joulu kohta ovella...

Back to häröily O

Ei v*ttu!!! Taasko se alkaa...
Ei kiinnosta tippaakaan... Paitsi et aattoilta menee luultavasti totuttuun tapaan viunapullo kädessä... *blush**iloinen*

mull oli viime jouluna taas puolestani ihan sika kivaa....
aamulla söin aamupuuroo ja sit iltapäivällä menin äidin luo ja mummo tuli sinne ja syötiin ja juteltiin avattiin lahjat ja sit illalla siinä klo20 aikoihin niin tulin kotiin ja sit kavereita tuli mun luo viettämään iltaa ja chillattin.. Oli semmoinen rauhallinen fiilis kokoajan päällä..

Viime joulun jälkeen vannoin, että lähtisin tänä jouluna vaikka Egyptiin kattomaan pyramideja. En muista enää, mikä oli syy tähän vannomiseen, mutta kyllä se varmasti jotain oli..

Vaikka pidänkin paljon joulusta ja jouluajasta (kun on silloin synttäritkin *nauru*), niin se kaikki joulumieli katoaa melko nopeasti, kun kattoo kaiken maailman ostoskeskuksissa ihmisiä, joilla on ”pakko ostaa joululahjoja”-kiilto silmissään. Missä vaiheessa joulusta on tullut ”ostos-juhla”? Onhan se kiva ostaa ja varsinkin saada lahjoja, mutta eikö joulunajan ja joulun odotuksen pitäisi olla rauhaisaa ja sopuisaa aikaa..?

Itse ainakin käyn huomena ostamassa itselleni joulukalenterin ja viikonloppuna fiilistelin jo joulutunnelmissa, kun tein itselleni porkkanalaatikkoa..

Hei koht täyttää tämäkin vuosia ja pääsee viel syömään kunnollista sapuskaa verrattuna kuluneen vuoden opiskelijanuudeleihin ja -riiseihin

[q]Baby-G:
enkä kyl tajuu ihan niitä ketkä ei voi joulua sietää..
[/q]

Joulussa on huono ruoka ja silloon jengi vaan hengaa himassa ja ”hiljentyy”. Ei voi mennä oikeen minnekään kun paikat kiinni ja kaiken lisäksi on kylmä ja on lunta maassa

oon tullut kanssa siihen tulokseen että omasta joulusta on tulossa lähes paskaa kun joutuu sinkkuilemaan ja perhe on menossa ties mihin eikä ole aikomustakaan mennä mukaan

Mitäs jos me kaikki joulunvihaajat kerääntyisimme viettämään yhteistä ”vitut joulusta” -joulua?

[q]äm:
Mitäs jos me kaikki joulunvihaajat kerääntyisimme viettämään yhteistä ”vitut joulusta” -joulua?
[/q]

kannatan..

Joskus muutamia vuosia sitten joulu oli munkin mielestä ihan aunarista. Mut kyllä mä oikeestaan diggaan siitä tunnelmasta. Rauhallista ja koko perhe koolla.

*possu*/ jes!!

Joulupöydässä ei ole mitään muuta hyvää kuin graavilohi ja savustettu kalkkuna. Mun mielestä ei oo mitään järkeä ostaa frendeille lahjoja kun kuitenkaan ei osta mitään mitä ne tarvii ja ite sais kans ihan turhaa krääsää et parempi pitää vähäiset rahat itse ja ostaa sit jotain mitä ite tarvitsee

[q]Ankeus:
---
äm:
Mitäs jos me kaikki joulunvihaajat kerääntyisimme viettämään yhteistä ”vitut joulusta” -joulua?

---


kannatan..
[/q]
Mennää kuuntelee speedcoree meijän kellariin! [siellä on kylmä, eikä toimi ees valot *vink*]

tänään Nora sanoi mulle yhen jutun joka jäi mun mieleen...
Hänen mielestä oli ihanaa että hän sai tulla mun luo jouluaattona illalla kun tulin kotin äidin luota.. tänne mun luo keräänty mun kavereita ja me vietettiin ihan rauhallinen ilta.. chillaattiin, me vain oltiin... kuuneltiin toistemme tarinoita ja kynttilät palo pitkin asuntoo ja oli lepposa tunnelma, Nora sano että silloin hän tunsi kuuluvansa johonkin oli turvallinen ja rauhallinen olo, ei ollu kiirettä mihinkään. Me ei ryypätty tai tehty mitään typerää.. ei lähetty kapakoihin.. me oltiin toisilemme. Se oli se hetki jolloin kaikki lahjat jäi kauas kakkosex ystävät oli ne tärkeimmät. *sydän*

vaikka me ollaan oltu saman porukan kanssa varmaan kymmeniä kertoja mun luona niin silloin siinä oli jotain erikoista.. jotain.. joulun taikaa en osaa selittää sitä tarkemmin. joten mä oon sitä mieltä että se miten viettää ja asennoituu jouluun on aika paljon ittestään kiinni. Jos jo nyt asennoituu että se on perseestä että kun ei pääse ryyppää niin kuin JOKA vkl niin missä on vika? miksi jouluu ei voi ajatella että se on ihanaa juuri sen takia kun kerrankin kaikki edes yheksi päiväksi vähän hiljentyy ja viettää leppoisan illan ihmisten kanssa joista tykkää.

