joulu kohta ovella...

Back to häröily O

[q]dalifemme77:
Ja kun joulurauha on julistettu Suomen Turusta niin koko Suomen päälle levittäytyy hyväntahdon ja rakkauden luminen vaippa ketä kukaan ällös uskaltako uhata. Ja taas huokaillaan kyynel silmäkulmassa...Joulu. *blink* *blink*
Ja Tammikuussa ollaan taas konkursissa kaiken tän ”jouluilon” jäljiltä.

[/q]


Ja rauha ja hyväntahtoisuus katoaa kun joulu on ohi . Joulurauha pitäs olla ympäri vuoden käytössä, niin siinä olisi jotain järkeä.... muuten se tuntuu pelkältä keinopyhältä näyttelyltä

[q]ella_:
auttakaas mitä ostaa ihanalle isoveljelle, joka on suhteellisen wannabe-juppi.. juristi nimittäin..
oon antanu edellisinä vuosina esim solmioneulan, hienon kuulakärkikynän, käyntikorttikotelon.. kaikkea tollasta.. mitä vastaavaa vielä keksis. kalvosinnapitkin siltä löytyy*ding*
[/q]

Vaikka veljesi onkin paatunut juristijuppi, etkö voisi harkita antaa välillä lahjaksi jotain aivan muuta? Varmasti hänessäkin on muutakin kuin se juppipuoli ja erilainen lahja yllättäisi. Ei nyt välttämättä mitään pehmoleluja, mutta jotain uudenlaista. Jos veljesi pitää herkuista etkä ole aivan täysin poropeukalo keittiössä, tee vaikka makeisia/leivonnaisia - tuollaisesta henkilöstä voisi veikata, ettei hän itse innostu kinuskinkeittoon, vaikka nekut maistuisivatkin. Turha sitä on joka joulu antaa ihan samanlaisia lahjoja.

Mä tahtoisin ISON nallen.

Mut nyt alkaa jo ahdistaa. Kaikki muut on jo lahjansa ostaneet ja mä en ole uhrannut yhtään ajatusta kenenkään lahjoihin.

[q]Miten vietetään persoonallinen joulu?[/q]

Yksinkertaisesti omalla tavallaan. Jos kuusi stressaa, niin ei sitä ole pakko hankkia, ja jos lahjojen antaminen on omasta mielestä materialismia, niin niitä ei ole pakko ostaa. Meillä ei esim. sydä pahemmin laatikoita, koska niistä ei tykätä. Lahjat tosin ovat aina kuuluneet asiaan *nauru*. Omaksi traditioksi voi luoda vaikka meditoimisen jos niin tykkää

[q]hyperventilaatio:
Mä tahtoisin ISON nallen.

Mut nyt alkaa jo ahdistaa. Kaikki muut on jo lahjansa ostaneet ja mä en ole uhrannut yhtään ajatusta kenenkään lahjoihin.
[/q]

en minäkään - odottelen sitä opintotukea, niin pääsee tuhlaamaan sen jouluhärveleihin

en kyllä tiedä mitä mun joulusta on tulossa, ehkä menee samaa rataa niin kuin 4 viime jouluakin ovat menneet eli päin persettä

[q]hyperventilaatio:
Mut nyt alkaa jo ahdistaa. Kaikki muut on jo lahjansa ostaneet ja mä en ole uhrannut yhtään ajatusta kenenkään lahjoihin.
[/q]

On syytäkin ahdistaa, jos et ole ostanut mulle mitään

[q]DiamonDie:
---
Vaikka veljesi onkin paatunut juristijuppi, etkö voisi harkita antaa välillä lahjaksi jotain aivan muuta? Varmasti hänessäkin on muutakin kuin se juppipuoli ja erilainen lahja yllättäisi. Ei nyt välttämättä mitään pehmoleluja, mutta jotain uudenlaista. Jos veljesi pitää herkuista etkä ole aivan täysin poropeukalo keittiössä, tee vaikka makeisia/leivonnaisia - tuollaisesta henkilöstä voisi veikata, ettei hän itse innostu kinuskinkeittoon, vaikka nekut maistuisivatkin. Turha sitä on joka joulu antaa ihan samanlaisia lahjoja.
[/q]

oon ainoa joka antaa juppilahjoja, ja tietdän että se on veljen mielestä kivaa, kun just vasta opiskelunsa päättänyt ei-niin-varakas kun on.. viime vuonna annoin toisena lahjana kyllä rasiallisen itse tehtyjä keksejä *sydän*

[q]äm:
---
hyperventilaatio:
Mut nyt alkaa jo ahdistaa. Kaikki muut on jo lahjansa ostaneet ja mä en ole uhrannut yhtään ajatusta kenenkään lahjoihin.

