V#tuttaako?!
Tässä lueskelen kirjaa "Microsofts secrets", jossa selitetään ton jutun filosofiaa. Jotenkin niin se menee, että hylätään (kannibalisoidaan) omat vanhat tuotteet ja "pakotetaan" ihmiset hankkimaan se viimesin versio -> lisää fyrkkaa taloon. Lisäks ne pystyy tolla tavoin tukemaan omaa markkinajohtajan asemaa.
Oli siinä paljon muutakin, mutta venähtää juttu, jos ei nyt lopeta..
No samahan toi on jokaisella softalafkalla, jolla on omia tuotteita. uusien tuotegeneraatioiden tullessa ei juuri ole hyötyä enää ylläpitää / tukea vanhojen tuotteiden käyttöä.
Ja tuleehan se helpdesk-henkilöidenkin koulutus sitä kalliimmaksi, mitä useampi järjestelmä niiden tulee hallita.
Että sinänsä tuo ei ehkä sinne "secrets" osastolle sovi :)
Saatanan saatanan perkeleen vittu jumalauta!
ENERGIA
Sain 2006 keväällä energiayhtiöltä vuosilaskun 2005. Siinä näkyi, että
1. en ole maksanut sentin jeesusta energiasta vuoden 2005 aikana
2. olen kuluttanut Kesäkuusta Syyskuuhun 809m3 kaasua lämmitykseen, mistä luonnollisesti laskutetaan 831m3 mukaan.
3. tästä laskettuna kuukausittainen energialasku 2006 on hulppea 310 eeroa
Soitin energiayhtiöön. Rouva minulle kertoo että
1. ihan tosi, olenhan minä maksanut energiastani. Tuossahan on virhe.
2. juu, eihän tuo kaasun käyttö olekaan Kesäkuusta alkaen, se on 2004 lokakuusta... kuulemma on ollut siitä alkaen kaasu maksamatta. Tuossahan on virhe.
(sivukommentti: Olis kiinnostavaa tietää, miten mä maksan sähköstä ja kaasusta vain toisen, kun kotiin tulee pelkkä tilisiirto yhdellä summalla, ilman erittelyä. Eivät ole vielä osanneet vastata...)
3. juu, kuukausilaskut ovat väärin, ja lähetetään oikeat.
Kuulemma oli tehty jonkinlainen hallinnollinen virhe, joka koko sekaannuksen aiheutti.
Tuli seuraava kuu ja seuraava 310 egen lasku. Soitin energiayhtiöön, selvitin asian asiakaspalveluhenkilölle. Sanoin, että kunhan saan oikeat laskut, luonnollisesti ne maksan. Lupasi että asia hoidetaan.
Tuli seuraava kuu ja seuraava 310 egen lasku. Soitin energiayhtiöön, selvitin asian asiakaspalveluhenkilölle. Sanoin, että kunhan saan oikeat laskut, luonnollisesti ne maksan. Lupasi että asia hoidetaan.
Ja niin pois päin.
Lokakuussa putosi sitten luukusta lakiasiatoimiston lappu, jossa kerrotaan energiayhtiön palkanneen heidät karhuamaan saatavat minulta. Yhteensä tässä vaiheessa liki 3000 euroa. Vaikka sitten tuomioistuimen kautta.
Soitin energiayhtiöön, jossa luvattiin, että tämä korjataan, oikeusprosessi jäädytetään ja asia selvitetään vuosilaskussa 2005, joka tulee kuun lopussa.
No tuli kuun loppu, ja tuli vuosilasku, joka näyttää energiayhtiön olevan MINULLE velkaa >2000 euroa. Joku viikko tämän jälkeen tulee lakiasiatoimistosta lappu, jossa kerrotaan, että asia menee oikeuteen. Soitin energiayhtiölle, jossa luvattiin ottaa yhteyttä lakitoimistoon asiantilan korjaamiseksi.
