joulu kohta ovella...

Back to häröily O

2000:[q]Joulu

Viimeistään marraskuun alussa alkaa soimaan jokaisessa kaupassa ne vuodesta toiseen soivat joululaulut!!!
Ihmiset laskevat hätäpäissään rahojaan, joita varataan joululahjoihin, vaikka rahaa ei olisikaan.
Kauhealla kiireella juostaan kaupoissa ja muristaan kaikille, sillä kukaan ei mielellään lähde jouluruuhkiin, mutta kun on pakko!

3 päivää menee hankkiessa rasitusvammoja käsiin, kun joulukortteja yritetään muistaa lähettää jokaiselle sukulaiselle, tutulle ja puolet unohtuu kuitenkin.

Jouluaattona muistetaan vasta ne viimeiset "pakolliset" hankinnat ja hätäpäissään ostetaan joulutähti sille naapurin rouvallekin.

Jouluaatoksi suunnitellaan, miten ihmeessä keretään ukille ja mummilla ja serkuille ja pikkuserkuille ja haudalle ja kirkkoon ja syödäkkin pitäisi....
Eikä bussitkaan kulje!
[/q]

oonkohan mä vähän pensee kun en oikein huomioi noita negatiivisia juttuja. joka paikassa liikkuu luurit päässä niin ei joululaulut paljon nappaa
joulukortteja ei tuu läheteltyä ja joululahjoja ostaa jos tulee vastaan jollekkin joku sopiva. jossei niin kehittää jotain muuta tai jättää antamatta. kenellekään jolle lahjan antaisin se ei ole mikään itseisarvo

talves ei oo mitään muut hyvää ku joulu, uus vuos
ja omat syndet

joulu on jotenki niinku Katrina sano ni pyhää aikaa.
Mul tulee ainaki iha omanlaatuinen tunne
ku on kaikkii kynttilöit ja mandariinei joissa on neilikkaa koristeena...ja joulukuusi
Joulu on juhlana tosi ihana..vaikka se kestää vaan vähän aikaa niin se jouluaaton odotus on aina yhtä jänskää..
Tosin nykyään on vähän nihkeempää avaa niit lahjoja kun ei oo sitä lapsuuden innostusta, sillon kun ei tienny et mitä saa lahjaks, nykyään tehään listat jo etukäteen.

Mut jouluna tulevat piirretyt on kyl iha pop. Varsinki lumiukko ..uih *suru**sydän*

ois jo joulu

ni sit tulis kesäki nopeemmin......

mä istun nyt kotona ja mul palaa kynttilät..näitä juttuja lukiessa tuli ihan se joulun taika mieleen...
...kun kääntyy ja kattoo ulos näkee isot valkoiset lumihiutaleet laijailevan maahan..ei kuulu ääntä vaan jokin kaunis biisin (kuten mulla nyt) soi taustalla..

kaikessa o jouluruoan tuoksu ja ikkunoissa jouluvalot ja muuta kotia koristaa koristeet...ot just pakkasessa käynyt hakemassa vanhempien kanssa joulukuusen ja sen tuoksu on jäänyt vaatteisiin...lämmintä teetä/glögiä/kaakaota siemailet pitkin iltaa...aamulla odottaa kuusen koristaminen ja itse joulu sekä rauha...ei ne lahjat vaan se että tietää että nyt on joulu...joulu o aina ollut mulle mystistä aikaa...

jouluostokset on aina jäänyt mulle yleensä viime tinkaan mut en ota niistä stressiä...yleensä perheelle teen lahjat ite..ja niiden valmistamisen kyl aloitan ajoissa..kaupoissa ku hengailen joululaulut saa mut hymylemään...ja vaikka ihmiset ryntäileekin ne tekee sen siksi ehkä että saisi myöhemmin sitten levätä...itse kuljen hymyssä suin pitkin kauppoja ja tietenkin toivottaen kaikille hyvää joulua ja tietenkin uutta vuotta..

en tiedä mikä siinä on mut tykkään talvesta...pimeydestä,pakkasesta lapsien tekemistä lumiukoista ja kynttilöistä.. talvi on kaunis (jos ei loskakelejä lasketa mukaan) (:

mä en ainakaan haluisi koskaan luopua neljästä vuoden ajasta...
enkä varsinkaan talvesta ja joulusta :)(:

(täs ei kai ole mitään järkeä mut sitä perjantai-ilta yksin kotona kynttilöiden valossa ja hyvää musiikkia kuunnellen teettää) *sydän*

- hulivili hupakko -



[muokattu 18.10.2002 23:42]

mä uskoin jul-gubbeen toissa kesään asti kunnes kävin läpi vanhoja tavaroita ja löysin tekoparran ja naamarin...voi tietinkin olla et faijal on jotai ihme fetisseja mut mene ja tiedä...!!!ja joulun vietto sillee lapsen silmissä loppu ku alko saada vaan sukkia josta puolet oli joko äidin tai mummon kutomia... *suru*nooh se siitä onnex saa viel synttärilahjoja vaikka niitäkään en kehuis...!!ei joulu enää oo mikää erikoinen se vaan toinen tekosyy muiden keskellä bilettää ja valvoo 3 päivää putkeen...*hih*

Kyllä joulussa on vaan sitä jotakin!

