa**plur**pihkassa**plur**pihkassa**plur*

En mäkään enään niin paljoa tuota joulua enään arvosta .. siihen menee kauheesti rahaakin ..
Ja tuntuu että jotain todella tärkeää puuttuu siitä nykyään

Ehkä sitä tosiaan mielummin olis kivojen ystävien seurassa

[muokattu 26.11.2003 17:56]

[q]_0x79616E61:
---


mikä ihme sua estää viettämästä joulua juuri niinkuin tahdot?


---
[/q]

Oikeastaan ainoa ongelma on se, että asun vielä vanhempien luona ainakin vuodenvaihteeseen asti.

[q]POSER:
Joulu on ihan arsesta. Tekopirtee juhla josta ainoostaan lapet tykkää ja nekin vaan sen takia että ne saa niitä lahjoja.
[/q]

perustelisitkos väittämäsi kiitos.

voi olla, että itse näet joulun tekopirteenä ja inhottavana, mutta aika paksua, että siitä tykkäisi vaan lapset lahjojen takia. surullista, että tälläistä suppeutta taas tänään liikkeellä.

Ja sinne saa osittain jäädäkin.. Ovelle..*nukkuu*

[q]_0x79616E61:
---


Joulu vois olla iha jees, jos sen sais kerrankin viettää niin kuin haluaa eli, rauhaksiin himassa sohvalla makoillen, mah. tyttöystävän kanssa glögiä siemaillen ja katsoen telkusta jotain muuta kuin jouluaiheisia ohjelmia. Vaikkapa joku leffa.

Ei kyllä tule tapahtumaan noin vähään aikaan, ei mun tuurilla.

---


mikä ihme sua estää viettämästä joulua juuri niinkuin tahdot?
[/q]

Mun ja Vänen ”vietä joulu niinkuin itse haluat”-mahdollisuuden tuhoavat sukulaiset, joiden kanssa on likipitäen pakko mennä ko. juhlaa juhlimaan ellei halua ”pistää itseään teuraaksi.” Jos ei oteta osaa kulloinkin suunniteltuun joulun viettoon, niin seurauksena on se että joku vetää siinä jalkapallon kokoisen herneen nenäänsä.

Ei siis ole ihme että aivan kuten minäkin, pikkuveljeni ei näköjään kuulu joulu fanaattisimpiin faneihin.

Viime vuonna ”jouluaaton ihanuus” oli koettelemuksena sellainen, että tunsin pakottavaa tarvetta vetää pääni täyteen heti kotiin päästyäni.

Et se siis siitä ”rauhan ja hyvän fiiliksen”-juhlasta, itse odotan tänäkin vuonna joulua yhtä suurella innolla kuin juurihoitoa.

[muokattu 26.11.2003 19:10]

[q]Väne:
Vois mennä aattona vaikka töihin jos sellasta olis tarjolla. Eipähän tarvis sählätä ja ravata sukulaisissa.

[/q]

Minä pääsin onnekseni jouluksi töihin.
Tosin vain aatoksi...
Tosin vain klo:15 asti..*eiei*

Olisin voinut olla myöhempäänkin.. ja joulupäivänäkin...

mä toivon tänävuonna taas joululahjaks TB-303:n
mut en taida sitä tänävuonnakaan saada*blush*

[q]_0x79616E61:
---
Väne:
Oikeastaan ainoa ongelma on se, että asun vielä vanhempien luona ainakin vuodenvaihteeseen asti.

---


ja sulla ei oo kavereita? ;)
[/q]

Read above.

[q]Jone:
Jos ei oteta osaa kulloinkin suunniteltuun joulun viettoon, niin seurauksena on se että joku vetää siinä jalkapallon kokoisen herneen nenäänsä.