Long story short - lauantaina ilmestyi oven taakse lakitoimiston työntekijä, joka toi ilmoituksen jonka mukaan minulta katkaistaan sekä kaasu että sähkö Valentinenpäivänä. Jipii. Soitin energiayhtiöön, josta sanottiin, ettei asialle enää voida tehdä mitään, kun on jo menty lakiprosessin läpi.
Nyt ollaan siis siinä tilanteessa, että minä olen energiayhtiölle velkaa kolmisen tonnia, energiayhtiö minulle kaksi. Eikä minulla vieläkään ole laskua, jossa näkyis oikeita summia jotta vois maksaa pois.
Tämähän ei ole ensimmäinen hallinnollinen virhe... ensimmäinen lasku, jonka energiayhtiöltä sain oli kaukolämmityksestä, jota minulla ei ole.
TELEKOMMUNIKAATIO
Viime viikonloppuna läheteltiin frendin kanssa SMSiä. Vähän aikaa viimeisen viestin jälkeen minulle soittaa tuikituntematon hollantilaisakka, joka kertoo saaneensa minulta viidentoista minuutin ajan saman viestin käsittämättömällä kielellä minuutin välein. Tarkistin oman puhelimeni - oho, kahdeksan viestiä, kuusi kertaa se viimeinen jonka lähetin Suomeen, kaksi vastausta palveluntarjoajan hakupalvelusta joka ilmoittaa että "Onneksi sentään" on tuntematon hakuehto... viimeiseksi tulee vielä viesti yhdeltä suomalaiselta täällä - vastaus siihen viimeiseen Suomeen menneeseen viestiin.
Soitin palveluntarjoajalle ja ihmettelin missä mennään. Lupasivat lähettää minulle viiden päivän kuluessa vastauksen sähköpostitse. Viisi päivää meni umpeen tänään, eikä vastausta. Soitan uudelleen, ja asiakaspalveluhenkilö kertoo meilin lähteneen, ei kyllä voi sanoa mihin osoitteeseen. Meilin sisältö on se, ettei palveluntarjoaja voi vaikuttaa siihen minne viestit menevät... on mahdollista, että olen itse lähettänyt viestin väärään numeroon.
Jep, painamalla Reply - Send olen mahdollisesti näppäillyt väärän puhelinnumeron. Siis neljä väärää puhelinnumeroa, joista yksi on minulle tuntematon, ja yhteensä parikymmentä kertaa.
CONCLUSION
Kenelle tahansa, joka Hollantiin muuttaa, pidä huolta että tullessa on:
1. Riittävästi rahaa tukemaan itseäsi parin kuukauden ajan
2. Työpaikka tiedossa
3. Asunto tiedossa
4. Lakimies tiedossa
Sit hommat hoituu...
Saatanan saatanan perkeleen vittu jumalauta!
Suomen Turuus vai ?
Viini on hienostelijoille.tekee mieli ryypätä kännit muttei rahaa ole
Tee kotiviiniä :D
Jos haluat luksustella, niin http://www.ruoka.net tarjoaa kotiinkuljetuksenkin:
Taloussokeri 1kg: 1,53e
Palahiiva 50g: 0,21e
Jos ei löydy ämpäriä kotoa, niin:
SARVIS Huuhteluallas 9l: 2,93e
First Price tuorekelmu: 1,15e
1. Sokeri, hiiva ja kädenlämpöistä vettä ämpäriin niin paljon kun mahtuu. Noin bauttiarallaa kymmenisen litraa on ok. Tai aineet sinne altaaseen, jos ei ämpäriä löydy.
2. Sekoita.
3. Peitä tuorekelmulla.
4. Vesilasi ämpärin viereen, kirjoja vaikka siihen lasin alle, että saa korkeammalle sen lasin.
5. Mehupilli, puutarhaletku, mikävaanletku ilmaraot tukkien sieltä ämpärin ilmatilasta vesilasiin.
6. Odota, kunnes neste on kirkasta.
Jos ämpäri, elmu-kelmu ja mikävaan letku löytyy kotoa, niin hinnaksi tulee 1,74e Ruoka.netistä. Noin kymmenenvolttista ja noin kymmenen litraa. Maistuu järkyttävälle, mutta ei se maku vaan se efekti.
