joulu kohta ovella...

Back to häröily O

[q]Jone:
Siinä vaiheessa kun kyseessä on perheeni ja sukuni. Jos mä olen vähän pahansisuinen toisinaan, niin mietippä mistä se mahtaa periytyä ja mitä kaikkia ilmenemismuotoja sillä saattaa olla.

Feidaaminen ei käy meillä päinsä ennenkuin on esim. jouduttu juomaan isoisän ”mielenkiintoista” glögiä (jossa on 60% tavarasta 60%:ista tavaraa) mahdollisimman vähän irvistellen, syöty niin että perse repeää + vähän päälle ja kuunneltu koko ilta turpa tukossa kun isoisoäitini (kyllä, meillä on sellainenkin) päätyy tarinasta 1 tarinaan 423 taukoa pitämättä ilman että tarinoissa olisi hetkeäkään mitään logiikkaa tai että kukaan muu saisi suunvuoron.

Jos jotain hyvää pitää mainita, niin isoäitini tekee oivallista hirvipataa, jota odotan joka vuosi yhtä innolla.

Aini, pidän vanhemmistani ja isovanhemmistani aivan uskomattomasti yleisesti ottaen, mutta joulunvietomme on säännönmukaisesti mun näkemykseni mukaan hyvin lähellä maan päälle tuota helvettiä. Tosta kaavasta ei todennäköisimmin pääse irtautumaan ennenkuin suuri osa asianomaisista on heittänyt lusikan nurkkaan ja siinä vaiheessa musta onkin jo todennäköisesti tullut se, joka tekee omille lapsilleen ja lapsenlapsilleen jouluhelvetin.

[/q]

todentotta nää on sellaisia asioita joita kokee kynsin ja hampain, mutta muistelee kaiholla, varsinkin sitten 30v kuluttua.


vähän aihetta sivuten:
http://www.dilbert.com/comics/pearls/archive/images/pearls2003166341127.gif

[muokattu 27.11.2003 11:19]

Mä odotan joulua ihan innolla! Ehkä eniten sen takia että tänä vuonna mä järjestän sen ensimmäistä kertaa.. Aikasemmin ollaan oltu aina mutsilla mutta tänä vuonna kaikki kokoontuu meille...

Eli saan tehdä joulusta meidän näköisen! :)

Joulu on ihanaa aikaa ja meillä se on täysin perheelle annettua aikaa. Nyt muutaman vuoden aikana on joulusta tullut taas oikein kunnon joulu, joulupukkeineen kaikkineen, kun siskolla ja veljellä on pieniä muksuja. Lapsista lähtee oikein kunnon joulumieli. Tietysti perinteisiin kuuluu joulukuusen haku metsästä, sen koristelu, joulusauna, jouluavanto, jouluruoka, joululahjat jne.
Tulisi vaan nyt kunnolla lunta ja pakkasta*nauru*

joulun rauhaa toivon kaikille ihmisille ympäri maailmaa... *sydän**sydän**sydän*

Avanto...hrrrr... Sä oot susu hullu...

Joulus parasta ku syö kolme päivää putkeen, nam!! Paitsi kinkkuu...

Joulu Sucks!!!

[q]Summerblink:
Ihmiset ottaa jostain syystä joulun hyvin voimakkaasti tunnetasolla. Jotkut tykkäävät ja jotkut suorastaan vihaavat. Suurin osa kumminkin tykkää saada lahjoja, syödä hyvin, levätä ja nähdä perhettä/ystäviä/sukulaisia.
Vaikken itse olekaan kristitty niin pidän joulusta älyttömästi ja vietän perinteisesti.
Juhlat on aina makeita, olkoon sitten vaikka jouluja tms.
[/q]

Ihan sama juttu mulla. Mulla ei jouluun liity mitään hengellistä, joten se on lähinnä sellanen joulukuusijuhla. Koko perhe koolla, hyvää ruokaa, ihana tunnelma ja lahjat eikä edes kamalasti harmita kun se on ohi, sillä uusivuosi on sitten ihan just...

ostin jo lahjapaperiakin

Enpä voi sanoa joulua suuremmin odottavani. Joudun viettämään sen yksin, vaikka en tahtoisi. Jäävät jouluruoatkin varmaan kokonaan tai ainakin suurimmaksi osaksi väliin. Joulukoristeluja tai -kuusta en ole harrastanut sen jälkeen kun muutin omaan kämppään reilu kolme vuotta sitten. Sama kai olisi olla viettämättä joulua lainkaan, mutta haluan antaa lahjat tietyille ihmisille. 15e budjetilla ei toki kummoisia lahjoja väsätä ~10 ihmiselle, mutta jotenkin se tuntuu tärkeältä.

eipä voi muuta sanoa, että olen aika samoilla linjoilla kuin jone. odotan joula yhtä innolla kuin ammuttavaksi tulemista

joulu on luxus, varsinki ku saan uuden läppärin joululahjaks *sydän*
aattona mummolaan syömään ja illal frendille chillaa ja juomaan punkkuu

Joululahjojen ostamis-/duunaamis-/hankkimislista:

- Tytsy [CHECK]
- Broidi
- Faija [CHECK]
- Mutsi

Kun broidille ja mutsille vielä keksii jotain, niin mun jouluni on hoidettu.