[/q]


koska sua on alkanut haittaamaan että joku vetää herneen nenään tekemisistäs? ei noista kaavoista pääse irti jossei tosissaan tee selväksi ettei homma nappaa. hyvien tapojen mukaisesti jouluaatonaamuna voi pistäytyä pikaisesti porukoilla mutta mä feidaan hyvin vikkelään mestoilta yleensä.

[q]_0x79616E61:
---
Jone:
Jos ei oteta osaa kulloinkin suunniteltuun joulun viettoon, niin seurauksena on se että joku vetää siinä jalkapallon kokoisen herneen nenäänsä.


---


koska sua on alkanut haittaamaan että joku vetää herneen nenään tekemisistäs? ei noista kaavoista pääse irti jossei tosissaan tee selväksi ettei homma nappaa. hyvien tapojen mukaisesti jouluaatonaamuna voi pistäytyä pikaisesti porukoilla mutta mä feidaan hyvin vikkelään mestoilta yleensä.
[/q]

Siinä vaiheessa kun kyseessä on perheeni ja sukuni. Jos mä olen vähän pahansisuinen toisinaan, niin mietippä mistä se mahtaa periytyä ja mitä kaikkia ilmenemismuotoja sillä saattaa olla.

Feidaaminen ei käy meillä päinsä ennenkuin on esim. jouduttu juomaan isoisän ”mielenkiintoista” glögiä (jossa on 60% tavarasta 60%:ista tavaraa) mahdollisimman vähän irvistellen, syöty niin että perse repeää + vähän päälle ja kuunneltu koko ilta turpa tukossa kun isoisoäitini (kyllä, meillä on sellainenkin) päätyy tarinasta 1 tarinaan 423 taukoa pitämättä ilman että tarinoissa olisi hetkeäkään mitään logiikkaa tai että kukaan muu saisi suunvuoron.

Jos jotain hyvää pitää mainita, niin isoäitini tekee oivallista hirvipataa, jota odotan joka vuosi yhtä innolla.

Aini, pidän vanhemmistani ja isovanhemmistani aivan uskomattomasti yleisesti ottaen, mutta joulunvietomme on säännönmukaisesti mun näkemykseni mukaan hyvin lähellä maan päälle tuota helvettiä. Tosta kaavasta ei todennäköisimmin pääse irtautumaan ennenkuin suuri osa asianomaisista on heittänyt lusikan nurkkaan ja siinä vaiheessa musta onkin jo todennäköisesti tullut se, joka tekee omille lapsilleen ja lapsenlapsilleen jouluhelvetin.

[muokattu 26.11.2003 20:03]

Kohta taas kaupat on täynnä joulu krääsää ja kaikki on koristeltu punaiseksi..
Taas kauppojen kulta-aikaa, tarjouksia satelee postiluukusta niin paljon et oikeen ahistaa.
Mä valittettavasti oon ihan joululumoissa osittain. En kaupallisuuden takia vaan että touhuttavaa riittää sen verran just kun itse haluan. Tykkään leipoa ja koristella asunnon. Tykkään laittaa jouluaattona joululauluja soimaan ja kutsuu ystäviä kylään illalla viettämään rauhallista iltaa. Kynttilöitä tulee poltettua. Jouluruokia tulee syötyy jonkun verran mut aika nihkeesti koska mä en oo vieläkään tajunu lanttulaatikon ym laatikoiden perään.. kinkku sentään uppoo jotenkin.

Mitä te tykkäätte joulusta?
Miten te vietätte yleensä joulun?
Hermoiletko ja 2kk aikasemmin et miten kerkiit tehhä 100 asiaa vai annatko kaiken tapahtua omalla painolla?

Kerro joulustasi.. onhan joulu kohta ovella...


ps.editoin mun tän ekan postauksen koska siinä oli paljon hymiöitä jota ei enää klubbarissa ole ja samalla vähän muotoilin mun kysymyksiä uudelleen kun ne oli turhan tökerösti ja perustelin jo vähän omaa näkemystä.
*piis**hymy**piis*

O