Ämpäri ts. huuhteluallas on hintava, eikä niin soveltuva. http://www.saiturinporssi.fi/ on halvempi, kokeile sieltä. Tulee varmaan sokurikin halvemmaksi.
Multa yrittävät periä 1500 euroo vuodelta 2005 takaisin. Ja korkoa 15%. Tulot ovat onneksi ajalta ennen opiskeluiden aloittamista niin ei tarvii maksaa, mutta vituttaa silti palkkakuitteja kopioida ja lähetellä selvityksiä.
Hei, lycka till! Mulla meni just toisinpäin, tulot ajalta opiskelun jälkeen, mutta kyllä vitutti kaivella palkkakuitteja vuodelta 2005 jostain mappien väleistä. Saa nähdä paljonko saan tingittyä siitä 1500 euron nakista. Voi olla että joudun jotain maksamaan jotain takaisin, mutta toivottavasti <1500e.
eli, nämä tasauslaskut tuli meitsille täysin yllätyksenä. En tienny mistää tasauksista mitää ennenku Helsingin Energia ystävällisesti lähetti meille 175 euron hintaisen tasauslaskun. Ensin meni puoli päivää selvittämässä mikä tasauslasku ees on ja varsinkin sitä ihmeellistä seikkaa että ennen meidän sähkölaskut oli tyyliin 30-40 e neljässä kuukaudessa ja nyt ne ennustikin että 75 euroa neljässä kuukaudessa! :eek: JUST!
okei, onhan meillä kaikkia sähköä syöviä vempaimia (tietsikka telkka astian/pyykinpesukone yms yms) mutt aika älyttömältä tuntu parin tuhannen kilowattitunnin yhtäkkinen lisäys meidän sähkölaskuun. No joo.
Vaihdoin ne laskut tulemaan kahden kuukauden välein niin sehän tuli, vajaasta kahdesta kuukaudesta vittu 50 euroo! eihän sitä käy kun maksaminen mutt vituttaa silti.
Sen verran vainoilija pitää aina olla, että kelailin miten helposti joku sähköfirma vois kusettaa noissa laskuissa, mistäs helvetistä mä tiedän miten ne hommat skulaa siellä tai mitään muutakaan, laskun summan mä ymmärrän siinä kaikki :rolleyes:
No, meille tuli kans tasauslasku: 280 euroa ja kyllä vitutti.
Tämän hetken arviokulutus on 5700 kWh vuodessa -> 130 euroa
kolmessa kuukaudessa. Kavereilla ei ole läheskään tätä luokkaa.
Sähkömiehen laskusta sentään selvisin, kun soitin kuluttaja-asiamiehelle.
Se oli heti sitä mieltä, että niiden olisi pitänyt kertoa että sähkömiehen
lähettäminen maksaa asukkaalle. :)
Nyt meillä on sähköyhtiöltä lainassa kulutusmittari ja yritetään
sen avulla selvittää mikä meillä oikein kuluttaa sähköä niin paljon.
Jos ostat leivän jossa on kaikkee lisäainetta, maksaa se 0,49e.
Jos ostat leivän, josta on jätetty lisäaineet pois, maksaa se 1,19e.
osta rasvainen tuote: kallis, koska se on voilla leivottu ja muutenkin "gourmee herkkua".
Osta kevytversio: kallis, koska se on light! laihdu! jee! painonvartijat[tm] ! jee! ei sokeria! light light!!
Osta paha-halpatuotemerkkiversio: ei niin kallis ja maistuu aivan kuralta (vrt. hyvä ostos müsli) en suosittele ;)
Juu, koira puri eilen käteen. Joutuu käydä sairaalassa tänään näyttämässä ja ottamassa jäykkäkouristuspiikki, kun meni viime vuona vanhaksi. Ja kättä särkee.