[q]hallaaa:
joulu on luxus, varsinki ku saan uuden läppärin joululahjaks *sydän*
[/q]

Kylläpäs jotkut saa arvokkaita joululahjoja

Mä oon ihan tyytyväinen jos mä saan taas puolen vuoden piilarit

Miksikäs jouluna pitää ostaa lahjoja?

[q]T0mbstone:
Miksikäs jouluna pitää ostaa lahjoja?
[/q]

Mulla on toi asia hoidossa silleen et ei oo varaa ostaa ja kun ei oo emäntää niin kukaan ei ota järisyttävästi nokkiin kun ei lahjaa tipu

auttakaas mitä ostaa ihanalle isoveljelle, joka on suhteellisen wannabe-juppi.. juristi nimittäin..
oon antanu edellisinä vuosina esim solmioneulan, hienon kuulakärkikynän, käyntikorttikotelon.. kaikkea tollasta.. mitä vastaavaa vielä keksis. kalvosinnapitkin siltä löytyy*ding*

Mua ei liikuta mihinkään ilman suuntaan joku joulu.Ainoa syy miksi ikinä edes vietän sitä on mutsi ja sen loppumaton jouluintoilu...
Paitsi kun mun skitsofrenia polkee kehiin ja päättää et vittu nyt ollaan helvetin onnellisia ,pistetään tonttulakki päähän ja lauletaan joululauluja jonkun puun vierellä mikä ensinnäkin on maksanut ihan LIIKAA.Sit tungetaan naamaan kaiken uhalla tonnikaupalla safkaa ja se on ok..KUN ON JOULU! Hei mut sit on viel lahjojen avaus ja tekosmile kun avataan näitä jokavuotisia villapusero paketteja. Siitä ei kyllä joulumieli parane=)
Mutta paraneehan! Telkkarista voi tuijottaa uudelleen ne samat joululeffat mitä ne on näyttänyt koko television olemassaolon ajan ja voi voi kyllä on taas hyvä mieli.
Ja kun joulurauha on julistettu Suomen Turusta niin koko Suomen päälle levittäytyy hyväntahdon ja rakkauden luminen vaippa ketä kukaan ällös uskaltako uhata. Ja taas huokaillaan kyynel silmäkulmassa...Joulu. *blink* *blink*
Ja Tammikuussa ollaan taas konkursissa kaiken tän ”jouluilon” jäljiltä.


Mä en oikeen tiedä miten asennoitua tähän jouluun. Mul ei oo joulukalenteriakaan, mikä taas on ollu mul joka vuosi tähän mennessä. Joulun aikaan tulee olemaan muutenkin kauheesti kaikennäkösiä hässäköitä, joten joulun koristeleminenkin taitaa jäädä tällä kertaa väliin Toisaalta haluisin kyl kauheesti taas pitää oikee kunnon joulun taas, mutten sit varmaan voi. Toisaalta joulussakaan ei ole kauheesti järkeä, koska se on nykypäivänä niin kaupallinen juhla, et se on menettäny sen henkisen merkityksen ainakin jo vuosikymmen sitten. Emmä tiiä.. Tää on tosi hämmentävää..

stressaa koko joulu.. se on jo kohta.. äitikullan antama joulukalenteri edes auttaa tätä stressaamista.. joka aamua tajuaa että on yks päivä vähemmän aikaa hankkia lahjat. En edes tiedä keille kaikille hankkisin lahjat. En halua olla tahditon lahjojen ostossa. Perheelle tottakai. Kummitytön lahjastakin stressaan, saan harmaita hiuksia ja ryppyjä. Mikään ei luonnistu.. siirtäkää aikaa taaksepäin. Puoli vuotta!

Ei joulun tarvitse olla hengellinen jeesusjuhla (*nauru*) tai vastapainona ylikaupallinen tavaranhamstrausaika. Joulun viettämisenhän voi hyvin hoitaa omalla persoonallisella tavallaan

Kohta taas kaupat on täynnä joulu krääsää ja kaikki on koristeltu punaiseksi..
Taas kauppojen kulta-aikaa, tarjouksia satelee postiluukusta niin paljon et oikeen ahistaa.
Mä valittettavasti oon ihan joululumoissa osittain. En kaupallisuuden takia vaan että touhuttavaa riittää sen verran just kun itse haluan. Tykkään leipoa ja koristella asunnon. Tykkään laittaa jouluaattona joululauluja soimaan ja kutsuu ystäviä kylään illalla viettämään rauhallista iltaa. Kynttilöitä tulee poltettua. Jouluruokia tulee syötyy jonkun verran mut aika nihkeesti koska mä en oo vieläkään tajunu lanttulaatikon ym laatikoiden perään.. kinkku sentään uppoo jotenkin.

Mitä te tykkäätte joulusta?
Miten te vietätte yleensä joulun?
Hermoiletko ja 2kk aikasemmin et miten kerkiit tehhä 100 asiaa vai annatko kaiken tapahtua omalla painolla?

Kerro joulustasi.. onhan joulu kohta ovella...


ps.editoin mun tän ekan postauksen koska siinä oli paljon hymiöitä jota ei enää klubbarissa ole ja samalla vähän muotoilin mun kysymyksiä uudelleen kun ne oli turhan tökerösti ja perustelin jo vähän omaa näkemystä.
*piis**hymy**piis*

O