Ok. sit sanotaan että on niitä yksinäisiä joilla ei ole ketään.. hmm.. sitä oon miettiny aika paljon.. Että millä tavalla on yksinäinen? Siis jos ei oo paikkaa nimme mennä niin mistä se johtuu? miten se ihminen on päätyny semmoiseen pisteeseen? Jotkut on varmaan ihan tietoisesti hakeutunu joulun aikoihin semmoiseen paikkaan että ne saa nimenomaa olla yksin (tunnen muutaman semmoisen ihmisen ja kunnioitan heitä ja heidän päätöksiä). Mut sit on varmaan niitä joilla ei ole todellakaan paikkaa minne mennä ja siiihenkin oon miettniny pitääkö sitä periaatteessa mennä? Mitä jos sinä iltana vain hemmottelis ittensä pilalle? Lukis jotain hyvää kirjaa kattais ittelleen ihanan aterian ja sit nauttis vaikka saunasta.. kävisi kävelyllä.. kuuntelisi muusiikkia..Tekis sinä päivänä jotain mitä ei tuu normaallisti tehtyy. Ei se tarkoita että on tylsää ja yksinäistä jos oot yksin se riippuu siinäkin miten asennoituu ainakin itteni kohalla se on kaikki asenteesta kiinni.*hymy*

Ja jos on sellainen olo että ei haluu olla jouluaattoa illalla yksin niin mun ovet on avoinna klo 20 jälkeen kun saavun kotiin. luvassa on leppoinen ilta jossa ei ole kiire mihinkään ja chillaus on pääasiassa mun luona... pelataan korttii ja muita pelejä... pölistään kaikkee ja syödään jotain jos vain jaksetaan. alkoholia mun asunnossa jouluna ei saa käyttää, se on se mistä pidän kiinni. Kynttilöitä palaa pitkin asuntoo ja jos on lunta niin hilataan ittemme ulos ja tehhään viel lumienkeleitä ja lumilyhtyjäkin... Kotiin palataessa juomme teetä tai lämmintä kaakaota... Semmoinen on mun jouluilta kavereiden kanssa aina ja aina oon nauttinu tosi paljon.. Ikinä en oo katunu kun oon pitänu oveni auki päinvastoin se on ollu jotain aivan ihanaa.. *sydän*

Persiistä koko joulu. Mitään muuta hyvää joulussa olekkaan kuin ruoka. Ei voi ymmärtää miten joidenki ihmisten pää kestää sitä ainaista joululaulujen raikaamista. Hiemanko hajoo kuuppa.

Vois mennä aattona vaikka töihin jos sellasta olis tarjolla. Eipähän tarvis sählätä ja ravata sukulaisissa.

Joulu vois olla iha jees, jos sen sais kerrankin viettää niin kuin haluaa eli, rauhaksiin himassa sohvalla makoillen, mah. tyttöystävän kanssa glögiä siemaillen ja katsoen telkusta jotain muuta kuin jouluaiheisia ohjelmia. Vaikkapa joku leffa.

Ei kyllä tule tapahtumaan noin vähään aikaan, ei mun tuurilla.

Ei joulu mikään kauhea aika ole. Hyvää ruokaa ja saa niitä lahjojakin muutaman. On tullut sitä vietettyä perheen kanssa aina ja kuitenkin viihtynyt niiden kanssa eikä ole kuin kerran tehnyt mieli paeta kesken kun jouduin esittämään joulupukkia
Ainoa mikä ärsyttää joulun suhteen on sen turha ylikorostus ja pitää ostaa kaikkea rekvisiittaa.

Joulu on kyllä tosi *sydän*! Parasta siinä on se joulutunnelma ja se että saa viettää aikaa rakkaimpiensa kanssa *plur**sydän*.. Tulispa joulu jo pian *iloinen*!

oon aina ollut jouluihminen mutta tänä vuonna tulee kyllä enemmän ku tarpeeseen tämä joulun ihana lepohetki.. hetkeksi kaikki kiire ja stressi pois *sydän*

Joulu on ihan arsesta. Tekopirtee juhla josta ainoostaan lapet tykkää ja nekin vaan sen takia että ne saa niitä lahjoja.

[q]yusu:
Mennää kuuntelee speedcoree meijän kellariin! [siellä on kylmä, eikä toimi ees valot *vink*]
[/q]

Näin tehdään!!!

Kaikki yusu: kellariin aattona klo.22.14 alkaen...

Kohta taas kaupat on täynnä joulu krääsää ja kaikki on koristeltu punaiseksi..
Taas kauppojen kulta-aikaa, tarjouksia satelee postiluukusta niin paljon et oikeen ahistaa.
Mä valittettavasti oon ihan joululumoissa osittain. En kaupallisuuden takia vaan että touhuttavaa riittää sen verran just kun itse haluan. Tykkään leipoa ja koristella asunnon. Tykkään laittaa jouluaattona joululauluja soimaan ja kutsuu ystäviä kylään illalla viettämään rauhallista iltaa. Kynttilöitä tulee poltettua. Jouluruokia tulee syötyy jonkun verran mut aika nihkeesti koska mä en oo vieläkään tajunu lanttulaatikon ym laatikoiden perään.. kinkku sentään uppoo jotenkin.

Mitä te tykkäätte joulusta?
Miten te vietätte yleensä joulun?
Hermoiletko ja 2kk aikasemmin et miten kerkiit tehhä 100 asiaa vai annatko kaiken tapahtua omalla painolla?

Kerro joulustasi.. onhan joulu kohta ovella...


ps.editoin mun tän ekan postauksen koska siinä oli paljon hymiöitä jota ei enää klubbarissa ole ja samalla vähän muotoilin mun kysymyksiä uudelleen kun ne oli turhan tökerösti ja perustelin jo vähän omaa näkemystä.
*piis**hymy**piis*

O