Edittiä: Lekuri kirjoitti vielä antibiootitkin, kun yksi puremakohta näytti tulehtuneelta. Helvatin kallis koiranpurema, 33e.
Saatanan saatana kun vituttaa elämä vituttaa kaikki vituttaa.
8 viikkoa jo pakkolomautusta nautittu ILMAN PALKKAA SAATANA koska duunin mikävitun se nyt oli....se pirun luottamusmies ON PULJUN POMO joten eihän vittu niitä asioita kujkaan muu voi hoitaa kun jutut ON OK kun pomo päättää saatana ja nyt oon aivan PA, 5,85e tilillä ja pyysin KELALTA jo perkele 8 viikkoa sitten että kun pakkolomautus tuli, voisinko saada työttömyysrahnaa siltä ajalta. Viikko ja sieltä joku lähettää KIRJEEN että eivät usko että olen sitten sen maksettavan ajan pakkolomalla ja saatana eivät VOI SOITTAA MINULLE SUORAAN ja kysyä näistä asioista vaan mun pitää itte raahautua sinne saatananmoisessa pakkasessa sinne KELAAN ja odottaa 3 TUNTIA jonossa että pääsisin ja sitten kun kerron onkelman niin ohjataan työttömyys...MIKÄ oroprkleen työkkäriin ohjataan ja siellä mussutetaan ja ohjataan takas KELAAN ja sitten kun on homma joo niin kestää 4 VITUN VIIKKOA että eka työttömyysrahalappu kolahtaa postiluukkuun minkä avaan ja täytän päivät ja kestää 2 VIIKKOA että raha tulee tilille ja SE RAHA miltä...7? ihan sama monelta viikolta se nyt ol, 8 viikkoa niin se on 150 EUROA!
SIIS !%= 150 euroa.
RAAH
Enempää eivät voi kuulemma maksaa kun "eivät voi tietää olenko oikeasti töissä samaan aikaan" tai jotain paskaa.
Millä elät?
Vittu tätä se nykyaikana on eikö jossain saatana pitäisi olla vika kun teet työtä pari kuukautta ja sitten joudut PAKKOLOMALLE JOLTA ET SAA PALKKAA MUTTA SE ON KAIKKIEN MIELESTÄ OK sillä ei se ole yrityksiltä pois.
Saatana sossunluukku kutsuu kyllä ei helvetti.
Nukuttaa mutta ei voi nukkua, tekee mieli ryypätä kännit muttei rahaa ole ja masentaa pelottaa vituttaa ahdistaa samaanaikaan.
Jooh....
Jos 900e brutto on sulle jees, ni siitä sitten. (jos edes 800e jäisi käteen, ni ois ehkä riittävä...) Mulla kävi monasti niin, että kuun viides päivä mulla oli tilillä rahaa noin markka ja ylimääräiset oli vielä maksamatta. Siis ylimääräisillä tarkoitan kaikkea vuokran, koulutarvikkeiden ja koulumatkojen jälkeen. Ruoka, kännykkä yms. jäivät monasti toissijalle.
Nyt täytyy sitten kysyä millasta luxus-elämää vietit, että sait itsesi tuollaseen jamaan?
Jos 900e brutto on sulle jees, ni siitä sitten. (jos edes 800e jäisi käteen, ni ois ehkä riittävä...) Mulla kävi monasti niin, että kuun viides päivä mulla oli tilillä rahaa noin markka ja ylimääräiset oli vielä maksamatta. Siis ylimääräisillä tarkoitan kaikkea vuokran, koulutarvikkeiden ja koulumatkojen jälkeen. Ruoka, kännykkä yms. jäivät monasti toissijalle. Se ruokapalstan maustekeitto ei oo mikään vitsi.