Mä tykkään joulusta, mutta jotenkin se suurin hohto on siitä rapissut vuosien kuluessa.. Mut joululahjojen antaminen ja saaminen ja jouluruuat, joulusauna ja sen sellainen on kyllä oikein kivaa

jee jouluruokia.....aloin jo toissa viikolla himoitsemaan niitä. glögiä vois alkaa jo kohta ostamaan..uuh jeah!

oih, nyt alkoi munki tehdä mieli glögiä! se on hyvää

uu. mä en oikeastaan mistään muista jouluruoista välitä kuin glögistä rusinoiden ja manteleiden kanssa *plur**super*

miks joulupukilla on niin isot kassit? se tulee vain kerran vuodessa.

joulu, lumi, pukit [krh] ja tontut... *drooool* :=:) *rakastaa xmassia* *sydän* ja onhan mulla synttäritkin sillo.. ei kukaan haluis vaihtaa syndepäiväänsä? aika kökköö ku kaikki antaa lahjansa joululahjoista.. hmmmh... o_O

Dragonfly:[q]joulu, lumi, pukit [krh] ja tontut... *drooool* :=:) *rakastaa xmassia* *sydän* ja onhan mulla synttäritkin sillo.. ei kukaan haluis vaihtaa syndepäiväänsä? aika kökköö ku kaikki antaa lahjansa joululahjoista.. hmmmh... o_O[/q]

Oot yhtä onneton ku minä !! *iloinen**ökkö*

Kesy:[q]Dragonfly:joulu, lumi, pukit [krh] ja tontut... *drooool* :=:) *rakastaa xmassia* *sydän* ja onhan mulla synttäritkin sillo.. ei kukaan haluis vaihtaa syndepäiväänsä? aika kökköö ku kaikki antaa lahjansa joululahjoista.. hmmmh... o_O

Oot yhtä onneton ku minä !! *iloinen**ökkö*[/q]
:=:D näköjään.. säälikäämme toisiamme :=:)

i wish that the christmas olis jo täällä!
mut ei siihen kyl ole,ku enää about noin suurinpiirtein kaks kuukautta...
(JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!)'
mut jouluihminen kun olen,ni alan jo koht häsäämään kavereiden lahjoja!*ökkö**ökkö**purr*

mä en ihan oikeesti tiedä mitään niin kamalaa kuin joulu!!!se on vaan joku vitun kaupallinen tapahtuma!ja kaikki on muka niin onnellisia ja iloisia!ja sit jaellaan vielä jotain lahjoja ja vain sen takia et on joulu!!!saatanan ärsyttävää!!!
sit on vielä ne vitun jouluvalot!ne on oikeesti ihan saatanan rumat!ne jää roikkumaan ikkunoihin ja kaiken maailman pensaisiin johonki helmikuuhun asti!!!
JOULU SUCKS!!!!

rölli:[q]sit on vielä ne vitun jouluvalot!ne on oikeesti ihan saatanan rumat!ne jää roikkumaan ikkunoihin ja kaiken maailman pensaisiin johonki helmikuuhun asti!!!
JOULU SUCKS!!!![/q]



oho. siis VAIN helmikuuhun asti.. meidän perheessä saattaa olla esim jouluverhoja sun muita.. 'joulutavaroita' vaikka ympäri vuoden..

Ehkä koska meidän mielestä joka päivä voi olla sitä 'joulumieltä' eli rauhaa ja sen semmoista.. OLLAAN KAI VÄHÄN TYHMIÄ !

nojoo. onhan se välillä ärsyttävää kun joutu keskellä kesää kuuntelemaan jotain joululauluja..
Toisaalta nyt kun ei asu enää kotona ei ehkä joudukkaan kuuntelemaan niitä, ja vähän kaipailee sitä.. ööh.

Joskus aikoinaan piti aina varoa ettei tontut nähnyt jos teki jotain lahjojen saantia rajoittavaa.. Enää ei.. Luultavasti...
Lopulta tää pelko lahjojen menettämisestä johti meillä siihen, että faija alkoi jo elokuussa näkemään tonttuja ikkunoissa ja puiden takana. Ja muhun ja broidiin meni ihan täysillä.. Eli oon ollut oikea enkeli lapsena, kiitos joulupukin..*hymy*

JOULU :)(:

hämmennys -> häröily

Kohta taas kaupat on täynnä joulu krääsää ja kaikki on koristeltu punaiseksi..
Taas kauppojen kulta-aikaa, tarjouksia satelee postiluukusta niin paljon et oikeen ahistaa.
Mä valittettavasti oon ihan joululumoissa osittain. En kaupallisuuden takia vaan että touhuttavaa riittää sen verran just kun itse haluan. Tykkään leipoa ja koristella asunnon. Tykkään laittaa jouluaattona joululauluja soimaan ja kutsuu ystäviä kylään illalla viettämään rauhallista iltaa. Kynttilöitä tulee poltettua. Jouluruokia tulee syötyy jonkun verran mut aika nihkeesti koska mä en oo vieläkään tajunu lanttulaatikon ym laatikoiden perään.. kinkku sentään uppoo jotenkin.

Mitä te tykkäätte joulusta?
Miten te vietätte yleensä joulun?
Hermoiletko ja 2kk aikasemmin et miten kerkiit tehhä 100 asiaa vai annatko kaiken tapahtua omalla painolla?

Kerro joulustasi.. onhan joulu kohta ovella...


ps.editoin mun tän ekan postauksen koska siinä oli paljon hymiöitä jota ei enää klubbarissa ole ja samalla vähän muotoilin mun kysymyksiä uudelleen kun ne oli turhan tökerösti ja perustelin jo vähän omaa näkemystä.
*piis**hymy**piis*

O