---


On syytäkin ahdistaa, jos et ole ostanut mulle mitään
[/q]

Ou shit. Nyt se huomas. Tuleekohan noutaja?*hikoil*

Mikä teitä vaivaa? Joulu on just paras. Eiks oo kiva kattoo lapsiiki ku ne on niin innoissaan. Sit on kivoi possupipareita, tonttuhattuja ja ihkusydänkynttilöitä. Lahjojakin saattaa saada ja on lomaa. On kiva kattoo kun toiset stressaa. Ite vaan syön ja pussailen koko joulun *sydän**sydän*

[q]cookien:
Mikä teitä vaivaa? Joulu on just paras. Eiks oo kiva kattoo lapsiiki ku ne on niin innoissaan. Sit on kivoi possupipareita, tonttuhattuja ja ihkusydänkynttilöitä. Lahjojakin saattaa saada ja on lomaa. On kiva kattoo kun toiset stressaa. Ite vaan syön ja pussailen koko joulun *sydän**sydän*
[/q]

Voinpa vaan sanoa, että tuo voi olla oma henk.koht. kokemuksesi joulusta, mutta kaikkiin se ei tosiaankaan päde. esim. itseeni

Mua ihmetyttää että ne ketkä pitävät joulusta, tuntuvat olettavan automaattisesti, että kaikki muutkin pitävät.Jokaisella on oma asenteensa kaikkeen..myös jouluun. Voi johtua lähes mistä vain. Sama kun mä alkaisin ihmettelemään miksi kukaan ikinä voi nauttia joulusta?
Ymmärän että jotkut pitävät mutta minä henk.koht en. Tarvitaanko siihen suurempia syitä?
Ja veikkaan että joulu ei ole niin ratkiriemukasta aikaa sen jälkeen kun on muutaman vuoden ajan itse niitä järjestänyt. Kuten cookien sanoi:on kiva katsoa kun muut stressaa.. Pyöräytäpä itse pöperöt koko perheelle, rahaa kuusi sisään jne.jne. niin joulu saa kyllä ihan uuden merkityksen.

Ihan kiva et joku vielä tykkää.*piis*

\o/ Koht pääsee syömään mummon joulupöytään.. On *possu*, rosollii, karjalanpiirakkaa, lanttu-, maksa-, porkkanalaatikkoo ja kaikkee herkkuu!! ...ja pukki tulee ku sedän muksut sitä vielä kaipaa!

On se sääli et jotkut vihaa/ei jostain syystä pidä joulusta.. no okei, en mäkään sitä koko iltaa jaksa mut se pari tuntii perheen kans on kyl mukavaa aikaa, kun ei sitä koko porukal olla koos ku sillon. Sit kun ilta on saatu siihen pisteeseen et lahjat on jaettu ja niit on ihmetelty vähän aikaa, on aika siirtyä kavereiden luokse paikalliseen juottolaan ja sillon vasta ilo irtoaa*pelle*!!

... ja synttärit kans joulu on *sydän*ihkuasia mä en tiiä minkä takia mä oon aina niin joulufiiliksissä täysillä jostain lokakuusta alkaen

mä taidan olla allerginen. *tsih...*

joulu on aivan liian kaupallistettu juttu. mä en ainakaan aio ostaa ainuttakaan joululahjaa!*hmph*
koko joulu on menettäny merkityksensä.

[q]<><:
mä taidan olla allerginen. *tsih...*

joulu on aivan liian kaupallistettu juttu. mä en ainakaan aio ostaa ainuttakaan joululahjaa!*hmph*
koko joulu on menettäny merkityksensä.
[/q]

Senkö jälkeen ku kuulit et Joulupukki onki feikki..

Joulu on siitä kiwa ku mä saan aina paaaljon lahjoja...*sydän*
*ahne* Mut muuten se on ihan yks vitun hailee..*poks*

[q]mcee:
---
<><:
mä taidan olla allerginen. *tsih...*

joulu on aivan liian kaupallistettu juttu. mä en ainakaan aio ostaa ainuttakaan joululahjaa!*hmph*
koko joulu on menettäny merkityksensä.

---


Senkö jälkeen ku kuulit et Joulupukki onki feikki..
[/q]

voihan sen niinki ajatella*justjoo*

Olkoot, olen valmistautunut*pahis*

Kohta taas kaupat on täynnä joulu krääsää ja kaikki on koristeltu punaiseksi..
Taas kauppojen kulta-aikaa, tarjouksia satelee postiluukusta niin paljon et oikeen ahistaa.
Mä valittettavasti oon ihan joululumoissa osittain. En kaupallisuuden takia vaan että touhuttavaa riittää sen verran just kun itse haluan. Tykkään leipoa ja koristella asunnon. Tykkään laittaa jouluaattona joululauluja soimaan ja kutsuu ystäviä kylään illalla viettämään rauhallista iltaa. Kynttilöitä tulee poltettua. Jouluruokia tulee syötyy jonkun verran mut aika nihkeesti koska mä en oo vieläkään tajunu lanttulaatikon ym laatikoiden perään.. kinkku sentään uppoo jotenkin.

Mitä te tykkäätte joulusta?
Miten te vietätte yleensä joulun?
Hermoiletko ja 2kk aikasemmin et miten kerkiit tehhä 100 asiaa vai annatko kaiken tapahtua omalla painolla?

Kerro joulustasi.. onhan joulu kohta ovella...


ps.editoin mun tän ekan postauksen koska siinä oli paljon hymiöitä jota ei enää klubbarissa ole ja samalla vähän muotoilin mun kysymyksiä uudelleen kun ne oli turhan tökerösti ja perustelin jo vähän omaa näkemystä.
*piis**hymy**piis*

O