Täyden opintotuen ja asumislisän (yht. 404e, mikä on tosiaankin liian vähän) lisäksi saa tienata 500e/kk vapaata tuloa,
Jos olet alle 23-vuotias, tuo 4.8% menee 100% aivan joidenkin muiden taskuun, kuin sinun. Teet 100% töitä, josta sinulle maksetaan 95,2%. Siitä otetaan sitten vielä verot sen 100% mukaan.
päälle 4.8 prossaa työttömys- ja eläkemaksuja.
Sinä voit olla siihen tyytyväinen, minä en.
Saatiin sähkölasku 176 eurooooo!? no 107 euroo siitä oli sähköntasauslaskua, ei siinä vielä mitään. Tosin sekin v'tuttaa ett ne Energialla voi laskea noin väärin arviolaskuja ett tarvii yli 100 euroo pyytää takaisinperintää!!!
Ja se, että meidän arviolasku oli nyt n. 69 euroo (edellinen lasku oli 41 euroo) ja sähkönkulutus 760 kWh mikä on edellistä (460kWh) laskuun verrattuna 300 kWh ISOMPI! mikä helvetti voi muka nostaa yhtäkkiä 300 kWh:ta??!!??!
mikään sähkönkulutukseen liittyvä asia ei todellakaan ole muuttunut, joten toi huima nousu on jotenkin uskomatonta. Energian asiakaspalvelussakaan ei osattu sanoo ett mistähän tää kulutus ois voinu nousta noin v'tusti!
Kyllä vituttaa ja aion soittaa Energialle uudestaan ja vaatia päitä pölkyllä jos ei muka kukaan osaa kertoa mistä v'itusta tää voi johtua.
prkl. mutta ei siinä mitään, homma pistetään selvitykseen! niih! :p
Kun ei ole käynyt Suomen tiliä kattomassa, ja nyt heti muutaman kuukauden tauon jälkeen pitäis siirrellä rahnua, niin reilu 100e oli hävinny tililtä. Pankkiin soitettuna ne sano, että suoravelotuksella veloitettu lainan korkomaksuja. No lainan maksoin jo aikaa sitten kokonaisuudessaan pois ja soittaessani aiheesta perään kysyin tuleeko mitään muita maksuja. Ei pitänyt olla.
Kymppi piti tänään siirtää, mutta tilillä olikin 8,86e.
Olivat vaan unohtaneet kertoa, että vielä korkoja tulisi maksaa ja pienimuotonen sakko kun maksaa jonkun vuoden etukäteen sen lainan. No mutta huomasivat virheensä, että kysymykseen "kaikkiko maksettu?" vastaus ei ollutkaan "kyllä", vaan "osittain".
Lupasivat laittaa tilille 1,14e. Tää ei ois Irlannissa menny läpi. Täällä ne ois sanonu "tff luck, try another bank."
huhhu, kyllä joo hetken aikaa kyrpi oikee kunnolla.
tää lähiposti ulkoistettiin tuossa alkuvuodesta R-kioskiin.
nyt yritin mennä lähettää paria paperia ni tarvitsin kirjekuoren.
"ne on tuolla"
sit selailen sitä hyllyä, ni yksittäisiä kuoria ei oo missään, ja 10kpl nippu semmosia pienimpiä mahollisia A5 imasevia kuoria maksaa 16,50e , siis kuustoistaviiskyt, ei helevettiläene sehän on tasan vanha satanen jostain 10 pienestä paperisilpusta.
jäi kyllä kuoret hyllyyn prkl.
ja nyt tästä tuohtuneena tätä kirjotellessa huomasin että tulee savun hajua, nonii jätin levyn päälle ja rupes savuamaan semmonen puinen hämmennyskapula. poltin samalla sit paskas kanasetitkin.
onneks voi aina laittaa nuudeleita ja nakkeja.. jeejee! stana!
Jos ostat leivän jossa on kaikkee lisäainetta, maksaa se 0,49e.
Jos ostat leivän, josta on jätetty lisäaineet pois, maksaa se 1,19e.
Tävitt...?
"En pistä sulle näitä kaikkee extrajuttui jos maksat mulle 240% hinnan!"
Oiski hodaria ostettaessa niin, että ilman mausteita se olis kalliimpi...
Oh, liian todellista, liian tavallista. Voimia....
Nyt VITUTTAA!!!!
Nyt vituttaa ihan kybällä ja harmittaa ihan sikana. Ei tätä vitutuksen määrää voi edes sanoin kuvailla.
Pääsykokeet ohi. Satoja tunteja lukemista ja opiskelua takana. Lopetin jopa työt vakituIsessa duunipaikassa pääsykokeisiin lukemisen takia ja maksoin yli 1000 e valmennuskurssista. Olen lukenut koko kevään neljän seinän sisällä enkä ole päässyt nauttimaan aurinkoisista kevätilmoista tai paljon muustakaan kivasta.
Kävin katsomassa oikeat vastaukset tänään. Liikaa virheitä. Aivan liikaa. En 100%:sen varmasti pääse sisään. Kaikki työ ja uurastus on mennyt hukkaan. Ei se mitään, jos tää olis ollut eka kerta, mutta kun tää on jo KOLMAS kerta, kun kyseiseen paikkaan haen.
Pitkäaikainen unelma sirpaleina. Tuskin jaksan hakea enää kyseiseen kouluun neljättä kertaa.
Ei ole mua tarkoitettu Kauppatieteiden maisteriksi. Ei.
Nyt VITUTTAA!!!!
edit: lisäys
[ 19 June 2002: Message edited by: Lily ]
[ 19 June 2002: Message edited by: Lily ]
Vituttaako? Kyllä!! Luulin voivani pitää vapaata joulun välipäivät, mutta paskat. Koko syksyn olin niitä odottanut...
Tänä vuonna olen muutenkin tehnyt järjettömästi duunia, niin paljon etten edes ole ehtinyt verovirastoon muuttamaan ennakkoja suuremmiksi. Eilen laskeskelin miltä tän vuoden kulut ja tuotot about näyttävät... Ja kiitokseksi tästä perse ruvella raatamisesta mulle on ensi vuonna tulossa 1500-2000e mätkyjä :mad: (tarkkaa summaa en osaa laskea, koska en ymmärrä esim. ansiotulovähennyksen määräytymisestä hevonhimputtia. Mutta toi on tendenssi!)
Hermot menee, perkele :mad: :mad: :mad: :angry:
Juu, koira puri eilen käteen. Joutuu käydä sairaalassa tänään näyttämässä ja ottamassa jäykkäkouristuspiikki, kun meni viime vuona vanhaksi. Ja kättä särkee.
Edittiä: Lekuri kirjoitti vielä antibiootitkin, kun yksi puremakohta näytti tulehtuneelta. Helvatin kallis koiranpurema, 33e.
Anna mä arvaan, oli vielä oma koira joka " ei tee koskaan kärpäsellekään pahaa? ". Ei pahalla, mut alkaa mennä hermot koiriin aivan täysin.
Elukat on aina elukoita :mad:
Vitun verkkokauppa.com :angry:
Vein optisen hiiren virhekorjaukseen eilen sain tänään viestin, että se on noutoa vaille valmis.
Kävin hakemassa sen ja sanottiin, että ei siinä ole vikaa.
Sen jälkeen isketään 10e lasku käteen ja sanottiin maksa se kassalle.
Onneksi kaveri oli mukana ja lainasí 10e koska pankkiautomaatti oli revitty pois siitä samasta rakennuksesta.
Tekstarissa olisi voinnut olla sen ns"korjauksen maksut"Tai soitto missä mainitaan kustannukset :angry: :mad:
Tähän ei voi todeta kuin haistakaa pas*** verkkokauppa.com
Tämä ei jää tähän..... :angry:
jep